بازدید 11816

خودروسازان، محصولات خود را گران خواهند کرد؟

یک عضو انجمن همگن قطعه‌سازی پیش‌بینی می‌کند که با توجه به افزایش قیمت پارامترهایی همچون قیمت مواداولیه، نرخ ارز، حقوق و دستمزد کارگران و ... در سال جدید، قیمت خودروها محتمل ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ مگر اینکه دولت بخواهد همچون سال های گذشته با قیمت‌های دستوری از افزایش قیمت خودرو در کارخانه‌ها جلوگیری کند.
کد خبر: ۹۷۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 07 April 2020

 

به گزارش تابناک، احمدرضا رعنایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قطعا بین ۳۰ الی ۷۰ درصد افزایش قیمت در محصولات خودرویی کشور در کارخانه‌ها ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: قیمت مواد اولیه قطعا در سال جدید افزایش خواهد داشت. بنابراین احتمال اینکه به لحاظ تامین مواد اولیه، قیمت‌ها بالا رود بسیار زیاد است. از سوی دیگر در رابطه با برخی مواداولیه ای که وارداتی هستند، باتوجه به اینکه در حال حاضر نرخ دلار نیز افزایش داشته و به بالای ۱۶ هزار تومان رسیده است، تاثیرگذار بر روی قیمت مواداولیه وارداتی خواهد شد. در حقیقت افزایش قیمت دلار باعث گران شدن نهاده‌های تولید می‌شود.

این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی ادامه داد: علاوه بر این افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد نیز بر هزینه تولید تاثیر خواهد گذاشت. همه این ها از جمله پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت تمام شده تولید و دستمزد خواهند بود که به هرحال باید در یک جا لحاظ شده و در قیمت‌های جدید دیده شود. این افزایش قیمت‌ها در همه شرکت‌های قطعه سازی اتفاق خواهد افتاد که به تبع آن، در قیمت تمام شده قطعاتی که به خودروسازان تحویل داده می شود، اثرگذار خواهد بود. از سوی دیگر خودروسازان نیز مستثنی از این افزایش دستمزد پرسنل خود و هزینه‌ها نخواهند بود.

وی افزود: از سوی دیگر افزایش نرخ دلار در سال جدید نسبت به سال گذشته محسوس و قابل توجه بوده است که تاثیرگذار بر قیمت مواداولیه و نهاده‌های تولید به ویژه در کالاهای واسطه‌ای و کالاهای پایه‌ای برای تولید قطعات، خواهد بود که می تواند از جمله پارامترهای افزایش قیمت خودرو باشد. با توجه به چشم‌انداز کاهش قیمت و صادرات نفت، احتمالا افزایش مجدد نرخ دلار اتفاق خواهد افتاد. بنابراین به نظر می‌رسد در سال جاری افزایش قیمت خودروی کارخانه‌ای را شاهد باشیم. همه موارد ذکر شده به صورت زنجیره‌وار به هم پیوسته هستند.

رعنایی تاکید کرد: البته پیش‌بینی‌های بنده با توجه به شرایط اقتصادی و محاسبات اقتصادی با واسطه پارامترهای تاثیرگذار است اما ممکن است همچون سال های گذشته، این افزایش قیمت‌ها بر گردن خودروساز گذاشته و اجازه افزایش قیمت محصولات و در حقیقت اصلاح قیمت ها را ندهد و راضی به زیان دهی آن ها باشد.

این کارشناس صنعت قطعه سازی کشور تصریح کرد: در صورتی که دولت اجازه اصلاح قیمت را به خودروسازان در سال جدید ندهد، این افزایش قیمت در بازار ثانویه رخ خواهد داد. به جای آنکه خودروسازان به قیمت واقعی کالای خود را عرضه و پول خود را دریافت کنند، طبیعتا دلالال‌ها سود کرده و در مرحله بعد از تحویل خودروساز این افزایش قیمت لحاظ و به مشتریان عرضه می‌شود. در یکی دو سال اخیر نیز قیمت‌گذاری‌ها دستوری و خودروساز مجبور بوده که محصول خود را بسیار پایین‌تر از قیمت تمام شده عرضه کند، در نتیجه متحمل ضرر و زیان های بسیاری هم شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۱۱
په نه په
۱ ساله برنامه ریختن و قیمت بازارو بالا بردن برای چی؟
برادر رعنایی عزیز به مردم عزیزمان هم متذکر شوید که خودروسازان آخر الامر ضرر و زیان این دوسال گذشته آنها را هم که رقم بسیار کلانی بود و بواسطه سرکوب قیمت ها علیرغم تورم و افزایش شدید نرخ ارز پدید آمده است،بطور غیر مستقیم با ایجاد تورم به جای خریداران خودروی ثبت نامی از جیب کل مردم کشور بیرون خواهد کشید.ایران خودرو و سایپا قیمت خودروهای ثبت نامی را تغییر چندانی نداده اند اما قیمت خرید قطعه از من قطعه ساز را ناچارا 3 برابر کرده اند و این فاصله را با گرفتم تسهیلات قر ض ال پس نده از بانک ها تامین کرده اند.بانک ها هم با اضافه برداشت از بانک مرکزی و ایجاد تورم آن را جبران کرده اند
بشه آقا. همین الان هم نمیتونیم یه پراید بخریم بذار بشه ۱۰۰ میلیون.
خدا هممون رو رحمت کنه!
عجب پیامی به بازار؟؟؟ این خودرو سازها ملت و بدبخت کردن؟؟من الان سه سال هست هایما ثبت نام کردم و هنوز دستم به ان نرسیده .قرار بوده خرداد ۹۸ تحویل بگیرم؟؟؟؟کجاست فریادرس؟؟؟؟!!
همه جای دنیابیست درصد ارزان شده اینجا کجاست
با سلام،
در حال حاضر متاسفانه با بدترين شيوه قيمت گذاري خودرو مواجه هستيم كه نمونه آن در هيچ كجاي دنيا مشاهده نمي شود! قيمت گذاري دستوري كه هم باعث شده مشتري واقعي خودرو را گران بخرد هم خودرو ساز زيان كند هم امكان توسعه صنعت خودرو و ارتقاي كيفيت وجود نداشته باشد، اين روش قيمت گذاري تنها به نفع عده اي دلال و يا افرادي كه براي سرمايه گذاري بصورت شانسي يا با هزار ترفند ديگر توانسته اند در سايت ثبت نام كنند مي باشد.
در پايان سال گذشته هر دو خودرو ساز بزرگ توانستند با استفاده از افزايش سرمايه از ماده 141 خارج شوند، اگر اين روند قيمت گذاري ادامه داشته باشد مجددا مشمول اين ماده شده و متعاقبا براي انحلال شركت هاي خود بايد اقدام كنند!
دیگه پراید بشه یکصد میلیون آخرشه!!
میشه تو گینس ثبتش کرد گرانترین تابوت متحرک تاریخ جهان
با در دست گرفتن انحصار بازار پرایدی که ده میلیون هم نمیارزه رو شصت میلیون زورفروشی میکنند تازه مینالن.....
به خدا در اونجا رو ببندید جلوی کلی خسارت رو میگیرید.گند زدید با این مدیریت .
شایعه بنداز گرونش کن
از حقه های خودروسازان حقه باز
انشالله نابود بشن که دارن ملت رو نابود می کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها