بازدید 5268
تصویب تغییرات بند یک اساسنامه فدراسیون در مجلس ، در اختیار من نیست

واکنش مهم نماینده مجلس به خطر تعلیق فوتبال ایران

کد خبر: ۱۰۹۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 13 December 2021

راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اختلاف فدراسیون فوتبال و مجلس شورای اسلامی در مورد بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: طبق قانون فدراسیون‌ها نهاد عمومی غیردولتی مستقل هستند که مجامع برای‌شان تصمیم می‌گیرند. دولت یک لایحه به مجلس داده تا بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال تغییر کند و بشود نهاد غیردولتی مستقل. در قانون کشور چنین عنوانی وجود ندارد و نمی‌توان بودجه‌ای به آن تخصیص داد. ما برای جلوگیری از مشکل استقلال آن‌ها را نهاد عمومی جلوه داده‌ایم. هیچ بن‌بستی از نظر قانونی وجود ندارد و ما در مجلس بررسی این را شروع کرده‌ایم. دوستان اصرار دارند الزاما این بند تصویب شود که در اختیارات من نیست. صحن مجلس و کمیسیون مربوطه باید تایید کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، احمد راستینه به تصویب اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک لایحه ۱۳ سال مانده در مجلس تصویب و وزارت ورزش صاحب قانون شد. نمی‌شود ظرف یک سال مجددا لایحه آورد. خلا قانونی وجود نداشته و فدراسیون فوتبال کاملا مستقل است و حمایت دولت را هم داشته. این بند را برداریم نمی‌شود ردیف در بودجه سال گذاشت. به عزیزی‌خادم توصیه می‌کنم سواد حقوقی‌اش را بیش‌تر کند. مراحل و فرآیند تصویب قانون اجباری نیست و فرد حقوقی فدراسیون باید مسیر را بداند. فدراسیون سال های متمادی با نهاد عمومی اداره شده و افتخار کسب کرده، چرا این حاشیه‌ها مطرح شده و پیام به فیفا دادند؟ فیفا می‌داند در ایران بن‌بست قانونی نداریم و فدراسیون فوتبال هم نهادی مستقل است بدون دخالت دولت.

وی  در مورد این که گفته شده فیفا تا ۱۰ اسفند به فدراسیون مهلت داده، بیان کرد: اگر رییس فدراسیون اصرار به تغییر بند دارد، در فرایند قانونگذاری نیاز به طی مسیر قانونی است. اصرار بر این غلط، غلط است و مجلس کارش را قانونی صورت داده است. فیفا بر اساس قواعد داخلی به تمام کشورها احترام گذاشته و وقت نداشتن، حرف غلطی است. ما  نهاد بودجه بگیر را عمومی غیردولتی کرده‌ایم که در صورت تغییر، تمام فرایند قانونگذاری و اساسنامه تیپ باید تغییر کند.

این نماینده مجلس در مورد لایحه بودجه  و ادغام بودجه کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش گفت: بودجه تازه آمده، دولت برای نظارت شفاف تصمیمی گرفته و برخی سرفصل‌ها را ادغام کرده است. مجلس هم هر چه نفع ورزش کشور را تصویب می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی