بازدید 4968

تجمع اعتراض‌آمیز علیه رییس تشکیلات خودگردان

هزاران تن از مردم کرانه باختری بویژه در شهر رام الله شامگاه یکشنبه علیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دست به تجمع اعتراض‌آمیز زده اند.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶ 12 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری "صفا" فلسطین معترضان با دادن شعار‌هایی خواستار برکناری عباس و سرنگونی تشکیلات خودگردان و محمد اشتیه نخست وزیر دولت شدند.

نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام به بازداشت یکی از جوانان شرکت کننده در این تظاهرات کردند.

معترضان همچنین قتل «نزار بنات» فعال سیاسی و اجتماعی فلسطین را محکوم کردند و شعارهایی، چون ملت خواستار سرنگونی حکومت است... ملت خواستار سرنگونی باندبازی است... تشکیلات [خودگردان]، ما انقلابیون را می‌کُشد، عباس و اشتیه خون مردم فلسطین بی‌ارزش نیست"، سردادند.

اعتراض کنندگان همچنین سیاست‌های تشکیلات خودگردان مبنی بر بازداشت و ترور سیاسی و سرکوب تظاهرات‌کنندگان را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین در شعار‌های خود رفتار نامناسب نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان علیه معارضان سیاسی و همچنین هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

نزار بنات ۴۳ ساله یکی از کسانی بود که در شبکه‌های اجتماعی به شدت از تشکیلات خودگردان و رئیس آن محمود عباس انتقاد می‌کرد.

وی حدود دو هفته پیش و چند ساعت پس از دستگیری توسط عناصر دستگاه امنیتی فلسطینی به قتل رسید.

خانواده نزار بنات گفتند که نیرو‌های امنیتی فلسطینی به او اسپری فلفل پاشیدند و قبل از کشیدن وی به سوی خودرو بازداشت به شدت او را مضروب ساختند و به او ناسزا گفته و توهین کردند و با پیکری خونین وی را با خود بردند.

بنات اعتقاد داشت: تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فداییان فلسطین را می‌فروشد.

رام الله پس از انتشار خبر درگذشت نزار بنات بار‌ها شاهد اعتراضات گسترده فلسطینیان بوده است. معترضان خواستار کشف واقعیت مربوط به مرگ وی شدند.

تشکیلات خودگردان در تقریبا ۴۰ درصد کرانه باختری که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورد، اختیارات محدودی دارد در حالی که نیرو‌های صهیونیستی بر تمامی گذرگاه‌های منتهی به مناطق ۶۰ درصد باقیمانده کرانه باختری به طور مستقیم تسلط دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی