بازدید 7997

شکایت النصر از پرسپولیس بدون سند و مدرک است

کد خبر: ۱۰۰۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 06 October 2020

بعد از شکایت النصر از پرسپولیس، کنفدراسیون فوتبال آسیا از فیفا استعلام گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی، کارشناس فیفا در پاسخ به استعلام AFC اعلام کرد باشگاه النصر دلیل و مدرکی برای شکایت خود ارائه نداده و صرفا تحلیل ارائه داده است. تحلیل النصر از تخلف پرسپولیس این است که باشگاه با آگاهی از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات در صورت پرداخت نشدن مطالبات برانکو ایوانکوویچ اقدام به جذب بازیکن کرده. باشگاه عربستانی ادعا دارد باشگاه پرسپولیس زمانی که پول داشت، به جای پرداخت طلب برانکو پول خود را خرج جذب بازیکنان جدید کرده و این یک حرکت غیر ورزشی است!

شکایت النصر نه مدرک دارد و نه بار حقوقی!

از نظر فیفا، چنین ادعا و شکایتی هیچ بار حقوقی ندارد. مدرکی پشت این شکایت نیست و تنها تحلیل النصر از تخلف ارائه شده است. اما نکته خطرناک ماجرا اینجاست که فیفا رسیدگی به پرونده را به AFC واگذار کرده است. اگر پرونده در فیفا بررسی می شد مسلما خیال ما راحت تر بود. با توجه به نفوذ عربستان در کنفدراسیون فوتبال آسیا و قدرت بالای لابی گری، اوضاع برای پرسپولیس می تواند نگران کننده باشد.

روز گذشته در طرفداری نوشتیم اگر پرونده در شرایط عادی بررسی شود، نگرانی وجود نخواهد داشت. کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه پرسپولیس دو روز زمان داده تا توضیحاتش را ارائه کند. این در حالیست که بیش از دو ماه تا فینال آسیا زمان باقی است! همین موضوع و عجله AFC می تواند گواهی بر این باشد که پرونده روند عادی خود را طی نمی کند.

پرسپولیس این پرونده را مانند ماجرای آل کثیر توضیح ندهد

از آن جا که باشگاه النصر کماکان هیچ مدرکی مبنی بر تخلف پرسپولیس ارائه نداده، پاسخ پرسپولیس به AFC بسیار مهم است. توضیح باشگاه در رابطه با محرومیت عیسی آل کثیر کمکی به پرسپولیس نکرد. این توضیح که آل کثیر در باشگاه قبلی اش هم همین شادی را می کرد مسلما باعث تبرئه او نمی شود.

باشگاه پرسپولیس باید دو نکته را بداند:

  • اول) باشگاه النصر عربستان تحلیل ارائه داده نه مدرک. ارائه نشدن مدرک کار را برای دفاع پرسپولیس ساده تر می کند.
  • دوم) پرسپولیس ده ها راه برای توضیح به AFC پیش رو دارد. پرسپولیس می تواند بگوید شخصی را مامور مذاکره با برانکو کردیم تا از سرمربی سابق باشگاه رضایت بگیرد. همزمان با مذاکرات فعالیت نقل و انتقالاتی باشگاه طبق قانون در روزهایی که پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته نشده بود و قانون اجازه ثبت قرارداد و صدور کارت برای بازیکن جدید را به پرسپولیس می داد، در حال انجام بود.

پرسپولیس هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته و همین برگ برنده باشگاه در این پرونده عجیب است. در این مرحله نوع دفاع پرسپولیس اهمیت دارد. پرسپولیس باید لایحه ای بنویسد که AFC نتواند از مفاد آن به ضرر این باشگاه استفاده کند. کارشناسان حقوقی می گویند دست باشگاه النصر خالی است و هیچ مدرکی در اختیار ندارد اما این حقیقت را نمی توان نادیده گرفت که نفوذ سعودی ها در کنفدراسیون فوتبال آسیا و قدرت لابی گری آن ها به شدت بالا است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی