بازدید 6514

نقش کارت‌های اعتباری در توسعه صنعت گردشگری

نماینده سابق مردم در مجلس معتقد است با به کارگیری کارت‌های اعتباری در چرخه صنعت گردشگری این صنعت از رکود خارج و سفر کردن نیز برای مردم تسهیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 02 January 2022
نماینده سابق مردم در مجلس معتقد است با به کارگیری کارت‌های اعتباری در چرخه صنعت گردشگری این صنعت از رکود خارج و سفر کردن نیز برای مردم تسهیل می‌شود.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ ولی‌الله نانواکناری با بیان اینکه توریسم و صنعت گردشگری در ایام پساکرونا نقش مهم و اثرگذاری در بهبود اوضاع اقتصادی دارد، اظهار داشت: میراث فرهنگی و نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری باید بسترها و ابزارهای لازم را برای ترغیب مردم به انجام سفرهای داخلی فراهم سازند. 
 
وی گفت: متأسفانه کرونا به اقتصاد کشور و قدرت خرید و زندگی مردم آسیب جدی وارد کرده و اکثر مردم توان انجام سفر را ندارند و اگر هم سفری انجام می‌دهند بیشتر یک مقصد را انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند به دلیل گرانی مفرط و کاهش قدرت خرید، از سفر به استان‌های دیگر و جزایر زیبای ایران عزیزمان بپرهیزند. 
 
نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که می‌تواند بسیار مهم و کارآمد باشد، اعطای تسهیلات ارزان قیمت به مردم برای انجام سفر و بازپس گیری این تسهیلات طی سه تا ۶ ماه است تا مردم بتوانند به راحتی بتوانند بعد از انجام سفر با خیال راحت این تسهیلات را بازگردانند.
 
نانواکناری معتقد است که ترویج کارت‌های اعتباری بهترین ایده برای گسترش سفرها و توسعه توریسم داخلی است. این کارت‌ها باید بر اساس توان اقتصادی خانوارها و بنا به مقصدی که افراد برای سفر انتخاب کرده‌اند شارژ شود.
 
وی تأکید کرد: بانک‌های دولتی یا خصوصی امروزه توان تخصیص چنین کارت‌هایی را دارند و امر خیلی پیچیده و مشکلی نیست. مثلاً خانواده‌ای قصد سفر به اصفهان را دارد. هزینه سفر از تهران به اصفهان و اقامت سه روزه در این شهر حداقل روزی یک میلیون تومان هزینه بر دوش خانواده‌ها می‌گذارد. اگر خانواده‌ای که از راه کارمندی امرار معاش می‌کند، بخواهد سه روز در اصفهان اقامت داشته باشد با احتساب هزینه رفت و برگشت حداقل برای سفر سه روزه خود باید پنج میلیون تومان کنار بگذارد. بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به سفر نروند تا چنین هزینه‌ای را متحمل نشوند و حق هم دارند چون هزینه‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است.
 
این نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کارت‌های اعتباری با کارکرد توریسم و گردشگری با کارمزد بسیار کم و شرایط بسیار عالی در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد، کارمندان می‌توانند به راحتی سفر خود را انجام دهند و هزینه را پس از ۶ ماه به صورت اقساطی به بانک عامل بازگردانند. با این اقدام هم صنعت گردشگری رونق می‌یابد و هم شور و نشاط اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست