بازدید 8535
گزارش «تابناک اقتصادی» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران در یک قدمی فتح یک قله

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه هشتم دی ماه 98)، با افزایش 2088 واحدی معادل 0.57 درصد به رقم 369 هزار و 720 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 48 واحدی به رقم 4 هزار و 823 واحد رسید.
کد خبر: ۹۴۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 29 December 2019

بورس تهران در یک قدمی فتح یک قله

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه هشتم دی ماه 98)، با افزایش 2088 واحدی معادل 0.57 درصد به رقم 369 هزار و 720 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 48 واحدی به رقم 4 هزار و 823 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 558 واحدی معادل 0.57 درصد به رقم 98 هزار و 922 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 995 واحدی معادل 0.85 درصد، عدد 118 هزار و 161 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 664 واحدی معادل 0.85 درصد به رقم 78 هزار و 913 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 3300 واحد افزایش معادل 0.76 درصد را رقم زد و به سطح 440 هزار و 6 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 1519 واحد افزایش معادل 0.58 درصد به رقم 263 هزار و 893 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 4240 واحد افزایش معادل 0.55 درصد همراه بود و عدد 773 هزار و 553 واحد را به نمایش گذاشت.

بورس تهران در یک قدمی فتح یک قله

در معاملات امروز بازار سرمایه؛ نماد معاملاتی شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 334 واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 292 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 145 واحد، نماد حکشتی متعلق به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 141 واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتيك‌ با 122 واحد، نماد شیران متعلق به س. صنايع‌شيميايي‌ايران با 107 واحد و نماد وغدیر متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير(هلدينگ‌ با 98 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با 223 واحد، نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 89 واحد، نماد وبصادر متعلق به بانك صادرات ايران با 57 واحد، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 43 واحد، نماد نوری متعلق به پتروشيمي نوري با 41 واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشيمي پرديس با 40 واحد و نماد خساپا متعلق به سايپا با 39 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 5 میلیارد و 986 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 664 هزار و 298 نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 418 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

7 نماد با بیشترین صف خرید

به نقل از گزارش نبض بورس؛ فروسیلیس‌ ایران‌ (فروس)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، آسان پرداخت پرشین (آپ)، پست بانک ایران (وپست)، سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران (شیران)، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند) و سیمرغ (سیمرغ)

7 نماد با بیشترین صف فروش

حق تقدم ‌توسعه‌آذربایجان‌ (وآذرح)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كیان (كیان)، صكوک اجاره خلیج فارس (صفارس412)، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر (پارند)، كارگزاران بورس كالای ایران (اكالا) و صندوق س بذر امید آفرین (بذر

رفت و آمدها

در داد و ستدهای امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شركت های داروسازی‌ كوثر (دكوثر1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ سرمایه‌گذاری صنعت‌نفت‌‌ (ونفت1)، سرمایه گذاری پردیس (پردیس1)، صنعتی‌ آما (فاما1)، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانك1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، سرمایه گذاری صنعت بیمه(وبیمه)جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت های مالی- عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه،داروسازی امین(دامین)جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و سرمایه گذاری بوعلی(وبوعلی)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضا هیئت مدیره متوقف شدند.

در مقابل ، نماد معاملاتی كارخانجات كاشی و سرامیك حافظ(كحافظ)، شیشه همدان(كهمدا)با توجه به تغییرات بیش از 50 درصدی قیمت سهام واطلاعیه منتشر شده در سایت كدال؛ سرمایه گذاری صنعت نفت(ونفت)و سازه پویش(خپویش)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ صنعتی آما(فاما)و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانك)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب؛ حق تقدم شركت تولید فیبر ایران(چفیبرح)با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی

نماد معاملاتی بین‌ المللی‌ محصولات‌ پارس‌ (شپارس1)، گروه‌صنعتی‌سپاهان‌ (فسپا1)، سیمان‌ شمال‌ (سشمال1) با توجه به تغییریت بیش از 20 درصدی قیمت و حق تقدم سهام شركت سیمان‌ شمال‌ (سشمالح1) با توجه به وقفه معاملاتی نماد اصلی،  با وقفه همراه شدند و نماد شركت معدنی دماوند(كدما)،حق تقدم استفاده نشده شركت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذرح) باتوجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شدند.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
برای حمایت از سهامدارن لطفا سامانه سجام را به صورت کامل راه اندازی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
سجام بخشي از سامانه سمات است و بهتر است سامانه سمات علي الخصوص درگاه الكترونيكي اطلاعات آن سريعتر راه اندازي شود.
اگه وضع بورس تون انقد خوبه چرا به ریال تزریقش نمی کنید که ارزش پول مون بالا بره، شما که راست می گید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
اينكه گفتي يعني چي؟
بعدش هم بورس تون يا بورس مون؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
بورس رو به ریال تزریق کنند؟! یک کمی بیشتر توضیح بده. خخخ
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
.برو چهار تا کتاب مرتبط بخون بعد سوال کن. در ضمن کسی که ناشناسه که پاسخ دادن بهش نداره.
فعلا بورس نورچشمی یکی بعداز دیگری قله ها رافتح میکند
فقط بورس مراقب باشد خدای نکرده بعداز اعلام رسمی نتیجه بررسی اف ای تی اف که بزودی مشخص خواهدشد از نوک قله به عمق دره پرتاب نشود !!!!
همش عددسازیه ولی بزودی دیگه عددسازی هم بداد بورس نخواهد رسید !!!
شرکتهایی در بورس هستند که چندین سال هست یک ریال سود ندادند ، کلی هم زیان انباشته دارن یعنی حالا حالاها توان پرداخت سود ندارند ، جالب اینکه با این وضعیت رشد اقتصادی هیچ امیدی هم به آینده اونها نیست ، حالا خواهشن ، لطفن ، عاجزانه یکی به من بگه چرا باید قیمت سهم این شرکتها 5 برابر بشه؟؟؟؟؟
پلکانی معکوس باشد ولی با تعیین کف و سقف. نه در اختیار دولت بلکه به اختیار و تعیین دولت. زیرا دولت کم کرده و سواستفاده می کند.
مثلا پلکانی معکوس بشرط حداقل 700000 و حداکثر 1000000 تومان.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر