بازدید 10637

اعلام رسمی کمبود برق

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه سال گرمی را شروع کرده‌ایم، از افزایش هفت تا هشت هزار مگاواتی مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 21 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، همایون حایری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه همه چیز به میزان مصرف و اقدامات مصرف‌کنندگان بستگی دارد، اظهار داشت: با تمرکز و اجماعی که بین همکاران برق، مسئولان استانی و مردم صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیاز کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال سال گرمی را شروع کردیم، اضافه کرد: به همین دلیل سیستم‌های سرمایشی زودتر به مدار آمدند و با توجه به اینکه سال خشکی داشتیم، چاه‌های آب کشاورزی نیز زودتر شروع به فعالیت کردند. این عوامل باعث شد که میزان مصرف در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش پیدا کند.

به‌گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در حال حاضر حدود ۷ تا ۸ هزار مگاوات در مقایسه با سال گذشته افزایش مصرف داشته‌ایم که خوشبختانه همکاران صنعت برق با آمادگی و برنامه‌ریزی که داشتند، توانستند پاسخگوی نیاز باشند.

حایری گفت: واحدهای آبی کشور مخصوصا در محل نیروگاه‌های آبی، با توجه به کاهش نزولات آسمانی حدود سه هزار تا سه هزار و ۲۰۰ مگاوات کمبود تولید دارند.

وی افزود: از پیک مصرف سال گذشته تا پیک سال‌جاری ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی جدید که به مدار آمده، کلا پاسخگوی تامین افزایش مصرف مشترکان جدیدی است که به تازگی اضافه شده‌اند، اما بالاخره باید کمبود تولید نیروگاه‌های برق‌آبی را جبران کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ۴۵ برنامه مدیریت مصرف را با کار کارشناسی و مدیریتی مشخص کرده و به شرکت‌های توزیع و شرکت‌های برق منطقه‌ای ابلاغ کردیم. امیدواریم با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص استانداران، تابستان را با کمترین مشکل سپری و این کمبود تولید را پوشش دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۹
چین. بیت کوین
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
بابا نان ندارد


رودخانه آب ندارد


و هزار کوفت و مرض دیگه نداریم


و از داشتنها فقط کرونا نصیبمان هست
پس نیروگاههای هسته ای چی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
قبض برقشو پرداخت کرده اداره برق برقشو قطع کرده
کارشناس برق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
میزان مصرف برق کشور حدود ۷۰ هزار مگاوات است و تولید نیروگاه اتمی بوشهر هزار مگاوات یعنی نیروگاه بوشهر یک هفتادم تولید کشوره
تنها راهكار ""امیدواریم با کمک مردم""
مابقي فقط حرف بديهي است
مزرعه بیت کوبن را تعطیل کنید
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
دقیقا درست می قرمایید
علت افزایش مصرف برق نسبت به سال گذشته که باعث بهم ریختن توازن تولید و مصرف شده دستگاهای غیر مجاز استخراج ارز (ماینر/بیتکوین)هستن
چرا همیشه مردم باید تاوان این مدیریت اشتباه مسئولان و مدیران را پرداخت کنند؟ حقوق های نجومی و مزایا برای مدیران و خاموشی برای مردم
ظاهرا انرژی هسته ای تنها کار کردش تحریمها علیه ما است
این همه ملت بخاطر برق هسته‌ای تحریم‌ها رو تحمل کردن حالا میگین برق ندارین؟ برین از یه جا جور کنین. شما موظف هستین که برای ما برق جور کنین به ما ربطی نداره
جلوی صادرات برق را بگیرید مشکل بی برقی و کمبود حل میشود
بیت کوین ممنوع یا آزاده ؟!!
مملکت ما بلاتکلیفه ...
بانک مرکزی هم شده حجره بازار ...
الان که بیت کوین ارزون شده و ارزش نداره استخراج بشه!
افزایش دما و کاهش نزولات جوی مذتهاست تو ایران اتفاق افتاده مسولین وزارت نیرو بدون در نظر گرفتن این دو عامل مهم توی این سالها ساختن نیروگاه بزرگ را متوقف کردند و بدنبال مدیریت مصرف بودند اون هم مذیریت مصرف بر اساس الگوهای مصرف خیالی !!!!! نتیجه شد کمبود شدید برق اونهم با توجه به خودکفایی کامل ایران در این حوزه دنبال مقصرهایی مثل رمز ارزها نعذ از شروع مجدد تحریم ها خیلی از صنایع تعطیل شدند و رفتن سراغ ماینرها حالا ذر صورت احیای برجام تابستان برقی برای صنایع که قراره تولیداتشان را از سر بگیرند نیست !!!!!!!!!!!!
وقتی دم از خودکفایی می زنیم فکر نمی کنیم یخچالها ماشین لباسشویی و سایر لوازم برقی خانگی تولید ایران بسیار پر مصرف هستند به مردم میگیم صرفه جویی کنید یعنی چطوری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس این غنی سازی و انرژی هسته ای به چه دردی می خورد ؟؟؟؟
اون زمان که مزارع استخراج بیت کوین و صادرات برق به کشورهای همسایه رو راه انداختین باید فکرش رو می کردین که دچار کمبود می شید
ترتیب مشکلات به شرح زیر است
1- کاهش شدید سرمایه گذاری وزارت نیرو در 5 سال اخیر در تولید برق
2- فروش به عراق
3- مشکل با ارمنستان برای واردات در تابستان
4- ماینرهای چینی
5- عدم کاهش تلفات توسط وزارتخانه
6- عدم حمایت وزارتخانه از تولید انرژی پاک و نیروگاههای کوچک
خوب ببینین مردم در کجای این معادله هستن که همه تقصیرها رو گردن مردم میندازین
مزرعه های استخراج بیت کوین بیش از 50 % برق را برای آقا های دولتی و آقا زاده ها شون در حال استخراح ارز است !! چه دارید سر این ملت می آورید ! از خدا بترسید
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی