بازدید 5892
شهردار تبریز:

حال کتاب در تبریز خوب نیست

شهردار تبریز با بیان این‌که هر چقدر که در حوزه فرهنگ کار کنیم، این اقدامات به همان مقدار در کالبد شهر تاثیرگذار خواهد بود، گفت: بیانیه هیئت داوران این رویداد نشان داد که حال کتاب در شهر و استان ما زیاد خوب نیست و جا دارد که در این حوزه بیشتر کار کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 19 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ایرج شهین باهر در آیین اختتامیه پنجمین جایزه ملی کتاب سال تبریز، اظهار کرد: اعتقاد دارم که ارتقاء شاخصه‌های فرهنگی، مهم‌ترین نقش را در ارتقاء دیگر شاخصه‌ها دارد. هرچقدر در حوزه فرهنگ کار کنیم به همان مقدار در کالبد شهر تاثیرگذار خواهد بود و هزینه‌های جاری شهر کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: در کشورهای در حال توسعه این موضوع را مطالعه می‌کنند که پل‌ها را حذف کنند و شهرها انسان محور باشد.

وی افزود: در این شرایط ما هم باید کارهای فرهنگی را توسعه بدهیم و خوشبختانه در دوره پنجم مدیریت شهری به این موضوع اهمیت داده شده و در این راستا تالیف و چاپ ۴۰۰ هزار جلد کتب شهروندی برای نخستین بار در کشور کار فرهنگی عظیمی بود که توسط شورا و شهرداری تبریز انجام شد.

شهین باهر گفت: این کتاب‌ها امسال به دلیل شیوع کرونا توزیع نشد اما از سال آینده باز هم توزیع آن‌ها ادامه خواهد داشت و ما اگر بتوانیم این کار را در مدارس ادامه دهیم، اثرات مفید آن را چهار، پنج سال بعد در سطح شهر نمود می یابد.

وی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جایزه ملی کتاب سال تبریز، اظهار کرد: چنین رویدادهایی جای تشکر دارد اما کافی نیست و باید کارهای بیشتری در این حوزه انجام دهیم و اصحاب قلم را تشویق کنیم و از همه فضاها برای بسط این موضوع استفاده کنیم. از همه فعالان حوزه نشر و فرهنگ هم می خواهیم در این راستا تلاش کنند و اعلام می کنیم که شهرداری تبریز به عنوان بازوی اجرایی در کنار این عزیزان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی