بازدید 13602

تیر ترامپ به سنگ خورد

دادگاه تجدیدنظر آمریکا درخواست رئیس جمهوری پیشین برای عدم انتقال اسناد دوره ریاست جمهوری‌اش به کمیته حقیقت‌یاب کنگره را، رد کرد و با این کار، احتمالا پرونده به دادگاه عالی ارجاع داده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 10 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وبسایت روزنامه واشنگتن پست نوشت: هیئت سه نفره قضات در دادگاه استیناف کلمبیای آمریکا، در رأی بدوی خود اعلام کرد که در مناقشه روسای جمهور فعلی و پیشین این کشور بر سر انتشار اسناد کاخ سفید در دوره فعالیت رئیس جمهور قبلی، رئیس جمهوری فعلی باید برتری داشته باشد.

این سه قاضی، با زبانی بی‌پروا و گاهاً تند، درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از «دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا» برای عدم انتشار ۸۰۰ صفحه از اسناد خود را رد کردند؛ این دادگاه تجدید نظر به درخواست ترامپ و در پی مخالفت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با اعطای «امتیاز اجرایی» به ترامپ تشکیل شده بود.

در ششم ژانویه سال جاری و پس از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات، حامیان ترامپ به کنگره آمریکا یورش برده و تایید نتیجه انتخابات توسط کنگره این کشور را به تاخیر انداختند. این دادگاه با اشاره به وقایع این روز خونین اعلام کرد: «جان‌ها از دست رفت و خون‌ها ریخته شد؛ بخش‌هایی از ساختمان کنگره به شدت آسیب دید و جان سناتورها، نمایندگان، دستیاران، خدمه و دیگر کارکنان کنگره به خطر افتاد؛ ارتباط روشنی میان ترامپ و اتفاقات آن روز وجود دارد.»

در رای ۶۸ صفحه‌ای این دادگاه آمده است: ترامپ هیچ دلیل قانونی موجهی برای تجدید نظر در مورد تصمیم بایدن مبنی بر عدم اعطای «امتیاز اجرایی» به این دادگاه اراده نکرده است. اسناد مورد بحث، می‌تواند منتشر شود.

سخنگوی ترامپ گفت که او خواستار تشکیل دادگاه تجدید نظر دیگری در دادگاه عالی آمریکا خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی