سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی که از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی
karbar@tabnak.ir به دست ما رسید تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.
به گزارش «تابناک» ، متن این درخواست به همراه توضیحات تابناک به شرح زیرمی آید:
طرح مشکل:وقتي به دفتر فروش بليط مراجع كردم به اميد اين كه خانواده در رفاه باشند بليط هاي يك كوپه كامل را خريداري كرده بودم وقتي در يكي از ايستگاههاي بين راه وارد قطار شديم و به واگن خود رسيديم فرزند دو ساله ما در خواب و بر روي دوش مادرش بود متوجه شديم كه سه نفر قوي هيكل داخل كوپه ما نشسته اند وقتي گفتيم جاي ما اينجاست اعتنا نكرده و كوپه را خالي نكردند و ما مجبور شديم با خانواده و همزمان با اينكه فرزند ما در خواب و به دوش همسرم بود به داخل رستوران برويم بعد از اينكه خانواده را آنجا مستقر كرديم به كوپه خود مراجعه كرديم و با پا در مياني مسئول واگن كوپه ما را تخليه كردند.
وقتي وارد كوپه شديم چشمتان روز بد نبيند كف كوپه پر از زباله بود به مسئول كوپه گفتيم كه اينجا بايد نظافت شود كه ايشان فرمودند خدمات فعلا اينجا نيستند و پلاستيك زباله به ما دادند گفتند خودتان جمع كنيد ما هم به خاطر خانواده آستينها را بالا زديم و شروع كرديم به جمع كردن زباله ها، وقتي تميز و مرتب شد زباله ها را بيرون برديم و خانواده را صدا زديم كه از رستوران به داخل كوپه بيايند و اين پروسه حدود يك ساعت طول كشيد، هر چه منتظر شديم پذيرايي كه در داخل بليط نوشته بود خبري نشد تا فرزند ما بيدار شد و تقاضاي آب كرد وقتي به مسئول واگن مراجعه كرديم شش عدد آب معدني كوچك به ما داد، فجيع ترين بخش ماجرا اينجاست كه وقتي ما آب را براي فرزندمان داديم او سريع پس داد و گفت "تلخ، تلخ" تعجب كرديم آب معدني و تلخ، وقتي خودمان چشيديم متوجه شديم كه بوي بسيار گند شبيه لجن و طعم بسيار بدي دارد به مسئول واگن مراجعه كرديم گفتند خدايتان را هم شكر كنيد كه همين را برايتان داده اند، به پزشك قطار و سر مهماندار مراجعه كرده و موضوع را مطرح كرديم كاملا حق را به ما دادند و گفتند ما موضوع را به مقامات مافوق گزارش مي كنيم، واقعا مسئول سلامتي فرزند خردسال ما كيست چه كسي بايد پاسخگو باشد، نكته جالب اين آب معدني ها اين بود كه يك طرف آرم شركت رجا با عنوان "غير قابل فروش" و طرف ديگر آرم شركت توليد كننده كه در يكي از شهرهاي دور افتاده و بدون آب استانهاي جنوبي كشور بود.
جوابيه:مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
با سلام و احترام
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، بازگشت به نامه شماره 181 / ت مورخ 5/5/90، درخصوص گزارش مردمی در مورد قطار بندرعباس ـ تهران مورخ 27/4/90، ضمن تشکر از ارایه گزارش و نیز عذرخواهی از مسافر محترم، توضیحات ذیل جهت استحضار ارسال میشود:
کلیه قطارهای مسافری قبل از حرکت به لحاظ رعایت استانداردهای بهداشتی و نظافت و ... در مبدأ، توسط واحدهای نظارتی این مجموعه و یا نمایندگیهای مربوطه مستقر در نواحی بر اساس دستورالعملهای مرتبط، بازدید و کنترل میشوند و در صورت وجود هرگونه مشکل نسبت به پیگیری تا حصول نتیجه و رفع نارسایی اقدام لازم انجام میگیرد.
از این رو، با عنایت به اینکه مسافر گرامی از مسافران سهمیه بین راهی بودهاند، موضوع عدم نظافت مطلوب کوپه ایشان (که احتمالا توسط سایر مسافران به طور موقت مورد استفاده قرار گرفته) به واحدهای ذیربط و شرکت مالک این قطار برای نظارت دقیق و شایسته بر عملکرد مأموران در حین سیر منعکس و برابر مقررات نسبت به کسر خدمات مربوطه اقدام خواهد شد.
کیفیت آبهای معدنی توزیع شده در قطارها با کلیه نامهای تجاری، در فرآیندی مشخص، قبل از توزیع در قطارها، مجوزهای لازم از جمله مجوز مؤسسه استاندارد، وزارت بهداشت و ... از شرکتهای طرف قرارداد که متقاضی توزیع میباشند، اخذ و مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت کامل بودن مستندات، نمونه آب به آزمایشگاههای ذیصلاح ارسال میشود و صرفا در زمانی که نتایج واصله از این مراجع، حاکی از سلامت آب باشد، مجوز توزیع آن در قطار ارایه میشود.
به طور اخص در ارتباط با آب معدنی توزیع شده در قطار باید بیان نمود به رغم آنکه تاکنون گزارش خاصی از مسافران مبنی بر عدم کیفیت یا طعم آن واصل نگردیده لیکن نمونه برای بررسیهای تکمیلی به آزمایشگاه معتبر، ارسال تا پس از اخذ نتایج، تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
درخصوص عدم پذیرایی از مسافر و عملکرد مهماندار مربوطه، ضمن انعکاس موضوع به واحد نظارتی، مأموران و مسوولان شرکت مربوطه برای پاسخگویی دعوت و برابر مقررات، کسر خدمات مربوط لحاظ خواهد شد.
رضا راستی سرپرست دفتر مدیر عامل ،روابط عمومی و امور بین الملل