بازدید 28230

سرقت فرش عتيقه جواهرنشان

مرد شاكي يادآور شد: چندي پيش اين فرش را كه با 323 قطعه طلاي 18 عيار، 899 قطعه مرواريد، 215 عدد مرجان و 26 فيروزه تزئين شده و مساحت آن 3 متر و 70 سانتي‌متر است، به مبلغ يكصد ميليون تومان خريده بودم.
کد خبر: ۱۰۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۱ 06 July 2010
با دستگيري 5 نفر كه قصد فروش فرش سرقتي جواهرنشان را داشتند، 2 سارق فراري تحت تعقيب پليس آگاهي قرار گرفتند.

به گزارش «جام‌جم»، صبح روز 20 بهمن سال گذشته مردي با حضور در پليس آگاهي استان سمنان با ارائه شكايتي بيان كرد يك تخته فرش عتيقه بسيار نفيس و گران‌قيمت وي از سوي 2 دزد آشنا به سرقت رفته است.

شاكي در اظهارات خود گفت: اين فرش گل‌برجسته در زمان قاجار، به دست فردي به نام محمدعلي خواجه با طرح در كهنه بافته شده است.

مرد شاكي يادآور شد: چندي پيش اين فرش را كه با 323 قطعه طلاي 18 عيار، 899 قطعه مرواريد، 215 عدد مرجان و 26 فيروزه تزئين شده و مساحت آن 3 متر و 70 سانتي‌متر است، به مبلغ يكصد ميليون تومان خريده بودم.

سرقت فرش نفيس

سرهنگ آقاخاني، رئيس پليس آگاهي استان سمنان در اين باره به «جام‌جم» گفت: در پي اين شكايت، مشخص شد فرش عتيقه و منحصر به فرد 11 كيلو وزن داشته و با 2 ميليون و 968 گره بافته شده است.

آقاخاني افزود: در بررسي شكايت شاكي مشخص شد هنگامي كه وي درصدد فروش اين فرش بوده، 2 نفر از آشنايان او با اطلاع از اين موضوع، گفته‌اند، چند نفر را مي‌شناسند كه مايلند اين فرش را خريداري كنند.

رئيس پليس آگاهي سمنان، تصريح كرد: در ادامه مالباخته به همراه 2 نفري كه او را همراهي مي‌كردند با انتقال فرش به تهران آن را به چند فرش‌فروش نشان داده‌اند كه آنها نيز با مشاهده اين فرش نفيس، بيان كرده‌اند قادر به قيمت‌گذاري براي آن نيستند.

رئيس پليس آگاهي استان سمنان افزود: در حالي كه مالباخته و 2 نفر همراهش براي فروش فرش در تهران به سر مي‌بردند، اين دو مرد در يك فرصت مناسب با حمله‌ور شدن به مالك فرش، او را مجروح كرده و با سرقت فرش جواهرنشان متواري شده‌اند.

جمع‌آوري اطلاعات

سرهنگ آقاخاني گفت: در پي اين شكايت، يك تيم از ماموران به جمع‌آوري اطلاعات در اين زمينه پرداختند و مشخص شد 2 سارق فرش پس از سرقت به نقطه نامعلومي متواري شده‌اند.

آقاخاني ادامه داد: پس از گذشت چند ماه از سرقت فرش عتيقه، ماموران پليس آگاهي چند روز پيش اطلاع يافتند چند نفر قصد فروش يك تخته فرش عتيقه در كرج را دارند. با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران پليس آگاهي سمنان در پوشش خريدار با فروشندگان فرش ارتباط برقرار كرده و متوجه شدند فرشي كه 5 نفر قصد فروش آن را دارند، همان فرش عتيقه مرد مالباخته است كه بهمن‌ماه از وي سرقت شده است.

آقاخاني تصريح كرد: با جمع‌بندي اطلاعات،‌ روز 10 تير ماموران با اخذ نيابت قضايي پس از حضور در پارك چمران كرج، با فروشندگان وارد مذاكره شدند و آنها را كه 350 ميليون تومان براي فروش فرش درخواست كرده بودند، دستگير كردند. در بازرسي از خودروي پرايد متعلق به 5 فروشنده نيز فرش جواهرنشان كشف و ضبط شد.

متهمان پس از انتقال به پليس آگاهي بيان كردند فرش را از 2 نفر به نام‌هاي عباس و محمد به قيمت 150 ميليون تومان خريده‌اند.

رئيس پليس آگاهي سمنان عنوان كرد: پس از تحقيق از 5 متهم و تحويل فرش به مالباخته، تلاش براي دستگيري 2 متهم ديگر ادامه دارد.
آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی