بازدید 17838

اعتراف استاد دانشگاه به ارتکاب جنایت

کد خبر: ۴۸۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ 19 March 2015
استاد دانشگاه که مردی مسن را به قتل رسانده و‌ جسدش را دفن کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش شرق، مردی چوپان دی‌ماه جسد نیمه‌مدفون مردی حدودا ٧٠ساله را در حالی که دستش از خاک بیرون زده بود، در بیابان‌های اطراف شهرستان پردیس پیدا و پلیس را از موضوع مطلع کرد.

کارآگاهان جنایی بعد از حضور در محل، تحقیقات را آغاز کردند و با توجه به شواهد و قرائن به این نتیجه رسیدند که قتل در مکانی دیگر اتفاق افتاده و سپس جسد به آنجا منتقل شده است.

 در ادامه، اقدامات اولیه برای شناسایی مقتول آغاز و در بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص شد این مرد ٢٤ساعت پیش از کشف جنازه به دلیل مسمومیت ناشی از خوردن تعداد زیادی قرص خواب‌آور به قتل رسیده است.  ماموران پلیس در تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی مقتول ٧٢ساله شدند و پی بردند وی یک فقره سابقه مجرمیت دارد که مربوط به سال‌ها پیش است؛ از این‌رو با همکاری دادستان شهرستان پردیس خانواده قربانی را شناسایی کردند و در تماس با آنها خواستار شناسایی مقتول شدند ولی خانواده این مرد به‌دلیل برخی مشکلات از حضور در پزشکی قانونی و پیگیری موضوع امتناع کردند. 

کارآگاهان در گام بعدی با بررسی حساب‌های بانکی مقتول دریافتند تمامی حساب‌ها پس از مرگ وی خالی و در مجموع حدود ١٠٠میلیون‌تومان پول نقد برداشت شده است. علاوه‌بر این تحقیقات تکمیلی نشان داد سند یک آپارتمان مقتول نیز به‌طرز مشکوکی به فردی دیگر منتقل شده است.  افسران جنایی در ادامه تحقیقات توانستند رد مردی ٥٢ساله به نام هاشم‌ را که در چندماه اخیر با مقتول ارتباط تنگاتنگی داشت پیدا کنند. خانواده مقتول این مرد را می‌شناختند و تایید کردند او از چندماه پیش روابط صمیمانه‌ای با قربانی برقرار کرده بود.

به‌این‌ترتیب هاشم به‌عنوان مظنون تحت پیگرد قرار گرفت و ماموران ابتدا او را به پزشکی قانونی بردند تا هویت مقتول را شناسایی کند اما هاشم بعد از دیدن جنازه اعلام کرد به هیچ‌وجه پیرمرد مقتول را نمی‌شناسد. انکار آشنایی با مقتول ثابت می‌کرد هاشم قصد دارد واقعیتی را پنهان کند، به همین دلیل کارآگاهان پلیس بازجویی از وی را به‌عنوان متهم اصلی این پرونده آغاز کردند.

در پایان متهم اصلی با اعتراف به این جنایت، صحنه قتل را بازسازی و عنوان کرد مقتول را در تهران با خوراندن حدود ٥٠ قرص خواب‌آوری که در لیوان شیرقهوه حل کرده بود، به قتل رسانده و جسد وی را برای پنهان‌کردن به اطراف شهرستان پردیس منتقل و پس از دفن جسد، محل را ترک کرده است.

 هاشم که استاد دانشگاه است در اعترافاتش علاوه‌بر اقرار به قتل، به سرقت از حساب‌های بانکی مقتول و همچنین انتقال سند مالکیت آپارتمان پیرمرد نیز اقرار کرد و گفت: «بعد از انجام قتل اثر انگشت پیرمرد را برداشتم و با استفاده از آن از حساب‌ها برداشت و سند مالکیت آپارتمان را نیز به‌صورت قولنامه‌ای منتقل کردم.»

 متهم در ادامه انگیزه‌اش را از قتل پیرمرد مسایل مالی عنوان کرد و به کارآگاهان گفت: «مدت‌ها پیش مشکلات مالی شدیدی برایم پیش آمد و در حالی که چاره‌ای به ذهنم نمی‌رسید ٥٠میلیون‌تومان پول بهره‌ای گرفتم اما در پرداخت بهره و اصل این پول ناتوان بودم به همین دلیل مجددا پول بیشتری را به صورت بهره‌ای گرفتم تا آن بدهی قبلی را بپردازم. این کار را تا جایی ادامه دادم که بدهی‌ام به صدهامیلیون‌تومان ‌رسید. دیگر چاره‌ای برایم نمانده بود، بنابراین متواری شدم و خودم را از دست طلبکاران پنهان می‌کردم تا اینکه تصمیم گرفتم با قتل پیرمرد بدهی‌هایم را پس دهم.»

 سرهنگ مهیار رستگاری فرمانده انتظامی شهرستان پردیس درباره این پرونده خاطرنشان کرد: متهم پس از اعترافات صریح و بازسازی صحنه جرم، در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۵۲
استاد دانشگاهى كه قاتل باشد عجب دانشجوهائى تربيت ميكند!!! ضمنا ايا حل كردن 50 قرص خواب اور در ليوان شيرقهوه، طعم و شكل ظاهرى انرا تغيير نميدهد كه مقتول به مسموميت ان مشكوك شود؟
پاسخ ها
هیوا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
به نکات ظریفی اشاره فرمودید ناشناس
:D
این نکته جای تامل داره که 1 استاد دانشگاه تو این مملکت باید به کجا برسه که بره دنبال پول بهره ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
البته همانطور که می دانید تعداد دکه هایی که نام دانشگاه رو تو این مملکت یدک می کشه خارج از تصوره و لازم هست که تعریف مون از استاد دانشگاه رو یه مقدار تغییر بدیم
امیر احمد اکبری اسبق از تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
چیزی که تو این کشور فراوان هست دانشگاهه
غیر انتفاعی و علمی کاربردی و ...
مثل دانشگاههای حتی سطح سه کشورهای همسایمونم اساتید تمام وقت نیستن که دارای اتاق و دفتر در داخل دانشگاه باشن
غالبا حق التدریس درپیتی
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
آقای امیر احمد اکبری، استاد محترم تمام وقت! ادب از که آموختی
متاسفانه الآن دیگه به واسطه تعدد دانشگاهها و ورود رشته ها و دروس عجیب و غریب به دانشگاهها هر کس و ناکسی به اسم، استاد دانشگاه شده و تابناک به همین راحتی می نویسه استاد دانشگاه در حالی که استادی دانشگاه برازنده خیلی از افراد نیست که اینطوری لکه دار بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
احتمالا طرف 1.5 ساعت کارگاه نجاری تو واحد نمی دونم چی چی تدرس می کنه بهش می گن استاد دانشگاه!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
تابناک نقل قول کرده از خودش که در نیاورده، برادر من تو استاد بی سواد ندیدی؟ حتی تو دانشگاههای معتبر
والله با این حقوقی که به استاد دانشگاه ها میدن انتظار همچین خبرهایی خیلی هم دور از انتظار نیست، حقوق یه استاد دانشگاه از درآمد ماهیانه یه راننده تاکسی و یه بقال سر کوچه کمتره، همه فکر میکنن استاد دانشگاه ها دارن پول پارو می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
تو دانشگاه ما که بعضی کارمندای گستاخ هی به استادا سرکوفت می زنند که شما چه کار می کنید که حقوقتون 1.5 تا 2 برابر ماست؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
حقوق بعضی به اصطلاح اساتید از وقتی کهبرای دانشجو می گذارند بیشتره.
نام استاد را خراب نکنید اراذل و اوباش بوده
این که عنوان می کنید استاد ! دانشگاه! منظورتان چیست؟
در حالیکه قاتل بودن ایشان ربطی به استاد بودن و دانشگاه ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
اتفاقاً کاملاً همه مرتبط است برای اینکه نشان می دهد با بازنشسته کردن و اخراج اساتید واقعی و جانشین کردن آنان با ورودی های بورسیه ای و سفارشی از جناهی خاص وضع دانشگاه های ما به کجا رسیده است.
کاش نامی از استاد دانشگاه برده نمی شد به قول حضرت امام باید گفت قاتلی که تدریس می کرد نه استادی که قاتل بود. علاوه، مگر دانشگاه های ما امروز انسان های اخلاقی تربیت می کنند؟ جایگاه اخلاق با درس های فنی و سایر دروس به اصطلاح تخصصی عوض شده است.
داستان جالبی بود. آیا این استاد یکی از بورسیه ای ها سابق و هیئت علمی های کنونی نیست؟
الان همه با مدرک فوق لیسانس و حتی لیسانس وارد تدریس شده اند و منظور از استاد که در این خبر نوشته شده چنین آدمی هایی است. و اساسا هم برای شهرت وارد این کار می شوند. استاد کسی است که حکم کارگزینی داشته باشد نه اینکه با یکی دو درس تدریس کردن اسمش را استاد می گذارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
از کجا فهمیدی حق التدریسی بوده و حکم کارگزینی نداشته؟
انسان بودن ربطی به شغل و ظاهر و مدرک ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
حالا که سر بحث را باز کردید خبر دقیق تر را بیاورید
اي تابناك
در بازپخش كلمه به كلمه عناوين اخباري كه حرمت شغلها را زير سوال مي برد ، حذر كن
بعد از توهين به پزشكان ، نوبت توهين به اساتيد دانشگاه رسيده!!!؟؟؟
تظاهر بر امری که فاقد ان هستیم و برای ان هم تبلیغ میکنیم بهتر از این نمیشود ،تولید استاد مکتبی
این دانشگاه به اصطلاح آزاد جمع بشه نصف بیشتر مشکلات کشور حل میشه
ما استادهایی داریم که از نظر اخلاق و علم در دنیا بی نظیرن. اگه حالا کسی که حالا جزییات مرتبه علمی و اعتباردانشگاهش معلوم نیست خطایی کرده نباید به حساب اساتید دانشگاه بزاریم
استاد دانشگاه هم مانند بقیه افراد می تواند قاتل باشد مگر در کشورهای دیگر نبوده البته حالا که دکتر و مهندس فله ای شده اند خوب استاد هم فله ای شده...
کدام دانشگاه کدام مدرک کدام عنوان؟ خجالت اور است هر جنایتکاری خودش را استاد دانشگاه معرفی میکند ببینید کجای کار عیب دارد؟
وای به روزی که بگندد نمک
سلام چرا صفحه عکس اینجوری یخ زده
لطفا از این حال و هوا دربیآد به دبیر عکس بگید چه بلایی یر سر این صفحه اومده ؟

این صفحه خیلی دوس داشتنی بود
بهتر بود اگر می گفتید این استاد تا چه مقطعی و در چه رشته ای درس خوانده. ایا استخدام رسمی بوده یا حق التدریسی بوده. چند سال به تدریس مشغول بوده. همین جوری گفته بشه یک استاد دانشگاه که نمی شه. چند وقت قبل هم گفتن یک استاد دانشگاه اختلاس کرده و در یکی از دانشگاه های استان ... بوده. اینجوری که.همه ایران به استاد های دانشگاه های ... به چشم بد نگاه می کننه. لآقل می گفتید مثلا م.م.م.م. از استا ن ک.ک. .ک. ک که همه بفهمن که هر استادی این کا رو نکرده
حتما استاد دانشگاه آزاد بوده، مشخص كنيد، چون درآمد يك ماه يك اساتد دانشگاه آزاد از نصف سود يك فروشنده گوشت مرغ در يك روز كمتر است
پاسخ ها
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
سوادشم در همون حده
واقع بین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
صد البته استادان دانشگاه های .... همگی به شدت باسوادند . این را می توان از مقاله های تقلبی برخی از استاد تمام های آنها و نحوه بورسیه شدن برخی دیگرشان دریافت !؟ تابناک لطفا برای انتشارتبعیض قائل نشوید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
آقای جعفر خوش سواد معلوم است که شما خودت از لحاظ فرهنگی در فقر و بیسوادی مطلق زندگی می کنی. کمی فرهنگ داشتن و در جای قاضی ننشستن خیلی خوب است. همه را به یک چوب راندن نیز اوج فقر فرهنگی را نشان می دهد. متاسفم به تابناک که این نظرات را چاپ می کند. این نظرات جانبدارانه و نژادپرستانه را!1!!
لطفا در هنگام تیتر زدن با نام استاد دانشگاه دقت نمایید تا هر کسی به اسم اینکه در فلان موسسه یا در یدانشگاه آزاد ک شهرستان دور درسی می دهد و اسم خود را با یک مدرک اارشد از... گرفته بد نام نکنید اگر واقعا کسی استاد تمام دانشگاه باشد این بدهی خقوق چند ماه ان است و هیجوقت هم یک استاد پول بهرهای نمیگیرد در بدترین شرایط بانک ها با حکم کار گزینی وام می دهند پس اون دوست ما درست میکفت که طرف حکم کار کزینی ندارد و یک حق التدریس می باشد نه استاد!!!!!!!!!!!!!!!
قتل هر انسانی با بهانه ای و بدست هر کسی از گناهان کبیره است.
اما نکته جالب توجه مسئولین این است که این استاد انگیزه قتل را مسایل مالی مطرح کرده است.
سلام
خیلی جالبه روزنامه شرق! این تیتر را زده است. در این کشور گروههای مرجعی مانند اساتید و معلمین داریم که نتایج طرح ملی ارزشها و نگرش های ایرانیان نشان می دهد از اعتماد بالایی از نگاه مردم برخوردارند و تخریب این قشر از جامعه با این چنین تیترهایی چه آورده ای برای جامعه و تخریب سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی جامعه دارد؟
این روزا عنوان درست کردن کار آسانی است بسیاری افراد به محض اینکه صاحب پستی می شوند یا عنوان دکتر میگیرند یا مهندس
دوستان در نظراتشون طوری در مورد حق التدریسی ها صحبت میکنند
(حق التدریس درپیتی )که انگار حق التدریس بودن جرم و گناه و کم ارزش ترین کار است . بی حرمتی نکنید به مشاغل .بنده با مدرک دکتری 5 سال حق التدرسم .ترمی 18 واحد ساعتی 5300 .
در دانشگاهها حق التدرسها کار میکنند و بقیه حقوق میگیرند . ایراد از جای دیگر است. هیات علمی شدن مال از ما بهترون است.
جامعه ای که استاد دانشگاهش هم قاتل باشد دچار انحطاط اخلاقی شده است.
وقتی درامد معلمی که بسیار شغل شریفی است ، این قدر پایین است ، باید چه انتظاری داشت؟
استاد دانشگاه!
دانشگاه حلبی آباد کتول سفلی نیمه متمرکز غیر انتفاعی تمام ابتکاری تربیت قاتل عملی کاربردی!
حالا شما فکر کنید که فردا به 3772 نفر بورسیه های تقلبی دولت احمدی نژاد هم می گن استاد دانشگاه. چه شود؟
عاقبت تماشای برنامه های مبتذل ماهواره ای همین است
بگویید مدر س دانشگاه چون استاد تعریفی فراتر از یک مدرس گاها درپیتی دارد تابی جون
سلام . بیچاره دانشگاهیها . . اینهمه آدم جنایتکار جنایت میکنند شغلشان ذکر نمیشود ولی در اینمورد تیتر میکنند
خوب بود دقیق تر و مستند تر استاد بودن قاتل را ارائه می کردید. چون استاد دانشگاه باید حکم استادی ویا ابلاغ تدریس داشته باشد. حالا اتفاقی نمی افتد که بین هزاران هزار قاتل یک نفر هم استاد دانشگاه باشد.
عجب استادیه یه کاررو درست انجام نداده برا چی دستش و بیرون کذاشته .
هدکسی ممکنه دست به کار اشتباه بزند.جبهه نگیریم
بیایید با هم مهربان باشیم
دیگه وقت مرگش بود
با سلام،
بسیار جای تاسف است که عنوان این خبر نیز با استاد دانشگاه شروع می شود!؟ ایا نگارنده از خود سوال نموده که ایشان چه استاد دانشگاهی هستند که 100 میلیون کم آورده اند!؟ چرا هر کسی را که شاید در یک موسسه آموزشی حتی به صورت پاره وقت کار می کند را استاد داشنگاه به عموم معرفی می کنیم؟؟!!
!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست