بازدید 37910

تمام ماجراهای یک عکس

کد خبر: ۷۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 24 September 2017
انتشار عکسی از بانویی بر روی ویلچر که به دنبال غذا در سطل زباله‌های شهر بندرعباس است این روزها بازتاب وسیعی داشته به‌گونه‌ای که حتی برخی از چهره‌های مطرح هنر و ورزش کشور نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش ایسنا، اواخر هفته گذشته بود که عکسی در فضای مجازی با این عنوان «‏این زنی معلول در بندرعباس است که تمام نیازهای زندگی‌اش همچون غذا را از سطل زباله تأمین می‌کند» منتشر و با واکنش و ابراز احساسات عده کثیری از مردم مواجه شد تا جایی که حتی برخی از چهره‌های مطرح هنر و ورزش کشور نیز به آن واکنش نشان دادند اما آیا این عنوان برای این عکس رابطه مستقیمی دارد یا به‌نوعی منتشرکننده بدون دانستن واقعیت به اظهارنظر پرداخته است.

 
 
در همین خصوص رئیس هیئت‌مدیره جامعه معلولین استان هرمزگان بابیان اینکه فردی که در این عکس مشاهده‌شده است از اتباع بیگانه و دارای دو فرزند است، تصریح کرد: جامعه معلولین استان به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد و بدون کمک دولتی از مدت‌ها پیش این فرد را شناسایی و برای کمک بارها به منزلش مراجعه کرد که با مقاومت و عدم همکاری‌اش مواجه شد.

محمد استاد با اشاره به اینکه در مرحله دیگر همراه با یک تیم مددکاری با حضور یک روانشناس به منزلش مراجعه که این بانو سرانجام با جامعه معلولین استان همکاری کرد، اضافه کرد: ابتدا ویلچرش را از طریق طرح جمع‌آوری درب بطری آب‌معدنی و سایر نوشیدنی‌ها باوجوداینکه افراد زیادی در نوبت بودند، خارج از نوبت فراهم و در اختیارش گذاشتیم.

 
 
وی بابیان اینکه در مرحله بعد به مسئله تأمین مواد غذایی موردنیاز این معلول ورود کردیم، خاطرنشان کرد: هزینه‌های این امر بالابود و از عهده جامعه معلولین برنمی‌آمد تا اینکه فرد خیری حاضر شد با دریافت شماره‌حساب این فرد مبلغی برای تأمین غذا به‌صورت مستمر واریز کند و پس‌ازاین اقدام تا حدودی مشکلات اولیه این فرد برطرف شد.

استاد با اشاره به اینکه با مسئولان اداره اتباع بیگانه استان رایزنی که آن‌ها شرایط را برای تحصیل آن‌ها فراهم کردند، افزود: متأسفانه این فرد هیچ مدرکی از خود نداشت و اعلام مفقودی می‌کرد و حتی حاضر شدیم درروند اداری برطرف شدن این مشکل وی را همراهی کنیم اما این فرد بارها مقاومت کرد و حاضر به همکاری نشد.

رئیس هیئت‌مدیره جامعه معلولین استان هرمزگان بابیان اینکه دیگر از وی خبر نداشتیم تا این عکس را در فضای مجازی مشاهده کردیم، تصریح کرد: انتشار چنین عکسی بدون اطلاع از گذشته و کارهای انجام‌شده هم به چهره استان هرمزگان لطمه‌ می‌زند و هم تمامی اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده از سوی سازمان مردم‌نهاد جامعه معلولین را زیر سؤال می‌برد.

 
 
وی با اشاره به اینکه حتی موضوع این فرد طی یک سال گذشته از سوی استاندار سابق هرمزگان پیگیری و تمامی این اقدامات انجام‌شده گزارش شد، اظهار کرد: گرچه بنده منکر مشکلات اقتصادی معلولین نیستم اما اینکه با انتشار عکسی بخواهیم با عواطف انسان‌ها بازی کنیم و از سوی دیگر بر تمامی اقدامات انجام‌شده خط بکشیم، امری ناپسند است.

استاد بابیان اینکه برخی با سنگ‌اندازی در تلاش‌اند مانع از دیده شدن فعالیت‌های جامعه معلولین استان هرمزگان هستند، اضافه کرد: در تلاشیم به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد از دو طریق آموزش تحصیلی و توانمندسازی جامعه معلولین آن‌ها در خودکفایی‌شان نقشی داشته باشیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۴۵
توجیه الکی است

شخصی معلول در سطل زباله دنبال غذاست
اگر یک استان نتونه بهش غذا بده بهتره همه اداراتش رو تعطیل کنه
خیلی خیلی مراجعه و اصرار کردیم ولی حاضر نشد کمک ما را بپذیرد !!مردم را چی فرض میکنید ! به شعور مردم توهین نکنید
یک کلام بی خبر بودیم از مکان ایشان یا حتی قصور کردیم
یعنی این فرد تامین بوده تمام و کمال بعدش رفته دنبال آشغالا ؟
شرم اوره یکی ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰تومان تو این کشور اختلاس میکنه انوقت معلولی برای تامین مایحتاج اولیه خود برای زیستن متوسل به سطل زباله میشود در کشوری که میلیاردها دلار ثروت دارد
هزینه بالای غذا! این بدبخت که همبرگر 250 هزارتومانی نمیخورده که هزینه اش بالا باشه! از تو سطل آشغال غذا جمع میکرده! جای پول ویلچرش هم که حتما 2 میلیون تا در بطری ازش گرفتین! شما بشین زیر اقدامات قشنگت خط بکش نگران خط کشیدن بقیه روی کارهای نکرده ات نباش!
نمی دونم چرا از نظر مردم همه چیز بهم ریخته هستش ولی از نظر مسئولین همه چیز آرومه و بیش از حد نیز به آنها محبت و ترحم هم شده است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
شما فعلا سرگرم کنسرت و ربنای شجریان و ورود بانوان باش. این مسایل به کارتون نمیاد.
مگر این است که کل کاری که برای این خانم انجام شده، دادن یک ویلچر بوده است؟ چرا رئیس هیئت‌مدیره جامعه معلولین استان هرمزگان از بازتاب حقایق در فضای مجازی و ابراز همدردی هموطنان واهمه دارد؟!!
البته زیاد هم تعجب برانگیز نیست شاید خواست ایشان این بوده که کمک های مردمی به حساب تحت فرمان ایشان ریخته شود تا با مدیریت خود به صورت قطره ای کمک رسانی کنند!
سازمان بهزیستی و کمیته امداد خواب بودند که جامعه معلولین بیاد و با بوجه ای که نداره با هزینه خودش ویلچر بخره.
حال اگر این عکس برای یکی از کشورهای همجوار یا خاور دور بود چند تن مواد غذایی بریشان ارسال می شد. قابل توجه بزرگان ...
کمی عجیب به نظر میرسد. با توجه به وضعیت زندگی بد این خانم . از دریافت کمکها اجتناب میکند؟ باید بررسی شود یا ایشان مشکل دارند یا اینکه خبر کذب است وگرنه هر کسیکه در مانده میشود از کمک های مردمی استقبال می کند.
این منظره هر روز در تهران قابله مشاهده است. وافرادی را می بینید که به دنبال موادغذایی هستند ولی بعضی ها هم از روی مظلوم نمایی دست به این کار می زنند
ايستگاه سرسبز منطقه نارمك تهران خودم ديدم كه يه پيرمرد با عصاي زيربغلش تو آشغالا مي گرده فكر كردم دنبال پلاستيكه ولي يه تيكه ته ساندويج پيدا كرد و گذاشت دهنش ! وقتي تو پايتخت اتفاق مي افته چه توقعي تو شهرستانهاست
این اسلام واقعیه؟یکی از ژن برترش بگه یکی توی ژن پایین باشه
هیچ شباهتی که به اتباع بیگانه که نداره......
خودتون هم میدونید تمام تلاشهایی که ازشما ازش یاد میکنید برای مردم فقیر چه سالم و چه معلول همیشه کم بوده . خشم مردم از انتشار این گونه خبرها برای اینه که ایران کشور فقیری نیست اما مردم بسیار فقیری داره چرا ؟؟؟
جدی خیلی جالبه تمام این خبرها که گفته میشه بعد که داستانش رو یه مسئول تعریف میکنه همه تقصیرها متوجه فرد نیازمند هست

مگه کسی که نیاز داشته باشه تا این حد و با وجود دوتا بچه بیکار هست که در برابر کمک مقاومت بکنه

یعنی چی این حرفا
آه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ....

مرا دردیست اندر دل اگر گویم زبان سوزد
وگر پنهان کنم ترسم که مغز استخوان سوزد

کاملا مشخصه که هیچکس نمیخواد واقعیت دردآور و زجرآور فقر مردم رو احساس کنه
واقعا آدم نمیدونه چطوری از مسئولین تشکرکنه !!
تمام سرها زیر برف پنهان است
از کلیه مسئولین دلسوز و همیشه در صحنه و جامعه فرهنگی هنری سیاسی اقتصادی اجتماعی صنعتی و....
عاجزانه تقاضامندیم در یک حرکت خودجوش دمپایی های لنگه به لنگه اون طفل معصوم و زائیده فقر فراگیر جامعه که متاسفانه در فضای ژن های متکثر وخوب جامعه گم شده را نیز درست کنند
و یک گزارش مبسوط دیگر را تابناک از این حرکت زاید الوصف با آب و تاب تدارک ببیند

با تشکر و سپاس با ویوی ابدی!
خخخخخخخ رفتین کمک کنین مقاومت کرد و نخواست....
آره شما راست میگی اصلا استان هرمزگان گل و بلبله و اینها سیاه نمایه .
دروغ میگی!
مگه میشه یک زن تنها و معلول دارای دو فرزند از قبول کردن کمک جهت تسریع امور گرفتن مدارک و ... (که فکر کنم شناسنامه یا تابعیت بوده باشه) خودداری کنه؟! کدوم عقل سلیمی اینو باور میکنه...
نکنه استانداری می خواد از عکاس شکایت کنه؟! حالا که صورت واقعی تون رو یه عکاس به تصویر کشیده می خوایین صورت مسئله رو پاک کنین که دیگه کسی جرات نکنه پا رو دمتون بذاره.
خجالتم خوب چیزیه مسئول محترم!
جامعه محترم معلولین شما چرا به خودت می گیری؟ مگه شما نقشی در وضع اقتصادی مردم داشتی؟
واقعا این تمام ماجرای این عکس بود؟ گافی است نگاهی به سر و وضع کودکی که کنار درب حیاط ایستاده بیاندازید، تا پی به عمق فقر ببرید. کودکی که در سن مدرسه قرار دارد و با دمپایی های لنگه به لنگه در کنار مادر ایستاده است. البته مسئولین خیلی راحت میگویند اینها اتباع خارجی هستند و بدینوسیله وجدان خود را کمی ارام میکنند. ولی واقعا اینها سهم مردمی است که بر روی نفت و گاز زندگی میکنند؟
معلومه که این عکس ساختگی هست مگه میشه با وجود مسئولین دلسوز که شب و روز زحمت می کشند و حقوق ناچیزی هم می گیرن به سفر خارجی هم نمیرن و ... ما چنین افراد فقیری داشته باشیم
ببین چطور برخورد شده که برای کمک هم مقاومت کردن
غیرت داره
این تاکید روی "اتباع بیگانه" از کجا میاد؟ انسان نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
اگه همچین عکسی تو امریکا بود ببینین صدا و سیما چه ها که نمیکرد. مثلا اگه مسلمان بود که واویلا
چقدر اقدامات انجام دادن، آدم خجالت میکشه :)
واقعاً دست مریزاد
ايشان أهل پاكستان است و تعداد زيادي هم أهل بنگلادش و سريلانكا هستند كه بايد فكري به حال اين افراد كرد
این آقای استاد که مصاحبه کرده خودش هم معلول است و برای معلولان استان بدون هیچ چشم داشتی زحمت زیادی میکشند. لطفاً اگر درجريان نیستید افراد را زیر سول نبرید.
کشور ثروتمند ایران و مردم فقیرش
ایشالله که راست میگی
عکس منزلش معلومه چیه
رو نفت بخوابی بعد یک سر پناه نداشته باشی
خراب بشی تهران تا دیگران آسوده بخوابند
چند تا از این عکسا مسولین می خواهند براشون بگیرم بیارم
احتمالا دچار مشکل روحی و روانی است این بنده خدا
در جایی خواندم اگر فقط معدن مس ایران (در کرمان) برداشت بشه و به فروش برود، 80 میلیون را کافی است. حالا نفت و گاز و زغال سنگ و پتروشیمی و فرش و خاویار و ... بماند
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی / که در جهان سیاست ، ظریف پایمال است!
باز هم که دارید بی ربط قضاوت می کنید, بعضی ها با اینجور زندگی کردن خو می کنند و دیگر حاضر نمی شن وضعیت بهتر و کمک دیگران را بپذیرند, نوعی بیماری,
پول ايران را براي كشورهاي ديگه هزينه نكنيد
اگر در عكس ها دقت كنيد ویلچر تصوير اول با ويلچر مورد ادعاي جامعه معلولين تفاوت دارد
وقتی میگن انسان ام آرزوست منظورشون اتباع بیگانه نیست؟؟ یه ایرانی تو کانادا این وضع رو داشت چی میشد؟؟
فعلا مسئولین سعی دارند که اعلام کنند آنها تمامی وظایف خود را به نحو احسن انجام داده اند و اگر مشکلی وجود دارد متوجه آنها نیست و ایراد از جایی دیگر است.
ولی صحبت من چیز دیگری است آیا فقط مسئولین باید دنبال حل نابسامانیها باشند؟ آیا مردم هیچ نقشی ندارند ؟ آیا فقط دل مسئولین باید از این صحنه ها بدرد بیاد؟چرا ما موضع بی تفاوتی نسبت به این مشکلات میگیریم و در عوض انتظار داریم که دولت همه معضلات رو حل کنه. انسانیت فقط مربوط به مسئولین نیست . همه اقشار بایستی آستین همت رو بالا بزنند و به اندازه توانشون کمک کنند .
دولت اسلامی در مقابل تمامی مردم ساکن در کشور ک به نوعی حضور آنها را پذیرفته مسئول است و باید پاسخگو باشد. ما دولت رفاه می خواهیم و هیچکش محتاج صدقه نیست
باز هم بفرستيم براي كشورهاي ديگه . !!
من شخصا اين خانم را ديدم و در دفعه اول به ايشان كمك مالي نمودم و چند بار به همين صورت ديدم كه ديگران نيز كمك مينمايند ، اما ايشان پيشنهاد بنده جهت ايجاد اشتغال براي ايشان را نپذيرفت.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی