بازدید 5301
۳

علت کمبود داروی کرونا و سرم؛ افزایش شدید تقاضا

نایب رئیس انجمن دارو سازان ایران گفت: کمبود دارو‌ها در کشور به دلیل افزایش شدید تقاضا در موج جدید شیوع کرونا قابل پیش بینی بود.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 12 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی فاطمی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما افزود: تا مدتی قبل در داروی رمدسیور به صادرات هم رسیده بودیم، اما در حدود دو ماه اخیر به دلیل افزایش مصرف این دارو‌ها ناشی از تشدید ابتلا به کرونا در حال حاضر با کمبود دارو‌ها مواجه هستیم.

او ادامه داد: می‌دانستیم که پس از ورود به موج پنجم شیوع کرونا به دلیل وجود سویه دلتای کرونا، نیاز به داروی بیشتری پیدا می‌کنیم و کمبود دارو از قبل هم قابل پیش بینی بود.

فاطمی تصریح کرد: در حال حاضر در شرایطی سر می‌بریم که حتی در سرم هم با کمبود مواجه هستیم و این موضوع مردم را سردرگم کرده است.

او گفت: با توجه به وجود شماره شناسایی بر روی دارو‌های موجود در زنجیره تامین داروی کشور، به راحتی می‌توان پس از بررسی و پیگیری‌های دقیق، منافذ خروجی این دارو‌ها را از زنجیره تامین داروی داخلی پیدا کرد و جلوگیری‌های لازم را اعمال کرد.

فاطمی افزود: در حال حاضر بسیاری از دارو‌ها مانند رمدسیور که در بازار آزاد به فروش می‌رسد از خارج کشور، وارد شده است.

نایب رئیس انجمن دارو سازان ایران گفت: در حال حاضر، در کشورمان پنج شرکت بزرگ سرم سازی وجود دارد که متاسفانه یکی از آن‌ها یک سال قبل اعلام کرد می‌خواهد چهار ماه شرکت را تعطیل نماید و این امر در حال و روز امروز کشورمان تاثیر بسیاری گذاشته متاسفانه با برنامه ریزی‌های اشتباه، حتی برای جبران خسارات اقدام به واردات سرم مورد نیاز هم نشده است.

او با بیان اینکه مصرف روزانه سرم در کشور حدود ۴۰۰ هزار عدد است افزود: دارو یک ذخیره استراتژیک و پزشکی محسوب می‌شود و باید برای آن برنامه ریزی‌های دقیق و منسجمی صورت پذیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
ما هیچ کمبودی نداریم اگر کمبود داشتیم این دارو ها تو بازار ازاد دیده نمی شد. جالبه این دارو ها با ارز 4200 وارد میشن بعد با ارز 50000 در بازار ازاد و به صورت ازادانه و بدون برخورد قاونی فروخته میشه. الان بیست سال هست قراره ناصر خسرو و دلالان دارو ریشه کن بشن ولی الان فهمیدم این مافیا دارو داخل وزارت بهداشت هست. جالبه شما بساط یک دست فروش رو نابود میکنید اما بساط بیست ساله قاچاقچی ها و مافیای دارو رو نگاه می کنید.
کی باید این برنامه ریزی هارو انجام بده؟
با اسم و سمت اعلام کنید
می دانستیم و قابل پیش بینی بود
می خواستیم ببینیم شرایط بحران دارو چه حسی داره به خاطر همین کاری نکردیم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی