بازدید 121555
۱

تصویر: مقايسه كيفيت 21 آب معدنی بازار ايران

کد خبر: ۱۰۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵ 17 July 2010










منبع: عصر ایران
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱
جالب اینجاست که نام یکی از آب معدنی های معروف که روی میز جلسات هیات دولت هم دیده میشود (دماوند) در جدول مردود شده ولی در ذیل نامه جزو مردودین نیست!!!
لطف کنید نام مسئول و یا صاحبان کاراخنه های مورد قبول ورد شده را نیز بهمراه محل کارخانه ها اعلام نمایید
عدد های مربوط به واتا خیلی عجیب غریب هست و اصلا به اونایی که مورد تایید قرار نگرفتند نمیخوره! بنظر میاد معیار و ملاک انتخاب 9 تای اول ، کاملا علمی نبوده و اهداف دیگه ای هم توش دخیل بوده!
تست هم از جانب وزارت بهداشت نیست..برای شرکت حفاری (مربوط به تامین آب برای نیاز خود شرکتشون هست) بهتره کمی بیشتر دقت بشه در قرار دادن این خبرها تا در دام تبلیغات منفی این شرکت ها علیه بقیه شرکت های رقیب نیفتید
پس کو آبمعدنی معروف پلور؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
بیچاره تولیدکنندگان بی دفاع . آخر در کجای دنیا خبری را منتشر میکنند که مورد تایید تولیدکننده و مرجع استاندارد نیست؟
به نظر میرسد داده های بدست آمده از آب معدنی " واتا " از همه بهتر باشد ولی چرا در آخر جدول قرار دادند؟ مگر آنکه در داده هایش اشتباه تایپی باشد.
با تشکر از بررسی انجام شده مناسب است مسئولین محترم به این موضوعات پاسخ دهند:
1- چگونه برخی از آبهای معدنی که مورد تایید قرار نگرفته اند دارای نشان استاندارد می باشند؟
2- کالایی که دارای کیفیت لازم نیست آیا نباید ار تولید و توزیع آن جلوگیری شود؟
3-آیا اطلاع رسانی به این شکل محدود می تواند آگاهی لازم را به مصرف کنندگان بدهد؟
1- عجیبه که آب معدنی واتا با آن کیفیت (جدول را ببینید) رد شده است.
2- TDS مخفف todal dissolved solids است که اشتباه ترجمه شده.... نمی دانم می توان به امضای افرادی که این را نمی دانند اعتماد کرد یا نه....
3- EC همه آبها بجز واتا و داماش بالا ست و در زمره آبهای معمولی و بی کیفیت قرار میگیرند.
4- واویلا....
با توجه به اعداد مندرج در جدول ظاهرا ردیف 21 باید به ردیف 1 نقل مکان کند. مگر اینکه مقیاس انتخاب غیر از جدول فوق الذکر باشد
مشخصات وانا چرا مورد تائيد نيست؟؟؟
اشتباه چاپي است؟؟
چرا دماوند تو لیست تایید شده ها ذکر نشده ؟
خیلی جالبه، اولاً اینکه چرا شرکت خدمات رفاهی نفت جای اداره استاندارد را گرفته جای سوال داره!؟ دوم اینکه خوبه که اقلاً یک جایی البته اونهم طبیعیه که تو شرکت معظم نفت باشه، برای مشتریانشون ارزش قائلند و آب معدنی غیر استاندارد را با کمال جرات معرفی کرده اند، سوم اینکه خدا وکیلی چی میشد یک چنین ارزیابی هایی اونهم از طرف نهادهای غیر دولتی و استاندارد، بر روی محصولات انجام می شد تا مردم بدونند پول پای چی می دهند!؟ جالبه که بعضی از معروفترین مارکهای آب معدنی کلاً رد شدند.
ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما نسبت به نتایج ارائه شده جهت تنویر افکار سایر هموطنان عزیز ذکر موارد زیر را ضروری می دانم
1-شرکت ملی نفت ایران وشرکتهای تابعه آن از ساختار ایمنی مناسب وقابل قبول در حدود استانداردهای جهانی هستند
2-این نتایج صرفا در آزمایشگاههای وابسته به شرکت ملی حفاری صورت گرفته وتنها در این نهاد مورد تایید است
لذا تایید نهایی این آزمایشات با نمونه برداری مجدد وتوسط شخص ثالث ویا موسسه های استاندارد باید مجددا ارزیابی گردد
3- در صورت تکرار نتایج مجدد توسط مراجع ذیصلاح اطلع رسانی شده وجلوی تولیدات غیر استاندارد داده شود.
4- بهتر بود در این جدول حدود مجاز وقابل قبول نیز درج می شد تا میزان اختلاف مشخص شود.
5-به روش استاندارد انجام آزمایش اصلا اشاره نشده است
سلام.
خيلي جالبه! ظاهرا آب معدني واتا به موقع حساب آقايان را نداده كه با اينكه تمام مشخصاتش بهتره، مورد تاييد قرار نگرفته!
در حالت کلی آب معدنی اصلا مورد تایید نیست
دوست عزیز و کارشناسان TDS ;یعنی کل جامدات محلول نه معلق (ضمنا همه اعداد ذکر شده در حدود استاندارد می باشد.......
با توجه به نتایج مشخص است که اب معدنی وانا یک آب معدنی طبیعی نیست بلکه آب تصفیه شده توسط دستگاه RO می باشد
به طور کلی ما همه ابهای درون بطری را اب معدنی می خوانند در حالی که این اشتباه است ای معدنی واقعاٌ از چشمه های اب معدنی استحصال می شود بدون کوچکترین تغییر در کیفیت آن در حالیکه بیشتر آبهایی که در بطر به فروش می رسد از نوع " اب تصفیه شده" است و اصلا اب معدنی نیست
هر وقت تکلیف برنجها مشخص شد تکلیف آب معدنی ایران هم معلوم می شه. در ضمن بهتره تابناک از محموله های آب معدنی صادر شده که برگشت خوردند تحقیقی کرده گزارشی تهیه کند
اين جمله در ذيل صورتجلسه بايد ذكر مي شد .تا انجام هماهنگي هاي لازم با شركت هايي كه مورد تائيد نيستند و اقدامات لازم شركت هاي مذكور جهت اخذ تائيديه از شركت نفت براي آب معدني توليدي آنها اين صورتجلسه كماكان به قوت خودش باقي است.
اگه یه نگاه به تخصص آقایان شرکت کننده در جلسه بندازیدمتوجه میشید که هیچکدام از آقایان تخصصی در زمینه تصفیه آب ومعیارهای آب شرب ندارند اگه یه خورده تخصص داشتند فرق TDS رو با TSS می دونستند واشتباهی میزان کل جامدات معلق رو جای میزان کل املاح محلول نمی نوشتند .از طرفی باید بگم مهمترین پارامتر کیفی آب آشامیدنی میزان آلودگی میکروبی اون آبه که باید صفر باشه ،واملاح شیمیایی در مرحله بعد قرار می گیره اگه یه بار به استاندارد WHO مراجعه می کردن متوجه می شدن که این سازمان تاکید ویژه ای داره که میزان کل املاح آب از 150 میلی گرم بر لیتر کمتر نباشه تا املاح مورد نیاز بدن تامین بشه در حالیکه آقایون آب با املاح 90 میلی گرم بر لیتررو تایید کردن.واقعا برای آقایون کارشناس شرکت نفت متاسفم.
این که شرکت های مختلف با عناوین غلط انداز به تولید چنین محصولی که از آن به عنوان مایه حیت نام برده می شود، فعالیت می کنند، جای تعجب ندارد . وقتی که بتوان به سهولت شرکتی را به ثبت رساند به یقین استاندارد کردن آنهم چندان کار دشواری نخواهد بود. نکته دیگر این که مگر مرجع ناظر بر استاندارد تو این مملکت وجود ندارد؟ چرا وجود دارد منتها بیشتر مواقع چشمها را می بندند وجور دیگر می ببنند و این میشه که محصولاتی بی کیفیت و حتی آلوده روانه بازار همیشه تشنه مصرف میشه و حتی تبلیغ هم میشه . حالا هم که فصل فصل آب معدنیه حال کدام معدن خدا عالم است و بس.
ظاهرا برگه ها از بعضي قسمتها مونتاژ شدن به خطهاي روي كاغذها توجه كنيد در ثاني چقدر بيكارند كه براي خريد آب معدني اينهمه وقت وپول هدر ميدن پس لابد از صبح تا شب كارشركت نفت بررسي روي خورد وخوراك كاركنانه؛بجاي اكتشاف وتحقيق! ! ! ميرفتين چاهه نفتو خاموش ميكردين اينهمه خسارت به اين مملكت نميخورد
مورد تایید نیست یعنی چی ؟! یعنی باید اینا هنوز تولید بشن و سلامتی مردم رو به خطر بندازن ؟ تنها هنرتون همینه که بگید مورد تایید نیست ؟ حالا چقدر بدن از پایین لیست میان بالا ؟
به نظر من آب آشامیدنی تصفیه شده به مراتب بهتر از آب معدنی است البته آب معدنی هم مصرف زیادش خوب نیست ولی آب آشامیدنی 3 برند بسیار خوب است 1 دسانی (شرکت کوکاکولا) 2 آکوافینا (شرکت پپسی) 3 نستله ولی یک توصیه اینکه آب معدنی دماوند و کوهرنگ بدترین آب معدنی میباشد هرگز استفاده نکنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی