بازدید 13055
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

ادامه هجوم نقدینگی در مسیر سعادت آباد/ جهش ۱۰۶۶۴ واحدی شاخص کل

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه چهاردهم بهمن ماه ۹۸)، با افزایش ۱۰۶۶۴ واحدی معادل ۲.۴۹ درصد به رقم ۴۳۸ هزار و ۸۸۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۲۱ واحدی به رقم ۵ هزار و ۵۳۷ واحد رسید.
کد خبر: ۹۵۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 03 February 2020

ادامه هجوم نقدینگی در مسیر سعادت آباد/ جهش ۱۰۶۶۴ واحدی شاخص کل

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه چهاردهم بهمن ماه 98)، با افزایش 10664 واحدی معادل 2.49 درصد به رقم 438 هزار و 881 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 121 واحدی به رقم 5 هزار و 537 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در سومین روز کاری هفته، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 2845 واحدی معادل 2.49 درصد به رقم 117 هزار و 119 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 3680 واحدی معادل 2.59 درصد، عدد 145 هزار و 542 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2454 واحدی معادل 2.59 درصد به رقم 97 هزار و 79 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 13571 واحد افزایش معادل 2.62 درصد را رقم زد و به سطح 530 هزار و 597 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 8330 واحد افزایش معادل 2.71 درصد به رقم 316 هزار و 13 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 19094 واحد افزایش معادل 2.15 درصد همراه بود و عدد 905 هزار و 888 واحد را به نمایش گذاشت.

ادامه هجوم نقدینگی در مسیر سعادت آباد/ جهش ۱۰۶۶۴ واحدی شاخص کل

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 752 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 579 واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با 525 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 459 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 409 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 379 واحد و نماد همراه متعلق به شركت ارتباطات سيار ايران با 366 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی دعبید متعلق به لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌ با 37 واحد، نماد سيمرغ متعلق به سيمرغ با 11 واحد، نماد چافست متعلق به افست‌ و نماد دجابر متعلق به داروسازي‌ جابرابن‌حيان‌ با 10 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 7 میلیارد و 307 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 779 هزار و 276 نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 256 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

7 نماد با بیشترین تقاضا

به نقل از گزارش نبض بورس؛ كشتيراني جمهوري اسلامي ايران (حكشتي)، پارس‌ خودرو (خپارس)، مخابرات ايران (اخابر)، بانك‌پارسيان‌ (وپارس)، بانک تجارت(وتجارت)، کویرتایر (پکویر)، قندهكمتان‌ (قهكمت)  

7 نماد با بیشترین عرضه

كارت اعتباري ايران كيش (ركيش)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصميم (تصميم)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداري توسعه1(سپاس)، پتروشیمی نوری(نوری)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كيان (كيان)، صكوك اجاره خليج فارس(صفارس412)

رفت و آمدها

در معاملات امروز نماد معاملاتی شركت سیمان هرمزگان(سهرمز) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی، شركت فنرسازی خاور(خفنر) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بمنظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه؛سرمایه‌گذاری صنعت‌نفت‌‌ (ونفت1) س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیكو1)، نیروكلر (شكلر1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ سیمان‌ صوفیان‌ (سصوفی1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف  شدند.

در مقابل نماد معاملاتی گروه صنعتی بازر(پكرمان)فنرسازی خاور(خفنر) كارخانجات كمك فنر ایندامین سایپا(خكمك)، سیمان سپاهان(سپاها)، پارس خودرو(خپارس)، گروه سرمایه گذاری مسكن(ثمسكن)، بیمه پارسیان(پارسیان) نماد معاملاتی شركت های دوده صنعتی پارس(شدوص)،كارت اعتباری ایران كیش(ركیش)،صنعتی پارس خزر(لخزر)،تولیدی نورد آلومینیوم(فنوال)و سیمان تهران(ستران)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال، گلتاش(شگل)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، شركت سیمان ایلام(سیلام)پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه ؛ بیمه ما(ما)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب،حق تقدم شركت بازرسی فنی و كنترل خوردگی تكین كو(رتكوح)جهت عرضه حق تقدم های استفاده نشده بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت چرخشگر (خچرخش1) بانك تجارت (وتجارت1)شكرشاهرود (قشكر1)كشاورزی‌ ودامپروی‌ مگسال‌ (زمگسا1) شهد (قشهد1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و مهندسی تكنوتار(تكنو) باتوجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت  حراج شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
بدو بدو بدو
فردا ۱۰۰۰۰۰۰ واحد اضافه کنید
بدو بدو بدو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
مشکل این کشور حسادته. تا یک جایی نشانه ای از پیشرفت دیده بشه سریع همه میخوان جلوش رو بگیرن. در همه طیف ها هم هست. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
دلال عزیز! دلار گرون نمیشه اونجور که میخوای! یکساله سرمایه ات رو به اشتباه روی دلار خوابوندی.. بایدم ناراحت باشی!
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
جواب ۱۷۲۰:
تمام کارخانه های کشور وضع مناسبی ندارند و اقتصاد کشور رشدش منفی است ان وقت هر روز بورس صعود داره؟؟؟؟؟؟
لاقل سینوسی ببرید بالا که یکم طبیعی تر باشه
سهام بانکها همه خوب و سود ده هستند
معجزه عددسازی :
چندماهی هست که شاخص بورس دررکودمطلق و بارشداقتصادی منفی ۹ درصد روزی ۱۰ هزارواحد بالا میره
من موندم اگرالان برجام فعال بود و صادرات نفت روزی سه میلیون بشکه و رشد اقتصادی مثبت ۹ درصد بود میخواست روزانه چندهزار یاچندصدهزارواحد رکوردبزنه ؟!!!!
ععدسازی تابلوترازاین نمیشه
واقعا کجای دنیا بورس اینجوری رشد داره .اونم تو کشوری که تحریم.دلیلش چی میتونه باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
دو دلیل
اول
بازیابی لحظه ای قیمت دارایی ها با فرمول نسبت قیمت
فعلی ارز به قیمت قبلی ضربدر قیمت قبلی در روند افزایش قیمت ارز و فرمول تغییر قیمت در روند کاهشی قیمت ارز. درست نظیر کاری که کاسبان خرده پا انجام می دهند
دوم
افزایش احساسی تقاضا برای خرید سهام در شرایط رکود نسبی سایر عرصه های سرمایه گذاری در پاسخ به دلیل اول
نتیجه
ایجاد حباب و استقبال پیشاپیش از افزایش قیمت ارز
توسط سازمان بورس بر خلاف وظیفه ذاتی این نهاد
درست مثل اینکه سامانه تهویه مطبوع یک ساختمان بجای آنکه از دمای واقعی محیط برای تنظیم خود استفاده کند از احساس یک شخص که دچار تب و لرز شده و در ساختمانی دیگر ساکن است باز خورد بگیرد
بورس چنان رشدی کنه که آمریکایی ها سکته کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر