بازدید 8030

تبلیغات موبایلی چیست و چرا مهم است؟

کد خبر: ۱۰۱۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ 09 November 2020

تبلیغات موبایلی چیست و چرا مهم است؟

اگر شما یک تبلیغ‌دهنده باشید، ترجیح می‌دهید تبلیغتان کجا به نمایش دربیاید؟ قاعدتا پاسخ همان جایی است که پربیننده باشد و امکان دیده شدن را افزایش دهد. امروزه موبایل به یکی از ابزار مهم زندگی مردم دنیا بدل شده و تصور زندگی بدون آن دشوار است. پس طبیعی است که تبلیغ دهنده یا صاحب یک محصول بخواهد از این وسیله برای تبلیغات خود بهره ببرد. زمانی که افراد صرف استفاده از گوشی‌های موبایل می‌کنند، چه برای کار و چه برای تفریح، دلیل کافی برای جذاب بودن این وسیله برای مقاصد تبلیغاتی و بازاریابی است.

 

تعریف تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی چیست و چرا مهم است؟

درحقیقت هرگونه تبلیغ دیجیتالی که در موبایل‌ها و تبلت‌ها قابل نمایش باشد در دسته تبلیغات موبایل قرار می‌گیرد. این تبلیغات می‌تواند در قالب متن، صوت، ویدئو و تصاویر باشد. وجود اپلیکیشن‌های بی‌شمار موبایل بستر مناسبی برای ایجاد تبلیغات فراهم کرده است. علاوه بر این از آن‌جا که موبایل وسیله‌ای کاملا شخصی و انحصای محسوب می‌شود، بهترین راه برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص برای تبلیغات شماست. البته باید به این نکته ظریف نیز توجه کرد که تبلیغات موبایلی کمی با موبایل مارکتینگ تفاوت دارد. در حقیقت تبلیغات موبایلی (Mobile Advertising) یکی از انواع استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است که مخاطبان تلفن‌های هوشمند یا وسایلی نظیر آن مانند تبلت و... را مورد هدف تبلیغاتی قرار می‌دهد.

 

انواع تبلیغات موبایل

تبلیغات موبایلی چیست و چرا مهم است؟

اگر حوزه دیجیتال مارکتینگ برایتان جذابیت داشته احتمالا با مبحث تبلیغات موبایلی نیز آشنا شده‌اید. این نوع تبلیغات شامل انواع مختلفی است که در ادامه توضیح داده می‌شوند:

 

تبلیغات همسان (Native)

این نوع تبلیغ از نظر ظاهر شبیه به محتوای پلتفرمی است که در آن قرار داده شده است. ویژگی این شکل تبلیغ این است که به‌دلیل شباهت ظاهری به محتوای اصلی، برای مخاطب آزاردهنده نیست. حفظ یکپارچگی و هویت بصری در تبلیغات همسان تجربه کاربر را حفظ می‌کند.

 

تبلیغات پیش‌نمایشی (Pre-roll)

این نوع تبلیغات برای اپلیکیشن‌های نمایش محتوای ویدئویی مناسب است. به این شکل که در ابتدای ویدئو به‌طور پیش‌نمایشی نشان داده می‌شوند و در آخر به ازای هر نمایش درآمدی نصیب توسعه‌دهنده خواهد شد.

 

تبلیغات ویدئویی مبتنی بر پاداش (Rewarded Video Ad)

اپلیکیشن‌هایی که دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای هستند، برای این نوع تبلیغ مناسبند. در این اپ‌ها کاربر با خواست خود و برای دریافت جایزه ویدئوی تبلیغاتی را تماشا می‌کند. جایزه را ناشرین از پیش تعیین می‌کنند. نرخ نمایش کامل ویدئو در این نوع تبلیغ بسیار بالاست.

 

تبلیغات بینابینی (Interstitial)

این نوع تبلیغ را در پلتفرمی مانند یوتیوب دیده‌اید. بدون این‌که به عنوان کاربر آن را انتخاب کنید نمایش داده می‌شود و پس از گذشت چند ثانیه امکان عبور از آن را پیدا خواهید کرد. این‌که ناشرین برای نمایش این نوع تبلیغ تصمیم می‌گیرند و کاربر در آن نقشی ندارد، معمولا نرخ تماشای کامل ویدئو را پایین می‌آورد. اما می‌توان آن را مدیریت کرد. کافی است اگر می‌خواهید تبلیغات موبایل انجام دهید، کار را به کاردان بسپارید.

 

انواع روش‌های تبلیغاتی موبایلی

تبلیغات موبایلی چیست و چرا مهم است؟

در کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال چهار روش متداول برای تبلیغات در موبایل وجود دارد:

هزینه به ازای هر کلیک CPC یا (Cost Per Click)

این نوع تبلیغات به این شکل است که تبلیغ‌دهنده در ازای هر کلیک به شبکه تبلیغاتی پول پرداخت می‌کند. در این روش تقلب زیاد صورت می‌گیرد بنابراین شبکه تبلیغاتی باید به این موضوع توجه کند. زیرا پرداخت به ازای کلیک‌هایی انجام می‌شود که با میل و اراده کاربر بر روی تبلیغ زده باشند.

 

هزینه به ازای فعالیت خاص CPA یا (Cost Per Action)

تبلیغ‌دهنده ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد. مثلا کلیک روی لینک، پر کردن یک فرم، تماشای کامل یک ویدئو یا عضویت در سایت. هدف او هر کدام که باشد در ازای انجام شدنش به شبکه تبلیغاتی پول می‌دهد. یعنی زمانی که کمپین تبلیغاتی او را به هدف مورد نظرش رسانده باشد.

 

هزینه به ازای نصب CPI یا (Cost Per Install)

این نوع تبلیغ برای نصب اپلیکیشن است و به ازای هر نصب که انجام می‌شود، پول پرداخت می‌گردد. این تبلیغ کاربران اپلیکیشن را افزایش می‌دهد اما همچون تبلیغات کلیکی روش‌هایی برای نصب تقلبی وجود دارد که باید به آن دقت و از آن پیشگیری کرد.

 

هزینه به ازای نمایش کامل ویدئو CPCV یا (Cost Per Complete View)

در این روش تبلیغاتی در کمپین‌های دیجیتال، تبلیغ‌دهنده در ازای نمایش کامل هر ویدئو به شبکه تبلیغاتی پول پرداخت می‌کند. ویدئو، هم باعث ایجاد آگاهی از برند می‌شود و هم می‌تواند در پایان دارای یک کال تو اکشن (CTA) باشد که کاربر را به انجام یک اقدام تشویق می‌کند.

 

برآیندی از مبحث تبلیغات موبایل

بحث تبلیغات موبایل نکات ریز و درشت بسیاری دارد که عدم توجه به آن‌ها ممکن است کمپین تبلیغاتی را با عدم موفقیت مواجه کند. پس اگر قصد اجرای کمپین‌های تبلیغات موبایلی را دارید بهتر است شبکه‌ای را انتخاب کنید که نیازهای شما را به‌طور کامل پوشش می‌دهد و در این زمینه تجربه قابل دفاعی دارد. شبکه هوشمند تبلیغات موبایل که علاوه بر کسب درآمدی پایدار برای شما، تجربه‌ای بدون آسیب برای کاربران رقم بزند و تبلیغات شما را به بهینه‌ترین و موثرترین شیوه مدیریت کند.  

 

انتهای رپرتاژآگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی