نبض خبر؛

هجوم ملخ‌ها به جنوب شرق استان تهران

کد خبر: ۸۹۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 18 May 2019
تعداد بازدید : 4826
بازدید 11354
۵
از ساعات انتهایی جمعه شب در مناطق مختلف شهرستان‌های پاکدشت، قرچک، ورامین و پیشوا تعداد زیادی ملخ رویت شده است. بیش از ۵۰ درصد گل کشور در پاکدشت تولید و ۴۴ درصد کشاورزی استان تهران در شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت است. رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های ورامین و قرچک هفته گذشته از عملیات مبارزه با ملخ‌های کوهاندار در منطقه‌ای به وسعت ۱۸۰۰ هکتار خبر داده بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
با سلام .... روستای هلارود در بخش رودبار الموت قزوین چند سالی است که با این آفت درگیر است که خسارتی زیادی هم متحمل شده متاسفانه زمانی که مشکل در حد چند روستا باشد کسی از مسئولین به فکر نیست. در این چند سال به همت خود اهالی روستا سم پاشی انجام می شد . ولی امسال با توجه به قیمت بالای سم و تجهیزات سم پاشی و با توجه به سرمازدگی در بهار که عایدی امسال وجود ندارد. تنها راه کار این است که تا مرداد صبر کنیم تا خودشان بمیرند.
کار آمریکا و اسرائیل است .
سلام
امروز شنبه 28 اردیبهشت صبح که با مترو می آمدم در ایستگاه امام خمینی در راه پله ها پر از ملخ بود
زودتر رسیدگی کنید
اکر سم پاشی لازم است انجام شود
کشاورزیمان بدبخت می شود
دوستان نگران نباشند. این ملخ اصلاً قابلیت طغیانی و گله ای شدن ندارد. ملخی بومی است که به خاطر باران و افزایش علوفه و غذا، میزان زنده مانی تخم ها و پوره ها (ملخ های نابالغ) افزایش یافته و تعدادشان زیاد شده است. هیچ قرابتی نیز با ملخ صحرایی که در جنوب کشور در حال کنترل است ندارد. خواهید دید که با گرم شدن و خشک شدن تدریجی مراتع، دوباره تعدادشان کم خواهد شد. البته باعث افزایش زنده مانی پرندگان می شود و جوجه آوری پرندگان وحشی امسال افزایش خواهد داشت!
با توجه امکان تولید خوراک طیور از ملخ ، در صورت شکار و استفاده صحیح ، به راحتی میتوان این ملخ ها را به خوراک طیور و مرغ تبدیل کرد.