بازدید 5756

درخواست سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان

سازمان همکاری اسلامی خواستار برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر برای رسیدگی به نگرانی‌های جدی مربوط به نقض حقوق بشر در افغانستان متعاقب تحولات داخلی این کشور شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸ 18 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا و بنا به اطلاع واصله از ژنو، سازمان همکاری اسلامی خواستار برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر برای رسیدگی به نگرانی‌های جدی مربوط به نقض حقوق بشر در افغانستان متعاقب تحولات داخلی این کشور شده است.

در این درخواست که توسط پاکستان به عنوان هماهنگ کننده گروه اسلامی در شورای حقوق بشر خطاب به خانم نزهت شمیم رییس شورای حقوق بشر ارسال شده، درخواست گردیده است، نشست ویژه شورای حقوق بشر برای رسیدگی به "نگرانی‌های جدی در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان" برگزار شود.

لازم به ذکر است برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر مستلزم درخواست حداقل ۱۶ کشور (از مجموع ۴۷ کشور عضو شورای حقوق بشر) است. با توجه به اینکه تنها ۱۵ کشور اسلامی در شورای حقوق بشر عضویت دارند، نام چند کشور دیگر شامل مکزیک، آرژانتین و اسلوونی (از طرف اتحادیه اروپایی) نیز در فهرست بانیان این درخواست درج شده است.

گفتنی است متعاقب تشدید درگیری‌ها در افغانستان طی دو هفته گذشته و پیشرفت‌های وسیع و سریع گروه طالبان، نمایندگی افغانستان در ژنو رایزنی‌های گسترده‌ای برای جلب توجه نهاد‌های بین المللی به ویژه شورای حقوق بشر به عواقب تسلط طالبان بر این کشور انجام داده است.

با وجود اینکه درخواست برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد افغانستان رسما
از طرف گروه سازمان همکاری اسلامی مطرح می‌شود، ولی این سازمان تاکنون راسا موضع مشخصی در رابطه با تحولات افغانستان اعلام نکرده است.

در این میان حمایت کشور‌های اروپایی و انگلیس از برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر برای افغانستان نیز قابل تامل است. در حالی که کشور‌های اروپایی به دلیل مشارکت و همراهی با آمریکا در اشغال ۲۰ ساله آمریکا و شکل گیری وضعیت موجود سهیم هستند و باید به خاطر سیاست‌های خود پاسخگو باشند، ادعای نگرانی آن‌ها نسبت به نقض حقوق بشر در افغانستان ادعایی مزورانه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی