بازدید 14331
پایان نشست دور روزه ترامپ و اون؛

عدم توافق «ترامپ» و «اون» در سایه ابهام بر سر ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی

رهبران آمریکا و کره شمالی برای بار دوم ظرف کمتر از یک سال با یکدیگر دیدار کردند. ناظران بر این باورند، در دیدار دو روزه این رهبران، دو طرف خواسته‌های مشخص و دقیقی از یکدیگر مطرح کردند. در حالی که آمریکا هسته‌ای‌زدایی کامل شبه جزیره کره را هدف خود قرار داده است، تحلیلگران درباره تمایل کره شمالی به رها کردن همه تسلیحات هسته‌ای شک و تردید دارند.
کد خبر: ۸۸۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 28 February 2019

رهبران آمریکا و کره شمالی برای بار دوم ظرف کمتر از یک سال با یکدیگر دیدار کردند. ناظران بر این باورند، در دیدار دو روزه این رهبران، دو طرف خواسته‌های مشخص و دقیقی از یکدیگر مطرح کردند. در حالی که آمریکا هسته‌ای‌زدایی کامل شبه جزیره کره را هدف خود قرار داده است، تحلیلگران درباره تمایل کره شمالی به رها کردن همه تسلیحات هسته‌ای شک و تردید دارند.

به گزارش «تابناک»؛ کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز پنجشنبه، در آغاز دومین روز از مذاکرات خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در هانوی (پایتخت ویتنام) برگزار شد، از تمایل برای رها کردن تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ سخن گفت و تأکید کرد، اگر چنین نبود اصلاً به مذاکرات هانوی تن نمی‌داد.

گفتنی است، در این دور از دیدارها که هشت ماه پس از نخستین دیدار آنها در سنگاپور اتفاق می‌افتد، طرفین برای بهبود رابطه دو کشور و حل مسائل کلیدی مربوط به خلع‌سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره ابراز امیدواری کردند.

با این حال، پس از پایان زودهنگام و غیرمنتظره دومین دیدار «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ویتنام، کاخ سفید اعلام کرد، توافقی بین دو حاصل نشده است.

به نوشته رویترز، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، به ‌رغم دیدار «سازنده و بسیار خوبی» که برگزار شد؛ اما ترامپ و کیم فعلا به توافقی پیرامون موضوعات مورد بحث نرسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس کیم دیدارهای بسیار خوب و سازنده‌ای در تاریخ‌های 27 و 28 فوریه 2019 در هانوی، ویتنام برگزار کردند. این دو، راه‌های متعدد برای پیشبرد خلع سلاح اتمی و موضوعات اقتصادی را بررسی کردند. در حال حاضر توافقی حاصل نشد، ولی تیم‌های دو طرف به نشست (مجددی) در آینده امیدوارند».

پیش از این، سندرز در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران از تغییر در برنامه نشست دوم کیم و ترامپ و پایان غیرمنتظره آن خبر داده و گفته بود، امضای توافق مشترک در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ترامپ و کیم با ترک زودهنگام محل نشست، مراسم ناهار کاری را نیز لغو کردند.

عدم توافق «ترامپ» و «اون» در سایه ابهام بر سر ابعاد فعالیت های هسته ای کره شمالی

 

ترامپ: نمی توانیم تحریم ها را کامل لغو کنیم

پس از نشست بدون توافق کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در هانوی ویتنام دونالد ترامپ و مایک پامپئو در کنفرانسی خبری حاضر شدند و درباره نتایج این نشست صحبت کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در این کنفرانس خبری در ابتدا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را شخصیت برجسته‌ای خواند و گفت: روابط ما با اون همچنان قوی و مستحکم است. ترامپ نشست امروز خود با اون را مثبت و نتیجه‌بخش خواند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: کره شمالی برای خلع سلاح اتمی در برخی مناطق اعلام آمادگی کرد که این غیر از آن چیزی بود که ما می‌خواهیم.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به همکاری کارگرره‌های دو طرف درباره این توافق ابراز امیدواری کرد که در روزها و هفته‌های آتی نشستی درباره این مسأله میان دو طرف برگزار شده و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره که خواست مردم جهان است، محقق شود.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد، پیشرفتی در نشست هانوی احراز کردیم و از رهبر کره شمالی می‌خواهیم اقدام بیشتری کند. رئیس ترامپ و اون پیشرفتی را در این مذاکرات داشتند، ولی نتوانستند قدمی در تحقق توافق بردارند.

پامپئو با اشاره به اینکه امروز به توافقی که در پی آن بودیم، دست نیافتیم، گفت: تصور می‌کنم، کیم جونگ اون از ما توقع داشت ما کاری کنیم و ما نیز از او خواستیم تلاش بیشتری کند اما او برای آن آمادگی نداشت. امیدواریم توافق قبلی در نشست سنگاپور اجرا شود.

همچنین ترامپ تصریح کرد: امکان امضای توافقنامه‌ای وجود داشت؛ اما ما توافق کردیم آن را به بعد موکول کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: کیم برای پیشروی بیشتر در نشست امروز آماده نبود.

وی در ادامه این کنفرانس، با اشاره به اینکه مسأله اصلی در این نشست تحریم‌ها بود، اظهار کرد: در صورت ایجاد شرایط مناسب توافقی حاصل خواهد شد و آن زمان تحریم‌ها را لغو خواهیم کرد.

ترامپ افزود: کیم حاضر به خلع سلاح‌ اتمی در مقابل لغو کامل تحریم‌ها بود؛ اما این مسأله در حال حاضر درست نیست. کره شمالی درخواست کرد تا تحریم‌ها کامل برداشته شوند و من آن را قبول نکردم.

ترامپ افزود، رهبر کره شمالی وعده داد، دست به آزمایش اتمی یا آزمایش موشکی نزند.

تردید در مورد خلع سلاح هسته ای

آمریکا هدف اصلی گفت وگو‌ها با کره شمالی را خلع کامل تسلیحات هسته‌ای و محدود کردن برنامه موشک‌های بالستیکی این کشور می‌داند. در مقابل، کره شمالی از آمریکا می‌خواهد که چتر حمایت هسته‌ای خود را از کره جنوبی بردارد.

اما مقامات اطلاعاتی آمریکا و تحلیلگران مستقل درخصوص موافقت کره شمالی با خلع کامل سلاح هسته‌ای شک‌وتردید دارند. مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند، هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کره شمالی به رها کردن کامل تسلیحات هسته‌ای خود علاقه مند است، چون پیونگ یانگ این نوع سلاح را تضمینی برای امنیت ملی خود می‌داند؛ مضاف بر این، تحلیلگران می‌گویند تا زمان رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا، کره شمالی التزام مهمی به خلع سلاح هسته‌ای نخواهد داد.

ترامپ گفته که او خواهان یک توافق «بسیار جامع» با کره شمالی است، اما ناظران به امکان حصول چنین توافقی بدبین هستند. کره شمالی قبلا گفته بود، تنها زمانی تسلیحات هسته‌ای را کنار می‌گذارد که شروط مشخصی اجرا شود. از جمله شروط پیونگ یانگ این است که واشنگتن نیرو‌های خود را از کره جنوبی خارج کند و چتر حمایت هسته‌ای خود را هم از این کشور بردارد. طبق توافقات امنیتی آمریکا با کره جنوبی، واشنگتن متعهد است، اگر متحدان نزدیکش مورد حمله هسته‌ای قرار گیرند، مقابله به مثل کند. معنی این توافق این است که اگر کره شمالی به کره جنوبی حمله هسته‌ای کند، آمریکا با کره شمالی مقابله به مثل خواهد کرد.

کره شمالی و کره جنوبی به لحاظ فنی هنوز در وضعیت جنگی هستند؛ هرچند از حدود نیم قرن پیش تاکنون بین دو کشور درگیری مهمی اتفاق نیفتاده است. از نزاع سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ دو کره هنوز در حالت جنگی هستند، چون میان دو کشور معاهده صلح امضا نشده و دو کشور فقط آتش بس امضا کرده‌اند. در این میان، حمایت آمریکا از کره جنوبی در برابر تهدید کره شمالی، موجب تشدید بدگمانی در پیونگ‌یانگ شده است.

شاید به دلیل همین بدگمانی برخی ناظران معتقدند که کره شمالی تسلیحات هسته‌ای خود را رها نخواهد کرد. تونگ ژائو، پژوهشگر مرکز سیاست جهانی کارنگی ـ تسینگهوا، به شبکه سی‌ان‌بی‌سی، گفت: «به نظر می‌رسد تاکنون کره شمالی صرفا مایل است اقداماتی اتخاذ کند که فقط قابلیت‌های هسته‌ای و موشکی‌اش را محدود کند. هیچ نشانه‌ای بروز نداده که می‌خواهد زرادخانه موجود هسته‌ای یا موشکی‌اش را تضعیف یا جمع کند.»

گزارش‌هایی که پس از دیدار اول ترامپ و کیم منتشر شده، به این گمانه‌زنی‌ها دامن زده است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کره شمالی پس از نشست سنگاپور هم به توسعه تسلیحات هسته‌ای و موشکی در تأسیسات سری ادامه داده است. یک گزارش اطلاعاتی آمریکایی ماه گذشته تصریح کرد، بعید است کره شمالی تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌ها یا قابلیت تولید آن‌ها را کنار بگذارد.

ابهام در مورد ابعاد برنامه هسته ای کره شمالی

شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از مقام‌های کنونی و سابق دولت آمریکا گزارش داده که واشنگتن از درخواست اطلاع از تمام ابعاد و جنبه‌های برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی عقب‌نشینی کرده است.

این شبکه عقب‌نشینی آمریکا از این درخواست را نشانه‌ای از تحقق پیش‌بینی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا ارزیابی کرده که می‌گویند پیونگ‌یانگ قصد ندارد همه تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد.

این در حالی است که در مذاکرات یک دهه پیش کره شمالی و گروه متشکل از اتحادیه اروپا و آمریکا که با شکست مواجه شد، اختلاف اصلی در مورد اصرار غرب برای اطلاع کامل از ابعاد برنامه اتمی پیونگ‌یانگ بود.

به گفته مقام‌های آمریکایی این دور از مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ بر رآکتور اتمی «یونگبیون» متمرکز است. واشنگتن این رآکتور را قلب برنامه اتمی کره شمالی خوانده و خواهان نابودی کل یا بخشی از آن است، با این حال مشخص نیست که واشنگتن حاضر است در قبال این کار چه چیزی به پیونگ‌یانگ ارائه کند.

بنا بر این گزارش، کره شمالی که در ادوار پیشین مذاکرات با غرب هم تعلیق فعالیت یونگبیون را پذیرفته، برای اعطای امتیاز بزرگتر احتمالا رفع تحریم‌های آمریکا را خواستار شود، ولی مشاوران ترامپ به او توصیه کرده‌اند که در این مرحله از مذاکرات چنین امتیازی ندهد.

برخی مقام‌های سابق آمریکایی هم با اشاره به گزارش‌هایی که ادعا می‌کند، کره شمالی مراکز اتمی دیگری مشابه یونگبیون دارد، گفته‌اند که پیونگ‌یانگ باید تمام ابعاد برنامه اتمی خود را افشا کند؛ درخواستی که بعید است کره شمالی حاضر به پذیرش آن باشد.

ان‌بی‌سی به نقل از برخی مقام‌های آمریکایی گزارش داده که ممکن است واشنگتن به کلی از درخواست اطلاع از ابعاد برنامه اتمی کره شمالی صرف نظر نکند و صرفا طرح این درخواست را به بعد موکول کند.

نبایستی از نشست هانوی انتظار داشت، به یک توافق جامع و نقشه راه کامل صلح، خلع سلاح هسته ای و عادی سازی کامل روابط بینجامد. آن چه انتظار می رود این است که در پس این نشست، نقشه راه برای فاز اول این دستاوردها به دست آید. به نظرم در این دور از نشست ها برخی توافقات برای اقدامات در کوتاه مدت، برنامه ریزی ها برای میان مدت و تعهد برای مذاکره در درازمدت به دست آید.

تولسی گابارد از نامزدهای اولیه حزب دموکرات برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در توییتی نوشت، خوب است ترامپ علاقه مند به گفت و گو با کیم جونگ اون است؛ اما دشوار است تصور کنیم کره شمالی سلاح هسته ای را کنار بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵۴
بالاخره رهبر کره شمالی باید از لجبازی های کودکانه و ماجراجویی های بی حاصل که باعث عقب ماندگی مفرط کشورش و فقر و سختی روز افزون و‌گرسنگی مردمش شده دست برداشته ،
و به دنیای مدرن و پیشرفته بپیوندد و عقب مانده گی هایش را جبران کند
الان متوسط قد و وزن هر تبعه کره شمالی به نسبت مردم در کره جنوبی ده تا پانزده کیلو وزن و متوسط ۷ تا ده سانتی متر کوتاه تر هستند و روزانه بصورت متوسط تنها ۰۰ ۳ گرم مواد غذایی شامل سبزیجات و غلات به هر نفر میرسد و کالری مصرفی برای هر نفر متوسط ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری تخمین زده شده است
که از نظر پزشکی اکثرا دچار گرسنگی و فقر غذایی و سوء تغذیه هستند و نبود سوخت کافی در کشور باعث شده تا ساختمانهای ۲۰ طبقه اصلا دارای آسانسور نبوده و سیستم گرمایشی و روشنایی روزی دو ساعت کار میکنند
و نبود اتوبوس و قطار به علت نبود سوخت باعث شده تا اکثرا مردم بیچاره روزانه تا متوسط ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر در سرما و گرما پیاده به سر کار رفته و از ابتدا هر شب ساعت ۹ شب مثل پادگانها آژیر خاموشی زده و کل شهرها خاموش شده و همه باید بخوابند .
و نبود رادیو و تلویزیون چند موج و کانالهای اینترنت جهانی باعث شده تا مردم فقط در بمباران شدید یکسویه تبلیغاتی قرار گرفته
و فکر میکنند که تنها انسانهای خوشبخت روی زمین آنها هستند و بقیه در تمام دنیا بدبخت تر از آنها هستند
و به محض اقدام به فرار یکنفر از کشور تمام خانواده درجه اول او تیرباران و درجه دو و درجه ۳ برای مدت طولانی و معمولا تا ابد در معادن سنگ به بیگاری و اسیری برده میشوند .
البته اوضاع رهبران و ژنرالها و مسولین حزب و ارتش و اطلاعات و امنیت و پلیس های سیاسی کاملا متفاوت بوده و از بهترین امکانات و امتیازات بهره میبرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
اگر بتونن که میتونن هسته ای تکنلوزی خیلی عظیمی است که هر شش کشور دارن چرا فکر میکنی حتما باید با امریکا رابط داشته باشه زمانی که چین از امریکا پول بیشتر داره دوما با ساخت نیروگاه برقی هسته ای خیلی میتونن از مشکلات حل کنن
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
اگر کتاب دنیای قشنگ نو که سالها قبل نوشته شده اما بخوبی امروز و اینده رو پیشبینی کرده مطالعه بفرمایید دنیا بجایی بنام وحشیکده نیازمند هست که اربابان دنیا بتونن مردم رو بخاطر دنیای جدیدی که برای انسانها ساختن زیر بار منت قرار بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
اون دبده ترامپ داره استیضاح میشه گفته بذار یه مسافرت مجانی با جیب ترامپ بریم ویتنام. هم فاله هم تماشا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
علي ، اگر كره نخواهد به دنياي به اصطلاح مدرن خيال تو كه نمونه هاي كوچكي از اثارش امار بالاترين قتل خودكشي جنايت مصرف مواد مخدر فحشا و فساد و بالاترين مصرف داروهاي ارام بخش و در كل داشتن حكومت استعمار گر در همه جاي دنيا را نداشته باشه بايد كي رو ببينه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
از کجا میدونید که غذایی ندارن که بخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
آقای علی آقا
شبیه همین دروغها و مانند همین ویرانه بودن رو در مورد ایران هم میگید و میگند
هر توریستی که برای اولین بار میاد ایران در زمان برگشت میگه اونچه که دیده با آنچه که قبلاً شنیده بوده و قبلاً براش گفته بودند ۱۸۰ درجه تفاوت می‌کرده
آمریکا و آمریکا دوستان هم به اندازه یک سر سوزن نگران سوء تغذیه و اندازه قد و نبود برق و سایر مشکلاتی که شما و دوستان آمریکاییتون‌ ادعا میکنید توی کره وجود داره نیستید ، شما و اربابتون فقط نگران توان هسته ای کره هستید و اگر این قدرت از کره شمالی گرفته بشه آمریکا و شماها که الان نگران قد و وزن کره ای ها هستید یک روز هم صبر نمیکنید و همین کره ای های کوتوله و لاغر رو از زندگی راحت میکنید تا دیگه اصلا کره شمالی وجود نداشته باشه که یک آمریکایی نگران قد و وزنش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
خیلی جالبه
پارسال که اولین دیدار بین ترامپ و کیم انجام شد بلافاصله و در صبح فرداش توی همین سایت تابناک خیلی از این علی آقا ها کامنت گذاشتند که کره ای ها هم عاقل شدند و ما نشدیم ، کره نجات پیدا کرد و ما نکردیم ، کره آباد شد و ما نشدیم
قشنگ یادمه که یک شبه همین کسایی که تا دیروز عکس و خبر از تاریک و سیاه بودن کره و زندگی مردم کره نشون میدادند ، فردای دیدار ترامپ و کیم عکسهایی از کره شمالی منتشر میکردند که کره شمالی رو خیلی شیک و تمیز و پیشرفته و شاد نشون میداد و در حالی که مردم رو نااگاه فرض میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
علی آقا
همین اوضاع و شرایط و بلکه بسیار بسیار بدتر از اون توی یمن وجود داره ، چرا آمریکا اینقدر که برای کره و مردم کره نگرانه و میخواد اونها رو از این عقب ماندگی و فقر و فلاکت نجات بده در حالیکه اگر آمریکا بخواد یمنیهارو از این وضعیت نجات بده خیلی راحت می‌تونه ، کافیه سوخت‌رسانی به هواپیماهای نظامی سعودی رو قطع کنه تا جنگ یمن تموم بشه
اتفاقا آقای کیم داره عاقلانه عمل میکنند چون اگر دست از این به قول شما لجبازی برداره بلافاصله با شرایطی مشابه یمن روبرو میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
رهبرکره شمالی هم خیلی زرنگه میگه اول شما همه تحریمهاروبردارید تا بعدش ما چنین و چنان کنیم. همه میدانند برداشتن تحریمها و برقرای مجدد آن زمان براست و ایشون میخواد دراین دوره یه نفس گیری مجدد کنه بعد بزنه زیر همه چی وبگه ما دست ار فعالیتهای اتمی برنمیداریم.آمریکائیها هم زرنگتر از آن هستند که فریب چنین ترفندهایی را بخورند کیم هم فقط از جون و آسایس مردمش داره خرج میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
آخه شما آمریکا پرستان کی میخواید دست از دروغ گفتن و جوسازی و احمق فرض کردن مردم ایران بردارید
این کره شمالی که اینقدر جامعه بسته و محدودی هست شما چطوری این آمار و اطلاعات رو آرش بدست آوردید که تا متوسط قد و وزن مردم و تغذیه و زندگبشون رو‌ با آمار و اطلاعات دقیق در دست دارید
مشابه همین حرفارو در مورد ایران هم می‌زنند و توی دنیا ایران رو اینطور معرفی میکنند که توی ایران حمل و نقل بوسیله شتر انجام میشه و توی خیابوناش مردم دارند با هم‌میجنگند و همدیگرو میخورند
بابا ی ذره شرف داشته باشید ، البته از کسانیکه توی آلبانی یا تل آویو و یا جده پای کامپیوتر نشستن غیر از این هم توقعی نیست ولی امیدوارم مردم ایران با عقل و منطق خودشون شرایط و اخبار رو بسنجند و اسیر جوسازی و کار رسانه ای بعضیا نشند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
جناب ۱۵.۵۲
این طرز قضاوت راجع به یک هموطن شما نشون میده شما نیاز به مطالعه بیشتر دارین
ناشناس
| Romania |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
من 100 بار به تابناک گفتم، نذار اینقدر طولانی کامنت بذارن، آخر اینجا مگه محل مقاله نویسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
آقا اگه یک کشوری نخواد که آمریکا نجاتش بده و از بدبختی و گرفتاری بیرونش بکشه کیو باید ببینه ؟
چرا آمریکاییها اینقدر خودشون رو نسبت به بقیه دنیا متعهد میدونند و میخواند همه دنیارو متمدن کنند ؟
باشه ، اصلا قبول ، آمریکا خیلی گله خیلی ماهه و وجدانش قبول نمیکنه که مردم آمریکا خوش باشند و بقیه مردم دنیا ناخوش ، حالا چه اصراری داره که مردم کشورهای مثل ایران کره شمالی عراق افغانستان یمن سوریه و ‌.. رو خوشبخت کنه که نمک نشناس و ناسپاسند ، چرا نمیره سراغ مثلاً چاد کنگو بورکینافاسو اتیوپی لیبریا مغولستان نپال بوتان و.... به خدا اونا هم آمدند و از ما بدبختتر و از همه مهمتر مثل ما قدرنشناس و ناسپاس نیستند و اگه آمریکا اونارو‌ به دادنشون برسه و خوشبختشون کنه نه تنها مثل ما مرگ بر آمریکا نمی‌گند بلکه دست و پای آمریکاییهارو هم میبوسند
علی جون شما که ماشاالله اینقدر از آمار و اطلاعات سر در میاری و عالم و آگاه هستی ی زحمتی بکش و آمار قد و وزن این کشورارو هم به دوستای آمریکاییت بده تا ی کمی هم به اونا رسیدگی کنند ، شاید از وضعیت این کشورها خبر ندارند که تا حالا برای کمک به اونا نرفتند سراغشون
به ترامپ جون سلام برسون بگو دایی دونالد این کیم چاقالو و ایرانیا رو ولشون کن بزار تو حال خودشون بمونند ، آخه اینا که هر روز مرگ بر آمریکا میگند که لیاقت محبتای تو رو ندارند ، خلایق هرچه لایق
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
یک آماری دادی از بیچارگی کره ای ها که جان بولتونم نمی دونست .بابا تو دیگه کی هستی .حالا امشب برو بگیر لالا کن تا فردا جوابتو بدم.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
این اطلاعاتی که دادم از طرف چندین نفر از دوستان و همکاران نزدیکم بود که با کشتی برای بارگیری از کره شمالی در اواخر پاییز به آنجا رفته بودند و به علت بطول انجامیدن بارگیری و امور اداری بندری و یخ زدن رودخانه منتهی به بندر بارگیری اجبارا ۳ ماه آنجا ماندند و اخبار و
اطلاعاتشان کاملا موثق و صحیح و دردناک و برای رویا پردازان و شعار دوستان و متوهمین لجباز قابل باور نمیباشد و یا با هزار معلق بازی تفسیر و توجیح میکنند و حاضر به اعتراف به اشتباه نبوده و نیستند .
ضمنا شخصا برای بارگیری به بندر پوسان کره جنوبی رفته ام و پیشرفت و توسعه فوق العاده کشور و رفاه و امنیت مردم آنجا را دیده ام و سطح عالی زندگی مردمشان را دیده ام و کشوری که روزی رویایش رسیدن به ایران بود الان به تندازه صد سال از ما سبقت گرفته است
و متاسفم براتون که هر کسی را که نظرش با نظر تنگ و یکسویه شما مخالف باشد فورا به آمریکا و استکبار می چسبانیدش و در وصله زنی استاد هستید
ضمنا اگر مردم یمن هم گرسنه هستند که هستند ، و واقعا باعث تاسف است و خدا لعنت کند هر کسی را که باعث و
. بانی اش است
و وقتی خود رهبری کره شمالی به مذاکرات با آمریکا راضی شده و درحال چانه زنی هستند حتما از شما و من بیشتر دلشان برای مردم و کشورشان میسوزد و صلاح خودشان را بهتر میدانند که آیا صلح و اشتی و تغییر مسیر برایشان بهتر است ، یا ادامه مسیر اشتباه به شیوه ۷۰ سال قبل
که طاهرا زندگی به روش قبل برایشان مقدور نمی باشد
متاسفانه بعضی اشتباهات قابل جبران است و چه بسا باعث قوی تر شدن انسان و جامعه گردد
ولی بعضی اشتباهات موجبات سقوط و نابودی انسان و جامعه اش می گردد
ایکاش با استفاده از عقلانیت و منطق و علوم و تجربه و افراد دلسوز و پاکدست و زحمتکش و وطن پرست و مردم دوست ، تمام کشورهای دنیا از جمله ایران عزیز ما به پیشرفت و توسعه و آبادانی و رفاه و امنیت دست یابند
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
اخه چقدر بیکارید لپ کلام رو بگید. مقاله که چاپ نمی کنید!فقط بیکارتر از شما اونو می خونند. والا
با وجود درس عبرتی مثل برجام و دولت فعلی برای بقیه کشورها و تاریخ اینده

کشورهای دیگه حق دارن به امریکا اعتماد نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
سخن بزرگان: هر توافقی بهتر از توافق نکردن است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
برجام یکی از بهترین مدرن ترین و عاقلانه ترین دستاوردهای سیاسی کشور و منطقه بود که باعث شد تا دنیا بفمهمد که بجای درگیری نظامی و کشتار و خرابی میتوان با مداکرات متمدنانه و منطقی و با احترام به قوانین و مقررات بین المللی به راه حل مسالمت امیز رسید
حالا اگر تند روهای موجود در دو کشور فعلا در اجرای سه ساله آن سنگ انداخته اند نباید ناامید شد
چون شروع جنگ و درگیری و خراب کردن و نابود کردن را همه میدانند و همیشه ممکن است
ولی ساختن و آباد کردن و درست کردن را فقط معدودی
. که قابل احترام و اعتماد هستند میدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
برجام دوشید

برجام انداخت توی تله ما رو

برجام سایه جنگ و تحریم نزدیک وبیشتر کرد

تندروهای دلواپس امریکا
دیدار در کجا؟ هانوی..ویتنام!!! اینجا همانجاست که صدها هزار تن بمب توسط آمریکا بر آن ریخته شد.الان میزبان این اجلاس است.شعار و یقه درانی و سینه چاک بودن و شعارهای پوچ و بی عاقبت و آران گرایی تاریخ گذشته،مدت هاست ک۶ تاریخ مصرف خودش را از دست داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
شما اول پاشو بیان ایران بعد پرت و پلا بگو.شما ویتنام فقیر رو با ایران مقایسه می کنید؟ نکته ی دوم اینکه ویتنام ساختار کمونیستی مشابه کره شمالی دارد.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
احسنت.دلیل اینکه روشهای استعمار فرق کرده.یه زمانی با وقاحت ارتش تشکیل میدادند و با کمک ارتش شبه جزیره هند و چین رو با اون وسعت و جمعیت استثمار میکردند ولی حالا بروش دیگه .از طریق قدرت رسانه و اقتصاد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
انشاالله اول از این بمبها بر سر خودت فرود بیاید بعد آمریکایی ها بیان ایران در هتل مذاکره کنند بر سر کشورهای دیگه تا بفهمی چی میگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
ناشناس ۱۶:۱۴
دوست عزیز ، این شب جمعه خدا امواتت را بیامرزه
توی دوتا جمله حق مطلب رو ادا کردی اما چه باید کرد با افکار کوته فکران و ساده لوحان و یا شاید ظاهربینان که در همه حال سعی در توجیه آمریکا دارند
امریکاییها خلف وعده میکنند ؟ پس قابل اعتماد نیستند ؟ جهان برای مقابله با امریکا که خود را کدخدای جهان میداند ،بایستی راه پیداکنند ؟ همانقدر که کشورهای جهان به امریکا نیار دارند ،خود امریکاییان چند برابر بیشتر به دیگر کشورها نیاز دارد ؟ کشورهای جهان نیاز دارند یک مودت نامه ،و توافق نامهٔ‌همکاری بدون دخالت امریکا را اجرا نمایند ؟ آنگاه جهان از تقسیم بندی های تنش زا خارج میشود ؟
پارسال همین جا یه عده ادم ساده همش میگفتن کره شمالی هو توافق کرد دلواپسا نذاشتند ما توافق کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
شاهنامه اخرش خوش است
و فعلا این مردم و کشور کره شمالی هستند که زیر فشار خرد کننده کمبود و فقر و تبعیض و سانسور دارند له میشوند
همانطور که وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد، دلیل اینکه یکدفعه آمریکا با کره شمالی انقدر سعی میکنه خوب باشه اینه که کره شمالی در دوره ترامپ به توانایی ارسال بمب اتمی به آمریکا دست پیدا کرد. یعنی آمریکا الان مجبوره که با کره شمالی خوب بشه و دلیل اصلی این دیدارهای نمایشی هم کاهش تنش با کره شمالیه اما کره شمالی حداقل به این زودیها دست از بمب اتمی برنخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
یک عدد موشک اتمی به سمت امریکا شلیک کنه، نه تنها موشک قبل از رسیدن به امریکا در فضا منهدم خواهد شد، بلکه صدها و هزاران موشک را از سوی امریکا باید به جان بخرد. امریکا نگران 4 تا موشک کره شمالی نیست، بلکه قصدش حفظ برتری خودش در منطقه شرق آسیاست
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
یک نابغه نوشته که موشکهای کره شمالی به آمریکا نمیرسه به خاطر سپر دفاعی! اولا که طبق اعلام خود آمریکاییها این سیستم 60 درصد در آزمایشها موفق بوده. بعد هم خود پمپئو گفته که آمریکا به خاطر اینکه کره شمالی این توانایی رو داره باید باهاش کنار بیاد! در ضمن یک بمب اتمی میتونه ضربه جدی به آمریکا بزنه اما رهبران کره شمالی انقدر براشون مهم نیست چه برسر کشورشون بیاد
به نظر من خلع سلاح اتمی ابتدا باید از قدرت های بزرگ مانند امریکا و روسیه شروع شود.و کل جهان عاری از سلاح های مخرب شود.سیاست یک بام و دو هوا نتیجه ای ندارد.اسراییل و پاکستان و متحدان امریکا داشته باشند عیبی نداره و لی ایران و کره شمالی و .... نباید سلاح داشته باشند.این عالانه نیست.
رهبرجوان کره شمالی متوجه شده هرچنددارای بمب اتم است وموشکهای پیشرفته دارد ولی منافع ملی ملتش مهمتراز لجبازی است قرن 21 قرن گفتگوی تمدنهاست
ژاپن وویتنامی که تحت بمباران شدید قرارگرفتند با آمریکا برای حفظ منافع ملتشان سرمیز مذاکره نشستند ونتیجه گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
ژاپن در جنگ جهانی شکست خورد و از بسیاری از سرزمین های زیر سلطه اش مانند مالزی و فیلیپین عقب نشست و طبق توافقنامه ی فی ما بین محدودیت های بسیاری را مثل آلمان در ساختار نظامی دارند به علاوه میزبانی از پایگاه های آمریکایی. پیشرفتشون (که هزینه هایی هم مانندنرخ بالای خودکشی نرخ بسیار پائبن موالید و ازدواج به عنوان نمونه) به خاطر سخت کوشی های خودشون هست. این همه کشور بدبخت که از قضا روابط بسیر نزدیکی هم با آمریکا جونت دارن!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
اگه مردم ما هم مثل ژاپنی ها روزی 1015 ساعت کار کنند ایران آباد میشه. مردم ما دنبال دلالی هستند. حالا فکر کن با آمریکا هم توافق بشه (که البته یک بار هم شد) مثلا چی میشه؟ مردم تغییر می کنند؟
رهبر کره شمالی کسیه که تو انتخابات مشخص بشه نه اون
ترامپ تا تعهد نگرفته ومراکز اتمی وموشکی کره شمالی از بین نرفته توافق امضا نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
خخخخخ اون هم میگه باشه شما خیلی قابل اعتمادی واسه گل روتون چند جا رو هم اضافه می زنیم می ترکونیم
ایران از ا کره شمالی نباید حمایت کند ، این کشور بدترین برخورد با حقوق انسان ها را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
ما باید یاد بگیریم در مواردی بی طرف باشیم. خودمون رو به مسائل و مشکلات کشورهای دیگر ارتباط ندهیم
کشوری زیاده خواه بنام آمریکا، کاش تجزیه بشه، البته این به معنی برائت کره شمالی نیست. کره شمالی هم کشوری استبدادی است.
پاسخ ها
siya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
تجزیه شه!!! داداش تو دعا کن آینده دنیا یه کشور واحد به پایتختی آمریکا نباشه تجزیه شدن پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
امیدوارم اول این اتفاق برای روسیه بیفته که بزور مردم چچن و یاقوتستان و.. به خودش الحاق کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
سیا جان 16 ایالت از ترامپ واسه اعلام وضعیت اضطراری شکایت کردن. خودشون با هم مشکل دارن. بیدار شو عامو!!!
ترامپ گفت میشد به توافقی رسید اما بخاطر اینکه ایندگان نگویند توافق خوبی نبوده عطای یه توافق بد را به لقائش بخشیدیم
این آمریکا بود که حاضر نشد در این جلسه توافقنامه را امضا کند. ولی بالاخره این اتفاق می افتد
درکره شمالی ژن های خوب وتندروهانمیگذارن توافق بشه چون ازتحریمهاسودمیبرن ومردم عادی برایشان مهم نیست که درفقروبدبختی زندگی کنن
کوتوله کمونیستی که یک کشور را به اسارت گرفته
حرفهای مایکل کوهن وکیل ترامپ را درباره اش شنیدید. گفت ترامپ نژادپرست و دروغگو و متقلب هست. متقلب یعنی چی؟ خود شما میری به یک آدم دروغگو و متقلب خونه یا ماشینت را بفروشی یا ازش بخری؟
آمریکا هیچ کشوری و نمیزاره دیگه مثل کره جنوبی و ژاپن بشه...... این دو تا هم دکوری بیش نیستن برای گول زدن کشورهای دیگه
دیدارهای سرکاری و صرفا جهت عکس گرفتن دورهمی.
نه کره بمب اتم را کنار میگذاره نه آمریکا از موضع خودش کوتاه میاد.
ترامپ يك برجام براي كره شمال درست كرده بود كره شمالي برجام را خواند امضاء نكرد ولي ايران برجام را نخوانده امضاء كرد و عاقبت آمريكا مجبور ميشود تحريمهاي كره شمالي را حذف بكند در ايران بدليل نخواندن برجام قرار بود تحريمها برداشته شود و قيمت ارز پايين پايين بيايد بر عكس شد تحريم برداشته نشد دلار ٣٠٠٠ تومان شد ١١٠٠٠ تومان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار