بازدید 15507
دروغ وزیر بهداشت یا جرم انگاری افشای اسرار بیمار؛ کدامیک از اینها باید تعقیب شود؟

وزیر بهداشت به جای شکایت، استعفا دهد!

افشای کارت واکسن وزیر بهداشت و معرفی اسپوتنیک به عنوان نوع واکسنی که بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت تزریق کرده است، باعث شده تا مقامات وزارت بهداشت به فکر «علاج» بیفتند و افشاکنندگان کارت واکسن وزیر را تهدید به پیگیری حقوقی کرده اند. یک وکیل دادگستری معتقد است چنین مواردی، نه تنها حریم خصوصی وزیر نیست، بلکه باید وزیر بهداشت به خاطر خدشه‌دار کردن اعتماد عمومی استعفا دهد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 09 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حسن کیا، وکیل پایه یک دادگستری در این‌باره می‌گوید: طبق ماده ۶۴۸ کتاب تعزیرات قانون مجازات اسلامی، اطبا و جراحان و ماماها و داروفروشان و کلیه کسانی که به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار می شوند، هر گاه در غیر از موارد قانونی اسرار مردم را افشا کنند، به سه ماه و یک روز تا یک سال و یا به یک میلیون و پانصد هزار تا شش میلیون ریال جزای نقدی، محکوم می شوند.

او ادامه می‌دهد: در این باره می توان گفت اگر نوع واکسنی را که می زنیم جزو اسرار بیمار بدانیم و این که کسی که اطلاعات بیمار را در اختیار دارد، باید این نوع واکسن را به عنوان اسرار حفظ کند، اقدام برای افشای نوع واکسن می تواند جرم باشد. ولی به نظر می رسد این که آدم چه واکسنی می زند اسرار او نیست. وزیر گفته است من واکسن کرونا زدم. پس واکسن زدن او و استفاده از واکسن به عنوان دارو، دیگر حریم خصوصی نیست چون این موضوع را مقابل خبرنگاران بیان کرده است. پس چطور می گوییم این که او چه نوع واکسنی زده، حریم خصوصی است؟ قطعا برند واکسنی که وزیر زده حریم خصوصی او نیست.

این شماره ها هم حریم خصوصی نیست. شماره موبایل همه وکلا، پزشکان و نمایندگان مجلس در اختیار عموم و در سایتهاست. اصولا در اسلام عنوان شده مسول باید در بین مردم باشد و نباید هیچ حاجب و مانعی بین مسول و مردم باشد. این که وزیر بگوید اسم پدر من را ندانید یا شماره موبایل یا کد ملی من را ندانید، چون حریم خصوصی است، حرف نادرستی است. نباید اصل موضوع را که سخنان خلاف واقع وزیر و خدشه دار کردن اعتماد جامعه به مسولان است را به حاشیه راند، این بحثها حاشیه است. اصل موضوع، خلاف واقع گویی وزیر بهداشت و خدشه دار شدن اعتماد عمومی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۷
این همون فردی نبود که علیه واکسن خارجی طومار امضا کرده بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
این همه ائمه جمعه و روحانیون مردم را سفارش به تقوی میکنند، مسئولین را سفارش به دروغ نگفتن کنند. بابا یکی نیست به ان مسئولین بگه که دروغ ثواب نداره. دروغ باعث حفظ جایگاه و موقعیت و صندلی ریاستتون نمیشه. دروغ گناه داره. دروغ گناه. گناه
زمان زدن واکسن هم جالب است!
خداوند قادر دست همه کسانیکه بنام دین ومعصومین ع وشهدا بقدرت میرسند وطوری بی دینی خودشان را دیندار نشان میدهند انان را با دستان وبازبان خودشان رسوا میکند
تازه اینا دروغ هایی هستن که رو می شن. ببین چه دروغ هایی به خورد ملت دادن. مثلا مسلمون هم هستن
برخلاف رویکرد هجمه به هر شخص و عدم امکان دفاع مخصوصا در فضای پر آشوب مجازی به جای مطالبه گری منطقی ؛ روش بزدلان و حتی زورگیران خیابانی هست که خارج از عرف و شرع و قانون و....میباشد؛ چند نوع واکسن در مملکت برای تزریق واکسیناسیون موجود میباشد؟؟؟علت تنوع چیست؟؟؟آیا امکان تزریق دوزهای متفاوت موجود هست یا نیست؟؟؟آیا اقشار خاص (بیماران خاص ؛ بارداران ؛ .....) توان تزریق دوز های متفاوت از طراز جامعه را دارند یا خیر ؟؟؟؟هزاران سوال همانند این میتواند پاسخگوی همین یک سوال شما باشد که جناب وزیر ( که عملیات ایشان و نظر گاه های ایشان منطبق بر اصول علمی و....طبق نظر بعضی از دلسوزان جامعه نمیباشد و در برخی از موارد محقق هم هستند) خواهد بود ؛ در مطالبه گری برحق جامعه اصول و منش آزادگی و انسانی لطفا زیر پا گذاشته نشود ؛ حریم خصوصی ؛ حریم خصوصی میباشد حتی قانون حق ورود به آن را ندارد ( تعریف حریم خصوصی به معنی حریم خصوصی مورد نظر میباشد نه اغراض سیاسی و یهر ه برداری های .......) خداوند به همه راه و طریقت انسانی و آزادگی و روش عدم تعرض مالی و جانی و قدرتی و ....علیه امت اسلامی و ذمه های مملکتمان را عطا بفرماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
چرا چرند و پرند میگی ناشناس محترم خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
یارو دروغ گفته که واکسن ایرانی زدم . در حالی که کارت واکسیناسیونش با واکسن خارجی در سیستم وزارت بهداشت رو شده. چی برای خودت می بافی که توجبه کنی؟ دروغ ایشون رو؟ نکنه از رو شدن دست خودت میترسی؟
برکت را قبول ندارند؟!
بقیه چی زدن فایزر یا برکت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
بقیه شون هم فایرز یا اسپوتنیک زدن. از اولش همه میدونستن
جالبه که بعد از این افتضاح خود وزیر روزه سکوت گرفته!!!!
باید به جرم دروغگویی و تشویش اذهان عمومی محاکمه بشه. این عناوین جرم فقط برای مردمه؟
من یک سوال برام پیش اومده این آقا الان 4 ماه وزیر شده و این واکسن رو زده، آقایان بالا بالا چی زدن! الله اعلم،
به نظرتون کوبرکت؟ سینوفارم؟ و شاید هم بهارات!
در این قضیه چند تا عمل زشت و غیر اخلاقی اتفاق افتاده است:
1) وزیر در مورد سابقه واکسیناسیون خود صادق نبوده و دروغ گفته است. میتوان علیه او در دادگاه صالحه ( اگر یافت شود) شکایت کرد تا برخورد شود.
2) افشای اطلاعات و سوابق پزشکی شهروندان(وزیر) جرم بوده و رازداری رعایت نشده است. میتوان علیه فرد در دادگاه صالحه( اگر یافت شود) شکایت کرد تا برخورد شود.
3) جای طرح این مسائل در رسانه های عمومی نیست.
4) متاسفانه گفتن دروغ های شاخدار توسط مسئولین در دولت سیزدهم از تریبون ها و رسانه های رسمی کاملا عادی شده است.
پناه بر خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
اگر این جناب مثلا وزیر انقلابی در کشورهایی که ما آنان را کافر می دانیم چنین دروغی را می گفت حتما عزل و محاکمه می شد ولی در کشور ما دروغ سیستماتیک شده و جای گلایه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
نه اینکه دولت بنفش خیلی راست گو بود !!!!!خخخخخخخ
سلام
اغلب پزشکان واکسن sputnik زده اند چون پزشکان و کادر درمان از اولین گروه های دریافت کننده واکسن بوده اند و در آن زمان واکسن دیگری بجر استرازانکا که با تاخیر آمد در دسترس نبوده است. صحبت شما متاسفانه هیاهو برا هیچ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
مهم نیست که چه واکسنی زده حتی فایزر هم اگر زده باشه حقش هست و خلاف نیست منتهی مهم دروغگویش بود کسی که برای این موضوع بی اهمیت دروغ می گه برای موضوعات مهمتر می تونه خلافهای بزرگتر بکنه و قسم جلاله بخوره .
شما واقعاً پزشک هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
بحث زدن واکسن نیست بحث دروغ تبلیغاتی برای برکت است بفهم نفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
پزشکان بهترین ماله کشان روی کار همدیگه هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
با نظر10:34 کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
پاسخ ناشناس جان رو گرفتی پزشک جان !!!!!!! افتاد !!؟؟
شفافیت در حد اعلا .از صداقت جناب وزیر شوکه شدیم ... باقی حرفها و وعده وعیدهایش هم همین طور صادق است بنده خدا..
این همون کسی بود که عدم واردات واکسن رو امضا و باعث مرگ هزاران هموطن شد ، ایشون و اقای مخبر و خانم دکتر مینو محرز باید محاکمه بشن در دادگاه صالح اگر پیدا بشه و حداقل مشخص بشه که جرمی انجام شده یا نه اگر عدالتی باشه .....
خدایا خداوندا خسته شدیم از این وضعیت
خدایا قسمت می دیم به پیامبرانت
خدایا قسمت می دیم به امامان معصومت
خدایا قسمت می دیم به دشت کربلای خونین
خودت یک فکری برای این ملت و مردم بکن
خودت شاهد همه چیز و کس هستی
تو ایران همیشه همینه. جای بدهکار با طلبکار سریع عوض میشه!
ایشون باید یا عذرخواهی کنه و استعفا بده، یا اگه نداد، عزل بشه، و در هر صورت به جرم تشویش اذهان عمومی از طرف مدعی العموم تحت پیگرد قرار بگیره. درسته مجازات خاصی در انتظارش نیست؛ ولی باید سابقه‌ی کیفری براش ثبت بشه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی