بازدید 10512

تا زمانی که این خودروساز‌ها هستند، مهار آلودگی هوا امکان‌پذیر نیست/در هیچ کشوری، یک صنعت زیان‌ده را به هر بهایی نگه نمی‌دارند

همه ساله با آغاز فصل سرما و افزایش میزان آلودگی هوا، بحث بر سر این موضوع بالا می گیرد و بیشتر مسئولان و صاحب نظران صحبت های زیادی پیرامون این موضوع می کنند و هر یکريال از علت های این پدیده سخن می رانند و برخی هم راهکارهایی ارایه می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ 11 December 2018

تا زمانی که این خودروساز‌ها هستند، مهار آلودگی هوا امکان‌پذیر نیست/در هیچ کشوری، یک صنعت زیان‌ده را به هر بهایی نگه نمی‌دارندهمه ساله با آغاز فصل سرما و افزایش میزان آلودگی هوا، بحث بر سر این موضوع بالا می گیرد و بیشتر مسئولان و صاحب نظران صحبت های زیادی پیرامون این موضوع می کنند و هر یکريال از علت های این پدیده سخن می رانند و برخی هم راهکارهایی ارایه می‌دهند.

به گزارش «تابناک»؛ اما اغلب این حرف ها به محض پایان فصل سرما و آغاز بهار به فراموشی سپرده می شود تا نیمه آذر سال دیگر هم کسی درمورد آن حرفی به میان نمی آورد و اگر هم کسی صحبتی داشته باشد، اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد.

نکته اما این است که بیشتر اظهارنظرها در این مورد کلیشه ای و بدون راهکار عملی است و تقریبا هیچ کس به دلیل اصلی این موضوع اشاره ای ندارد و بیشتر کسانی که در این باره حرف می زنند، اغلب از مدیریت و حمل و نقل عمومی و یا بحث های فرهنگی و فرهنگ سازی در این زمینه شکایت می کنند.

واقعیت هایی مانند فرهنگ سازی در استفاده از وسایل غیر دودزا مانند دوچرخه و موتورهای برقی و یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی غیر قابل کتمان است و می تواند تأثیرات مثبت بسیاری داشته باشد؛ اما واقعیت های ناگفته ای نیز در این میان وجود دارد که گاه مسئولان به آن توجهی ندارند و یا در لوای حرکت های سیاسی و اقتصادی کلان کشور از دید افراد پنهان می ماند و یا عمدا به آن اشاره ای نمی شود؛ واقعیت هایی که گاهی ممکن است با مذاق بسیاری از سیاستمداران و دست اندرکاران دولتی سازگار نباشد.

شاید اگر همان زمانی که هشدارهای فعالان محیط زیست در خصوص آلاینده و بی کیفیت بودن خودروهای داخلی شنیده می شد، امروز چنین مشکلاتی را در کشور شاهد نبودیم و شاید اگر اول اردیبهشت سال گذشته،که طرح سازماندهی باز خودرو در مجلس به تصویب رسید و استفاده از خودروهای هیبریدی را برای استفاده عموم تسهیل می کرد، به آن عمل می شد، امروز دوباره هوای کلانشهرهای تهران به مرز بحران نمی رسید. اما اینها موضوعاتی است که با منافع افراد بسیاری در تضاد است و شاید هرگز علاقه نداشته باشند که موضوع آلودگی هوا به موضوع خودروهای داخلی ربط پیدا کند.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور، در خصوص رفع موضوع آلودگی هوا اعتقاد دارد که باید یک اجماع کلی برای کاهش آلودگی هوا شکل بگیرد و برای اینکه این مسأله کامل حل شود، بایدبه خواست ملی تبدیل شود.

شهاب‌الدین بی‌مقدار درباره راهکارهای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: امروز بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، جایگزین کردن خودروهای برقی به جای خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، چون بخش اعظمی از آلودگی هوای کلانشهرها به سوخت‌های فسیلی بازمی‌گردد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر، با فراهم کردن زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی، می‌توان مردم را به استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی سوق داد.

وی افزود: کمترین هزینه و آسان‌ترین روش برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، فرهنگ‌سازی است که به سلامت مردم نیز کمک می‌کند. ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری، توسعه مترو و بهبود اتوبوس‌ها، همگی می‌تواند از عوامل مؤثری باشند که منجر به کاهش آلودگی در کلانشهرها می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: متأسفانه سود و منافع برخی اجازه نمی دهد، مردم از وسایل نقلیه و خودروهای باکیفیت که آلایندگی و مصرف سوخت پایینی دارند، استفاده کنند. سال هاست که پلیس و فعالان محیط زیست درباره آلاینده بودن خودروهای داخلی به خودروسازان اخطار می دهند، ولی هر بار این خودروسازها با استفاده از رانت هایی که دارند، از زیر مسئولیت شانه خالی می کنند و کار خود را ادامه می دهند.

وی همچنین یادآور شد: بیشتر مردم ایران از خودروهای بی خاصیت داخلی استفاده می کنند که هم مصرف سوخت بالایی دارند و هم بسیار آلاینده هستند؛ بنابراین، انتظار این که ما بتوانیم آلودگی ها را کاهش دهیم، نیست و تا زمانی که این خودروسازها در کشور هستند، مهار آلودگی هوا امکان پذیر نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما سالانه میلیاردها تومان هزینه سلامت و درمان بیمارانی که از آلودگی هوا رنج می برند، می کنیم و نیز هزاران میلیارد تومان هزینه درمان کسانی می شود که به دلیل ایمن نبودن خودروهای داخلی خسارت دیده اند و هزاران میلیارد دیگر هم صرف هزینه های تولید این خودروهای بی کیفیت می شود. باید سود و فایده کرد، چون در هیچ کشوری، یک صنعت زیان ده را به هر بهایی نگه نمی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۲۵
یه زمانی یه میلیارد دلار هزینه شد فقط سمند دولت هاشمی ساخت واقعا رئیس ایران خودرو کدوم خانوادست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
سالیانه ۲۷ هزار نفر در جاده ها و خیابانهای کشور بر اثر تصادفات کشته و سه برابر این تعداد مجروح میگردند که به علت بی کیفیت بودن اتومبیلهای از رده خارج ساخت داخل که درصد بزرگی از این تلفات و خسارات جانی و مالی و نابودی خانواده انها سهم این کارخانه های دولتی رانت خوار است که فقط برای مدیران بی لیاقت آنها حقوقهای نجومی و برای دلالان وارد کننده قطعات بی کیفیت سودهای افسانه ای را دارد
و برای مردم فقط ارابه های مرگی است که با پرداخت پولهای هنگفتی که میتوانند اتومبیلهای با کیفیت سوار شوند اجبارا باید سوار این فرغونهای موتوردار گردند
واقعا در کجای دنیا یک صنعت ورشکسته دولتی وابسته به دلالان و مدیران ناکارامد را به قیمت از دست دادن سالیانه تعداد زیادی تلفات که بیش از جنگ های بزرگ مشابه جنگ سوریه و عراق در مدت مشابه کشته میدهد را حمایت میکنند ؟

صنعتی که هرسال گرانتر و کیفیتش بدتر و کشتارش افزونتر میگردد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
در اینکه باید وضعیت خودروسازها رو اصلاح کرد تردیدی نیست ولی شما تصور کنین ما صنعت خودرو سازی نداشته باشیم ولو به همین
صورت فلج، اونوقت با تحریم کاری میکنن که یه بلبرینگ هم وارد ایران نشه چه برسه به خودرو. بعدش یا باید واسه ماشین های تولید چین میلیاردی پول بدیم یا واقعا باید به دوران دوچرخه و موتور گازی برگردیم.
پس انقدر شعار تعطیلی خودروسازی ایران رو ندید بلکه به طور جدی دنبال کنین بحث اصلاح رو.
از طرفی، تلفات و تصادفات هم همش مربوط به خودرو نیست بلکه این ماییم که با اینکه میدونیم داریم ماشین آشغال سوار میشیم، موقع ترمز کردن ازش انتظار بنز و بی ام و داریم! باباجان ماشین آشغال داریم سوار میشیم خب یک کم یواش تر!
یارویی که سمند و پراید رو توی خیابون های داخل شهر چپ میکنه، این اگه بنز دستش باشه چیکار میکنه؟؟
اصلاح کنیم وضع خودرو ساز و خودرو سوار رو! نه تعطیل!
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مسئولین عزیز تابناک چرا گزینه نظر مثبت و منفی رو از انتهای خبر ها و کامنت ها حذف کردید ... اجازه بدید مردم نظر خودشونو بدن ... از شما بعیده
شما ميدوني چند نفر از اين صنع خودرو زندگيشون ميگذرونن ؟
حداقل ٣٠ ميليون به همراه خانوادهاسون مستقيم و غير مستقيم زندگيشون وابسته هست

اين تعداد بيكار و بي نون بشن چه فاجعه اي ميشه ؟!!

درست خودروها داغون بايد اصلاح كرد مارخانه ها رو نه از ريشه نابود
پاسخ ها
کسرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
به شما اطلاعات غلط دادن دوست عزیز. این آماری که شما دادی بسیار مضحکه. بعدشم طبق بررسی هایی که انجام شده اگه صنعت خودروسازی ورشکسته ما تعطیل بشه و دولت به جای اینکه سالیانه مبالغ کلان رو به خودروسازهابپردازه همین مبالغ رو اگه به تمام کارگران و کارمندان شرکت های خودروسازی پرداخت کنه باز هم پول اضافه میاد. تعطیلی شرکت های خودروسازی به نفع مردم و محیط زیست ماست. شما تعداد کشته های خودروهای بی کیفیت رو حساب نمیکنی؟ مدیران شرکتهای خودروسازی ما دستشون به خون مردم آغشته هستش. مافیای خودروسازی تن به اصلاح نمیدن
مجیدوووو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
شما میدونی چند هزار خانواده بخاطر این ارابه های مرگ بی سرپرست شدند؟!
شما میدونی چند هزار دختر و پسر معلول شدند؟؟؟!!
شما میدونی چقد دزدی میشه از جیب ملت به نام صنعت ولی به کام مافیای بی خاصیت خودرو؟!
شما میدونی ..........
ما که نمیگیم درشو تخته کنند
ما میگیم این صنعت بیمار جز بدبختی و بی اعتمادی هیچی دیگه برای این مملکت نداره
چرا بعد از این همه سال هنوز نتونستیم خودمون خودرو تولید کنیم و به روز باشیم؟!
شما غصه قطعه ساز رو نخور
قطعه ساز مجبوره قطعه مورد درخواست شرکتهای لگن ساز رو بسازه ولی اگر ایران هم بتونه خودروهای روز تولید کنه اونوقت میبینی که قطعه ساز هم صنعتشو متناسب با خودروهای روز تجهیز میکنه اونوقت میبینی دوبرابر الان فروش و صادرات دارند.
درد این مملکت مافیای سراسر نفرت خودرو است واقعا نفرت بر انگیزه این صنعت
لعنت خدا بر خائنینبه صنعت خودرو که دست از سر این مردم بدبخت برنمیداره و باید تا آخر عمرمون حسرت داشتن ی ماشین درست و درمون رو به دلمون بکشیم
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
ناشناس عزیز یا شما سواد نداری یه خودت رو زدی به اون راه ، منظورت رو از 30 میلیون نفر درک نمیکنم ، کل کارمندای ایران خودرو و شرکتهای قطعه ساز و بگیر و ببندش همه روی هم به یک میلیون نفر نمیرسن ، کشته ها و نقص عضو های هر سال که این دو تا شرکت بی مسئولیت هر ساله اعم از تصادف و آلودگی هوا و بی کیفیتی اجناس داره میده هر ساله خیلی بیشتر از اون تعداد 30 میلیون نفری هست که تو میگی (البته سواد نداری بی سواد) که میگی کشور 80 میلیونی 30 میلیون نفر مستقیم و غیرمستقیم از ایران خودرو نون میخورن . فک کنم شما یکی ا ز سایبری های همون ایران خودرو هستی عزیز دلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اقای کسرا دولت هرچی هم پول بده بیکاری جبران نیمشه بخاطر این که ماشین خوب سوار بشی صنعت کشور تعطیلنکن اقای کسرا یا ماشین هارا اصلاح کنید یا سکوت کنید قرار نیست ما تاوان بیکاری جلیق زرد هارا بدیم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
ایا این همه ادم که جانشان را از دست میدهند خانواده ندارند . ایا این همه گرانی که بی تدبیری و ناواردی شما خودروسازها باعث شده نباید به خساب بیاید . کدام خدوروسازی . فقط هر سال چراغ عوض میکتید و قیمت بالا میبرید و به ملت هم میگویید همین که هست . در بین خودتان هم نمیحواهید خودرو با مدل جدید ارائه دهید چون به فکر صادرات نیستید بلکه فقط داخل بفروشید و اهمیتی برایتان ندارد چه جان ملت و چه مالشون .
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
آقای کسرا با دقت کامل فرمایش کردن ، خدا رو گواه میگیرم این خودرو سازان این قیمت جدید رو که جا بندازن چند ماه دیگه میگن داریم ضرر میدیم
ف ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
به کامنت اولی : میخوام بگم فقط کارگران خودروسازی خانواده ندارند ؛ کشاورزان و شالیکاران و همه نوع کشاورزی و دامداران هم خانواده داشتند ؛ شما سری به شمال بزنید ؛ چند سال دیگه برنج خارجی را باید با چندین برابر قیمت تهیه کنیم و پیاز و سیب زمینی و مرکبات و تخم مرع و همه چی
چرا این مدل حمایت از کشاورزان و دامداران و کارگرهای سایر کارخانجات نشد.
چرا ارج نابود شد
چرا...
چون پول اونجا توجیب مردم می رفت اما تو خودروسازی پول یه جای دیگه میره
تو این شرایط سخت چه جوریه که اونا هنوز به فکر جیب خود هستند
چندسال واردات خودرو را آزاد کنند ؛ مثل برنج مثل خیلی چیزهای دیگه
اون چیزایی که سودشو مردم می برند سرش دعواست و اون چیزایی که سودش را دیگران می برند سرش توافق هست و اعتبار و پول و ...
تو از مردم نیستی وگرنه همه جای مملکت را می دیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
منفی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
خداییش این عدد 30 میلیون رو از کجات دراوردی؟ بخدا اگه یه اپسیلون سواد داشتی اینو نمی نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
به جهنم که 30 میلیون از این صنعت خون مردم رو دارند می مکند!!!
افتضاح مدیریتی و تولید محصولات آشغال رو با هیج روشی نمی شه توجیه کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
این صنعت از ریشه خراب است درضمن بازای تولید هر خودرو چند نفر باید کار کنند وهزینه سربار چقدر است؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اقا هادی 30 مییون نفر میدونید یعنی چه یعنی از هر 3نفر ایرانی یک نفر عدد اشتباه است
خودرو سازی بی خاصیت هیچ کمکی به کشور و مردم نمی کند اگر صدساله دیگر هم این خودرو سازان باشند یک مونتاز کار هستند و بس
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اولا که سی میلیون نیستند دوما که اگر هم بیکار میشن همین سرمایه رو ببرن توی یه صنعت دیگه مثل فرش بافی و ...و چیزی که ارزش داره درست کنن نه ماشین های درجه 10 با تکنولوژی صد سال پیش
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خودرو سازها برا یه بار هم شده بگن فلان ماشینو چند بفروشن سود میکنند . بعدآقایون مسئولین مقیاس قراربدین پولشو با دلار روز ببینین با همون دلار چه ماشینی میشه تو خارج میشه سوار شداگه درشو تخته نکردین. کجای دنیا دیدین تولید بوی خون بده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
والا تمام دنیا پس از امضا برجام حاضر بودند تا با کمال میل بیایند و در اینجا هزاران کارخانه راه اندازی کنند و چرخ اقتصاد بگرده ولی متاسفانه عده ای نگذاشتند و سنگ اندازی کردند و برجام را بهم زدند و ترامپ دیوانه هم گفت بفرما
به نظر من صنعت خودروسازی در ایران مظلوم واقع شده است!
تا زمانی که سایه سیاست بر صنعت و دین وایمان و مدرسه وپارک و دستشویی و ....هست ، وضع و اوضاع ما همین خواهد بود!
می گویند اگر این کارخانه های مونتاژکار را ببندیم چندین هزار نفر بیکار خواهند شد!
من می گویم اگر واردات خودروی باکیفیت انجام بدهید تمام این افراد دوباره به کار گرفته می شوند و در جاده ها هم نمی میرند!
پاسخ ها
مجیدووووو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
معلومه حسابی تو بطن کاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
اینجا ایران است . تافته ای جدا بافته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
یمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
اینجا ایران است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
این یعنی چی می ن.ویسید ؟
چرا مسئولین محترم راه واردات خودرو را باز نمی کنند تا پوزه بعضی ها به خاک مالیده شود؟ چرا هر موقع مرغ و تخم مرغ گران می شود یا نایاب از کشورهایی مثل ترکیه وارد می کنند ولی این همه سال با جلوگیری از واردات خودرو امکان رقابت را از بین برده اند تا خودروساز بی رقیب هر چه دلش می خواهد تحویل این ملت کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مثبت
اخوی اگر فکر می کنی روزی یک مقاله چاپ کنی و به صنعت خودروسازی دری وری بگی این صنعت مضمحل میشه یا آبی برای شما گرم میشه سخت در اشتباهی صنعت خودرو باقی خواهد ماند و به هر میزان هم که ارزش پول ملی کم یا زیاد شود نرخ محصولات ان هم به همان نسبت کم یا زیاد خواهد شد البته بر پایه ارزی که این صنعت استفاده می کند که ارز نیماست و نه ارز بازار ازاد.در روزهای اخیر هم نرخ دلار نیما از 8000 تومان به بالای 10000 تومان رسیده که اگر اصلاح نشود به معنی بالای 50 میلیون تومان رفتن پراید 40 میلیونی فعلی خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
البته پایین و بالا نمیشه فقط بالا میره چه ارز پایین بیاد چه بالا بره چون هزینه های بالایی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خودرو ساز = بچه لوس دولت =..
منطقی نیست یک عده جان و مالشان را بدهند تا یک عده نون بخورند و یک عده رانت.
ادراه کشور مشکل دارد که همه چی ختم میشه به شکل نون خوردن افراد. بقیه کشوها هم اینطور اداره میشن. 40 سال پیش لعنت کردیم خودروسازی مونتاژ را در رژیم گذشته. حال بعد از 40 سال نسیم تحریم وزیدن گرفت خودروسازان ما سینه پهلو گرفتند و الان میگن اگه پول نرسه ما میمیریم و هزاران نفر بیکار میشن.
انصاف داشته باشید بابا به مردم خودمون رحم کنیم به خاطر یک مشت دلار مرگ بر آمریکا مال و جان مردم خودمون را به باد ندیم.
با جیب خالی پز عالی نمیشه داد. با سطح تکنولوژی و دانش پایین نمیشه خودروی با کیفیت ساخت. باید کارخانه های خودروسازی مان را با خودروسازان پیشرفته دنیا ادغام کنیم و تکنولوژی آنان بهره ببریم. حتما نیروی بیشتری هم مورد نیاز است و کارآفرینی هم میشود. این خیلی ساده است و پیچیده نیست. یه مقدار از ادعاهای پوچمان باید کم کنیم همه چی درست میشود. فعلا آب خوردن هم در کشور ما سیاسی امنیتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
یه عده سود جو دائما میگن فلان میلیون از این طریق نون میخورند،خوب چند برابر این فلان میلیون هم دارند بر اثر آلودگی هوا و تصادفات ناشی از بیکیفیتی این خودروهای بی خاصیت جونشون رو میدن ،اونا و شما سودجوها بیمار بشید بهتره یا میلیونها ادم جونشوت رو از دست بدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
باید قبل از آن مترو در همه مناطق تهران در دسترس باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
فقط یاد گرفتیم به همه چیز اعتراض کنیم . اگر همین خودرو پراید و پژو نبود . بیشترمون الان تو این شرایط تحریم یا سوار خر بودیم یا ژیان !
پاسخ ها
مجیدوووو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
این اسمش اعتراض نیست مهندس
این اسمش مطالبه گری هست
ما لیاقتمون لگن نیست
مملکتی که با دست خالی موشک نقطه زن با برد 2000 کیل.متر میسازه لیاقت داره بهترین ماشین رو بسازه و در اختیار مردمش قرار بده
مملکتی که جوانان بی ادعاش پهباد فوق پیشرفته رو از دل آسمون سالم به زمین مینشونه لیاقتش نیست سوار ماشینی بشه که وقتی با ی موتور تصادف میکنه تا شیشه عقب جمع بشه و 5 نفر توش بمیرن
آره عزیز دل برادر شما شاید سطح انتظارت اینقد کم باشه که داشتن این آهن پاره ها برای ته آمال و آرزو باشه و این لگن ها رو به چهارپا ترجیح بدی ولی بیشتر مردم امروزه دیگه میفهمند فرق خودرو با گاری چیه
آره مهندس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
وقتی ما پهباد می سازیم تکنلوزی پهاد صدسال جلو تر از ماشین هست چرا نباید ماشین خوب بسازیم لیبرال هارا بریزید بیرون ببنید که درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
داداش ازتو توهم در بیا. اون موشکا رو فکر میکنی خودشون ساختن.
اونام مونتاژه که قطعاتش با قیمت زیاد از خارج میاد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
در پاسخ برادر مجید شما اگر میتونی به جای خودرو سوار موشک نقطه زن شو یعنی نمی دونی مقایسه کردن یک محصول امنیتی که در ساختش تنها چیزی که مطرح نیست قیمت است بایک محصول اقتصادی مورد مصرف مردم قیاس مع الفارق است؟شما فکر می کنی اگر قرار بود همین خودرو سازان یا همه کسری هایشان یک محصول کیفی به روز با قیمت بالای 200 میلیون تومان بسازند در انجام ان مشگلی نداشتند چون هزینه سرمایه گزاری این ساخت قابل سرشکن کردن بود؟مشگل شما این است که می خواهی پول پراید 4000 دلاری را بدهی و سوار تویوتای 20000 دلاری بشوی وقتی هم نمی شود علیرغم موجود بودن قیمت جهانی خودروهای روز در قیمت تشکیک می کنی شوروی کمونیستی هم بمب اتم 100 مگاتنی آزمایش می کرد اما در تامین نان مردم مانده بود و همین امر هم سبب فروپاشیش شد پس مقایسه اشتباه نکن
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
آقاي مجيدوو
همون موشك نقطه زن را روسا ميدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دوغت را بخور که نچایی
۱۷:۴۸
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
ما داریم از اقتصاد ایران حرف می زنیم و نه از داخل امریکا
هر وقت خواستید در خاک امریکا و یا اروپا ماشین تولید کنید بیایید از بحث ۲۰ هزار دلاری کنید مانند بقیه صنایع ایران که مشکلی ندارند در حالیکه ارزان هم تمام می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
منفی
ازصنعتی که به دلار اینقدر وابسته میباشد انتظار بیش ازاین نمیشه داشت
بستگی داره برای کی زیان ده باشه برای مردم یا مافیا ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
با سلام
متاسفانه آنهایی که حرف از این میزنند که این صنعت را نباید به هر طریق نگه داشت و آن را باید حذف کرد اصلا صنعت خودرو را نمی شناسند . میزان اشتغال زایی آن را نمی دانند مشاغل مستقیم و غیر مستقیم آن را نمیدانند.کشوری مانند امریکا با آن همه صنایع پیشرفته از صنعت نرم افزار گرفته تا صنعت دارو و کلی صنایع دیگر که همه در دنیا جزء تراز اول ها هستند در تغییرات شان دخالت مستقیم نمی کند ولی زمانی که خودرو سازی این کشور پیشرفته تصمیم به اعلام ورشکستگی می کند مستقیم ورود کرده و به این صنعت کمک ای مالی فراوان می کند تا اعلام ورشکستگی نکند چرا؟ آیا کشور سرمایه داریی مانند آمریکا عاشق چشم و ابروی صنعت خودرو می باشد یا عاشق مدیران آن است که مستقیم ورود کرده و کمک می کند. همه می دانند صنعت خودرو از پر اشتغال زاترین صنایع در دنیا می باشد.
پاسخ ها
مجیدووووو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
بی خیال دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مرد حسابی، صنعت خودرو سازی امریکا رو با این فرغون
سازای داخلی مفایسه میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
عزیز برادر چی رو به چی ربط میدی اون صنعتی که شما میگی وزنه صادراتی اون کشورهاست نه لگن سازی ما چرا دارین یه دروغ تاریخی رو برا مردم توجیه میکنیدچند تا از قطعه سازها صادرات دارن در کدوم زمینه صنعتی پایه ما حرفی برای گفتن داریم در حالی که دنیا داره کامیون برقی امتحان می‌کنه ما یک خودرو دیزلی سنگین از خودمون نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
بسیاری از کشورها صنعت خودرو ندارند ولی صنابع دیگری دارند ادامه این صنعب با این رانتخوارها غیر ممکن است.
اینکه این شرکتها مسبب بالاترین مشکلات زیست محیطی هستند شکی نیست، ولی اگر قرار باشد با این فرمان جلو رفت تقریباً همه صنعت و خدمات ایران باید جمع شود.
الان در صداو سیما خیلی بهره وری بالاست؟ یا ذوب آهن خیلی وضعش بهتر است (تازه محصولاتش را با دلار آزاد می فروشد) یا اگر رانت خوراک (5% ارزانتر) را از پالایشگاه هایمان بگیریم بدون مشکل هستند؟ یا فولاد مبارکه که سنگ آهنش را از داخل تهیه می کند و نرخهایش با دلار آزاد تا حالا کسی به آن شرکت گیر داده است چرا وضع بازنشستگانش انقدر فلاکت بار هست؟ یا پیمانکاران ما (قرارگاه و ... ) چرا قیمت تمام شده پروژه هایشان انقدر بیشتر از پیمانکاران خارجی است؟
یا شرکتهای مخابراتمون از انحصار بیاد بیرون می توانند با نمونه های خارجی رقابت کنند؟
تا موقعی که ما بخواهیم با اندیشه های دولتی همه چیز را اداره کنیم و موقع گند زدن فحشش را به لیبرالها (طرفداران اقتصاد آزاد و عدم دخالت دولت) بدهیم همین آش و همین کاسه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
امکان نداره این دو کارخانه تعطیل بشه. این هم مثل ماجرای حجاب و آمریکا به هویت و بقای نظام بسته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اخر بی حجابی میشه هم جنس بازی برو ببین چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
ما کشور عجیبی داریم مدیران همین مجموعه های زیان ده حقوق و پاداش نجومی می گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
خودروسازها سهم سازمانها و اشخاص خاص و نمايندگان را بدهند بعد با لگنته هاي عهد بوق و پر مصرف جيب ملت را بزنند به اميد روزي که رانت و انحصار و مافياي قدرت برچيده شود و عدالت واقعي حاکم گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
کسی نگفته شرکت را تعطیل کنند. آدم بی رقیب بمونه هر آشغالی میسازه تحویل میده. رقیب خودروساز ایرانی الان کیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
تو شرکت مپنا یه پروژه هست که پژو 405 رو تبدیل به یک خودرو هیبریدی کردن تو تستهایی که شده عالی بوده از نظر قدرت شتاب مصرف بنزین و ... تنها مشکل ظاهرا قیمت هست که اگر پیگیری بشه و به تولید انبوه برسه اونم میتونه پایین بیاد به نظر من یه گزارش تهیه کنید در موردش کرج جاده ملارد بلوار مپنا مکو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
عزیز برادر میدونی که همه قطعاتش وارداتی است تولید خودرو باید بصورت جوینت ونچری باشد و سرمایه گذار حارجی
یک جایی شنیدم ازمتخصصان که الودگی هوای شهرها ناشی از خودرو ها نیست
نه تنها صنعت خودرو بلکه بقیه صنعت ها هم باید تعطیل بشه. اگه فکر کردید بقیه صنعت ها مثل پتروشیمی، پالایشیگاهی، معدنی، فولاد حتی دفاعی کشور آش دهان سوزی هستندف اشتباه کرده اید. همان این صنعت باید به روز رسانی بشوند. از تکنولوژی های قدیمی 50 سال پیش (مخصوصا معدنی ها) استفاده میکنند و انتظار معجزه نباید داشت
اينكه صنعت خودرو مي بايست دچار تحول بشود درست اينكه سياست در تصميم گيري هاي مديريتي نقش دارد درست اينكه يك عده ادم فكر مي كنند شركت هاي بزرگ خودرو ساز ارث پدرشان است درست؟لطفا(لطفن) جواب اين سوالات را بدهيد:1- كدام صنعت در كشور كيفيت صنعت خودرو را دارد؟2- مشكل مرگ و مير فقط براي كيفيت خودرو هاست يعني سهم فرهنگ رانندگي -كيفيت جاده ها- حضور به موقع پليس- نحوه اخذ گواهينامه - قوانين بازدارنده (البته به غير از جريمه نقدي).كمبود مراكز امدادي و بيمارستاني ..هيچ نقشي در در افزايش تلفات ندارد؟3-ورود خودرو هاي خاجي (در شرايط تحريم)چيني مشكلات را حل مي كند؟ترمز هوآووي -آزبست لنت- يادتان رفته است ؟4- تنها صنعت رو پاي كشور خودرو سازي بود كه برخي آگاهانه منافع شان ايجاب مي كرد ورشكستش كنند تا حدودي موفق شدندآيا دولت از اين صنعت حمايت كرد ؟5- بنزين توليدداخل استاندارد است؟6-خدمات پس از فروش خودرو هاي خارجي چه مي شود؟ 7-چرابعضي به بهاي آبادي كشورهاي بيگانه حاضرند كشور خودشان عقب بماند؟ 8 -چرا قيمت خودرو ها در بازار خودرو هاي دست دوم را سامان نمي دهيد؟(كه مردم به آن شيطان بازار مي گويند)9-اينكه رگ تعصبات ايراني گري بعضي ها وقتي منافشان به خطر مي افتد باد نميكند جاي تعجب ندارد؟10- دلتان براي سفره مردم مي سوزد چرا به قيمت شير - گوشت -رب و مرغ و تخم مرغ ...كاري نداريد ؟مرغ ارز مي خورد كه به جاي فروشي كيلويي شانه اي فروخته مي شود و صدو بيست در صد افزايش داشته است؟11- هزينه را شركت مي كند شوراي رقابت قيمت مي دهد بعد مي خواهيد خودرو ساز شق القمر كند؟
خدا ريشه حسادت -رانت خواري -وطن فروشي را بخشكاند
پاسخ ها
سام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
حرف شما متین همه امورات مشکل دارد ولی نظر ما هم تعطیلی کارخانجات نیست . ما می گوییم واردات را ازاد کنید !
در ضمن راه را برای خودروهای چینی همین کارخانه های وطنی باز کردند و 90 درصد تولیدات این کارخانه ها جنس های چینی می باشد!
چطور می شود خودرو در بازار برای مشتری واقعی نیست ولی کارخانه خودرو را بصورت کارتکس به دلال انهم هر چند تا که بخواهد می دهد!
این خودروهای کارتکس از کجا می ایند؟
البته شما هم یک چیزهایی را راست می گویید . خودروها را عوض کردیم انوقت با فرهنگ مردم چه کنیم!
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
خدا خيرت بده زدي به هدف. چون خودرو سازي داره نفس مي كشه ميخوان اونم متوقف كنن تا راحت شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اولا هووو نه هواوی
بعد از اون خدمت شما عرض شود مگر از این صنعت بیهوده کم حمایت شده هر سال از یه محصول ملی رونمائی میشه که هر یک از دیگری خجالت آورتر و مضحک تر هرسال یه آپشن از ماشینها کم میشه ولی قیمتش افزایش پیدا میکنهو مردم بیچاره هر سال فریب این مافیا رو میخورن و هزاران مسئله دیگه.شما هم ناراحت نباش لگر در این کارخونه ها تخته شه و شما هم یه کم چیز یاد گرفته باشی
اینقدر کار پیدا میشه که تو هم بیکار نمونی ولی در عوض عمرت بیشتر میشه و سالم تری.
علي
| Netherlands |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دمت گرم !!!
نياز مملكت 80 ميليوني ايران به خودرو حداقل سالي 2 ميليون دستگاه است ، يك خودروي استاندارد با كيفيت جهاني حداقل 8 هزار دلار است يعني اگر بخواهيم نياز كشور را به خودرو از خارج تامين كنيم بايد سالي 16 ميليارد دلار فقط خودروي نو بخريم حالا هزينه هاي تعميراتت و قطعات نگهداري حساب نميكنيم
آخه با اين درآمد سرانه و فروش نفت و داريم كه بخريم ؟؟؟ ملتي كه درآمد سرانه اش در حد پائينترين كشورهاي دنيا است ، توقع خريد بنز و مازراتي را نبايد داشته باشد !!! مگر اينكه دوستان مشتاق خودروي چيني باشند كه البته مشخص است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مگه الان غیر از این هست.8000دلار ارزبری ندارند ولی همین خودرو های وطنی 4000دلار که ارزبری دارند.پس مشکل جای دیگه. هستش..بیخود مساله خروج ارز از کشور رو بهونه نکنید.
این رفراندوم برای چی ساخته شده؟ نماینده های مجلس پس چیکار می‌کنند، شرم باد بر هر مسئولی که به خاطر سود خودش، خون اونهمه شهید رو فراموش کرده
جدیدا خودرو ساز ها چند نفر کارمند گذاشتند پست هایی در حمایت از این خدا نشناس ها بگذارند.اگر مثبت و منفی ها را برقرار کنید معلوم میشه چند نفر از این حلبی ساز ها حمایت می کنند ..خیانت خیانته ..با کارمندی پست گذاشتن درست نمیشه
شرکتی که جرآت میکه برای محصول 25 سال پیشش (پرشیا) ناز و کرشمه کنه و بعد از کلی افاده 38 میلیون تومن بگذاره روش که ایها الناس اینی که 9 ماهه نمیفروشم الا بیایید پول بدین 15 روزه میدم، باید درش رو ... گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
صنهت خودرو استاندارد است و ماشینها خوب و بی نقص هست. درحالی که صنعت بانکداری خراب است و ریشه مشکلات بانکها هست. الان یک کارمند بانک خیلی حقوق میگیرند
پاسخ ها
کارمند بانک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
برو بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اقا نعمت ما ایران خوردرو و سایپا را می گیم نه کارخانه بنز
تمام خودروهاي توليدي فعلي و 2 سال قبل استاندارد يورو 4 به بالا دارن مانند اغلب توليدات فعلي در دنيا . تا استاندارد يورو 6 هم بايد پول بيشتري صرف بشه.
مشكل اصلي آلودگي هوا عدم توانايي براي حذف خودروهاي فرسوده است نه توليدات خودروسازها
الان پكن يكي از شهرهاي آلوده است پس بندازيم تقصير آلودگي را گردن خودرو سازهاش
آلودگي هوا فقط به خودرو بر نمي گرده آقاي مقاله نويس
لطفا خصومت بي جا با خودرو ساز نداشته باشيم واقعا تعطيل كردن خودرو سازها سبب بيكاري حدود 3 ميليون نفر مي شه چون صنايع و پيمانكارها وابسته زياد در خودروسازي داريم
لطفا كمي واقع بين باشيم
تابناك كلا با خودروسازهاي داخلي مشكل داره اينو قبل بارهابا مقالات بي اساس نشون داده
گرچه پستش نمي كني ولي كمي از خدا بترس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
منفی
باسلام به همۀ دوستان و هموطنانم.
همۀ عزیزان از خودروهایی که غالب اونها فناوری ساختشون به بیش از دو دهه قبل برمیگرده و ما محکوم به تولید آنها بر اساس تعهدات و محدویت هایی که داریم هستیم، فرمایشاتی داشتند که شاید همۀ آنها در جای خود درست و قابل تامل باشه.اما دوستان ! ! چرا هیچکس از نوع سوختی که این خودروها اعم از سبک و سنگین مصرف میکنند حرف و سخنی به میان نمیاورد؟ گاز گازوییلی که گوگرد آن چند برابر میزان استاندارد است. ویا بنزینی که برای بالا بردن کیفیت آن، به جای تترااتیل سرب که گفته میشد سرطان زاست، پارازایلین که تولید کارخانجات پتروشیمی است به آن اضافه میکنند و خروجی آن از اگزوز اتومبیل ها مواد بیماری زا و مرگبار است.
از این دست مواد که حتی در کارخانجات لاستیک سازی و داروسازی تولید و وارد فضایی که محیط تنفسی ماهستند میشوند.
متاسفانه دولت ها در طول سال های گذشته این رفتار نابخردانه را در تولید و اشاعه این مواد داشته اند، بدون اینکه برای بهینه سازی و رفع مشکلات ناشی از آنها اقدام جدی بعمل بیاورند.و مثل همیشه مقصر اصلی مردم هستند. که خودروهای خود را به موقع تعمیر نمیکنند و به روز نگه نمیدارند.
شرم بر همۀ آن کسانی که لباس حق بر باطل میپوشانند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اوکی قبول، اینجا بحث خودرو هست. اگر اون موضوعات رو هم به
چالش بکشید اونا هم مشتریای خودشو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
خودرو ساز = ابروریز کشور
دو صنعت خودرو ساز داخلی قلک مسولین میباشد ؟ اگر سرمایه ای که صرف این دو شرکت خودرو ساز نمودند ، صرف سرمایه گذاری حوزهٔ کشاورزی ،و دامداری ، میکردند یقینا ایران اکنون نیاز به واردات چهل ، پنجاه میلیارد دلاری برای زندگی مردم نداشت ، صدها صنعت کوچک ،و متوسط ،و بزرگ وابستهٔ محصولات کشاورزی ،و دامی را میشد داشته باشیم ،مانند صنعت نساجی ،صنعت چرم سازی ،و صنعت تبدیلات محصولات کشاورزی ،و دامی ؟ اما افسوس که منافع عده ای در همین دو صنعت بنجل ساز بنام خود رو است ؟ از وقتی منافع شخصی ،و کروهی جای منافع ملی را گرفت ،بدبختی ،و نگبت گریبان گیر ملت ایران شد ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
سلام يعني دولت كل دارايي اش را ريخته توي خودرو سازي در صنعت ديگه اي هزينه نكرده بفرماييد بقيه سرمايه هارو به غير از هزينهاي كه در صنعت خودرو كرده صرف كشاورزي بكنند ببينيم نتيجه مي گيرند مثلا هزينه هاي مسكن مهر را..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
چه خودرو سازی؟
خودروهای پنجاه سال پیش کره؟
بی کیفیت و بدون خدمات پس از فروش
گرون و بدون رقابت و انحصاری:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
كشور همه چيزش بايد به همه چيزشبياد نيشه كت شلوار بپوشي با دمپايي..خودروساز ها اگر مشكل پيش پاشون نبود قطعن پيشرفت زيادي مي كردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
این حرفها بده
مگه ندید سایپا پارسال یک اپشن به پراید اضافه کرد
"""زه بغل """
این هنر نیست
مشکل این صنعت و صنایع مشابه اینه که مسئولین و خانواده های دور و نزدیکشون از این طریق دارن نون میخورند و اقامت شش تا کشور اروپایی و آمریکای مرگ بر او رو همزمان دارند خوب نمونش همین صنعته که دارن یه تیمه آهن قراضرو با 50 برابر قیمت واقعی به راحتی میفروشن ،ما مردم هم بجای نخریدن وقتی سایتشون باز میشه خودکشی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
تا موقعی که تکنولوژی جدید وارد کشور نشود وضنعیت مملکت هرگز بهبود نمیابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مثبت
این خودروهاییکه میسازند هردستگاه هزینه اش زیر دوازده میلیونه وهمه قطعاتش چینی بدرد نخور
وآنرابه پنجاه میلیون میفروشند سی میلیونش مال آن پشت پرده گردن کلفته ده میلیون مال مونتاژکار وده میلیون هم هزینه پس راست میگن ضرر میکنند !!!
من یک کارمندبازنشسته وزارت نفت هستم بنظرمن تازمانیکه دست اندرکاران بصورت اصولی زیرساختها (خیابانهاوبزرگراههاونرخ بنزین و....)رادرست نکنندوضع همین خواهدبود.
جدای از پولهای کلانی که این شرکتها سالانه از جیب مردم به غارت می برند، اگر تنها 30% از سوبسیدی که دولت به این شرکتها پرداخت میکند تا مردم را به کام سرطان بفرستند و یا 10% از سوبسیدی که دولت برای سوخت این لکنده ها پرداخت می کند را صرف تحقیقات و زیرساختهای لازم برای ماشینهای برقی می کردند الان وضعیت شهر های ما کاملا سالم بود.
خودرو سازان ایران یا باید خودشان را اصلاح کنند یا باید تعطیل شوند البته پس از 50 سال اینها ثابت کرده اند که اصلاح پذیر نیستند بنابراین تعطیل شدنشان بهتر است چون 40 هزار کارگر دارند که سالانه بیش از این تعداد در جاده ها می کشند دوم اینکه به دلیل مصرف زیاد روزانه ده ها میلیاردتومن سوخت هدر می دهند و هزاران میلیارد هم به محیط زیست آسیب می زنند و باعث بیماری مردم می شوند و در نهایت 3 برابر قیمت واقعی محصول تولید می کنند و تنها فایده شان پر کردن جیب مافیای خصولتی است که در این صنعت لانه کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مثبت
خودروسازها ظلم عظیمی به مردم می کنند. یک نماینده که رئیس تحقیق و تفحص از خودروسازها بود گفته بود علت العلل مشکل خودروسازی پولی هست که از این راه به دولت می رسه. آیا کسی شک داره که وارد کردن خودرو بدون تعرفه هزینه فقط صرفه جویی بنزینش اقتصادسنجی. مشکل فقط اینه که خودروسازها داداشم حقوق های نجومی رو لازم دارم. مطمئنی باشید.این وسط برای اون ها گور پدر آلودگی هوا و کشته شدن مردم.
زمین خوردن بزرگترین صنعت کشور، نگرانی از شورش خریدارها، کارگرهای اخراجی و قبول شکست در مقابل تحریمها.
حمایت از خودروسازی حیثیتی شده .
وگرنه به لحاظ اقتصادی هیچ توجیهی نداره. فقط به دلایل سیاسی و امنیتی تا حالا سرپا نگهش داشتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
از جیب خودشون هزینه کنند چرا از جیب مردم ؟؟
واقعا راست گفت نگارنده...اما به یه نکته ریز توجه نکرد! این صنعت شاید برای خودش زیانده باشه(که البته اونم بعید میدونم) اما برای سایر ارگان ها کاملا سود ده و پر منفعته!
چجوری؟ بدین صورت: وقتی تعداد ماشین ها بالا باشه یعنی مصرف سوخت و فروش بنزین بالاتره و این یعنی سود پتروشیمی ها و البته دولت! وقتی تعداد ماشین ها بالا باشه تعداد جرائم رانندگی بیشتر میشه (که البته تازگیا راهنمایی رانندگی یاد گرفته هر خیابونی رو که دلش بخواد پارک ممنوع میزنه تا با پارک اجباری مردم جرائم زیادتر بشه!) و این یعنی درامدزایی برای نیروی انتظامی و باز هم دولت! با زیاد بودن خودرو ها طرح ترافیک اجرا میشه و باز این یعنی فروش طرح و یعنی درامدزایی برای شهرداری! وقتی هوا آلوده باشه مراجعات به دکتر و بیمارستان افزایش پیدا میکنه و این یعنی درامد برای قشر پزشکی و بیمه ها و البته بالتبع باز هم دولت! وقتی هوا اینقدری آلوده بود یا ماشین ها اونقدر بی کیفیت و نا ایمن باشن که خدا ناکرده فوتی داشتیم این یعنی درامدزایی برای سازمان های مرتبط با اموات مثل بهشت زهرا و سنگ فروش ها و غیره و البته باز هم غیر مستقیم دولت!
همونطور که میبینید شاید خود صنعت خودرو سازیمون کاملا ضرر ده البته برای مردم و جامعه باشه اما غیر مستقیم کاملا سود ده برای دولت، برخی نهاد ها (که دارای سهمیه از فروش هستند) ، و خود مدیران خودروساز ها هست...
تمامی این فعالیت های صوری که برای نشان دادن کنترل و کاهش آلودگی در تبلیغات صدا سیما میشه صرفا برای گول زدن مردمه!!
باید در برابر ظلم خودرو سازها با الهام از مبارزه منفی گاندی سوار بر اسب و قاطر و الاغ در شهرها تردد کرد و صدای مظلومیت این ملت را به گوش دنیا رساند.
در تابناک با تو خوندیم " پرشیا ۸۰۰۰ دلار شد که میشه با این پول کمری و لکسوس و .... در خارج از کشور خرید" حالا برو بگرد دزد اییییین همه تفاوت قیمت رو.
خودروسازهای محترم!!!! نگید تا حالا با ضرر ماشین رو به فروش رسوندید برید بگردید این بی عرضگی از کجاست!!!!
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اخوی کی به تو گفته کمری و لکسوس ۸۰۰۰ دلاره این خودرو ها بسنه به مدل و ملحقاتشان بین ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار قیمت دارند لطفا راجع به چیزی که نمی دانی بر اساس رویا هایت اظهار نظر نکن چون اگر این خودروها باز وارد هم شوند ویژه ۵ درصد ثروتمند جامعه خواهند بود و نه قشر کارگر و کارمندی که باید به فکر نان باشد نه خودرو
در این که خودرو ها سهم بالائی در ایجاد آلودگی هوا دارن اصلا شکی نیست. اما یک بخش دیگه که متاسفانه یا خوشبتانه باز هم به دولت مربوط میشه کاملا مخفی مونده و بهش پرداخته نمیشه و اون سهم آلاینده های ثابت هست.
بخاری های منازل که بازدهی انرژی بسیار پائینی دارن، ساختمان های قدیمی و بدون عایق که باعث هدررفت انرژی میشن و موتورخانه هایی که دمای اونها روی 90 درجه تنظیم میشن باعث آلودگی بیشتر هوای شهر ها میشن. بخاری ها در کارخانه جاتی داخلی تولید میشن که مثل مونتاژ خونه های اتوموبیل افزایش بهره وری و تولید محصول کم مصرف با بازدهی بالا مهم نیست. موتورخانه های منازل از مشعل های قدیمی استفاده میکنند که باید با کمک دولت و با وام های بلاعوض تعویض بشن.

در تمام موارد مقصر نهائی دولت ها هستن اما در کمال بی انصافی مردم رو مقصر میدونن.
تو ایران همه چی زوره
آمارکشته ها با این خودروهای بی کیفیت در سال تو ایران سه برابر جنک 3ساله یمن هست
ولی ایا جون ادما تو ایران مهمه؟
به بهانه جلوگیری از بیکار شدن کارگران و کارمندان خودروسازان و در اصل بخاطر رانتها و اختلاس‌های میلیاردی در این مجموعه ها همچنان بکمک عوامل مافیایی حمایت می‌کردند و الا به خوبی میدانید که ماشینهای روز دنیا و البته دست دوم با کارکرد کم بمراتب بهتر و ارزانتر از این تابوت‌های چهارچرخ وطنی هستند اما با زور آنها و حمایت و با شعار حمایت از محصول داخلی حفظ شده و هزاران نفر را بکام مرگ و یا معلولیت کشانده.
1000 یوان می شود یک ماشین سه چرخ الکتریکی خرید که یک اتاقم شبیه پراید دارد با ۲ میلیون تومان ماشین برقی هم با زیر ۱۰ میلیون تومان میشه از چین خرید خودم تو چین دیدم
شما را به خدا .درب این خودرو سازان را بندید....... 2000 هزار نفر حتما کاری برایشان پیدا میشود .شما با بستن درب این اربه هها .از گشتن 10 ها میلیون نفر معلول .بی سرپرست ...و خرج روی دست سلامت گذاشتن بردارید ......حرف مردم را بشنوید .کادر به استخوان رسیده .خودشان درب انها را خواهند بست اگر این کا را نکنید.............دیگر خبری از خرید وپی فروش نیست .دلال هها هم بیپول ماندند چون ماشنها روی دستشان باد کرده .پس دلالی را تمام کنید ...........
برای ملت زیان ده میباشد ولی برای برخی کارخانه و پاپوشی برای خالی کردن قانونی جیب مردم است درضمن نام اصلی ان لگن سازی میباشد نه خودروسازی...
بسیاری از آلودگی شهرهای بزرگ ناشی از سیستم های گرمایشی منازل است که نیاز به اصلاح دارد. در کوتاه مدت باید نسبت به کامل سوختن آن راه کارهایی ارائه شود و در دراز مدت با ایجاد نیروگاه های خورشیدی و هسته ای و ... عظیم و کاهش قیمت برق مردم به استفاده از وسایل گرمایشی و پخت و پز برقی ترغیب شوند و در مورد خودروها باید موتورهای هیبریدی چه در خودرو و چه موتور سیکلت گسترش یابد. و حتی در مورد فضای سبز باید فضای سبز بگونه ای باشد که درختانی که در زمستان برگ دارند و تولید اکسیژن می کنند گسترش یابد. و بسیاری از فعالیت هایی که نیاز به تردد زیاد دارند به منزل آورده شود و یا بصورت الکترونیکی شود.
خدایا شکرت ملت ایران ملتی باهوش وخودکفا هستند وبالاخر راهی برای هر کاری پیدا می کند
تابی مثبت منفی را برداشتی ببین چگونه را پیدا کردن مثبت منفی را برگردان؟/...
علاوه بر مصرف بالای سوخت در خودروهای داخلی و آلودگی هوا ، صنعت خودروسازی بالاترین ارز بری را در صنایع ایران دارد. حتی قطعات ساخت داخل هم بدون ارز نمیتوانند تولیدی داشته باشند. مواد اولیه موجود در بازار هم با ارز تهیه میشود.
2
در بد بینانه ترین حالت هم تعطیلی شرکنهای خودردساز به نفع ملت است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی