بازدید 8801

پیام وزیر امور خارجه ایرلند به امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه ایرلند در پیامی به «حسین امیر عبداللهیان» انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و خواستار تداوم همکاری‌ها بین دو کشور شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 02 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «سایمون کاوونی» در این نامه که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در لندن قرار گرفت به نقش ایرلند به عنوان تسهیل‌گر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برجام اشاره کرد و ادامه داد که در این زمینه گفتگو‌های سازنده‌ای را با مقام‌های دولت ایران داشته است.

او با اشاره به روابط دیرینه و سفر اخیر وزرای امور خارجه دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر خواستار تداوم همکاری‌ها و گفتگو‌های میان دو طرف شد.

مسعود اسلامی سفیر کشور ایران در ایرلند پیشتر به ایرنا گفت که دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و تجاری خواهان روابط پویا و فعال دوجانبه هستند.

به گفته وی، از حدود یک سال و نیم پیش سازوکار رسمی و حقوقی بین دو کشور مورد توافق قرار گرفته که بر اساس ان مشورت‌های سیاسی منظمی بین مقامات دو کشور صورت می‌گیرد.

در چارچوب این سازوکار، تاکنون مذاکرات سازنده‌ای در سطح مدیران منطقه‌ای وزارت خارجه دو کشور و همچنین رایزنی‌های دوجانبه در سطح وزرای امور خارجه هم از طریق ویدئو کنفرانس و هم طی سفر و مذاکرات حضوری انجام گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی