بازدید 5440

جلسه ترامپ با نمایندگان کنگره به تنش کشیده شد

جلسه مشترک ترامپ با نمایندگان کنگره که در ارتباط با سوریه برگزار شده بود، به تنش کشیده شد.
کد خبر: ۹۳۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷ 17 October 2019
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از بلومبرگ، نشست مشترک اطلاع‌رسانی پیرامون سوریه که میان ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نمایندگان کنگره در کاخ سفید برگزار شده بود، به دلیل آن چه توهین ترامپ به رئیس مجلس نمایندگان عنوان شده، نیمه تمام ماند.

گفته شده پس از اظهارات توهین آمیز ترامپ، دموکرات‌ها جلسه با ترامپ را ترک کردند.

گفته شده در این نشست ترامپ با عصبانیت و خشم بی سابقه‌ای، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «سیاستمدار درجه سه» توصیف کرده است.

همین اظهارات ترامپ نیز باعث شده تا پلوسی و دیگر رهبران دمکرات کنگره این نشست را ترک کنند.

نانسی پلوسی پس از خروج از این جلسه به خبرنگاران گفت که رای کنگره علیه تصمیم ترامپ درباره سوریه باعث عصبانیت ترامپ شد.

پلوسی همچنین گفت که کاخ سفید پس از ترک نشست ازسوی وی، یک جلسه اطلاع‌رسانی در مجلس نمایندگان را که برای روز پنجشنبه برنامه‌ریزی شده بود، لغو کرده است.

همچنین گفته شده در این نشست از ترامپ درباره برنامه او برای مهار داعش پس از حمله ترکیه به شمال شرق سوریه سوال پرسیده شده، اما ترامپ پاسخی برای این سوال نداشته است.

پیش از این نشست، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به قطعنامه‌ای در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از شمال شرقی سوریه رای دادند.

بر این اساس، نمایندگان آمریکایی معتقدند تصمیم ترامپ زمینه را برای عملیات ترکیه علیه کرد‌ها هموار کرد. با پیوستن ده‌ها تن از هم حزبی‌های ترامپ در بین جمهوریخواهان به اکثریت دموکرات ها، ۳۵۴ نماینده به این قطعنامه رای مثبت و ۶۰ تن به آن رای منفی دادند و «نه» بزرگی را به کارنامه و سیاست خارجی ترامپ در ارتباط با سوریه اعلام کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان