بازدید 5733

آمریکا ۱۰ نفر از سران ارتش میانمار را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم ۱۰ نفر از مقام‌های ارشد ارتش میانمار به دلیل صدور دستور کودتای اخیر در این کشور واقع در جنوب شرقی آسیا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳ 12 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد مقام‌های ارشد ارتش میانمار را که دستور کودتای اخیر در این کشور را صادر کرده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته آمده است: «خزانه‌داری به عنوان بخشی از اقدام امروز ۱۰ نفر از مقام‌های فعلی و سابق ارتش را که در کودتای مورخ ۱ فوریه نقش داشته‌اند و یا با حکومت نظامی میانمار مرتبطند در فهرست تحریم قرار می‌دهد.»

از جمله مقام‌هایی که نامش در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود «مین آنگ هلینگ»، فرمانده ارتش میانمار است. «سو وین» معاون این فرمانده هم در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

او هفته گذشته بعد از کودتای نظامی قدرت را به دست گرفت. هلینگ مدعی شده دولت میانمار به دلیل «تقلب انتخاباتی» از قدرت برکنار شد و ارتش او یک «دموکراسی واقعی و اصولی» تشکیل خواهد داد.

طبق اعلام خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌های امروز دسترسی افراد هدف را به بیش از ۱ میلیارد دلار از وجوه دولت میانمار در ایالات متحده ممنوع می‌کند.

کودتای میانمار بامداد ۱۳ بمهن‌ماه (به وقت تهران) اتفاق افتاد. ارتش اندکی بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره بازداشت «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار (حزب «اتحادیه ملی دموکراسی») و دیگر رهبران این حزب اعلام کرد که قدرت را به دست گرفته است.

حزب «اتحادیه ملی دموکراسی» به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست