بازدید 10861

انتقاد رئیس‌کمیته‌آب‌مجلس از سوء‌مدیریت در‌حوزه‌آب

نماینده مردم بروجن در مجلس از عملکرد وزرای نیرو و کشور در زمینه آبرسانی به استان چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ 19 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از خانه ملت، حجت الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی خطاب به وزیر نیرو گفت: طبق تابلوی منابع و مصارف بیش از ۴۳۰ میلیون مترمکعب آب از سد زاینده‌رود رها شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشاورزی نیز بیان کرد: اگر نمی‌توانید امنیت پروژه آبرسانی نیمی از مردم استان چهارمحال و بختیاری بنام پروژه بن_بروجن که آب شرب نیمی از جمعیت استان را تأمین می‌کند را تأمین کنید، به مردم اعلام کنید.

وی ادامه داد: امروز کشاورزان زحمتکش شرق استان اصفهان از وضعیت آب حوزه زاینده‌رود گله دارند، باید گفت طبق تابلوی منابع و مصارف آب کشاورزی و آب شرب قابل توجهی رهاسازی شده است و اگر با مشکل کمبود آب در پایین دست سد مواجه هستیم به دلیل سوء مدیریت در حوزه آب است. مدیران نتوانستند آب را درست مدیریت کنند و چند برابر آب مورد نیاز را رها کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: اینکه دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان برای آبادی یک شهر ویران شود، پذیرفته نیست. باید به کشاورزان پاسخ داده شود که آب مورد نیاز آن‌ها در صنعت و جای دیگر مصرف شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه بی‌رویه قابل پذیرش نیست، گفت: منطق جمهوری اسلامی رفع تبعیض است، اما امروز استان چهارمحال و بختیاری مشکل آب شرب و کشاورزی دارد، همچنین کشاورزی در دشت‌های آن ممنوع است و صنعت قابل توجهی نیز ندارد. از وزرای نیرو و کشور می‌خواهم هر چه سریعتر وضعیت آبرسانی استان را اصلاح کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار