بازدید 5644

ساخت قبرستان شرط بخشش قاتل

کد خبر: ۹۵۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 10 February 2020

عامل قتل یک پدر و پسر که از سوی دادگاه به قصاص محکوم شده بود در حالی از پای چوبه دار برگشت که قول داد شرط خانواده مقتولان را که ساخت یک قبرستان به‌ نام این پدر و پسر است، اجرا کند.

به‌گزارش ایران، غروب 30 مرداد سال 93 وقوع یک نزاع دسته جمعی به مأموران کلانتری امامزاده داوود اعلام شد.

با اعلام این خبر مأموران راهی محل درگیری واقع در «روستای سنگان» شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که طی یک نزاع دسته جمعی و بر اثر اصابت گلوله‌های شلیک شده از یک اسلحه شکاری، 5 نفر زخمی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

در ادامه دو نفر از مجروحان که پدری 65 ساله و پسر 22 ساله‌اش بودند در بیمارستان تسلیم مرگ شدند. با مرگ پدر و پسر موضوع بلافاصله به بازپرس کشیک قتل و تیم بررسی صحنه جرم اعلام شد. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در تحقیقات اطلاع پیدا کردند که نزاع و درگیری بین اعضای دو خانواده از یک طایفه بوده است.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد محل سکونت خانواده قاتل از لحاظ موقعیت مکانی در یک سراشیبی قرار داشته و اعضای خانواده مقتول با استفاده از همین موقعیت مکانی و قرار گرفتن در ارتفاعی بالاتر، اقدام به سنگ پرانی به‌سمت محل سکونت خانواده قاتل کرده‌اند. متهم این پرونده نیز به‌ نام فرزاد که شاهد این سنگ پرانی بوده با اسلحه شکاری اقدام به تیراندازی کرده بود که شلیک‌های مرد جوان منجر به قتل دو نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر شد.

دوبار قصاص

با شناسایی عاملان این جنایت، کارآگاهان جنایی به سراغ فرزاد رفته اما بررسی‌ها نشان می‌داد پسر جوان به‌همراه دو برادر و پدرش از محل متواری شده‌اند.

بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه ابتدا پدر و برادران فرزاد و سپس متهم اصلی این پرونده در رباط کریم بازداشت شدند. با تکمیل تحقیقات و اعتراف متهم اصلی جنایت، پرونده پسر جوان پس از بازسازی صحنه قتل و تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد.

متهم مرداد سال 96 پای میز محاکمه رفت و زمانی که در مقابل قضات شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت در دفاع از خود مدعی شد به‌دلیل سنگ پرانی خانواده مقتولان به مادرش و در حمایت از او عصبانی شده و تیراندازی کرده است.

در پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند و متهم را به اتهام دوجنایت، به دو بار قصاص، به‌دلیل جراحات وارده به مجروحان حادثه به پرداخت دیه، به اتهام نگهداری سلاح غیرمجاز به دو سال زندان و به خاطر نگهداری مهمات جنگی نیز به سه سال حبس محکوم کردند.

شرطی برای گذشت

با تأیید حکم قصاص پسر جوان در دیوانعالی کشور، پرونده او برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد. متهم با تأیید حکم قصاص چند روز قبل برای صدور حکم در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت اما موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد. اما اولیای دم شرطی برای بخشش پسر جوان و گذشت از خون عزیزانشان برای فرزاد گذاشتند. آنها از قاتل خواستند قبرستانی در منطقه محل زندگی‌شان -کن سولقان - به‌ نام مقتولان وقف کند تا از اعدام وی بگذرند. با برآورده کردن این شرط و وقف قبرستان، اولیای دم به پسر جوان فرصت دوباره برای زندگی خواهند داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر