بازدید 40325

پشت پرده تحرکات اخیر آمریکا برای ارتباط دادن ایران و القاعده؛ صدور مجوز جنگ؟! /ترامپ چگونه می‌تواند بدون مجوز کنگره فرمان حمله به ایران را صادر کند؟

حال این پرسش مطرح می شود که چرا ماجرای حمزه بن لادن اکنون مورد توجه آمریکایی ها قرار گرفته و برای ارائه اطلاعاتی در مورد او جایزه یک میلیون دلاری تعیین کرده اند و همزمان با آن، سعودی ها نیز تابعیت او را سلب کرده اند؟ حال باید پرسش دیگری را پاسخ داد؛ اینکه دولت ترامپ از ارتباط دادن حمزه بن لادن با ایران چه هدف خاصی را دنبال می کند؟
کد خبر: ۸۸۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 03 March 2019

روز جمعه، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، به افرادی که اطلاعات مفیدی برای پیدا کردن حمزه بن لادن، پسر ارشد اسامه بن‌ لادن ارائه دهند تا یک میلیون دلار جایزه خواهد داد.

به گزارش تابناک، در بیانیه این وزارت‌خانه حمزه بن لادن به‌عنوان فردی که برای رهبری شبکه القاعده آماده می‌شود، معرفی شده است.

اسامه بن‌ لادن بنیانگذار شبکه القاعده در سال ۲۰۱۱ در مخفیگاهش در ابوت آباد پاکستان توسط کماندوهای آمریکایی کشته شد.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا می‌گوید حمزه بن لادن در سال‌های اخیر با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی از هوادارانش خواسته تا علیه آمریکا و متحداتش اقدام کنند.

از سال ۲۰۱۷ که گمانه‌زنی‌ها در باره افزایش نقش حمزه بن لادن بالا گرفت و از وی به‌عنوان جانشین پدرش یاد شد، ایالات متحده نام وی را در فهرست مبارزه با تروریسم قرار داد.

درباره محل اقامت حمزه بن‌لادن اطلاعات دقیقی وجود ندارد. بعضی‌ها می‌گویند وی جایی در مرز پاکستان و افغانستان مخفی شده و گروهی دیگر معتقدند که وی، هوادارانش در سوریه یا یمن را از نزدیک سازماندهی و هدایت می‌کند. شماری از کارشناسان اروپایی مسائل سوریه می‌گویند، او رهبری گروه انصار الفرقان سوریه را بر عهده دارد؛ سازمان نوظهوری که در ماه‌های اخیر توانسته، شمار قابل توجهی از جنگجویان اسلام‌گرای بریده از جبهه النصره و داعش را به خود جلب کند.

خبرگزاری فرانسه در سال ۲۰۱۵ با انتشار اسنادی نشان داد، اسامه بن‌لادن، فرزندش حمزه را به جانشینی خود برای راهبری جهاد علیه غرب برگزیده است.

عربستان سعودی همزمان با تعیین جایزه یک میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات باارزش در مورد محل حضور حمزه بن لادن، اعلام کرد، این فرزند رهبر سابق گروه القاعده دیگر شهروند این کشور نیست. بنا به اعلام وزارت کشور عربستان، تابعیت عربستانی حمزه بن لادن از وی سلب شده است.

پشت پرده تحرکات اخیر آمریکا برای ارتباط دادن ایران و القاعده؛ صدور مجوز جنگ!؟/ترامپ چگونه می تواند بدون مجوز کنگره فرمان حمله به ایران را صادر کند؟

حال این پرسش مطرح می شود، چرا ماجرای حمزه بن لادن، اکنون مورد توجه آمریکایی ها قرار گرفته و برای ارائه اطلاعاتی در مورد او جایزه یک میلیون دلاری تعیین و همزمان با آن، سعودی ها نیز تابعیت او را سلب کرده اند؟

به نظر می رسد، این تحرک جدید آمریکایی ها در ارتباط با رهبر جوان القاعده، بی ارتباط با تلاش واشنگتن برای کشاندن پای ایران به ماجرا و متهم کردن تهران نیست.

بیشتر بخوانید

هم اکنون باید پرسش دیگری را پاسخ داد؛ اینکه دولت ترامپ از ارتباط دادن حمزه بن لادن با ایران چه هدف خاصی را دنبال می کند؟ پاسخ را باید در تلاش دولت آمریکا برای اقدام نظامی احتمالی علیه ایران بدون مجوز کنگره جستجو کرد.

در قانون اساسی آمریکا، «فرماندهی کُل قوای نظامی» بر عهدهٔ رئیس‌جمهور است. اما وظیفهٔ اعلان جنگ، نظارت بر جنگ و مدیریت (مالی) آن - مطابق قانون اساسی و قانونی که متعاقباً توسط کنگره به تصویب رسید - به قوهٔ مقننه سپرده شده است. در نتیجه، برای اینکه رئيس‌جمهور ایالات متحده از نیروی نظامی خود به صورت وسیع استفاده کند، رسم است که کنگره مجوزی با نام «مجوز استفاده از نیروی نظامی» ( AUMF) تصویب تا چارچوب جنگ و بعضاً مدت زمان آن را تعیین کند.

اما در سال ۲۰۰۱ - بعد از حادثهٔ ۱۱ سپتامبر - بدعت جدیدی در این حوزه پایه‌گذاری شد. در این سال، کنگرهٔ آمریکا مجوزی به تصویب رساند که مطابق آن دولت آمریکا می‌تواند برای سرکوب کسانی که مسئول عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر بوده‌اند و همچنین کسانی که به آن‌ها پناه می‌دهند یا به نحوی به آن‌ها «کمک» می‌کنند، از نیروی نظامی استفاده کند. به عبارت دیگر، در بحبوحهٔ فضای هیجانی ۱۱ سپتامبر، کنگرهٔ آمریکا جملات و فرمول‌بندی این مجوز را به گونه‌ای انتخاب کرد که در عمل دولت بتواند دامنهٔ این مجوز جنگ را به سازمان‌ها، افراد و مناطق جغرافیایی مختلف بسط دهد و آن طور که صلاح می‌داند با نیروی نظامی خود وارد عمل شود.

از آن موقع تا امروز، همین «مجوز ۲۰۰۱» برای انجام عملیات و ورود نظامی آمریکا به ۱۴ کشور مختلف، از جمله افغانستان، عراق، یمن، فیلیپین، اتیوپی، سومالی، کنیا و حتی سوریه، مورد استناد قرار گرفته است. در همه این موارد نیز کافی بود، دولت آمریکا نشان دهد گروه مورد هدف او به نحوی به القاعده یا طالبان «منتسب» بوده است.

در نتیجه اینکه آمریکا در ماه‌های اخیر به شدت در پی اثبات نسبت و ارتباط میان ایران و القاعده بوده و اخیراً نیز «اسنادی» برای اثبات این ارتباط منتشر کرده، به هیچ عنوان اتفاقی نیست. این جریان‌ها، که از موانع موجود برای اخذ مجوز جدید برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران مطلع‌اند، در پی زمینه‌سازی برای تعمیمِ «مجوز ۲۰۰۱» به ایران هستند تا از این طریق راه را برای برخورد نظامی دولت ترامپ با ایران هموار کنند.

گفتنی است، سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا در سال ۲۰۱۷، برای نخستین بار تصویر حمزه بن‌لادن را به همگان نشان داد و مدعی شد، آن تصاویر از مراسم عروسی وی، احتمالا در ایران، گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳۰۰
همین اتهام قبل از حمله آمریکا به افغانستان ، عراق ، لیبی، یمن، سوریه و ... به آنها زده شد و حمله نظامی اتفاق افتاد.
پاسخ مردم را بدهید ؟
چرا با طالبان همکاری کرده اید ومردم از هیچ جنگی حمایت نمیکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
طرف مقابلت برا ضربه ب کشور همه کار کثیف و خلاف موازین بین اللملی صورت داده و میده

انوقت تو ژست خوب بودت میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ناشناس ۱۶: ۱۳
شما الان باید سوریه باشی . اینجا چکار میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تو خودت را جزو مردم به حساب میاری ؟ وطن پرستان فقط و فقط به حفظ کشور می اندیشد .
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
انشاله جنگ میشه وهمه مسولان و اقازاده در صف مقدم و منم پشت سر شون میرویم جنگ با امریکا ی غاصب وتا نگفتن غلط کردیم ولشون نمیکنیمانشالاه
احسان...
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تابناک جدا. ایران با طالبان یا القاعده ،ارتباط و همکاری داشته ؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تابناک جان، از وقتی من یادمه هفته ای یکی دو بار تحلیل و خبر میری که جنگ نزدیکه و آمریکا قراره به ما حمله کنه،
مهدی
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
از کی انتظار جوابگویی داری؟
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
هر کی میخواد بجتگه میتونه از این کشور بره بیرون و تا میتونه بجنگه . من نمیخوام با کسی بجنگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
سلام

حالا آمریکایی ها چندین جنگ تو منطقه داشتن کدوم یکیش به نتیجه رسیده !؟
توی کدوم موفق شدند
هر جنگی که کردند اون کشور رو توی سینی طلا تحویل ما دادن .
از امروز صبح دلار کاهشی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تابی نکنه سکه و دلار خریدی !؟

اگر سکه و دلار خریدی زود بفروش . . .
از صبح کاهشی شده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
در اطلاعیه هیچ اسمی از ایران نبود چرا خودتان را به آن ربط می دهید؟ ما از هیچ جنگی حمایت نمی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چگوارا جان عزیزم اگه نمیخوای بجنگی اسمت رو بزار گاندی, نه چگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
جنگی اتفاق نخواهد افتاد این جو سازی ها برای سرگرمی مردم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ایران از هیچ جنگی استقبال نمی کنه ولی وقتی طرف ما نقش مرد دیوانه را بازی میکنه و به هر بهانه ای میخواد حمله کنه ما چکار باید بکنیم؟
باید تسلیم شیم؟
شماها نمیخواد بجنگید بهترین کارتون اینه که سلاح راهبردیتون را بپوشید اوبخوابید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کسی نمی خواد بجنگد ولی وقتی انها دارند کاری می کنند شما هم باید جوابش را بدهی
ظاهرا ایشون زیاد فیلم امریکایی می بینه و عاشق امریکا شده و فکر می کنه که اگر بایستیم جلوش کارمون تمام
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
داداش گلم، شما اول برو فرق القاعده (که رهبریش قرار فرضا با پسر بن لادن باشه) و طالبان را بخون بعد بگو
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
حدود وطن فروشی شکسته شد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ریشه اصلی مشکلات ما با کشورهای منطقه بر سر اسرائیل است و تمام ، باید فلسطینی ها و اسرائیل ها درباره کشور های خود مذاکره کنند نه با کشتار مردم فلسطین ، تا این همه خشونت که در منطقه شکل گرفته کم کم از بین برود
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اولا هرمذاکره همکاری محسوب نمیشه واگه اینطور بود باامریکانیز مذاکره شدثانیا برای امریکا جهانخاربهانه فراوانه وچرا عامل اصلی 11 ستامبر که سعودیس حمله نمیکنه رابعا توخودتو ملت حساب نکن امثال تو هرگز حال تکون خوردن نداشته ونخاهدداشت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چشم کسانی که نظر سوء دارند به کشور عزیز ایران با هر نیت و قصدی که باشد از کاسه در میاریم. اصلا اگز یزید هم زنده شود و بخواهد مقابل شیطان بزرگ بجنگد از او مایت می کنیم.طالبان اگر سلاحش را به سمت اسرائیل و آمریکا شیوخ مرتجع و کثیف نوکر امریکا بگیرد از او حمایت می کنیم.داعش هم اگر بهسمت دولتین کثیف شیطان بزرگ و اسرائیل اسلحه اش را بگیرد باید حمایت شود.تمام خونیریزی های دنیا پشتش دولت کثیف امریکا است.تا کی باید شیطان بزرگ جنایت کند و چشممان را ببندیم که ....مرگ یکبار نابودی شیطان بزرگ هم یکبار و راحتی و اسایش ملت ها از ازدست این دولت خبیث و جنایت کار یکبار
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
آمار سربازان فراری به گفته مسولان یک و نیم میلیون نفر.
عاشق جنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
عاشق جنگ با آمریکا هستم.اگر شروع کند دیگر تمام کننده اش نیست.با وجود اینکه حاضر نیستم
حتی پا روی مورچه بگذارم ولی در این مورد هرکجای چهان برم برای کشتن آمریکایی ها میرم.برام کوچک و بزرگ و با گناه و بیگناه فرقی نمیکند. تا زنده ام از این ملت و دولت جنایتکار می کشم حتی
اگر گناه و و سزای ان چهنم باشد
تبعات دنیایی و اخروی آن اصلا برام مهم نیست و .فرقی نمیکند
به ناشناس 15.8
| Germany |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خوب دادا شما رو هم با همه اونا میزارن کف دست عربستان پس تا دیر نشده با آمریکا مشکلتو حل کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
طالبان که توی افغانستان روی کار اومد ، اولین کشورهایی که به رسمیت شناختنشون آمریکا ، امارات، سعودی و پاکستان بودن ... بن لادن هم که یک شریک تجاری خاندان بوشه ربطشون به آمریکا بمراتب بیشتر از ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
عاشق جنگ... تو برای داخل هم مضری چه برسه به خارج.به نظرم تا دیر نشده درمان رو شروع کن
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
ناشناس 15:16
درهای بهشت رو هیچ وقت به روی شما نمیبندن در باغ شهادت همیشه برات بازه برادر ، میتونی بری و اینقد بجنگی تا شهید بشی
من نمیخوام بجنگم ، یعنی از هیچ جنگی استقبال نمیکنم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
عاشق جنگ: بابا ,آمریکا چی کارت کرده؟
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
کری خواندن این مورچه ها و پشه های منطقه. ریشه در ضعف تحرکات وزارت خارجه ما دارد. شایسته است مسولان محترم پاسخ دندان شکنی به این کری خوانی ها بدهند.
چرا مطبوعات و وزارت خارجه برنامه های متنوعی برای تنویر افکار عمومی مبنی بر دخالت عربستان در حمله 11سپتامبر. تامین بودجه. تجهیزات و حمایت سیاسی از داعش. القاعده. طالبان و سلفی ها و ناامن کردن عراق و سوریه و جنایت ضد بشریت اخیرشان در یمن
ترامپ شخصا آمریکا را مسول ایجاد داعش معرفی کرد. چرا بجای برنامه های بی محتوا کمی روی این جنایات متمرکز نمی شوید؟؟
مصطفی قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
خدا نکنه جنگ بشه ولی تو جنگ بحث دفاع از ناموسه.دفاع از مادر و خواهر و همسرو دختران سرزمینمون که اگه پای یه بی شرف به خاکمون برسه هیچکدومشون دفاعی ندارن.من به خاطر اینا میرم به جنگ و کاری به 4 تا آقازاده بی غیرت که همین الانم حاضرن ناموس کشور رو دست اجنبیا بدن ندارم.شما هایی هم که میگید ما میخوابیم و کاری به جنگ نداریم حتما از اون دسته اید که میتونید مثل آقا زاده ها باشید و دست درلزی اجنبی ها به ناموستون براتون خیلی مساله ای نیست.اما من اگه ببینم دست به دخترک هموطنم تو دست یه اجنبیه مطمئن باشید یا تا روز بعدش دق کردم یا شهید شدم
چرا برخی کشور را به جنگ می کشانند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
همه کشورها هر کاری بخواهند بکنند ولی نوبت ایران که می شود می شود جنگ
جمعش کنید ادبیات کوته فکری رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ناشناس ۱۳:۲۳
از سوریه برگشتی ؟
بر سر من و امثال من منت نزار.
من دشمن را تا مرزهای کشور دشمن میدانم نه مرز همسایه های دوردست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
هی می گفتن اگه فلانی را ی بیاره جنگ می شه. اگه فلانی بیاد لار 5 هزار تومن می شه.
سراب
| France |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خب لابد جنگ براشون نعمته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کسی بر سر شما منت نمی گذارد یادش بخیر چند سالی هست خدمت ما تمام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بگذاریم بیایند دم مرز ها که بعد همیشه دچار نا امنی شویم نمونه کوچک و ریز ان پاکستانه
کورخواندین غرب زده ها
خطاب به ناشناس سوم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ریشه اصلی مشکلات ما با کشورهای منطقه بر سر اسرائیل است و تمام ، باید فلسطینی ها و اسرائیل ها درباره کشور های خود مذاکره کنند نه با کشتار مردم فلسطین ، تا این همه خشونت که در منطقه شکل گرفته کم کم از بین برود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
جناب رئیس جمهور خودتونید؟
فریدون از اراک
| Germany |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
جنگ برای ما خوب نیست ولی بعضیا دوست دارن نونشون را بزنن تو خون مردم و بخورن نمونش کاسبان تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این تابناک تا یه فنگی نندازه جنگ بشه آروم نمیشینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
خیلی به سلاحهای ایرانی مغرور نشو.تکنولوژی انها پیشرفته تر است.و هدف نابود کردن زیر ساختها ی ما است.الان وضعیت عراق سوریه و یمن در نابودی کامل زیر ساختها و منابع انسانی است در هر صورت جنگ به ضرر ما است...
حالا باید پاسخگوی جهان بهانه های آنان باشید
بنده تا زمانی که فساد اقتصادی و آقازاده های لاکچری و خارج نشین و ژن های خوب هستند به هیچ جبهه ای نخواهم رفت

هر کس هم که میخواد بره منت نزاره. خودش رفته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
راست موشک بخوره فرق سرت و از پشت اینترنت ان وقت تصویرت دیدنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تا شما نری که آقا زاده نمیتونه بره خارجه.برو خداییش گناه دارن عادت کردن به اونجا نمیتونن برگردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ناشناس ۱۳: ۲۳
درآمدت چند ده میلیونه در ماه ؟
آقازاده نیستی ؟
چرا اینجایی باید سوریه باشی !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نیروهای ارزشی از کشور دفاع خواهند کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
به لطف دوستان کار در سوریه تمام شده
وظاهرا خیلی دارید می سوزین از قدرت گرفتن ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اولا رفتنی نیست، می برنت.
ثانیا، کسانی که برای رفع سایه جنگ و از بین بردن هسته ای به روحانی رای داده اند، باید جلو حرکت کنند. عکسهای رای ها در اینستاگرام هست. به وقتش یک کمپین برای پیدا کردن افرادی که به روحانی رای دادند تشکیل میشه تا اینا رو تو هر سوراخی که قایم شده اند به جبهه اعزام کنند. شاید حمزه بن لادن رو نشه پیداش کرد ولی اینا رو راحت میشه پیداشون کرد. خخخ
جنگ بعدی ایران با هر کشوری که باشد به ضرر کشور مخصوصا برخی مسئولان مرفه است چون این مردم با گذشته فرق کرده اند
یعنی الان در لفافه گفتی خودمون رو واسه جنگ آماده کنیم؟
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
پاشو پوتینا خدمتو بپوشیم از اقازاده ها دفاع کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
من کف پام صافه بی زحمت شما تنهایی برو
ناشناس
| Japan |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بازم مثل همیشه هزینه جنگ رو مردم میدن و بعد از جنگ اقازاده ها مدیر و رئیس میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خدارو شکر ترامپ فارسی بلد نیست والا با خوندن این کامنتای مملو از وطن پرستی و شجاعت همین فردا حمله میکرد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
رو من حساب نکنیداز الان گفته باشم
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
وطن پرست هستن ولی وقتی میبینن منافع وطن فقط واسه بعضی هاست در عقایدشون تجدید نظر میکننه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
پس منافع پرستن نه وطن پرست
همه میگفتن که دیگه تهدید خارجی نداریم و فقط باید با ملت خودمون مبارزه کنیم.
بارها گفته شده که شیطان بزرگ هیچگاه از اندیشه تضعیف جمهوری اسلامی ایران به انحا مختلف اقتصادی، فرهنگی و نظامی و غیره غافل نبوده و لذا ما ناگزیر از استقرار سیستم بازدارنده قوی در قبال هر نوع تهدید خارجی و حتی داخلی هستیم. سیستمی که محدود به سطوح تدافعی نبوده و موجودیت همه دشمنان را حتی در خاک خودشان تهدید کند. ما نباید در هیچ زمینه ای خود را از کره شمالی عقب بدانیم. هر چند این کشور روی چین و روسیه حساب باز کرده و مشترکات زیادی با اینها دارد؛ ما نیز توانایی های منحصر به فردی داریم که به شرط استفاده بموقع و صحیح از آنها در برابر جهانی از دشمنان و دشمنان جهانی قادر به ایستادگی دراز مدت هستیم. ان شاء الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
سیستم بازدارنده فقط حمایت های مردمی از دولت هست که علیرغم شعار ها ,با فشار های اقتصادی که به مردم وارد شده دولت این حمایت رو خیلی .خیلی کمتر از قبل داره.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
باهات موافقم ناشناس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
درسته.ولی برای مقابله با تکنولوژی اونها ما زمان بسیار زیادی لازم داریم ولی فرصت کافی نیست. .
امریکا هرگز بدون اجماع جهانی با ما وارد جنگ نمیشود چون اگر چنین کند حتی کشورهای منطقه که بعضا با ما سر خصومت دارند از ترس موشکهای ما با او هم پیمان نمیشوند باور کنید اگر چنین بود تا الان انجام شده بود لذا فقط اجماع جهانی که انهم تا حدود زیادی امکانپذیر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
به حرف هات موافقم جز اینکه اجماع جهانی انجام نمیشه.اشتباه میکنی عزیزم خیلی هم خوب اجماع می کنن..اروپا ممکنه در ظاهر خودش رو در بعضی از موارد مخالف نشون بده اما عملا اروپا و امریکا هم جهت هستند و اروپا از لحاظ اقتصادی وابسته به امریکا است.مبادلات امریکا با اروپا 608 میلیارد و با ایران فقط 14 میلیارد دلاره.عقل سلیم میگه اروپا امریکا رو ول نمیکنه به ما بچسبه.مگر اینکه عقله سلیم نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اجماع جهانی وجود داره از خواب بیدار شوید فقط روی زمانش اجماع نیست
شخصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مانند صدام فکر نکن احمد جان ! صدام فکر میکرد آمریکا از ترس اینکه عراق اسرائیل را مورد هدف قرار دهد به عراق حمله نمی کند ولی دیدیم که چه شد صدام حتی فرصت استفاده از موشکها را پیدا نکرد تکنولوژی جنگی امریکا را دست کم نگیر
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شما از برجام بیا بیرون ببین چطور اجماع جهانی هم جور میشه! چرا فکر میکنی بر عکس تمام تهدیدها تا امروز برجام رو آتش نزده ایم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
شما مطمئنی صدام مهره امریکا نبود و بصورت کاملا مستقل عمل میکرد؟ اگه اینجوریه چرا همه کاراش به نفع امریکا از اب درمیومد؟ لابد شانسی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اجماع جهانی به چی میگین شما؟ توی هشت سال جنگ اجماع نبود؟ سلاح ها و نیروها و کمک های فنی از اروپا و امریکا دراختیار صدام نبود؟ توی جنگ سوریه اجماع نبود؟ از همه کشورهای اروپایی اینهمه تجهیزات و نیرو برای کمک به داعش ارسال نشد؟ چکار تونستن بکنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
هفت هزار میلیارد دلار امریکا توی خاورمیانه هزینه کرد نتیجه ش چی شد؟ عاقبت داعش و حمایت های امریکا و اروپا ازش به کجا رسید؟ بنظرت امریکا دیگه چجوری بهمون حمله میکرد؟ تا الان هر غلطی تونسته بکنه بعد اینم میتونه... مشکل جنگ و تحریم نیست مشکل مدیریت های ناکارامد و عدم نظارت صحیح هست
ایران اصلا چرا باید القاعده را دعوت میکرد تهران! بابا مردم تحت فشارن همینجوری،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اون طالبان بود نه القاعده. تا الان 100 نفر به این نظر اشتباه رای مثبت داده اند؟ یعنی مردم نمی دانند یا اینها واقعا ربات است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ازميزان مثبتا معلومه چقدرسواد سياسي عموم مردم بالاست!!دعوت از طالبان بوده نه القاعده،اونم با هماهنگي دولت افغانستان، راستي امريكاييا كه به ادعاي خودشون بوجود آورنده القاعده و طالبان بودن كجاي دل شما جا دارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
یعنی الان ملاک صحت حرفهامون میزان مثبت هاست؟
چگوارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
القاعده و طالبان هم که فرق داره
جنگ از این وضعیت بهترە
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
موافقم. ملت منتظر جنگ هستند
ناشناس
| Japan |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چقدر به مردم یک مملکت باید فشار بیاد تا جنگ رو ترجیح .بده به اوضاع بد فعلی.جای تاسفه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چرا به اینجا رسید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
برا تو شاید بهتر باشه چون لابد قرار نیست بری جنگ و یه جا قائم میشی تا بقیه برن و ازت دفاع کنن
الان چیکار کنیم؟ فرار کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
کجا میخوای فرار کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ما اهل فرار نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خیلی تابلو ادیت میکنی
یکی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
من رو تنها نزار
مریخ
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
پوشک مای بی بی بخر بکارت میاد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
مریخ تجربه داریا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
جایی راهمون نمیدن
تنها راه ممکن اجرای عدالت و شفافیت در امور، همبستگی ملی ، فرا جناحی، فرا مذهبی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اینهایی که گفتی دیگه ارزش نداره.
من هیچ وقت نفهمیدم خانواده ی بن لادن تو ایران چی کار می کردن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اون کسی که سناریو نویس است دقیقا میدونه که داره چکار میکنه. و مطمئن باشید به ضرر مردم و منطقه خاورمیانه است.
تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این سوال را از شیطان بزرگ هم بپرسید خانواده های سلاخ و جنایتکاران اعم از طاغوت و منافقین و گروههای چپی آمریکایی ، در آمریکا چه غلطی میکنند.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
من بهت میگم:تفریح
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چه بخواهید وچه نخواهید کدخدا حالا با جنگ می خواد منافعش رو تامین کنه کسانیکه میگن نمی جنگیم دست بسته خودشان وخانواده اشان را تحویل حیوان های اموزش دیده افراطی وهایی خواهند کرد.تمام تاریخ ایران مدیون دلاورانی هستن که از وطن در سوریه دفاع کردن .اگر چیزی در مورد جنگ فرامنطقه ای نمی دانید شاید به دلیل ان است که من وتو ویا بی بی سی اشتباهی به شما تحلیل مید هن سر وجان فدای وطنم باد.قابل توجه هنر فروشی که میگه همه ایرانیا فدای سر پسرم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اسناد و مدارک متقن و مستحکمت رو برا ما هم روکن ما هم بدونیم که اینجا توی ایران بودن. اگه اونجوریه که یه سوال بهتر بپرسم رییس جمهور امریکا با بن لادن چرا شراکت تجاری داشت؟ خانواده ش تروریست ترن یا خودش؟ داعش رو چرا بقول هیلاری و خود ترامپ، امریکا ساخت و انداختش به جون خاورمیانه؟ قبل از اون سوالت اینها رو از خودت بپرس بما هم جوابشو بگو اینا مهمترن
من از دنیای سیاست سر در نمیارم و نمی دونم کی به کیه ؟! کی با کی واقعا دشمنه ! و کی دوسته !
فقط می دونم و دیدم که بازنده نهایی جنگ نه دولتها بلکه ملتهای مظلوم هستند که هر از چند گاهی به بهانه های مختلف درگیر جنگ های داخلی و خارجی می شوند . و به قول ضرب المثل معروف : دعوا سر لحاف ملانصرالدین است !
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
امیر جان وطن لحاف ملا نیست ما برای وطن و ناموس خود و دفاع از خاکمون جنگ کردیم و اگر هر کشوری قصد تجاوز بکنه به ایران عزیز بدون در نظر گرفتن ملاحضات سباسی از خاکمون دفاع میکنیم.
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
من جنگ بشه نیستم همین الان به خاطر وضع بد جیبم تو خونم جنگه و مغلوبم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
جوری صحبت نکنین انگار ما داریم جنگ راه میندازیم. عربستان ازاونور امارات ازینور
اینهمه سلاح برا چی میخرن بنظرت؟ میخوان ازش استفاده بشردوستانه کنن؟ دست از کبک بودن بردارید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
احمد جان ؛ شما میتونی بری جنگ .
امریکا دیگر نمی تواند ایران را اشغال کند و ایران سالها است از این مرحله عبور کرده
واینقدر هم احمق نیستند که با این کشور با این توانمندی نظامی درگیر شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
با همین طرز فکر ها جنگ ها شروع میشود.براورد های اشتباه, پیش بینی های های نادرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ما که نمیدونیم آمریکا چه سلاحهایی داره چه جوری محاسبه کردین که ما قوی تریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
امریکا هموناروکه زاییده بزرگ کنه تا برسیم به بعدیا. امریکا از پس یه حزب الله لبنان برنیومد. امریکا و اروپا از پس ایران و سوریه برنیومد. امریکا از پس حوثی های یمن برنیومد امریکا توی عراق و افغانستان عین چی توی گل مونده الان مثلا میخواد با ایران چکار کنه که تاحالا نکرده؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
تمام کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلیس و فرانسه ، کشور آمریکا رو ابرقدرت نظامی دنیا میدانند ، ولی ما اونو در حد جیبوتی هم نمیبینیم .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
به نظر من ایران هنوز تو مرحله اول گیر کرده.اون مرحله ای که باید تلاش میکرد ازش عبور کنه پیشرفت اقتصادی بود.حالا اون مرحله ای که شما دیدی ازش عبور کرده نمیدونم کدومه.در مورد توانمندی نظامی هم نه میتونم بگم پیشرفت کرده نه میتونم بگم نکرده چون من به شوآف ها توجه نمیکنم
آمریکا کشور احمقی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
به خاطر همین است که دارند تند تند در منطقه شکست می خورند خصوصا در این منطقه؟
مریخ
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
امریکا احمق نبود احمق شد دوره ۸ ساله اوباما امریکا را به فنا داد الان ترامپ داره گند اوباما را جمع میکنه
وقتی ۴ تا موشک خورد به ناو هواپیمابرشون و فلج شدن ان وقت میفهمند که دوران امریکا به سر امده و مجبور به عقب نشینی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
برادر این کارو نکن
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
حاجی پاشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
داداش الان دوران کیه؟
عجب
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
عجب جنسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
موشک چیه حاجی .با اسلحه کمری میزنیم ناو ها شون رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چهار تا فقط؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ارتش امریکا هم نشسته نگاه میکنه
دهه شصت که در خلیج فارس ناوشکن و هواپیمای ما رو زدند، کیسی جیکش در نیامد
ناشناس
| Japan |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تجربه ثابت کرده جنگ طلب ها اول از همه فرار میکنن.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اون ها هم موندن شما موشک بزنی نگاه کنن
ویتنام موشک نداشت ولی مردم پشت هم بودن. و امریکا رو شکست دادن ما هم 8 سال جلوی عراق متحد بودیم و صدام رو شکست دادیم ولی الان مردم از دولت و سیاست خسته شدن از بی مدیریتی خسته شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
در جواب دوستانی که شک دارند ایران می تونه ناوها رو بزنه باید بگم انشالله خواهید دید
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
جنگ واقعی با مانور فرق داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
توی جنگ هم اگه هشت سال دوام اوردیم بخاطر بقول شما اتحاد ملت نبود همونموقع هم 5 درصد ملت ایران میرفتن جبهه و درگیر دفاع بودن. همین الان هم همون 5 درصد مدافع رو داریم و فرقش الان اینه که از لحاظ تجهیزات نظامی هم خیلی با هشت سال پیش فرق داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
تبلیغات زیاد و سنگین و نبودن


اطلاعات عمومی مردم باع میشه تا راه را همیشه اشتباه برویم و همه را بخطر بیندازیم
از الان ملت میفتن دنبال پیدا کردن حمزه یک میلیون دلار بگیرن.
بابا بیکاریه میفهمی بی کاری
ترامپ هیچ وقت همچین غلطی نخواهد کرد که صریحا هم این امر را اعلام کرده است. کشورها مثل بمب اتمی که یک جرم بحرانی دارد شرایط بحرانی دارند که وقتی از آن بزرگتر شوند در مقابل تهاجمات خارجی ایمن می شوند لذا نه فقط ایران بلکه هر کشور دیگری که 80 میلیون نفر جمعیت و یک میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع وسعت داشته باشد مورد تهاجم هیچ کشوری واقع نخواهد شد چون هزینه تهاجم بیشتر از منافع آن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
وسعت و جمعیت عراق چقدر بود؟کم بود؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اخوی حالت خوبه؟عراق یک چهارم ایران مساحت و یک سوم ان جمعیت داره یک کم جغرافی بخوان تا چنین سول بی موردی را مطرح نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
عراقی که صدام فرار کرده بود و نه ارتشی و نه تجهیزاتی
اره راحت می شد گرفت
ناشناس
| Japan |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بعضی ها اصرار دارن در خواب خرگوشی بمانند قرون
وسطی نیست که پهناوری اینقدر مهم باشه.لیبی چهارمین کشور پهناور افریقا چند روزه از چنگ قزافی در آوردن؟مگه قراره با پیاده نظام حمله کنن که
جمعیت و وسعت مهم باشه دوم اینکه وقتی دشمن دور تا دورت هست اتفاقا طولانی بودن مرز کار رو برای دفاع سخت میکنه چون باعث عدم تمرکز نیروهای دفاعی میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دوست عزیز پرمطالعه اوضاع احوال ایران در جنگ جهانی رو بخوان تا ببینی با احتساب بی طرفی و همین مقدار وسعت چه بلایی سر ایران اومد و چه قحطی هایی که نشد.عجیبه که در قرن بیست و یک نمیدونی کمیت دیگه مهم نیست.تازه در اون زمان ایران هدف مستقیم جنگ نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تاریخ هند و تصرفش توسط انگلیس و تاریخ مصر وحمله انگلیس و فرانسه به مصر در سال 1956 را بخوانید و در مورد وسعت و جمعیت نظر آبدوغ خیاری ندهید لطفا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بحث فقط تخریب نیست که بگید میان بمباران میکنند و برمیگردن میرن، بحث موندن و اداره به روشی که خودشون میخوان هست. بله تخریب ایران شاید راحت باشه براشون که اینم شک دارم البته ولی بعدش باید مثل عراق نیروی مستقر نظامی بیارن و اینجا بمونن اینه که براشون هزینه داره و مساحت و جمعیت اینجاست که مهم میشه و کنترل و اداره رو برای نیروهای مهاجم سخت میکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
خخخ.خودش صریحا اعلام کرده که هیچ غلطی نخواهم کرد؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اون موقع که قوم مغول به ایران حمله کارد و ایران با خاک یکسان کرد ایران کوچیک بود عایا؟
داستان حمزه بن لادن برای صدور مجوز جنگ نیست، برای راه انداختن موج ترس از جنگ و فشار برای تصویب قطعنامه های fatfو پالرمو هستش
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دقیقا همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
دوستانی که نظر منفی دادن بیان بگن داستان تصویب برجام مگه غیر از این بود؟ چرا فکر میکنید طرف وقتی از یه استراتژی نتیجه گرفته بیاد عوضش کنه؟ چی باعث میشه دوباره نیاد از همون روش قبلی استفاده کنه؟
الان یه سری میان میگن آمریکا جرات حمله نداره و در نهایت این مردم عادی هستند که الان با فشار اقتصادی و چند وقته دیگه با سیاهه جنگ دست و پنجه نرم می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خوب نداره دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
یه بار این کارو کرد در طبس بدجور ابروش رفت جراتشو نداره برادر
خب چرا باید به حمزه بن لادن پناه دهند تا این مشکلات پیش بیاد
دوره بزن در رو تمام شده شواهدشم همان دوره بوش اثبات شد.مانور نظامی که سال ۲۰۰۲ توسط ارتش آمریکا برگزار شد اونم با هزینه بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار نشان داد که حمله به ایران چه تبعاتی برای آمریکا داره.دوستانی که انگلیسی بلدن یه سرچ ساده بکنن نتایج این مانور نظامی توی سایت ها خود آمریکایی ها می تونن ببین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
غرب زده ها این ها را نمی توانند ببینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شرق زده ها چه چیزهایی رو نمیتوانند ببینند؟
در صورت حمله آمریکا حداقل صد هزار تا موشک رده اسکاد و شهاب بندازین تو اسرائیل تا همشون کباب شن لعنتیا هرچه سریع ترم کلاهک اتمی بسازید و حتما در حمله آمریکا اول اسرائیل رو بزنید تا نتانیاهو کباب شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چشم.حتما.روی چشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
داداش شما بازم فکر هاتو بکن اگه پیشنهاد دیگه ای داشتی یا جای دیگه ای به ذهنت رسید که باید بزنن زودتر بگو ,
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
با این تیز بینی و ریز بینی و سعه صدر جای شما اتاق فکر ارتش هست نمیدونم چرا اینجا دارید کامنت میدید بزرگوار
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
فعلا واجبه۱دونه بسمت تروریست ها در پاکستان شلیک شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
انگلیس چی روباه مکار رو بزنن یا نه؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شما اول جواب پاکستان رابده بعد برو سراغ اسراییل !..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تازه حداقل؟.شما خیلی خشنی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
صد هزار تا کم نیست؟ حداقل پنجاه میلیون موشک باید بندازن زیاد سخت گیر هم نیستم مثل شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
بقیه موشک ها رو استفاده نمی کنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
یعنی آمریکا همین بهانه رو میخواد که ما بزنیم تا بهترین بهانه بیاد دستش بزنه نابودمون کنه
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
عزیزم، اینقدر کباب، کباب گفتی، دلمون خواست تو این گروهی گوشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
غلام جان کم کاری میکنن کلاهک نمیسازن.خودمونیم کباب خیلی دوست داریا
نمیدونم امریکائی ها میدانند که همه میدانند القاعده و بن لادن ولد خلف خود امریکاست درست مثل داعش ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این ولد را چرا می کشند!؟
ترامپ به هیچ وجه خواهان جنگ نیست بی جهت اذهان عمومی را آشفته نکنید یک مقدار از تراوشات مغزتان را صرف کار و تولید وحل مشکلات داخلی کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شما باهاش مذاکره داشتی فهمیدی خواهان جنگ نیست؟
valhan
| Japan |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ترامپ چراغ راهنمای چپ رو میزنه-میپیچه سمت راست-از ما گفتن بود- حواستون رو جمع کنید
مثل همیشه ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
لیست کسانی که نمی توانند هیچ غلطی بکنند رو میشه بگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تابناک ! ذلیل شی :)) این چه جور سانسور کردنه ؟ فقط منفی گرفتم .
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
تابناک کارش همینه یه جور سانسور میکنه معنی کامنت صدوهشتاد درجه عوض میشه
نه نه نگران نباشید.ترامپ الان درگیر مسایل زیادی در ونزوئلا و اسیای شرقی هست.گمان نمیکنم تمرکز کافی برای جنگ با ایران وجود داشته باشه.ضمن اینکه اون امیدوار هست تا مشکلات داخلی شروع بشه و بعد از اون طریق بهانه لازم برای حمله بما و اقناع جامعه جهانی پیدا کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
نه بابا ما نگران نیستیم شما خودت ناراحت نکن .وقت بسیار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اگر از بابت شروع جنگ نگران نیستی که....دوره درمانی اغاز کنید.اینکه گفتی وقت بسیار هست فکر نمیکنم یکسال ونیم تا تمرکز روی انتخاباتی که خواهد باخت وقت زیادی باشه.در ضمن تابناک جان چرا سانسور کردی بقیه جمله منرو.این گفته ها برای گوشهای برخی مسئولین که خودشون را به خواب زده اند ازار دهنده بود؟
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
مدرک پیشگویی ات رو از کجا گرفتی اخوی که فهمیدی ترامپ میبازه؟ دور اول هم همه میگفتن هیلاری برنده است هیچکس پیش بینی نمیکردترامپ ببره.اگه در امریکا اقوام داری بپرس ازش میزان محبوبیتش رو بعد اظهار نظر کن.با طناب رسانه های فارسی زبان اینور و انور نرو توی چاه.ترامپ به خاطر اشتغال زایی و بالا بردن رفاه نسبی بین امریکایی های اصیل محبوبه فقط مهاجر ها باهاش مشکل دارن اون تظاهرات هایی هم که فیلمش رو میبینی مهاجر هستن و منافع شون تامین نشده.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
امریکا برای هر کشوری کارگروه جدا داره که مستقیم روی اون قسمت کار میکنه اگه فعلا در مورد ایران حرفی نمیزنه دلیل نمیشه که تمرکزش رو از ایران برداشته.دوم اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران به منافع امریکا ضرر نمیزنه پس ایران برای امریکا مهمترین هدفه.تغییری که در دوره ترامپ در مقایسه با اوباما اتفاق افتاد این بود که اوباما سعی کرد نیرو های خودش رو دور تا دور ایران جمع کنه حالا چه در عراق چه پایگاه بحرین چه افغانستان و.. تا ایران رو به اصطلاح خودش خفه کنه اما ترامپ میخواد ریشه رو بزنه.این تحلیل شما خواننده نفهمید بالاخره نگران باشه یا نباشه...وقتی بعد ونزولا نوبت ایرانه پس باید نگران باشه نه؟
ما که نفهمیدیم سیستم انتشار نظرات شما چجوریاست.این ارقامی که برای انتشار و غیر قابل انتشار و در انتظار میزنید درست نیست.خود خواسته است یا باگ سایته؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مثبت و منفی هم نمیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مثبت منفی میخوره منتهی رای رو هم ادمین باید تایید کنه.آزادی بیانه
جمهوری اسلامی ایران، امروز قوی تر از آن است که دشمنانش به خیال ضعیف بودن بدنبال جنگ رودرو باشند ولی متاسفانه ترسو بودن و شیفته غرب بودن برخی باعث شده خیال واهی سایه جنگ بر سر کشور ما تداوم پیدا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
همه باهوش ها اینجا هستن ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
شما چقدر از توانمندی نظامی ایران اطلاع داری؟منظورم یک شناخت مقایسه ای هست شما حتی اگه فرمانده یکی از قوای نظامی هم باشی نمیتونی این حرف رو بزنی چون قوی بودن یک کشور در مقابل قدرت طرف مقابل هست که معنی پیدا میکنه ممکنه ما در برابر کشور عراق کشور قوی و در برابر امریکا از لحاظ نظامی ضعیف باشیم پس چون شما سلاح های اونها رو نمیشناسی نمیتونی بگی که کشور قوی هستیم.
دوم اینکه گاهی بعضی کشور ها برای اینکه مردم کشور اعتمد به نفس پیدا کنن و برای جلوگیری از ترس مردم و آرامش دادن به اونها توان نظامی خودشون رو خیلی بزرگتر از اون چیزی که هست نشون میدن ایراد این کار اینه که بعد از مدتی خودشون هم باورشون میشه توانمندی شون همونقدری هست که گفتن.
باید قبول کنید که ناوگان هوایی ایران فرسوده است و به علت تحریم ها قطعات هواپیماهای نظامی وارد نشده در واقع ناوگان هوایی نظامی ایران توان عملیات بلند مدت رو نداره اما برای مانور نظامی و چند دقیقه پرواز مشکلی ایجاد نمیشه براشون.همه این ها رو باید در نظر گرفت و بعد ادعای ابرقدرت نظامی بودن کرد
خوب همیشه یک گروهی طرفدار روشن کردن آتش جنگ در منطقه بوده و هست. وظیفه ما اینه که این جنگ را برای آمریکا و هم‌ پیمانانش در منطقه به حداکثر گرانی برسانیم. یعنی این جنگ باید برای آمریکا و خصوصا اسرائیل و عربستان و امارت خسارتهای جبران ناپذیر بوجود بیاره تا قبل از حمله مجبور بشن چندین بار فکر کنند که در نهایت چه چیزی نصیبشان میشه و فریب اسلحه فروشان را نخورند.
پاسخ ها
valhan
| Japan |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
من نمیفهمم -اسراییل بمب انمی داره یا یه کشور ضعیف و بدون سلاح هست که با 4 تا موشک ما از صفحه روزگار محو میشه؟
بابا جمع کنید؛ آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه مطمئن باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
باشه ما جمع میکنیم بی زحمت شما هم جمع کنید
الآن میشه فهمید دلسوزان وطن و انقلاب چه کسانی هستند هنوز هیچی نشده بعضی نوشته ها نشون میده قالب تهی کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دلسوزان وطن یا دلسوزان انقلاب؟ا
ناشناس
| Japan |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اوه اوه چه جوابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
من بسیاری دلسور وطن رو میشناسم که آرزوی حمله امریکا رو دارند واقعا هم دلسوز وطن هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اینا دقیقا همونایی هستند که شعار میدن نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران.
تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
حب الوطن من الایمان .همانکه تمامی لاله های خونین وطن اسلامی به این ملبس بودند. یقین بدان هر کس گفت وطن ولی بدون انقلاب مزدور صددرصد تشریف دارد چون سابقه نشان داده وطن گفتند و رفتند در آغوش دشمن جنایتکار و فاشیست و ضدانسان
شیطان بزرگ حتی «فرصت طلبی »را اتلاف وقت می داند. لذا « بهانه تراشی» می کند. این موضوع یادآور جریان گرگی است که بالادست رودخانه گوسفندی را که در پایین دست رودخانه آب می خورد متهم می کرد که آب را آلوده کردی! خدا نیاورد روزی را که مقاومت مجبور به رویارویی با فرعون زمانه آمریکای جنایت کار شود. در این روز به یاری خداوند شیطان بزرگ باید تاوان همه جنایاتی را که علیه بشریت ظرف بیش از دو قرن مرتکب گردیده؛ با نابودی خفت بار بپردازد. رژیمی که تاکنون با دروغهای بزرگ به زندگی تفرعنی خود ادامه داده و همه آزادگان جهان را علیه خود بسیج کرده است. مثلاً در مورد همین القاعده که بعد از طالبان واپس گرای مزدور ظهور کرد کمتر کسی تردید می کند که ولد نامشروع آمریکا هستند. یا خود طالبان را اداره اطلاعات ارتش پاکستان با دستور کاخ سفید و آموزشهای گمراه کننده و تندروانه وهابیون و دلار های نفتی آنان به وجود آورده است. لیکن آنچه که واشنگتن ندارد و نمی داند چیست حیا است و حیا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مقاله دانشگاهیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
عبدالله کوتاه بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بییییییخیال
در صورت وقوع جنگ ایران با هر کشوری بی منت میرم میجنگم البته به شرطی که مسئولین مملکتی عزیزان دلبندشون یعنی بچه هاشونو ( آقا زاده ها) بفرستن پیش ما تا با همدیگه شربت شهادت رو نوش کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
اومدی و نسازی .نمیخوای بری بگو نمیرم دیگه چرا شرط محال میزاری
شخصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
ژن های خوب رفتن گل بچینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این شربت ها به آقازاده ها نمیسازه
بیشترین خطر حمله نظامی آمریکا در زمان بوش بود که هیچ غلطی نتوانست بکند. نیروهای مسلح ما باید همیشه هوشیار باشند, اما خدا را شکر خطر جنگ خیلی پایین است. به قول روحانی صلح با ایران مادر همه صلحها و جنگ با ایران مادر همه جنگهاست. حماقت حمله به ایران باعث شروع جنگ ویرانگر جهانی سوم می شود. پاینده ایران.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
این دیگه چه تحلیلی است!
آمریکا این خیال را ندارد همانطور که گفته است،رفتار ایران را می خواهد تغییر دهد
ولی ما میتوانیم آمریکا را بجنگ بکشانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مهدی عزیز مگه رفتار ایران تغییر میکند ؟ایران بارها و بارها گفته که از اصولش کوتاه نمی آید.برای ایران که انقلاب ایدئولوزیکی کرده امکان تغییر وجود نداره امریکا هم اینو میدونه.یک درصد احتمال میدی ایران با اسراییل بتونه کنار بیاد؟ یا بتونه حقوق همجنس باز ها رو به رسمیت بشناسه؟ یا حجاب رو حذف کنه؟ پس امریکا اگر فکر کنه که ایران تغییر میکنه خیلی فکر خامی داره ولی مطمئن باش اون هم میدونه احتمال تغییر ایدئولوزیکی برای ایران در حد صفره
دوباره دلار داره میاد پایین،برخی این خبرا رو میگن تا هم جلوی کاهش حباب ارز و دلارو بگیرند و هم به هدفشون که ناکارا نشون دادن دولت دکتر روحانیه برسند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تو هنوز به دکتر امید داری؟ بابا تو دیگه کی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
دوره این مظلوم نمایی ها تموم شده این روش هم دیگه نخ نما شده.مشکل دولت ایشون مگه فقط ارز و دلاره؟ دیگه چی باید بشه که یقین پیدا کنی یه دولت ناکارامده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
حالا خوبه عاقلی و اینه تحلیل ات
كدام امريكا مورد نظر است امريكاى دولت پنهان امريكاى اقاى ترا مپ امريكاى زمان بوش پدر وپسر امريكاى امروز اينها باهم فرق اساسى دارند امذيكاى امروز درواقع گرفتار چنگ داخلى است ترامب روى دستش مانده نمى توانندًحذفش كنند ونه تحمل وجهان چند قطبى شده زوامذبكا رقباى قدرى پيدا كرده با چنين دنيايى امريكا توان شروع جنك جديديى ندارد حتى درونزوءؤلا
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
حال دولت قانونی و علنی آمریکا را که رییس‌جمهورش ترامپ است را دولت پنهان تعریف می کنید!؟
جل الخالق!!!!!
مرگ بر جنگ و تمام کسانی که بخواهند مسبب جنگ شوند.
چرا وقتی مسئولین با قاطعیت میگویند جنگ نمیشود ، رسانه ها در گوشمان زمزمه جنگ میکنند و هر روز دنبال سرنخ ها و نشانه ها ی حمله آمریکا به ایران میگردند . این گمانه زنی ها، جز ایجاد استرس در مردم ،سود دیگری هم دارد؟
کمی هم در این گرانیها از عید نوروز و بهار و گل وبلبل بگویید ،نترسید از اینکه این مردم برای لحظه ای آنهم در خیالشان شاد باشند. شاید مردم حتی نباید در خیالشان هم شادی را تجربه کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
چون مردم به مسئولین اعتماد دارن و هیچوقت حرف خلاف واقع ازشون نشنیدن واسه همین حرفشون سنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
وقتی مسئولین با قاطعیت حرف میزنن خیال من یکی که راحت میشه
به نظر شما یک تاجری که همش دنبال پول وثروته دنبال جنگ میره.او دنبال اینکه اقتصاد امریکا را از ورشکستگی نجات بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
شما اگر به اندازه یک موی سرت از اقتصاد چیزی بلد بودی حرف از ورشکستگی اقتصادی آمریکا نمیزدی! تو کشوری که بیکاری به صفر رسیده و پیشرو در همه رمینه ها هست و صدها
شرکت خصوصی داره که درآمد و ارزش اونها از خیلی کشورها بیشتره آدم چی بگه به امثال تو و این تفکرات؟!
جنگ در هر صورت چیز خوبی نیست،، ولی آمریکا خوب ميدونه ایران، مردمش و حتی قوای نظاميش و موقعیتهای جغرافیاییش با لیبی، عراق، افغانستان و... فرق داره،و اگر حماقت کنه،ایران میشه باتلاق و قتلگاه نیروهای نظاميش،، واسه همین بعيده آمریکا جرأت کنه کاره احمقانه انجام بده،،
بهترین فرصت برای خلاصی از فشارمردن وتحریمها برای کشورمان شروع یک جنگه تا حس ملی گرای ووطن پرستی باعث بشه که دوام کشورمان ابدی بشه.
آقا من سربازم برم معرفی کنم خودم رو یا جنگ میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
تا وطن سربازانی چون شما داره چه باک از دشمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
من جای تو بودم تا دکتری درسم رو ادامه میدادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
خخخ.برو ما پشتتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
برو اگه خبری نبود بگو منم بیام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
برو شما نرید ما ذخیره ها رو میبرن.حتما فردا اقدام کن
چرا الان من نظر دادم به تعداد در حال بررسی یکی اضافه نشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
مخت را نپکوند!
ریش وقیچی دست ما نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
گیر نده دیگه
باسلام واحترام
قوی ومستحکم باشید. ّبزرگی کردن و استقلال هزینه دارد. پس آنقدر توانمند خواهیم شد تا عبارت حمله نظامی به ذهنشان هم خطور نکند. توکل به خدا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
آقای عباسی ؛ میشه بفرمایید مردم برای چی بجنگند ؟

حتماً میگویی برای عزت ایران و ایرانی

خیر اخوی ؛ عزت مردم با رفاه و آسایش فراهم میشود نه اینکه با شکم گرسنه به دفاع از آسایش آقازاده ها برویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بله استقلال هزینه دارد پیشرفت هزینه دارد , ساختن کشور هزینه دارد اما همیشه این هزینه را مردم پرداخت کردند و وقتی سفره پرشد مسئولین بودن که گفتند سهم ما از سفره انقلاب کو. مردم کاشتند ومیوه های آن را آقا زاده هاخوردند.دوست عزیز همیشه در هر کشوری یک سری هستند که با حرف های شیک عوام را به هیجان می آورند و جلو می اندازند و خودشان بهره میبرند.اگر این کشور میخواهد آباد شود مردم و مسئولین باید کنار هم عرق بریزند وکنار هم سختی بکشند.بنده باور نمی کنم مسئولی که تیم حفاظتی اش ساعت ده با بنز ضد گلوله تازه تشریف فرما میشود که اون بزرگوار را به سر کار ببرد ودر محل کارش اتاق استراحت و تخت وجود دارد بتواند سختی کشیدن مردم را درک کند.قرار بود اشرافی گری در انقلاب نباشد حالا کدوم مسئول در بالای شهر زندگی نمیکند؟مگر قرار نبود این انقلاب انقلابه پابرهنه ها باشد پس چرا وزرای دولت و فرزندانشان ویلاهای چند هزار متری دارند؟
همین که مطمئن شه مردم مقاومت نمیکنند حمله میکنه ، منتظر بهانه نیست
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
پس باید خیلی وقت پیش حمله می کرد!
امریکاوعربستان دورغ می گویند انها خودشون این فرد مطرح وبهش اجازه جولان دادن میدهند وحمایتش می کنند از نظر مالی وتسلیحاتی ونیروی انسانی وبا این بهانه که چون امریکادنبالش است می تواند فردا اداعا کند در پاکستان است یا بگوبد در ایران است علیه ایران افدام کند یا بگوید در سوریه یا یمن خلاصه خودش درستش کرده وخودش یه ظاهر برعلیهاش می جنگد واین کل داستان القاعده النصره وطالبان داعش ووووگروهای که توسط عربستان وامریکا واسراییل وکشورهای امارات و قطر حمایت می شوند
نیازی به جنگ نداره . بحران اقتصادی در راه است که بدتر از جنگ است
انقدر ساده نباشید امریکا با لولو کردن ایران داره کشورهای ثروتمند منطقه را میدوشه مگه کله و پاچه خر خورده که به ایران حمله کنه تا هم ضرر جانی و مالی به کشور و مردم خودش وارد کنند امریکا دارای سیاستمداران باهوشی است اشتباه نکنید
القاعده در افغانستان از گروه های نزدیک و متحد با طالبان محسوب می شود.دعوت از سران طالبان در ماه قبل به تهران و برگزاری نشست و مذاکره با این گروه و از آنطرف اعتراض افغانستان به تهران برای این موضوع عملا باعث ایجاد شبهاتی گردیده است و بهتر است برای تنویر افکار عمومی توضیحاتی در این خصوص داده شود.
عجب خخخ
این پسر بن لادن قطعا در آینده بیشتر خبر ساز خواهد شد
ایران و ایرانیان اهل جنگ خونریزی نیستند همه اقوام ایرانی از فارس و ترک و بلوچ و کرد ولر گلیکی و مازنی ترکمن اقوامی هستند صلح طلب اما اگر امریکا به ایران حمله کند کشور هایی مثل عربستان و امارات که هزینه جنگ احتمالی را پرداخت خواهند کرد توسط سپاه کتلت خواهند شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
تو فضایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
شما از مریخ اومدی خیلی آشنایی با اینجا نداری
امریکاهیچ وقت به ایران حمله نمیک ند به دلیل سه دلیل چون امنیت نفوذی هایش به خطر می افتد ایران صدرصد بمب اتم می سازد سوم اسرائیل به نابودی کشیده می شود
چنین جنگی را برژنسکی مدل سازی کرده بود جنگی ۲۰ ساله که دهها هزار کشته و دهها هزار میلیارد دلار خسارت برای امریکا دارد و دوران ابر قدرتی اش را پایان می دهد این حماقت را جورج بوش هم نکرد ترامپ تاجر که جای خود دارد
مطمئن باشید آمریکا با ایران وارد جنگ نمیشه
اگر می توانست با ایران بجنگد احتیاج به بهانه نداشت
این تحلیل ها برا احتیاط خوب است اما نه برا مردم
آمریکا در جنگهای نیابتی همه جا ضربه خورده وآنجا هم که خودش وارد جنگ شده به شدت پشمش ریخته
آمریکا در همه سنگر های کلیدی علیه ایران شکست خورده
آمریکا می داند که می تواند جنگ با ایران را شروع کند اما ایران است که جنگ را تمام می کند
تمام ظرفیتهای نظامی آمریکا در منطقه غرب وشمال وشرق ودریا در تیر رس ایران است
از همه مهمتر اسرائیل غاصب در محاصره ایران است
جریان اصلاح طلب تلاش میکنه دل مردم را خالی کنه واز دریچه ترس ملی بساط سازش را جور کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اولین تحلیل سیاسی است که توش دیدم از پشمش ریخته استفاده شده.به نظرم این کامنت رو اصلا جزوه کنید پخش کنید بین دانشجو ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
مفسر دانشمند برای شروع هر جنگی بهانه لازمه تا بتوان افکار عمومی را جهت داد برای جنگ افغانستان از بین بردن طالبان القاعده و تروریسم برای جنگ عراق از بین بردن سلاح های شیمیایی و...گاهی بهانه های کوچک جنگ های بزرگ راه میاندازن مثلا ترور فرانتس فردیناند، ولیعهد پادشاهی اتریش -مجارستان جنگ جهانی اول رو اره انداخت پس میبینی که شروع جنگ بهانه می خواد هرچند کوچک پس بدون مطالعه نظر ندید
آقای ترامپ حمزه بن لادن اکنون در یکی از ساختمان های وزارت خارجه در مجاورت شما در واشنگتن دی سی است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
پلاکم بگو
مگر حمزه بن لادن در ایران بوده یا هست.
خداییش بعضی نظرات خیلی باحاله عجب ملت طنز پردازی هستیم دممون گرم
مردم خسه شدند. فقط تعامل با جهان راه درست ایران.
این درست که ما به نیروی نظامی خود اطمینان داشته باشیم ، اما اسیر خوش خیالی شدن هم زیاد خوب نیست ،
باید این احتمال را هم داد که امریکا در تدارک یک حمله محدود باشد و بعد در کمین پاسخ ایران بماند و ما درگیر یک سلسله زد و خورد بی پایان شویم ،
نتیجه این کار این است که نام کشورمان به کشوری جنگ زده تغییر پیدا می کند ، انفجار حتی یک بمب و موشک در کشور باعث تعطیلی تمام روابط دیپلماتیک ، اقتصادی و فروش نفتمان می شود ،

اگر هم بخواهیم با شدت زیاد پاسخ دهیم ، خودمان به دست خود مجوز حمله وسیع را به امریکا داده ایم ،
هرگوه حمله به رژیم صهیونیستی یا عربستان هم پای ناتو را به مخمصه باز می کند ،
تابناک،این تحلیل شما،مصداق بارزتشویش اذهان عمومی است،منتظربرخوردقانونی باشماهستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
هر چی براتون خوشایند نباشه تشویش اذهان عمومیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اون چیزی که ذهن مردم رو مشوش کرده جیب خالی مردمه اگه دستت میرسه و میتونی اون رو حل کن وگرنه سکوت اختیار کن
یه کم دیگه زور بزنید دلار می رود روی بیست هزار.
آمریکا نیاز به جنگ نداره آنها بدون هزینه در حال نابودی ایرن هستند میدانستند که دارند چه کار می کنند.
به دروغ براي ملت دشمن تراشي نکنيد ملت پاسخ دشمن خارجي را در 8 سال جنگ دادند الان نوبت رانتخواران و چپاولگران داخليست که بسان زالو خون ملت را مي مکند.
ما برای جنگ آماده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
شما دقیقا کیا هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
تا یواش یواش بری لب مرز به آرزوت هم میرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
بند کفشت بازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
سوریه منتظره و دست شما را میبوسد
خدا نگهدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
نه دیگه نشد .قپی الکی نیا اگه راست میگی آدرس ات رو بده جنگ شد بفرستیم دنبالت اینجوری که نمیشه پیدات کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اصغر تا دلت بخواد توی دنیا جنگ هست برو توی یکیش ثبت نام کن و بجنگ اما بیرون ایران چون ما اینجا توی این مملکت صلح میخوایم
آن هایی که می گفتن جنگ وبدبختی می خواهید مثلا به تند روها رای ندهید وبااین حرف مردم راخام کردند وکرسی ریاست جمهوری راصاحب شدندحالا خداوند دارد حساب بدبخت کردن مردم ازطریق برجام را ازاین ها دراین جهان می گیرد .
مسولین ،و فرمانده های نظامی ایران بیان نموده اند که امریکا از ترس موشکهای ایران جرات حمله به ایران را ندارد ، پس مردم ایران خیالشان راحت است ، که جنگی علیه ایران در نمیگیرد ؟،،شما هم نگران نباشید ؟،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اره البته اگه تا اونموقع عمو حسن کلید ساز موشکی رو تحویلشون نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
به نظرم اتفاقا شما ها باید نگران باشید ما که مردم عادی هستیم
البته که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چون اگر می توانست تا حالا غلط کرده بود
شما هم بی جهت نه بترسید ونه وضع را آشفته کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
ما برای چی بترسیم نه پول داریم نه پست و مقام که از دست بدیم زد و بند با هیچ کشوری هم نکردیم.اونهایی که ثروت و مقام نصیبشون شده بترسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
غلط نکرده یعنی درست کرده؟ من یه کم منطقم ضعیفه
من نمی دانم در بین این 195 کشور دنیا 185 کشور همه نوکر امریکا همه غرب زده همه سر سپرده همه همجتس باز فقط ما و فقط ما استقلال داریم و خوب هستیم که به جز منافع ملی و رفاه ارامش مردم مملکت خودمان به کار همه کار داریم و هیچ وظیفه ای جز گلستان کردن دنیا و نابود کردن زندگی مردم خودمان نداریم! طبق معمول هم که پیام من را نشر نمیدهی تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
نمیدونم چرا سرتو کردی تو برف، الان ماییم که رفتیم اون سر دنیا توی قاره امریکا داریم اطراف امریکا ناامنی درست میکنیم یا امریکا اومده اینجا دور تا دور ما ناامنی ایجاد کرده؟
آمریکا بدون جنگ در حال فروپاشیه تو مسئله ونزوئلا غرق شده نمیدون اونجا بیخ گوش خودش چکار باید بکنه. آمریکا دیگر ان آمریکایی نیست که بتونه در کشورهای دوردست عملیاتی انجام بده بزودی ملتها نابودی این دولت خبیث را جشن می گیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
دیوانه شدی ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
فروپاشی؟ اصغری آیا تو در این دنیا زندگی میکنی؟
من برای چی باید بجنگم ؟

از چی دفاع کنم ؟

از رفاهی که دارم ؟
از آسایشی که دارم ؟

یا

از آقازاده هایی که نه درد مردم رو درک میکنند و نه حال مردم رو دارند ؟

من نه با آمریکا و نه با هیچ کشور دیگری نخواهم جنگید .

آنهایی باید بجنگند که در این چند دهه هر چه که آرزو داشته اند را دارند .
آنهایی باید بجنگند که روز به روز بر ثروتشان افزوده میشود و به ریش مردم بدبخت میخندند .

من از طرف خودم حرف میزنم ، من نیستم - نیستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
مسئولین ببینن
تابناک محترم
نزدیک عید تشویش اذهان عمومی کار دشمن است
رهبری فرمودند جنگ نخواهد شد
اراجیف سایت های مخالف نظام را ترجمه نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اگر شد چی؟ کی جواب میده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اگه نزدیک عید نبود مشکل نداشت؟
واسه همینه که حسن اقا میره موشکی رو تحویل بده
آمریکا و هم پیمانانش هم هچ غلطی نمیتوانند بکنند
خبر ندارم از اتفاقات اخیر اما فکر کنم دلار داره میاد پایین که چنین خبری رو منتشر کردن .
جنگی درکار نیست این جوسازی ها رو میکنن تا یه موج ترس از جنگ دیگه راه بندازن تا مثل تصویب برجام بقیه قراردادهاشون مثل پالرمو و FATF رو تصویب کنید
جنگ مطلوب هیچکس نیست بیشتر از همه نازپرورده های فوفولی چون ترامپ با اون قیافه کریه تهوع اورش،اما است حقیقتا باید قالب تهی کرد؟زندگی واقعی کمی با لم دادن پای لپتاب و اسمارت فون،متفاوته،مهم نیست که اونها چقدر زور و تجهیزات دارن،مهم اینه که ما روحیه جسارت و شهامت و عزیز بودن داشته باشیم،؟حالا ما بریم محضر سند ششدانگ بزنیم به نام ترامپ مزخرف،فکر میکنی گلستان میشه اینجا؟مشروعیت بخشی به ظلم و ظالم رو،مظلومها انجام میدن،کمی روحیه و منش بزرگواری و غرور و عزت نفس داشته باشیم
من از هر وقت یادم هست تابناک میگفت قرار جنگ بشه و هرازگاهی یه مطلبی میزنه که قرار جنگ بشه .نمیدونم شاید فک میکنه بازدیداش بیشتر میشه .
یه مقدار غیر قابل انتشار ها زیاد نیست؟ بابا بزارین ملت حرفشون بزنن.کف خیابون که نمیزارید حداقل بزارید اینجا حرفشون بزنن شاید یه وقتی احیانا یه مسئولی داشت رد میشد از این جا, خدا نکرده حرف هاشون رو شنید
.آقا مالزی مگه کشور مسلمون نیست ببنید در عرض بیست سال چه پیشرفتی کرد اسلام رو هم کامل رعایت میکنه مردمش هم راضی هستند زور و اجبار هم در هیچ موردی نداره بدون اینکه در کار کشوری مداخله کنه مشغول پیشرفت کردنه .از این دست کشور ها زیادند که چراغ خاموش دارن پیشرفت میکنن اگه سنگاپور و امریکا رفته باشید میبینید که از لحاظ امکانات شهری و مدرنیته در مقایسه سنگاپور حتی بالاتر از امریکاست.علتش هم اینه که سرشون توی کار خودشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
ما معمولا از کشورهای داغون الگو برداری میکنیم نه کشورهای سر و سامان یافته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
ایران تا 40 ساله اینده مالزی الانشم نمیشه .. هزینه همه چیو ما مردم میدیم منفعتشو عده ای خاص میبرن .....
65 نظر منتظره منتشر کن دیگه.کم میزارید از کارتون ها;)
همه میدانیم که به هیچ وجه نیازی به جنگ نیست. چون:
اولاً :ترامپ هر شخصیتی که داشته باشه اهل جنگ نیست. یعنی اهل هزینه ی اضافی نیست.
ثانیاً : دولتمردان و مؤسسات تحلیلی خاور میانه از تجربه ی چندین ساله ی خود استفاده میکنند. تجربه فروپاشی شوروی یکی از آنهاست.
آمریکا غلط می کند حمله به ایران کند ترامب خدا با ماست تو شخصی عصبی و دیوانه هستی ونیاز به مدوا را دارید برو استراحت کن
بهترین وظیفه همه ما هموطنان این است که هرکاری در دست داریم به بهترین وجه انجام دهیم
هم دیگر را دوست داشته باشم
صادق و اگاه باشیم . درغیر این صورت همه ضرر میکنم
جدای درستی و نا درستی بحث جنگ من باید یک افرین به تابناکیهای عزیز بگم که حداقل نظرات مخالف رو حذف نمیکنن
این باعث میشه دوستان شرکت کننده تو بحث بدونن که این تنها اونا نیستن که نظری مخالف یا موافق دارند.
باز هم از تابناک ممنون من نظرات رو بیشتر دوست دارم تا تیتر خبر ها رو.
نزدیک عید تشویش اذهان عمومی کار دشمن است
رهبری فرمودند جنگ نخواهد شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی