بازدید 3400

افزایش متوسط قیمت نفت اوپک

قیمت نفت اوپک در آخرین به‌روز رسانی سایت این سازمان در پنج شنبه گذشته کاهش یافت، اما به طور متوسط در هفته منتهی به 11 مرداد به 64.37 دلار افزایش یافت.
کد خبر: ۹۱۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹ 04 August 2019

به گزارش فارس، سازمان کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج‌شنبه ۱۰ مرداد با ۱.۹۹ دلار کاهش ۶۳.۵۴ دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۹ مرداد، ۶۵.۵۳ دلار در هر بشکه معامله شده بود.

روز چهارشنبه، هشتم مرداد ماه قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت کاهش بیشتر از انتظار ذخایر نفت آمریکا و انتظار سرمایه‌گذاران برای کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا، قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی افزایش یافته بود. 

اما روز بعد یعنی پنج‌شنبه، پس از آنکه بانک مرکزی آمریکا امیدواری بر تداوم کاهش نرخ بهره را از بین برد و اعلام کرد که کاهش نرخ بهره ادامه نخواهد یافت روند کاهشی طلای سیاه اتفاق افتاد. 

اما در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، قیمت نفت پس از اینکه در روز پنج شنبه، بیشترین کاهش روزانه در چند سال گذشته را ثبت کرد، حدود ۳ درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۱.۳۹ دلار افزایش، ۶۱.۸۹ دلار فروخته شد. این نوع نفت طی هفته گذشته بیش از ۷ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش روزانه در سه سال گذشته به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱.۷۱ دلار افزایش ۵۵.۶۶ دلار معامله شد. این نوع نفت پس از کاهش نزدیک به ۸ درصدی روز پنج شنبه، در روز جمعه ۳.۱۷ درصد رشد قیمت داشت.

طی هفته گذشته، نفت برنت حدود ۲.۷ درصد و نفت خام آمریکا حدود ۱.۲ درصد کاهش قیمت داشتند.

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به ۲ آگوست یعنی ۱۱ مردادماه ۶۴.۳۷ دلار بوده است.

نفت اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۵.۴۴ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در سال جاری میلادی به طور متوسط ۶۵.۳۵ دلار در هر بشکه معامله شده است.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۹ در ۲۵ آوریل برابر با ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه ثبت شده است؛ به این ترتیب هر بشکه نفت این سازمان در پنج‌شنبه گذشته ۱۰.۰۵ دلار ارزان‌تر از بالاترین رقم سال معامله شده است.

سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۹ را با ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفتدجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار