بازدید 16128

ترفندهای مقایسه قیمت بلیط هواپیما

تا چه اندازه با مقایسه قیمت بلیط هواپیما آشنایی دارید؟ افراد هنگام خرید بلیط هواپیما اقدام به بررسی محدوده قیمتی آن می‌کنند تا مناسب‌ترین قیمت را به دست بیاورند.
کد خبر: ۹۹۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 04 August 2020

تا چه اندازه با مقایسه قیمت بلیط هواپیما آشنایی دارید؟ افراد هنگام خرید بلیط هواپیما اقدام به بررسی محدوده قیمتی آن می‌کنند تا مناسب‌ترین قیمت را به دست بیاورند. همراه ما باشید تا در این مطلب با روند مقایسه قیمت‌ها آشنا شویم.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما بیشتر ازآن‌جهت حائز اهمیت است که با نحوه قیمت‌گذاری بلیط هواپیما در انواع داخلی، خارجی، سیستمی، چارتر و لحظه آخری آشنا گردید. همچنین با مقایسه کردن می‌توان آژانس‌های هواپیمایی و یا سامانه‌های فروش آنلاینی که قیمت‌های قابل‌قبول و معقولانه را اعلام می‌کنند؛ شناسایی کرد.

به‌طور مثال در خرید اینترنتی بلیط هواپیما در سایت ره بال آسمان، می‌توانید یک خرید ارزان را تجربه کنید؛ زیرا این مجموعه بلیط‌های خود را بدون واسطه می‌فروشد که مسافران می‌توانند بلیط هواپیما را بدون افزایش نرخ قیمتی خریداری کنند.

در این مطلب نگاهی به روال قیمت‌گذاری و شیوه مقایسه قیمت بلیط هواپیما می‌اندازیم.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما براساس مقصد

فاصله میان مبدأ و مقصد را باید اولین عامل تأثیرگذار در محدوده قیمتی بلیط هواپیما دانست. مسافران بسیاری بر این باورند که بلیط‌ هواپیما خارجی همیشه گران‌تر از بلیط هواپیما داخلی است؛ اما بعد مسافتی تنها یک عامل تأثیرگذار بر روند قیمتی است و عوامل دیگر نیز در محدوده قیمتی مؤثر هستند. در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

بلیط هواپیمای داخلی

علاوه بر مسافت بین مبدأ و مقصد، حدود قیمتی بلیط هواپیما تحت معیارهای گوناگون دیگری نیز تعیین می‌شود. تا زمانی که یک مسافر اقدام به خرید بلیط هواپیما نکند، قیمت آن قابل محاسبه نیست. معمولاً عوامل زیر در محدوده قیمت بلیط هواپیما دخیل هستند:

  • نوع بلیط (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)
  • کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)
  • زمان سفر (زمان اوج سفر یا زمان کاهش مسافران)
  • شرکت هواپیمایی
  • نوع مقصد سفر (شهر گردشگری است یا خیر)
  • میزان متقاضیان سفر در یک مسیر مشخص

زمانی که مسیری پر متقاضی و پرتردد باشد، معمولاً رقابت سرسختانه‌ای بین ایرلاین‌ها و چارترکننده‌ها جهت جلب مسافر و تعیین قیمت بلیط هواپیما شکل می‌گیرد. به‌طور مثال مسیرهایی همانند تهران، مشهد، شیراز و کیش در تمامی طول سال پرترافیک بوده و مسافران زیادی خواهان خرید بلیط پرواز آن‌ شهرها هستند. بنابراین در این حالت بلیط ارزان قیمت پیدا کردن کار دشواری نیست و می‌توان با جست‌وجو، قیمت مناسبی را انتخاب کرد.

اما در خصوص مسیرهای کم تردد و کم مسافر، که مثلاً هفته‌ای دو پرواز انجام می‌گیرید، رقابتی بر سر قیمت وجود ندارد. مسافران نیز در این حالت ناگزیر به انتخاب‌های محدود پیش رو هستند که ممکن است بعضاً گران هم باشد. مثلاً بلیط پرواز تهران به بجنورد در اکثر مواقع با قیمت گرانی عرضه می‌شود.

با خرید اینترنتی از سایت ره بال آسمان می‌توانید، انتخاب‌های بی‌شماری در خرید بلیط هواپیما داشته باشید و مقرون‌به‌صرفه‌ترین بلیط را خریداری کنید.

بلیط هواپیمای خارجی

بلیط هواپیما خارجی

تغییرات نرخ ارزی شاید یکی از عوامل مهم در محدوده قیمتی بلیط هواپیما خارجی تلقی شود. با هر بار کاهش یا افزایش نرخ دلار یا یورو، روند قیمتی بلیط هواپیما خارجی دچار تحول می‌شود.

از دیگر عوامل مؤثر روی قیمت بلیط هواپیما خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فاصله میان مبدأ و مقصد
  • بازه زمانی که برای سفر انتخاب می‌شود
  • سیاست‌های کشور مقصد که در مورد گردشگران ایرانی اعمال می‌کنند
  • رقابت مابین ایرلاین‌ها و چارترکنندگان

در مورد بلیط هواپیما خارجی، همچون بلیط داخلی، میزان تردد و متقاضی سفر می‌تواند در گرانی و ارزانی قیمت بلیط تأثیرگذار باشد. مسیرهای تهران به استانبول یا تهران به تفلیس مسافران فراوانی در طول سال دارد که ازاین‌رو فرصت خوبی برای چارترکنندگان پدید می‌آورد که پروازهای چارتری متعددی را تعریف کنند. در مقابل در مقصدهای کم مسافر، ممکن است قیمت افزایشی شود.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما براساس نوع بلیط

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، نوع بلیط هواپیما در تعیین محدوده قیمت آن نیز دخیل است. شاید بلیط‌ها در ظاهر شبیه به یکدیگر باشند؛ اما شیوه قیمت‌گذاری هر یک متفاوت بوده که در ادامه با هر کدام از بلیط سیستمی، چارتر و لحظه آخری آشنا می‌شویم.

بلیط چارتر

بسیاری هنوز هم بر این باورند که بلیط چارتر هواپیما، ارزان‌ترین بلیط موجود برای سفر است. مفهومی که این روزها دستخوش تغییرات شده و مسافران باید بلیط چارتر را در مقایسه قیمتی قرار دهند و سپس اقدام به خرید آن کنند.

در پرواز چارتر، چارترکننده اقدام به پیش‌خرید بلیط‌های یک هواپیما در یک مسیر پروازی مشخص می‌نماید. مسئولیت قیمت‌گذاری و فروش بلیط چارتر بر عهده چارترکننده است. آژانس چارترکننده، اختیار قیمت‌گذاری روی بلیط هواپیما را دارد که البته حدود قیمتی آن طبق تعرفه سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می‌گردد. به همین دلیل نوسان قیمتی آن زیاد است. بدین‌صورت که در زمان اوج مسافر، قیمت پرواز چارتر گران شده و در زمان کاهش مسافر قیمت آن ارزان می‌شود.

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی هواپیما هم دچار نوسان قیمتی می‌شود؛ اما نه به انداز بلیط چارتر. بلیط سیستمی در لحظات نزدیک به پرواز گران‌تر است. بلیط‌های سیستمی توسط شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌گذاری می‌شوند و فروشنده آن خود ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی هستند.

در مقایسه قیمتی بلیط سیستمی، عوامل گوناگونی اثرگذار هستند. مثلاً زمانی که شما بلیط هواپیما خود را از مدت‌ها قبل از سفر خریداری کنید، شانس خرید ارزان را دارید. همچنین در مواقع ضروری قابلیت کنسلی و تعویض تاریخ پرواز را دارا می‌باشند.

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری را باید حلال مشکلات مسافران در آخرین لحظات پرواز دانست. این بلیط در واقع همان بلیط‌های سیستمی و چارتر به فروش نرفته است که به‌صورت لحظه آخری درآمده تا مسافرانی که بلیط پیدا نکرده‌اند، از سفر جا نمانند.

با یک مقایسه قیمتی ساده قبل از خرید بلیط هواپیما می‌توان محاسبه کرد که بلیط لحظه آخری سیستمی برای شما ارزان‌تر می‌افتد یا بلیط لحظه آخری چارتر. اما به این نکته هم توجه کنید که در زمان‌های مسافرخیز، قیمت بلیط تا آخرین لحظه پرواز گران‌ است و برعکس در زمان‌هایی که متقاضی سفر کم باشد، افت قیمتی به علت خالی نبودن هواپیما رخ می‌دهد.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما براساس نوع صندلی

نوع صندلی که شما در هواپیما انتخاب می‌کنید و اینکه صندلی شما در کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و یا فرست کلاس باشد؛ در محدوده قیمتی تأثیرگذار است. در حقیقت هرچقدر خدمات اضافی دریافت کنید، قیمت بلیط هواپیما شما گران‌تر می‌شود.

اما همیشه شرایط این‌گونه نیست و ممکن است در ایام کم‌مسافر، با یک اختلاف قیمت ناچیز بتوانید بلیط در قسمت کلاس پروازی بیزینس را تهیه کنید. چارترکننده و ایرلاین برای ترغیب مسافر برای خرید بلیط گاهی قیمت را تا حد بسیاری پایین می‌آورند.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما در بازه‌های زمانی مختلف

بازه‌های زمانی مختلف بر روند مقایسه قیمت بلیط هواپیما بسیار اثرگذار است. به یاد داشته باشید که همیشه بهترین زمان برای خرید ارزان بلیط هواپیما، ایام غیرتعطیل و کم‌مسافر است؛ زیرا قیمت آن ارزان‌تر می‌شود.

 همچنین پرواز در ایام وسط هفته، ساعات معمولی روز و پروازهای صبح زود یا نصفه‌شب برای خرید ارزان بلیط هواپیما، انتخاب مناسبی است.

مقایسه قیمت بلیط هواپیما در ره بال آسمان

مقایسه قیمت بلیط هواپیما در سایت ره بال آسمان

کسب سود بیشتر عاملی است که گاها ایرلاین‌ها و آژانس ها، دستی بر قیمت بلیط هواپیما می‌برند و آن را گران می‌کنند. پس اگر قیمت بلیط هواپیما برای شما مهم است با سایت ره بال آسمان به‌راحتی مقایسه قیمت بلیط هواپیما را انجام دهید.

  • به قسمت خرید بلیط هواپیما بروید
  • اطلاعات مربوط به مبدأ، مقصد، تاریخ سفر را وارد کرده و جست‌وجو را بزنید
  • بعد از نمایان شدن صفحه برنامه پروازها، با استفاده از فیلترهای موجود می‌توانید نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پروازی (اکونومی یا بیزینسی)، ایرلاین دلخواه و گران یا ارزان قیمتی بلیط هواپیما را تعیین کرده و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

آدرس سایت rahbal.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی