بازدید 7308

هر آنچه که باید درباره بالش طبی بدانیم

بالش‎‌ها از قدیم تا کنون از لحاظ مدل و جنس و طرح پارچه و... تحولات گوناگونی یافته‌‎اند به طوری که امروزه علاوه بر یک کالای خواب به عنوان یک محصول مراقبت سلامتی در نظر گرفته می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 11 September 2021

بالش طبی با فراهم آوردن مزایای فراوان می‌توانند خوابی راحت و بدون استرس را به افراد هدیه دهند. همان طور که می‌دانید بسیاری از بالش‎‌های منازل از فرم و حالت درستی برای وضعیت ستون فقرات فرد برخوردار نبوده و افراد با خوابیدن بر روی آن‌‎‏ها دچار گردن درد و سردرد شده و مشکلات متعددی را در حین خواب تجربه می‌کنند. در حالی که با تهیه‌‎ی بالش طبی که از ویژگی‌‎های متفاوتی برخوردار باشد، می‌توانند از ایجاد عارضه‌‎ها مختلف جلوگیری به عمل آورند. این بالش‎‌ها در انواع مدل‎‌های متفاوتی برای مشکلات مختلف تولید می‌شوند که افراد با شناخت هر یک و در نظر گرفتن نکاتی مشخص می‌توانند بهترین محصول را برای خود برگزینند.

هر آنچه که باید درباره بالش طبی بدانیم

بالش‌ها که از جمله وسایل مورد استفاده برای ایجاد خوابی راحت و آرام می‎‌باشند، می‌توانند به جای ایجاد این آرامش لحظات عذاب‌آوری را برای فرد ایجاد نمایند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرد آگاهی کافی از نوع بالش‎‌ها نداشته باشد و از بالش‌‎های درستی برای خواب استفاده نکند. در واقع بسیاری از مشکلات نظیر سردرد، گردن درد و شانه درد که بعد از خواب دچار آن می‌شویم معمولاً بعد از تعویض بالش و خرید یک بالشت طبی مناسب درمان شده و فرد بعد از بیدار شدن احساس بهتری خواهد داشت. بنابراین انتخاب بالش‌‎های طبی که در مراکز متفاوتی اعم از فروشگاه‌‎های کالای خواب به فروش می‌روند، می‎‌بایست با دقت بیشتری و در نظر گرفتن عوامل متفاوت صورت بپذیرد که اگر این اتفاق بیافتد می‌توان به خریدی رضایت بخش دست یافت.

بالش طبی چیست؟

بالش‎‌ها از قدیم تا کنون از لحاظ مدل و جنس و طرح پارچه و...  تحولات گوناگونی یافته‌‎اند به طوری که امروزه علاوه بر یک کالای خواب به عنوان یک محصول مراقبت سلامتی در نظر گرفته می‌شوند. بالش‎ طبی در واقع به بالشی اتلاق می‌شود که علاوه بر امکان ایجاد خوابی راحت در فرد می‌توانند در جلوگیری از حاد شدن مشکلات ستون فقرات و دیگر مشکلاتی که معمولاً بر اثر استفاده از بالش‌‎های نادرست ایجاد می‌شود مؤثر واقع شوند. بنابراین توصیه می‌شود که این گونه بالش‌‎ها را صرفاً یک کالای خواب در نظر نگیرید و آن را با نگاه تازه‌‎ای همچون یک محصول مناسب برای حفظ سلامتی خود ببینید. در این صورت است که می‌توانید تردیدهایی که در خصوص صرف هزینه بابت پرداخت قیمت بالش‎ت‌ طبی ترک وجود دارد را نادیده بگیرید و با خیالی آسوده‎‌تر اقدام به خرید این گونه بالش‌‎ها نمایید.

مزایای بالش‎‌های طبی

آشنایی با مزایای متعدد استفاده از بالش طبی، در خرید این محصول ارزشمند و انتخاب بهترین گزینه‎‌ی آن تأثیرگذار می‎‌باشد.

  • تأثیرگذاری بر کیفیت خواب؛ همه‌‎ی ما در طول روز با دغدغه‌‎های فکری و جسمی فراوانی رو به رو می‌شویم به طوری که این دغدغه‌‎ها در پایان روز منجر به تحلیل رفتن انرژیمان خواهد شد. به همین خاطر نیاز است تا برای کسب انرژی دوباره و آغازی روزی دیگر خواب با کیفیتی را داشته باشیم که این امر می‌تواند از طریق در اختیار داشتن بالش طبی مناسب به وقوع بپیوندد. بنابراین می‌توان گفت که نوع بالش تأثیر بسیار زیادی را در کیفیت خواب فرد و آرام بودن وی در هنگام خواب می‌گذارد.
  • عدم ابتلا به گردن درد؛ ممکن است بارها تجربه کرده باشید که بعد از خوابی لذت‌بخش گردن درد عجیبی به سراغتان آمده باشد که علت این امر به طرز قرارگیری سر در وضعیت صحیح می‌‎باشد. در واقع بسیاری از بالش‎‌هایی که ما مورد استفاده قرار می‌‎دهیم باعث می‌شوند که سر و گردن در وضعیتی بسیار بالاتر از بدن و یا حتی پایین‎‌تر آن قرار بگیرند که در هر دو مورد با مشکلاتی در ناحیه‎‌ی گردن و یا سر رو به رو خواهیم شد. از این رو نیاز است تا وضعیت بالش‎‌های خود را از لحاظ ارتفاع بررسی کنیم تا از دردهای مختلفی که بعد از خواب به سراغمان می‎‌آید، جلوگیری به عمل آورده باشیم. تعویض بالش‌‎ها و خرید بالشت طبی از جمله راهکارهای مؤثری است که می‌تواند علاوه بر جلوگیری از ایجاد گردن درد بعد از هر خواب، در موارد متفاوتی نظیر مبتلایان به دیسک گردن و یا افرادی که عمل‌‎های جراحی در ستون فقرات خود انجام داده‌‎اند مؤثر باشد.
  • ضد آلژی؛ مبتلایان به آسم و آلرژی نباید از هر نوع بالشی برای خواب استفاده کننده چرا که بالش‌‎های مختلف از مواد متفاوتی ساخته می‌شوند که ممکن است مواد به کار رفته در آن‌‎ها سبب تحریک سیستم تنفسی آن‎‌ها شود. از این رو توصیه می‌شود که حتماً از بالش‎‌های طبی مخصوصی که از مواد مشخصی ساخته شده‌‎اند و محرک سیستم تنفسی نیستند استفاده نمایند تا در هنگام خواب دچار عطسه و سرفه نشده و خوابی آرام و راحت را تجربه نمایند.
  • کاهش خروپف؛ بخشی از خروپف‌‎هایی که افراد در حین خواب انجام می‌دهند به دلیل قرارگیری سر در وضعیت نادرست می‌‎باشد که این امر با خوابیدن بر روی بالش‌‎های مناسبی چون بالش‎‌ طبی اواریا می‌تواند بهبود بخشیده شود؛ چرا که با قرارگیری سر در وضعیت درست و زوایه‌‌‎ای مشخص، بخشی از موانعی که برای عبور و مرور هوا در سیستم تنفسی و بینی وجود داشت بر طرف شده و فرد آزادانه‌تر در هنگام خواب تنفس می‌‎نماید. البته در مواردی که فرد از مشکلات متعددی در سیستم تنفسی برخوردار است این کار ممکن است چندان مؤثر واقع نشود اما به هر حال تهیه‌ی یک بالشت طبی مناسب در بهبود کیفیت خواب آن فرد حتماً تأثیرگذار خواهد بود.

آشنایی با بالش‎‌های طبی و خنک کننده

در هنگام خرید و بررسی بالش‎‌های طبی به دسته مخصوصی از این بالش‌‎ها تحت عنوان بالش طبی خنک کننده بر خواهیم خورد که این بالش‌‎ها با مزایای فراوانی که برای فرد ایجاد می‌کنند به عنوان یکی از بهترین محصولات موجود برای خرید بالش محسوب می‌شوند. در حقیقت بالش‌‎های خنک کننده علاوه بر قرار دادن سر و ستون فقرات در وضعیت صحیح و جلوگیری از ایجاد گردن درد می‌توانند از عرق کردن سر و صورت در هنگام خواب جلوگیری به عمل آورند. به طور کلی تقریباً همه‌‎ی افراد به استفاده از بالش‎‌های خنک و نرم علاقمند هستند اما بالش‎‌های معمولی مدتی پس از قرارگیری سر بر روی آن‎‌ها شروع به گرم شدن می‌کنند به گونه‎‌ای که آرامش فرد را خصوصاً در روزهای تابستانی از وی می‌گیرند. بالش‎‌های طبی خنک کننده یا ویسکو ژل با در اختیار داشتن ژل در لایه‎‌های مختلف بالش از این امر جلوگیری کرده و خوابی آسوده و راحت را فراهم می‎‌آورند. نکته‌‎ی مثبت دیگری که در خصوص این بالش‌‎ها مطرح می‌شود این است که این بالش‌‎ها با عدم ایجاد عرق در سر و صورت از تجمع باکتری‎‌ها و آلودگی بالش نیز جلوگیری به عمل خواهند آورد و در نتیجه بالش پاکیزه باقی خواهد ماند.

انواع بالش‌‎های طبی

 بالش‌‎های طبی از لحاظ مواد سازنده والبته از لحاظ فرم و مدلی که دارند به دسته‌‎های متفاوتی تقسیم می‌شوند به گونه‌‎ای که می‌توان آن‌‎ها را از لحاظ جنس به بالش‎‌های پر غاز و اردک، فوم هوشمندو ... تقسیم نمود. البته این بالش‎‌ها را از لحاظ مدل و نوع کاربردی که دارند نیز به دسته‎‌های متفاوتی چون بالش ارتوپتیک، بالش مخصوص دیسک گردن و... تقسیم می‌شوند که افراد با شناخت هر یک و مطالعه‎‌ی مشخصات بالش طبی در فروشگاه اواریا می‌توانند خریدی رضایت بخش و مناسب را برای خود به ارمغان بیاورند.

راهنمای خرید بالش‎‌های طبی

  • توجه به ابعاد و ارتفاع بالش؛ یکی از موارد بسیار مهمی که در خصوص خرید هر بالشی مطرح می‌شود در نظر گرفتن ابعاد آن بالش می‌‎باشد. زیرا در صورتی که این ابعاد اگر کوچک‎‌تر و یا حتی بزرگ‌‎تر از سایز استاندارد باشد به جای محافظت از سر و وضعیت بدنی می‌تواند منجر به آسیب به آن شود.
  • توجه به مواد به کار رفته در بالش؛ همان طور که در مباحث قبلی اشاره شد در بالش‎‌های طبی ممکن است از مواد متفاوتی نظیر پر و یا فوم و یا ترکیب این دو استفاده شود که اصولاً قیمت بالش طبی پر به دلیل نرمی و لطافت بیشتری که به ارمغان می‌‎آورد، بالاتر از انواع دیگر می‎‌باشد. بنابراین سعی کنید با توجه به بودجه‌‎ی خود بالشی را انتخاب کنید که بهترین مواد در آن به کار رفته می‌‎باشد.
  • نوع روکش؛ روکش بالش از دیگر بخش‌‎های مهمی است که در هنگام بررسی و انتخاب یک بالشت طبی مناسب می‌‎بایست آن را در نظر گرفت. چرا که این روکش‌‎ها علاوه بر برخورداری از جنسی نرم و فوق‌‎العاده می‌‎بایست از ویژگی‌‎هایی نظیر امکان شست و شو و از دست ندادن خاصیت خود بر اثر چندبار شسته شدن برخوردار باشند.
  • خرید اینترنتی بالش؛ خوشبختانه با گسترده شدن خریدهای اینترنتی و استقبال عموم مردم از این نوع خرید بسیاری فروشگاه‌‎ها نظیر فروشندگان کالای خواب و بالش طبی نیز به این عرصه ورود پیدا کرده و به ارائه‌‎ی اجناس خود به صورت اینترنتی پرداخته‌‎اند. بنابراین افراد به راحتی و تنها از طریق اینتر نت می‌توانند به بررسی بهتر کالای مد نظر خود و خرید اینترنتی اقدام نموده و در وقت خود صرفه جویی نمایند.

جهت خرید انواع کالای خواب اعم از بالش طبی و معمولی و حوله‌‎های تن پوش و... می‌توانید به سایت اواریا ارائه دهنده‌‎ی کالای خواب با کیفیت و قیمت مناسب مراجعه نمایید. اواریا به عنوان یک برند تخصصی کالای خواب و حوله فعالیت نموده و با ارائه خدمات متنوعی نظیر تضمین اصالت کالا،ضمانت بازگشت 7 روزه آن و بسته بندی حرفه‎‌ای سعی در جلب رضایت و خرسندی هموطنان خود دارد. جهت ارتباط با این سایت و مشاهده وخرید محصولات متنوع آن می‌توانید به آدرس https://evarya.com/ مراجعه نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی