بازدید 2723

آیا در خرید و فروش سهام به سیگنال بورسی توجه کنیم؟

دریافت سیگنال بورسی یکی از موضوعات حساس در بازار بورس است که گاهی افراد برای آن مبالغ زیادی پرداخت می‌کنند اما سوال این جا است که چطور باید از ارزش خرید یک سیگنال اطمینان حاصل کنیم و در کل آیا در خرید و فروش سهام به سیگنال بورسی توجه کنیم یا نه؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 05 September 2021

آیا در خرید و فروش سهام به سیگنال بورسی توجه کنیم؟

اگر مدت‌زمانی را در بورس سپری کرده باشید، مطمئنا به کلماتی چون سیگنال بورسی برخورده‌اید و با افراد یا کانال‌هایی رو به رو شده‌اید که شما را به خرید یک سهم ترغیب کرده‌اند. دریافت سیگنال بورسی یکی از موضوعات حساس در بازار بورس است که گاهی افراد برای آن مبالغ زیادی پرداخت می‌کنند اما سوال این جا است که چطور باید از ارزش خرید یک سیگنال اطمینان حاصل کنیم و در کل آیا در خرید و فروش سهام به سیگنال بورسی توجه کنیم یا نه؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال همراه ما باشید.

منظور از سیگنال بورسی چیست؟

منظور از سیگنال خرید، معرفی یک سهم برای خرید و منظور از سیگنال فروش، پیشنهاد بررسی سهم برای خروج از آن است. امروزه سایت‌ها، کانال‌ها، پیج‌های اینستاگرامی و در کل مراجع بسیاری مشغول ارائه خدمات مشاوره‌ای و سیگنال‌دهی به افراد  هستند.

اما این سیگنال‌ها از کجا می‌آیند؟ و افرادی که می‌گویند چه سهمی را بخرید و در چه زمانی آن را به فروش برسانید، این اطمینان خاطر را از کجا آورده‌اند؟ در واقع این افراد بر اساس تحلیل‌هایی که از سهم دارند به معرفی آن می‌پردازند. البته در بعضی از مواقع، سیگنال‌ها برای سرمایه‌گذاری جواب‌گو است و اگر شما به تحلیل آن شخص یا کانال ایمان دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ اما دقت کنید که در این میان افراد زیادی هستند که مهارت و تجربه لازم را برای ارائه این پیشنهادها ندارند.

توصیه ما برای دریافت سیگنال استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای در حوزه بررسی و تحلیل سهم‌های بورسی است. در واقع متخصصان این حوزه، با استفاده از ارتباطات و دانش خود در زمینه تحلیل تکنیکال و بنیادی سیگنال‌های عالی برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند و شما با استفاده از اطلاعات و دانش آن‌ها میزان ریسک سرمایه‌گذاری خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهید.

چه عواملی در صدور سیگنال‌ بورسی تاثیرگذارند؟

صدور سیگنال بورسی در بازار سرمایه نیازمند مهارت، دانش و دقت بالا است و به سادگی نمی‌توان اخبار تحلیلی منتشر کرد. البته برای تشخیص سیگنال خوب از بد، عواملی نیز وجود دارد که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

افزایش حجم معاملات: بررسی حجم معاملات در بازار بورس یکی از عوامل بسیار مهم برای تشخیص اعتبار سیگنال‌های بورسی است.

نوسان بازار: با اندازه‌گیری نوسانات بازار نیز می‌توان به سیگنال خرید و فروش دست پیدا کرد.

هیجانات و تصمیمات احساسی: روانشناسی بازار و شناخت اصول رفتاری معامله‌گران یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیل سهم است. افرادی که هیجانات بازار را تشخیص می‌دهند در حقیقت می‌توانند موقعیت‌های خرید و فروش را شناسایی کنند.

تحلیل تکنیکال و بنیادی: دانش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در بازار بورس بهترین و معتبرترین روش‌ صدور سیگنال بورسی است.

تشخیص سیگنال خوب و بد

سیگنال‌ها زمانی مفید هستند که شما به شخصه از دانش بورسی برخوردار باشید و هنگامی که از جایی یا شخصی سیگنالی دریافت می‌کنید، بتوانید با علم خود و با بررسی عواملی که در بالا نام بردیم و همچنین با توجه به استراتژی شخصی خود تحلیل مناسبی ارائه دهید و در نهایت تصمیم به خرید یا فروش بگیرید.

درست است که سایت‌ها و مراجع معتبر سهم‌هایی با شرایط مناسب معرفی می‌کنند و خود تحلیلی از آن بیان می‌کنند اما این تحلیل‌ها تا زمانی ارزش دارند که با استراتژی و نوع سبد شما ترکیب شوند.

نکته دیگر این که اکثر افراد حرفه‌ای بازار، تک سهم نیستند. یعنی تنها روی یک سهم تکی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و در بین چندین سهم مختلف، از صنایع مختلف، سرمایه خود را تقسیم می‌کنند تا به این وسیله از ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کنند. دقت کنید که تنها زمانی اقدام به سرمایه‌گذاری به صورت تک سهم کنید که از سهم اطمینان خاطر بسیار بالایی دارید و سیگنالی معتبر و مناسب با تحلیل‌های خود دریافت کرده‌اید.

مراکز معتبر خدمات مشاوره‌ای بازار بورس

گفتیم که تنها سیگنال‌های متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای ارزش سرمایه‌گذاری دارند اما سوال این جا است که منابع معتبر خدمات مشاوره‌ای بازار بورس در حال حاضر کدامند؟ در میان خیل انبوه مراکز مشاوره‌ای، ما شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه را به شما توصیه می‌کنیم.

این شرکت در تاریخ ۱۷/۰۹/۱۳۸۹ تاسیس شده است و اولین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است که فعالیت خود را با ۸ میلیارد ریال آغاز و با راه‌اندازی صندوق‌های بورسی متنوع توانسته در طی این سال‌ها سرمایه سهامداران خود را چند ده برابر کند. بازدهی 36000 درصدی در صندوق مشترک آگاه تنها یکی از افتخارات آوای آگاه است.

در حقیقت کارگزاری آگاه با در اختیار داشتن یک تیم حرفه‌ای در امر تحلیل بازار توانسته این بازدهی را کسب کند. اعضای تیم آگاه را تحلیل‌گران و متخصصان بازار سرمایه تشکیل داده‌اند تا همواره تصمیم‌ها در نهایت دقت گرفته ‌شود. برای اطلاع بیشتر از خدمات مشاوره‌ای این مرکز به سایت همفکران آگاه مراجعه کنید.

جمع‌‌بندی

در این مقاله به بررسی سیگنال بورسی پرداختیم و این موضوع که آیا لازم است در خرید و فروش سهام به سیگنال بورسی توجه کنیم؟ دریافت سیگنال به خودی خود بد نیست و ممکن است شما را در پیدا کردن یک سهم خوب یاری کند اما برای استفاده از آن لازم است علم معامله‌گری و توانای تحلیل و بررسی شرایط مختلف را داشته باشید. علاوه بر این دقت کنید که از چه مرکزی یا شخصی سیگنال دریافت می‌کنید. بعضی از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز وجود دارند که می‌توانید از همفکری آن‌ها بهره ببرید.  

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی