بازدید 26560

گلایه‌های قابل تامل یکی از سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا

کمبود ماسک، دستکش، گان، شیلد یا عینک و برخی ملزومات دیگر را همه شنیده‌ایم و می‌دانیم، اما آیا کمبود‌ها محدود به این اقلام است و رفع همه آن‌ها نیازمند صرف زمان و کار جهادی و چند شیفته است؟ نگاهی به نامه یک رزیدنت شاغل در یکی از بیمارستان‌ها رفرال وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا، پاسخ‌های قابل تاملی به این سوال می‌دهد.
کد خبر: ۹۶۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶ 14 March 2020
تابناک اجتماعیکادر درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و بیماری ناشی از آن یعنی کووید ۱۹ هستند؛ این جمله اینقدر در این روز‌ها گفته شده که به نوعی ملکه ذهن بسیاری مان شده است، اما خوب که دقت کنیم، کمتر از دغدغه‌های این روز‌های این افراد شنیده‌ایم.

به گزارش «تابناک»؛ کمبود ماسک، دستکش، گان، شیلد یا عینک و برخی ملزومات دیگر را همه شنیده‌ایم و می‌دانیم؛ کمبود‌هایی که بی شک قرارگیری یکباره در دل بحرانی تا این اندازه وسیع در به وجود آمدنشان نقش بسزایی داشته، ضرورت رفع آن‌ها به وضوح احساس و بخش‌های وسیعی تکاپو برای تامین این مایحتاج را عهده دار شده‌اند.

اما آیا کمبود‌ها محدود به این اقلام است و رفع همه آن‌ها نیازمند صرف زمان و کار جهادی و چند شیفته است؟ آیا دغدغه افرادی که در صف نخست مبارزه با کووید ۱۹ قرار دارند، احتمال ابتلایشان به این بیماری بسیار است و از فرط کار مداوم و طاقت فرسا، مستعد بیمار شدن و آسیب دیدن هستند، دغدغه دیگری ندارند که بشود برای رفعش وارد کارزار عمل شد؟

نیم نگاهی به نامه یک رزیدنت شاغل در یکی از بیمارستان‌ها رفرال وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا، پاسخ‌های قابل تاملی به این سوالات می‌دهد. پاسخ‌هایی از زبان یکی از آن‌هایی که در صف نخست مبارزه با کرونا ایستاده و برای این ایستادگی مجبور شده فرزند و همسر خردسالش را به خانه پدر روانه کند تا در معرض ابتلا به این بیماری خوفناک نباشند.

پزشکی که این روز‌ها تمام هم و غمش را برای درمان بیماران گذاشته و برای در امان ماندن از بیماری، ترجیح می‌دهد صرف وعده‌های غذایی را به صبح و شب در منزل موکول کند، اما آنچه نگرانش می‌کند نه بیماری و نه دوری از خانواده و دغدغه‌هایی که بسیاری‌مان این روز‌ها با آن‌ها دست به گریبانیم، که آینده نامعلوم و تا حدودی هولناک است.

چرا هولناک؟ بابت نقصی بزرگ که از گذشته‌های دور برجای مانده و در این روز‌ها با بحران کرونا بیشتر به چشم می‌آید و ضرورت رفعش خودنمایی می‌کند. نقیصه‌ای قابل رفع که می‌شود در اسرع وقت با تدبیری ویژه رفعش کرد و به سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا پیام داد که حمایت از ایشان همه جانبه و تمام عیار است، آنقدر کامل و جامع که مشکلات سن و سال دارشان را هم رفع می‌کنیم.


یادداشت این پزشک را بخوانید و قضاوت کنید؛
 
گلایه‌های قابل تامل یکی از سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا

«کرونا و بحران‌های حل نشده»
در حالی می‌نویسم که تب دارم و در ۲۴ ساعت گذشته لرز شدیدی داشته‌ام. البته امروز سرفه‌های خشک نیز به آن‌ها اضافه شده و در آزمایشات crp ۲+ نیز دارم. شیفت امروزم هنوز تمام نشده و منتظرم تا فردا برسد و سی‌تی اسکن کنم تا ببینم وضعیت ریه‌هایم چگونه است. اما چیزی که باعت شد این اندوه فروخفته و درد جانکاه در سینه را روی کاغذ بیاورم، ترس از احتمال ابتلا به بیماری و عدم بیان خواسته چندین ساله است.

اینترن (کارورز-دانشجوی سال آخر پزشکی) و رزیدنت (دانشجوی دوره تخصصی که بعد از اتمام دوره، متخصص می‌شود)، تنها نیروی کار در بیمارستان‌ها هستند که تحت پوشش هیچ نوع بیمه درمانی و تامینی نیستند؛ بله! درست متوجه شدید.

پرستاران، منشی‌ها، دربان‌ها (نگهبان)، تکنیسین‌ها و باقی کادر بیمارستان‌ها همگی بیمه‌ای دارند که اگر اتفاقی برایشان رخ داد بتوانند از مزایایش استفاده کنند و حداقل می‌دانند که در صورت خسارت جانی و خدای ناکرده فوت، به خانواده ایشان مبلغی تعلق خواهد گرفت که بتوانند بعد از ایشان با آن مبلغ گذران زندگی کنند، اما رزیدنت‌ها و اینترن‌ها فاقد این مهم هستند.

هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند با این مساله کنار بیاید که چطور این موضوع طی سال‌های متمادی حل نشده مانده است. مگر نه اینکه ما همه فرزندان این آب و خاکیم و جان خود را کف دست گرفته و در حال خدمت رسانی هستیم؟

بر این اساس جا دارد از بزرگان و پیش‌کسوتان پزشکی بخواهم برای رفع این مشکل پیش قدم شوند تا تنها دغدغه امثال بنده در این روز‌ها نجات بیماران باشد و بس. هم از این بزرگان و هم از مجلس شورای اسلامی، مسئولان وزارت بهداشت، متولیان سازمان نظام پزشکی و همه آن‌هایی که انشالله سخنان من و امثال من به گوششان خواهد رسید و رسیدگی به این مشکل کهنه را در دستور کار قرار خواهند داد، چراکه فردا دیر است.

امضا: یک رزیدنت داخلی
۲۲:۳۰ یکی از روز‌های بحرانی اسفندماه ۹۸
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۰
واقعا کسی که توی این وضعیت داره کاری برای مبتلایان کرونا انجام میده باید از هر کارمندی در دولت مزایای بهتری داشته باشه. ولی متاسفانه به قول یه بنده خدایی بعضیا کسی رو از بیرون به سفره خودمونی شون راه نمیدن.
پاسخ ها
پرستو
| Canada |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
متاسفانه موضوع عدم بیمه کردن برای خیلی از مشاغل وجود داره. من معلم هستم و نیروی آزاد.حتی حق التدریسی هم به حساب نمیایم و هیچ بیمه ای هم برامون رد نمیشه. اما از همه اینها بدتر اینه که الان حقوق هفت ماه رو به ما پرداخت نکردند و دستمان هم به جایی بند نیست . این وسط آموزش مجازی دانش آموزان هم برای خودش معضلی شده برای ما. با سرعت کم اینترنت باید کلی هم هزینه کنیم از جیب خودمون برای دانش آموزان کلیپ و فیلم و ویدئوی اموزشی بفرستیم هر چی هم میگیم اقلا تو این شرایط حقوق ما رو بدید گوششان 4 نیست. این ماه هم که به خاطر قرنطینه حقوقی نداریم . لطفا پیگیری کنید. صدای ما که به جایی نمیرسه ک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
پرواز با هلیکوپتر هم بیمه میخواد پس سوار هلیکوپتر نظامی نشوید
منظور چیه ؟
منظور اینه که در شرایط عادی رزیدنت ها هم چون دانشجو هستند حتما بیمه دانشجویی دارند اما چون شاغل نیستند مثل یک شاغل بیمه ندارند اما حالا که به خدماتشون مانند یک شاغل بلکه بیشتر نیاز هست باید بیمه ای درخور داشته باشند..
متاسفانه عامل مهم افزایش تلفات و گسترش بیماری کمبود ماسک و دستکش و دیگر اقلام است ولی چون همیشه مردم مقصر هستند فقط رفت و آمد مردم مطرح می شود در حالی که دیگر بیماری همه کشور را فرا گرفته است و قرنطینه فایده چندانی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
برو بابا
همسرم من هم رزیدنت هستند و در بیمارستان‌های تهران شیفت می دهند،
این را جزو مهمترین دغدغه هایشان می دانند...
میلیونها ماسک کشف شده کجا رفته ؟!
کمک های خارجی کجا میرن؟!
تولیدات داخلی کجاست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
سوال جدیدی نیست

ما تو این ۴۱ سال فقط فهمیدیم همه چه رفت اما کجا رفت چرا رفت...
ناشناس
| Singapore |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
میرن جاهایی که بعدادوبارهکشف بشوند. مثل قایم
، موشک بازیه بعد از سوک سوک و پیدا کردن دوباره چشم میزارند قایم شه
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
چرا مسئولین پاسح نمیدهند. ما که مجبورشدیم از اقوام خود در خارج از کشور تقاضای ماسک بکنیم.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
دروغ پشت دروغ! اینها همیشه عادت کردن بی‌مدیریتی خودشون رو بندازن گردن یه عده آدم فرضیِ محتکر!! یه زمانی روغن و چای بود، یه زمانی برنج، یه زمانی دلار، یه زمانی دستمال کاغذی و پد بهداشتی و ... الانم ماسک و غیره. بعد میان میگن ما ما فلان انبار رو کشف کردیم؛ من مرده، شما زنده؛ این بحران هم میگذره و دیر یا زود یه بحران حدید بوجود میاد. اونوقت ببین باز از همین استراتژی استفاده میکنن یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
عزیز ناشناس سوال نداره که برادر 2 میلیون عدد ماسک تشریف بردن عراق سه میلون هم حتما تشریف می برند سوریه و سه میلیون هم تشریف می برند فلسطین 2 میلیون عدد هم تشریفشون را می برند لبنان مابقی هم 500 هزار عد تشریف می برند لواسان در ویلاهای ژن های خوب مابقی اگر ماند در دوستان هیئت دولت و محلس و خانواده های وابسته به آنها تقسیم میشوند و بنده و شما هم به هر داروخانه سر میزنیم میگویند نداریم وقتی هم اعتراض میکنیم و می گوییم دولت گفته به همه داروخانه ها ماسک و ماده ضد عفونی به وفور داده شده و به حد اشباع رسیده جواب می دهند دولت اشتباه کرد گفت! این عین حقیقت است
دولتمردان در قرنطینه های خانگی و کاخ هایشان خبر از درد و رنج اینروزهای مردم ندارند .

باعث تاسف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
چند نفر دیگه بمیرن شما متوجه می شی و به خودت می ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اگر در کاخ هستند چرا کرونا گرفته اند. بس است دیگر. دست از این تهمت های نخ نما بردارید. تلاش های متولیان امر را ببینید و دست از غر زدن بردارید. مدح نمی کنید زخم زبان نزنید
میهن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اینهمه مسئول مردن چشماتو باز کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
منظور از دولتمردان وزرا و معاونین نیستند
اصلا اینا هیچکاره اند
یاد خودم افتادم که چند سال پیش تو دانشگاه آزاد بصورت حق التدریس کار میکردم، میدیدم که نگهبان و خدمات و. غیره و ذالک حقوق ثابت و بیمه دارند و من با مدرک بالاتر حقوق ثابت و بیمه نداشتم و بسیار احساس پوچی و حقارت میکردم،
در بسیاری از موقعیت های شغلی و اجتماعی تو ایران این وضعیت مشهوده و انگار همه جا پر از تبعیض، ریا و نفاقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
متاسفانه توان مدیریت ندارند
منم گلایه دارم، سرعت اینترنت بنده الان کمی بیشتر از دیال آپ است! خواهشا آن 100 گیگ حجم را حذف کنید و سرعت را برگردانید مثل قبل، شاهین شهر شاتل دارم. تابناک پیگیر باش
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
خداوندا با کیا شدیم 80 میلیون خودت یه فکری به حالشون بکن از بندت دیگه کاری ساخته نیست
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
پزشکای بیچاره هم اگه مث تو تو خونه نشسته بودن و همه فکرشون این نبود که خودم هیچی ، نکنه زنم ، بچم یا پدر و مادرم
به خاطر من مبتلا بشن ، حس شوخ طبعیشون گل میکرد بامزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
باز شما اینترنتت وصل میشه مال من چند روزه قطعه وقتی هم زنگ میزنی مخابرات میگه به خاطر اختلال شبکه کارشناسان در حال رفع اشکال هستن!!!!!
همه شون باید بیمه عمر بشوند و بیمه مرکزی این کار رو انجام بده.
به حساب پزشکانی که این روزها انداخته اند رفته اند خارج از کشور حتما برسید تا بفهمند فرق است بین آن پزشک و کادر درمان ایثارگر و آن موجود عافیت طلب بی مسئولیت.
کجای این مملکت درست هست پس چرا اینقدر ادعای مبارزه با امریکا را داریم رفتارسیاست مدارهای ما عین بچه های5 ساله است .
واقعا که چطور ممکن است یک پزشک تا پایان دوره تخصص هیچ نوع بیمه ای نداشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کار نشد نداره
من اینترنم مجیورم کشیک اضافه بخرم تا بتونم پول وسایل حفاظتی رو بدم - ۶ ماه بعد هم تمام می شم هر جای این کره خاکی زندگی می کنم جز ایران
این عزیزان خدای نکرده اگر در این راه فوت شوند، مطابق دستور مقام معظم رهبری شهید محسوب می شوند و خانواده شان تحت حمایت بنیاد شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی خواهد بود. بنابراین دغدغه ایشان خیلی قبلتر از سوی مسئولین مورد توجه قرار گرفته و اقدام لازم صورت گرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
من واقعا از جانب اونا از شما و مسیولین تشکر میکنم
واقعا این همه نکته سنجی و اینده نگری و به فکر مردم بودن هیچ جای دنیا وجود نداره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
انشالله اگه این اتفاق برای خودت و خانوادت افتاد خانواده شهید محسوب بشی تا از مزایاش مونده هات لدت ببرن . خجالت بکش کی حاضره که عصوی از خانوادش کشته بشه تا خانواده شهید محسوب بشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
خیر
واقعاْ جای تاسف است که میلیون میلیون ماسک و دستکش و گان کشف می کنند ولی معلوم نیست این لوازم کجا می رود. حداقل حدقل این لوازم کشف شده را در خط مقدم کرونا یعنی بیمارستان ها و مکان قرنطینه بریزید که واجب تر از همه جا است
چندین سال بوده که باقر لاریجانی یکی از برادران خاندان لاریجانی ها معاون آموزشی وزارت بهداشت در دولت های مختلف بوده و هر وزیری آمده ایشان را برکنار نکرده بود این معاونت سهمیه پذیرش در رشته های پزشکی را هرسال در کنکور مشخص می کند ایشان با عملکردشان رانت و انحصارعظیمی در رشته های پزشکی ایجاد کرده اند و مردم را گرفتار .....
بد نیست خبرگزاری تابناک در یه فرصت به ساعات کاری رزیدنت ها هم بپردازه و ببینه چقدر از اشتباهات تو بیمارستانای آموزشی دانشگاهی به خاطر ساعات کاریه عجیب و باورنکردنیه که احتمالا تو مخیله کسی غیر از خود پزشکا نمیگنجه...کشیکای ۴۸ یا ۷۲ ساعته پشت سر هم که از طرف مسئولین دانشگاهی تحمیل میشه به رزیدنت ها و نتیجش هم چیزی بجز نابودی روح و روان رزیدنت و از اون طرف خطاهای وحشتناک پزشکی....حداکثر ساعت کاری رزیدنتا در ماه تو اتحادیه اروپا ۲۰۰ ساعت و در آمریکا ۳۲۰ ساعته در حالیکه روتین ایران تو رشته ای مثل ارتوپدی یا نوروسرجری یا داخلی ۵۰۰ ساعته که البته با احتساب کشیک اضافه ای که به بهونه های مختلف و به عنوان جریمه تحمیل میشه به رزیدنتا ساعت کار رو به صورت نامحدود بالا میبره و آخرشم ضرر اصلی رو مردم میکنن که مریضشون رو تحویل پزشکی میدن که ۴۸ ساعته نخوابیده.
عجیبه از تابناک ، چه عجب اینور قضیه رو هم یه بار دیدی
کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره!!!
رزیدنتی پزشکی ایران با حقوق بسیار کم ۱۳۰۰ و کشیک های طاقت فرسا و عدم تطابق حجم کار با هیچ نوعی از استاندارد و سیستم بیگاری و تحقیر و توهین همراه با اخذ تعهد محضری مبنی بر الزام به پرداخت هزینه تحثیل حتی در صورت مرگ و همین طور نداشتن بیمه ، جزو سخت ترین دوران های تحصیلی جهان هست . والله که وزارت بهداشت بیشترین بیگاری رو از جوانان نخبه مملکت میکشد .
این همه تبلیغ تولید ماسک نانو از تلویزیون پخش می شه.
. چرا در این زمان نمیرسه به کادر درمانی جونشون در خطره
دقیقا درست است قوانین و بخشنامه های مربوطه دراین فقره باید اصلاح شوند.
دقیقا درست است قوانین و بخشنامه های مربوطه دراین فقره باید اصلاح شوند.
این مشکل همه دانشجویان پی اچ دی همه رشته هاست. کسی که بیست و هشت سال به بالا سن داره ولی هیچ نوع بیمه و یا سابقه کاری شامل حالش نمیشه و باید پنج سال با این شرایط ادامه بده.
فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است بمیریم مهم نیست
چطور خدمت سربازی جزو بیمه حساب میشه بعد این نه؟
واقعا جای تامل و تاسف داره.
تابناک یادت رفته بهردلیل بیموردی به خواست وجهت خوش آمدکسانیکه خوددانی وماآشنائیم به پزشکان توهین میکردیدوبه کاربران مغرضتان تریبون ازادباصدای بلندمیدادیدکه هرچه میخواهندبامطالب غیرواقع ومحمل وتوهین برعلیه جامعه پزشکی عقده گشائی کنند شایداکنون چشم واقع بینتان بازشودهرچندآن جامعه شریف هرگزبدل نمیگیرندونگرفتندولی کمی خجالت کشیدن هم خوبست بایدگفت مابشدت قدرناشناسیم هرکه بما بدکندبااوخوش رفتاری کنیم وبرعکس
آقای جهانپور فرمودند 25 میلیون یورو کمک پزشکی ژاپن مصرف سه روز یک بیمارستان است یک خبرنگار آنجا نبود که بپرسد کدام بیمارستان روزانه 8 میلیون یورو مصرف دارد!!!!؟؟؟؟؟ بیمارستان بقیه الله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیاد بیاریم داستان قوم حضرت یونس را.....همین که عذاب نزدیک قوم رسید و با چشم خود آن را دیدند، همگی به خدا ایمان آورده و توبه کردند ، خدا هم آن عذاب را که در دنیا خوارشان می ساخت، از ایشان برداشت.
بله فرمایش ایشان بسیار متین و درست است....نمی خواهم وسط دعوا نرخ تعیین کنم و ارزش ایثار این رزیدنت گرامی و نگرانی بجا و عمیقش بابت وضع بیماری اش و خانواده اش را درک میکنم اما از رزیدنت های گرامی خواهش می کنم بعد از دریافت گواهی دوره تخصص و تاسیس مطب هوای مردم و دولت رو داشته باشند و مطب های تخصصی را از تبدیل شدن به تجارتخانه دور نگه دارند.
بی عدالتی تا کی و تا کجا ؟
راستی چرا وقتی بحرانی ایجاد می شود ما اقدامات احساسی انجام می دهیم و امروز کادر درمان آسیب دیده از کرونا را شهید خدمت می نامیم .مگر رزیدنت و اینترنی که در بیمارستان ها برای بیماران زحمت می کشند ،شبهای فراوانی بیداری می کشند ،با آلوده ترین بیماران سرو کار دارند و از همه مهمتر از بین باهوشترین افراد این اجتماع انتخاب شده اند از حدااقل حقوق اجتمایی محرومند. مسؤلین و نمایندگان این مردم بایستی چند قدم از مردم و اجتماع جلوتر باشند نه آنکه وقتی بلا و مصیبتی گریبانگیر مردم و مملکت شد تازه فکر کنند که حالا چه باید کرد.تفاوت ما با کشورهای پیشرفته در همین نکات است.
۱-خط مقدم مبارزه در تمام سیستم های بهداشتی درمانی جهان بخش بهداشته نه درمان که تمام بدبختی های کنونی بحران به وجود آمده همین درمان سالاری تو کشور ایران هست، بنابراین درباره چیزی که تخصص ندارید مطلب ننویسید یا اگه مینویسی ی ذره قبلش مطالعه کن
۲- دانشجوی رزیدنت اسمش روشه، دانشجو هست، کارآموز هست، کدوم دانشجویی رو تو ایران بیمه کاری می کنن که رزیدنت رو بیمه کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
وقتی دارید ازش استفاده میکنید به عنوان پزشک مسولید ایشون ۱۰ برابر کادر بهداشتی الان کار میکنه ....من متخصص هستم و تو دوره رزیدنتی از ۵ صبح تاگاها ۸ شب فرداش تو بیمارستان میدویدم و استراحتی هم نداشتم تما کادر بهداشتی اصولا کارش اینطور نیست من قبلا مسول مرکز بهداشت هم بودم و اینو به عینه دیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
با سلام به هموطن خودم
اگر من دانشجوی هستم شما شب ها بیاین و کشیک بدهین
اگر من داشنجو ام در این شرایط مثل بقیه دانشجوها تعطیل می شدم و به منزل می رفتم
اگر من داشنجو ام مانند یک دانشجو با من برخورد کنید نه نیروی کار از جان گذشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
عزیزم رزیدنت معنی دستیار داره نه کارآموز
ناشناس
| Russian Federation |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
بخش بهداشت؟یه خونه بهداشتی بود سال های طرحم اونجا بودم تنها کسی که کار میکرد پذیرش بود که قبض صادر میکرد من که مریضا رو میدیدم و روزی هم حدود 10تا سرم و تزریقات داشتیم که 4تا پرستار داشتن رادیولوژی کلا روزی 2 تا عکس میگرفت یه آقایی هم بود کارشناس بهداشت صبح میومد تایمکس میزد میرفت ظهر میومد ناهارش میخورد و خروجی میزد و میرفت بعد جالبه همه میگفتن چرا ما که اینقدر زحمت میکشیم نباید به اندازه یه پزشک متخصص درامد داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
کدوم دانشجو عید، محرم، سیزده بدر عزا، اربعین، رحلت، جشن و شادی میره سره کار. کدوم دانشجو از صبح تا 4 صبح فردا یکسره کار میکنه و خیلی چیزهای.ه.
جا داره تابناک این مطالبه پزشکان در حال اموزش)اینترنها و رزیدنتها) رو تو قسمت ارتباط با مسیولین بازتاب بده ، تابناک ،برای یکبار هم که شده عقده و دشمنیت رو با ما کنار بذار و حقیقتهایی رو که هیچوقت بیان نکردی ، منتشر کن
انشا ا... پس از اخذ تخصص ملت از خجالشون در میان...
متاسفانه این مشکل همه رزیدنت هاست ،که امیدواریم حل بشه
صدات به جایی نمی رسه مطمئن باش
صدات فقط خدا می شنوه
و این رو بدون که چوب خدا صدا نداره
ماشاالله مملکت همه جا و همه چیزش گل و بلبله
راستی از بیمارستان های بخش خصوصی چه خبر؟
هفتاددرصدماکارگرها زیریک میلیون وپانصد حقوق میگیریم وبیمه هم نداریم
دراين کشورمسولیین فقط به فکرخودشون وبچه هاشون هستند
شما هم اگرناراحتی ميتونی ازايران بری
نداشتن بیمه ریسک بسیار بزرگی در زندگی امروز هست.

اونا شما رو بیمه نمی کنن،

خودتون به فکر خودتون باشید و برا خودتون یه بیمه عمر مناسب بخرید.
به این پزشک عزیز بگویید اگر شما را بیمه کنند برای آنها هزینه دارد‌ آنوقت فرزندان خنگ شان چگونه بدون پول و بدون کنکور در اروپا و آمریکا درس بخوانند.
بار درمانی بیمارستان های کشور بر دوش رزیدنتها می باشد و این بندگان خدا فاقد بیمه و حقوق می باشند و در این شرایط بحرانی شاهد این هستیم که حتی رشته هایی مثل جراحی و ... نیز دوشادوش همکاران خود در بخش عفونی در حال ویزیت بیماران کورونایی می باشند با وجود این فداکاری خدای نکرده اگر به این بیماری مبتلا شوند هیچ گونه بیمه ای برای پوشش هزینه های تحمیلی ندارند. با وجود اینکه بسیاری از این افراد متاهل می باشند با کمک هزینه 1.3 میلیون تومان ماهیانه و سخت ترین شرایط کاری با کشیک های طاقت فرسا در حال خدمت می باشند و هیچ فردی نمی تواند این شرایط را درک کند مگر اینکه جزوی از خانواده این عزیزان باشند. خواهشمندم خواهش این قشر را فراموش نکنیم
هموطن مرگ ايران وايراني براي مسولين بسيار دلپذير هم هست
کمکهای کشورهای مختلف به ایران کجا رفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار