بازدید 10471

صدراعظم پیشین آلمان در مسکو چه می‌کرد؟

روزنامه آلمانی بیلد ام زونتاگ گزارش داد، گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان، عصر پنجشنبه برای چند ساعت با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرده تا به جنگ در اوکراین پایان دهد، اگرچه مشخص نیست چه چیزی ماحصل این جلسه بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 13 March 2022

 


به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری رویترز، این روزنامه با استناد به فردی که بینش دقیقی از فعالیت‌های شرودر دارد، نوشت که او گفت‌وگوی طولانی با یکی از نزدیک‌ترین مشاوران پوتین داشته است.

به نوشته این روزنامه، شرودر صبح روز شنبه مسکو را به همراه همسرش ترک کرد و به استانبول رفت، بدون اینکه جزئیات بیشتری از این گفت‌وگوها فاش شود.

صدراعظم پیشین که دوست شخصی پوتین است و با شرکت‌های روسی ارتباط دارد، شامگاه دوشنبه با گروهی از اوکراینی‌هایی که با هیأت از این کشور که برای مذاکرات صلح با روسیه در ترکیه حضور دارند، ملاقات کرده بود.

این منبع گفت که شرودر در حال حاضر تنها فردی از غرب محسوب می‌شود که با پوتین و مقامات ارشد اوکراینی تماس مستقیم داشته است.

وب‌سایت خبری پولیتیکو نیز پیش از همه گزارش داده بود که شرودر برای مذاکره با پوتین به مسکو رفته است و منابع دولتی آلمان گفتند که با هیچ جلسه‌ای موافقت نکرده و در آن شرکت نخواهند کرد.

دفتر مطبوعاتی دولت به سخنان صدر اعظم کنونی، اولاف شولتس در روز جمعه اشاره کرد که او از اظهار نظر در مورد این جلسه خودداری کرد و گفته بود که نتایج را یادداشت خواهد کرد.

شولتس که روز دوشنبه به ترکیه سفر می‌کند، روز شنبه در یک تماس تلفنی سه جانبه با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و ولادیمیر پوتین شرکت کرد.

شرودر، صدراعظم سوسیال دموکرات (SPD) از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵، عضو هیئت مدیره غول نفتی روسی «روس نفت» است و رئیس کمیته سهامداران شرکت مسئول ساخت خط لوله نورد استریم ۲ نیز محسوب می‌شود که اکنون به حالت تعلیق درآمده است.

او با درخواست برخی از سیاستمداران دولت آلمان برای کناره‌گیری از سمت‌های خود در این شرکت‌ها مواجه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی