بازدید 4557

نجات جوان اندیمشکی از چوبه دار

کد خبر: ۸۸۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 16 March 2019

رئیس دادگستری اندیمشک گفت: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان یک جوان محکوم به اعدام پس از هفت سال از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، خداکرم رحیمی بهمنیاری اظهار کرد: هفت سال پیش جوان ۲۶ ساله اندیمشکی در یک نزاع دست جمعی فردی را با ضربه سنگ به قتل رساند و به دلیل جو عشایری و قبیله‌ای تنش و نزاع مختلفی بین خانواده قاتل و مقتول به وجود آمد.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی، حکم قصاص قاتل صادر شد و برای پیشگیری از وقوع نزاع‌های مجدد و برقراری امنیت، صلح و آرامش پایدار در منطقه با ارجاع این پرونده به شورای حل اختلاف اندیمشک، نشست‌های متعددی برای صلح و سازش این دو خانواده و استفاده از ظرفیت مسئول امور اداری، بزرگان، معتمدین، سران عشایر منطقه و مصلحین تشکیل شد.

رئیس دادگستری اندیمشک ادامه داد: خوشبختانه با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان و پس از طی چندین جلسه، خانواده مقتول از حق قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کرده و با اعلام رضایت، قاتل از اعدام رهایی یافت و این پرونده پس از هفت سال به صلح و سازش و رضایت طرفین ختم شد.

رحیمی بهمنیاری با اشاره به اهمیت روحیه صلح و سازش در جامعه اسلامی، تصریح کرد: عفو و بخشش یک سنت حسنه و از ویژگی‌های مورد تاکید هر مسلمانی است و در این راستا دستگاه قضائی تلاش می‌کند این فرهنگ را تقویت کند و مختومه شدن پرونده‌های متعدد به صلح و سازش در این شهرستان نشان از همراهی مردم برای برقراری امنیت روانی، گذشت و فرهنگ بالای شهروندان و پشتوانه واقعی دستگاه قضائی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل