بازدید 260929

آيا کمربندهاي ويبراتور در لاغری مؤثرند؟

کد خبر: ۱۰۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 24 April 2018
در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مدل دستگاه مختلف از جمله دستگاه‌های غلطکی، ضربه‌زننده، لرزاننده و... برای کوچک کردن شکم وجود دارد که بر اساس ادعای تولیدکنندگان، کمربندهای شوک‌دهنده با وارد کردن جریان‌های الکتریکی به چربی شکم موجب تجزیه آن‌ها و قوی شدن عضلات شکم می‌شوند!
 
به گزارش خبرنگار "شهر"، این تبلیغات درحالیست که تن‌ها جریان‌هایی با قدرت ایمپالس‌های مغز موجب انقباض عضلات می‌شود و به این ترتیب اگر چنین جریانی با این کمربند وارد شکم شود، موجب یک انقباض دردناک خواهد شد.
با این حال همچنان شعارهای تبلیغاتی درباره تمام این دستگاه‌ها عنوان می‌کنند با استفاده از این کمربند‌ها می‌توان شکم را کوچک کرد و به سایز مطلوب رساند، اما واقعیت چیز دیگری است و این تصور غلطی است که استفاده از این دستگاه‌ها به تنهایی برای کوچک کردن سایز اندام‌های مختلف بدن کافی است!

به این ترتیب می‌توان اذعان کرد که این قبیل وسایل تن‌ها کمک ناچیزی برای رسیدن به هدف مورد نظر یعنی کوچک کردن شکم هستند و برای رسیدن به این هدف باید لایه‌های چربی موجود در اطراف شکم از بین برود و از آنجا که این دستگاه‌های ابتکاری قادر به انجام این کار نیستند، استفاده از آن‌ها به تنهایی کافی نیست.

 داشتن اطلاعات اولیه درباره طرز کار عضلات اطراف شکم و این که چگونه بدن چربی را می‌سوزاند، قدم اول برای موفقیت در صاف کردن شکم و باریک کردن سایز دور کمرتان است.

 دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه درباره تأثیر کمربندهای لاغری می‌گوید: این ویبراتور‌ها به آن صورت کاری انجام نمی‌دهند، فقط کمی تحرک ایجاد می‌کنند که چربی‌ها را جابجا می‌کند، اما نمی‌سوزانند.

 وی افزود: ممکن است چربی‌های شکم در اثر استفاده از کمربند‌ها به ظاهر و بطور موقتی کمی جمع شود، ولی هنوز در بدن هستند؛ در حالی که چربی برای از بین رفتن باید سوزاننده شود.

 همچنین دکترسیدضیاء‌الدین مظهری، متخصص تغذیه نیز در این باره به تبلیغات غلط و بسیار اغواکننده عاری از واقعیت رسانه‌ها اشاره کرده و می‌گوید: بر این اساس بیشتر مراجعه‌کنندگان به متخصصان تغذیه هم درخواست لاغری سریع و جادویی دارند و می‌خواهند علاوه بر تهیه و تدوین برنامه کاهش دهنده وزن بطور حتم داروهای لاغری و روش‌های معجزه‌آسا و جادویی را نیز دریافت کنند.

 وی اظهار کرد: این درحالیست که این افراد با توجه به سن، جنس و مقدار اضافه وزن و درجات چاقی که دارند، می‌توانند بدون هیچ دارویی با استفاده از روش‌های دیگری فقط با پیروی کردن دقیق از روش‌های اصولی و اقدامات اساسی و رعایت کامل چند دستورالعمل ساده و کاملا قابل اجرا بطور تدریجی چربی‌های اضافه انباشته شده را از خود دور کرده و هر هفته بیشتر از هفته قبل خود را بسوی اندام موزون و احساس سلامت بیشتر نزدیک کنند.

 در این میان برخی متخصصان هم بر این باورند که کمربندهای لاغری تن‌ها موجب چروکیده و کوچک شدن سایز سلول‌ها بطور موقت می‌شود و تاثیری در کاهش وزن ندارند!

 دکتر درستی با اشاره به عملکرد کمربندهای لاغری که با وارد کردن شوک‌های برقی خفیف به شکم فرد، گرمای موضعی را در محل ایجاد کرده و موجب تعریق در ناحیه کمر و شکم می‌شود، اذعان می‌کند: تعریق زیاد موجب چروکیده شدن سلول‌ها شده و بطور موقت سایز شکم کوچک می‌شود.

وی می‌افزاید: این لاغری موضعی و چروکیده شدن سلول‌ها موجب مرگ تعدادی از آن‌ها شده و به بدن فرد صدمه وارد می‌کند، بنا براین برای کاهش وزن واقعی به تغییر در شرایط زندگی، روش و مقدار مصرف غذا نیاز است.

 برخی فروشندگان این دستگاه‌ها ادعا می‌کنند: این وسیله می‌تواند علاوه بر افزایش قدرت بدنی و بهبود خواب، موجب از بین رفتن دردهای افراد شده و مشکل بی‌اختیاری ادرار آن‌ها را هم حل کند.

در مقابل محققان معتقدند نباید تمام ادعاهای فروشندگان را ب‌راحتی باور کرد، چون اغلب بازارگرمی بوده و الزاماً حقیقت ندارد و از این گذشته لرزش‌های شدید و پرنوسان در درازمدت می‌تواند خطرناک هم باشد، زیرا این لرزش‌ها می‌توانند در سراسر بدن موج‌های شدید ایجاد کنند.

 در این رابطه حتی سازندگان این دستگاه هم توصیه می‌کنند که روزانه حداکثر ۳۰ دقیقه از این دستگاه استفاده شود، چون استفاده بیش از حد، برخلاف استاندارد صنعتی تعیین شده درباره ایمنی لرزه‌ها در محل کار است. همچنین زنان باردار، افراد دچار انفصال شبکیه (جداشدگی لایه‌های داخلی شبکیه از لایه رنگدانه)، لخته‌خون، تومور استخوان و برخی دیگر از مشکلات پزشکی، نباید از دستگاه‌های لرزاننده جدید استفاده کنند.

 در همین حال محققان دانشگاه ایالتی نیویورک نیز با اشاره به این که میزان لرزش دستگاه‌های جدید (۲۰ تا ۵۰ بار در ثانیه) است، می‌گویند: این میزان در حدی است که می‌تواند موجب کمردرد، آسیب به غضروف‌ها، تاری دید، کاهش قدرت شنوایی و حتی آسیب مغزی شود و آن‌ها نسبت به این موضوع نگران هستند که مردم بر پایه معرفی نادرست و غیرعلمی یک دستگاه از آن استفاده کنند، بدون آنکه از خطرات احتمالی آن آگاه باشند.

 به هر حال باید گفت: فقط خود فرد می‌تواند مراقب سلامتی‌اش باشد!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۹
اگر انباری خونه مارو ببینید، با یک موزه از انواع وسایل لاغری شکم مواجه میشید که کارتهای ثبت نام انواع باشگاه های ورزشی هم بینشون هست ولی اگرچه برای فروشندگانش خیلی سود اوری داشتن وای به واقع هیچ تاثیری برای من نداشتند.
شما امروز به نقل از دکتر مسعود کیمیا گر مطالبی نوشتید "دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه درباره تأثیر کمربندهای لاغری می‌گوید: این ویبراتور‌ها به آن صورت کاری انجام نمی‌دهند، فقط کمی تحرک ایجاد می‌کنند که چربی‌ها را جابجا می‌کند، اما نمی‌سوزانند"
جهت اطلاع ایشان 7 تیرماه 1394 درگذشته اند.
اخبار زیرخاکیتان را هرچندوقت یکبار دوبار می گذارید؟
دکتر کیمیاگر تیر 1394 مرحوم شده اند، هنوز از ایشان نقل قول می فرمایید؟
مهم اینه که مردم گول میخورن و میخرن و یه عده نون در میارن
سلام.چقد مطالب مفید بود .ممنونم ازتون .
چه نکته سنج دوستانی هستین احسنت حالا بگین شکم لامصب چجوری اب میشه همه جا با ورزش و رژیم اب شده هنوز شکم قطور مونده چربیاش ای لعنت به شکم
باسلام.
دستگاه ویبره سبب شکسته شدن چربی میشه وکمک زیادی به کوچک شدن شکم بعدوقبل ازورزش میشود.
به تنهایی تأثیرندارد.
همه این کمر بند ها الکیه فقط بگم من تا به حال 50 نفر رو دیدم که روغن رو از غذاشون با برنج حذف کردن .و با چشم خودم دیدم واقعا 100 درصد شکمشون آب شده .که خداوکیلی وقتی دیدم تعجب رد.در ضمن خودم کارم توی داروخانه است
با سلام
بنده نه دكتر تغذيه هستم و نه فروشنده ولى به مدت سه ماه به طور مرتب روزى دوبار از اين دستگاه ها استفاده كردم و به سايز مورد علاقم رسيدم.
با تشكر از نظرات همگى
من استفاده کردم خیلی خوب بود البته همراه با رژیم خیلی جواب میده ولی حتما برند خوب و حرفه ای شو تهیه کنید
به نظرم کمربندهای لاغری که حرارتی هم هستن در کنار رژیم میتونه تاثییر گذار باشه .البته بیشتر در کسانی که اضافه وزن کمی دارن میتونه تاثییر گذار باشه .من خودم استفاده میکنم و میتونم بگم بد نبوده البته رژیم غذایی رو هم رعایت میکنم .مربی باشگاهی هم که قبلا میرفتم گفتن در کنار رژیم و ورزش استفاده از کمربند ویبره ای میتونه تاثییر گذار باشه اما به تنهایی معجزه نمیکنه
سلام من هم با استفاده از یه وستگاه تردمیل و کمربند لاغری وبا یه رژیم ساده تونستم وزنم رو کم کنم
سلام تجربه کردم مهم ترین چیز تغذیه هست بعد ورزش. من از وقتی تغذیم رو اصلاح کردم خیلی بدنم خوش فرم شده همه بهم میگن خوش اندام شدی چیکار کردی. من روغن و نمک و آب و شکرم رو تغییر دادم به روغن حیوانی و ارده کنجد و زیتون نمک دریا آب چشمه و شکر هم فقط شکر نیشکر و ناهار هم حذف کردم بجاش شربت سویق میخورم عالیه عالی.
راستی بعد اصلاح تغذیه پوستمم شفاف شده.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
بله تاثیر تغذیه روی لاغری از ورزش خیلی بیشتره
البته تغذیه هم نباید اونقدر شدید باشه که بعد مدت کوتاهی طرف زده بشه، اگه ادم بتونه «سبک زندگی» ش رو تغییر بده بهتره، اینطوری هم لاغر میشهرهم لاغر میمونه
من دو ماه ویبراتور استفاده کردم سایز کمرم ده سانت کمتر شد. واقعا فک نمی کردم اینقدر موثر باشه . توصیه می کنم استفاده کنید تا به سایز دلخواه برسید
دستگاه ویبره کمربندی باعث از بین رفتن چربی سینه هم میشه؟
کمربند فقط میتونه مکمل باشه . وقتی وارد باشگاه میشی مربی میگه بدنسازی چهار چیزه : تغذیه, تغذیه, تغذیه, ورزش !
سلام
محمد محبی هستم مربی بدنسازی
دوستان چربی سوزی و رسیدن به تناسب اندام فقط ۳۰ درصدش به ابزارها، مکمل‌ها، تغذیه و ورزش مربوط میشه. ۷۰ درصد مابقیش مربوط به اراده و همت خود شخص میشه. تو هرکاری استمرار و تداوم توی اون کار هست که نتیجه میده. مثلا فردی که میخواد ۲۰ کیلو وزن کنه نباید یکماهه تصورش کنه. مگر با روش‌های مخرب.
پس طبق اولویت میگم
اراده و هدف، رژیم غذایی مناسب با سن، وزن و شرایط بدن، ورزش، استفاده از ابزارها و در نهایت صبر صبر صبر
خواهشا از خودتون انتظار ۲۰ کیلو در یکماه نداشته باشید. حالا یکسری ها موارد بالا رو رعایت میکنن صبر هم دارن اما بازم لاغر نمیشن و به تناسب اندام نمیرسن که امکانش زیاده بخاطر نقص در رژیم و ورزش و
علی الخصوص مزاج بدن باشه. یادمون نره معده ای ک سرده باعث چاقی میشه. با تشکر از مدیر سایت
سلام من می خوام بخرم بجای شکم ببندم به مچ پا چند تومان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی