بازدید 11954

جزئیات حمله به پزشک در حال خدمت

کد خبر: ۸۵۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 November 2018

یک پزشک در یکی از درمانگاه های مشهد از سوی همراهان یک بیمار مورد حمله با ضربات چاقو قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

به گزارش ایرنا، سروش احمدی مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد به ایرنا گفت: حمله یکی از همراهان بیمار به یک پزشک شامگاه چهارشنبه گذشته در درمانگاه 'سلامت' واقع در بلوار هدایت مشهد رخ داد که در این حادثه دکتر 'محسن امیرآبادی 'بر اثر ضربه چاقوی جوان همراه بیمار به سرش به شدت مجروح شد.

در این حادثه پزشک از مرگ نجات یافت اما ضارب متواری شده است.

پزشکی که مورد حمله قرار گرفت درباره این حادثه گفت: شامگاه چهارشنبه گذشته در حالی که مشغول ویزیت یک بیمار قلبی بودم، به من اطلاع دادند کودکی که نیاز به بخیه دارد به درمانگاه مراجعه کرده است.

وی افزود: برای معاینه کودک به اتاق دیگر رفتم و پس از معاینه وی و مشاهده شرایط غیرحاد، به والدینش گفتم پس از اتمام ویزیت بیمار قبلی، پیشانی کودک را بخیه خواهم زد.

این پزشک در ادامه افزود: در این فاصله پدر کودک به اتاق مراجعه کرد و با فحش و ناسزا درمانگاه را ترک کرد. من پس از اتمام معاینه بیمار علت پرخاشگری و توهین پدر کودک را جویا شده و خواستار رسیدگی مسئولان درمانگاه به این مسئله شدم لذا برای تمدد اعصاب برای لحظاتی کوتاهی به خارج از محل کارم رفتم.

پزشک مضروب گفت: در این هنگام با تهدید فردی ناشناس مبنی بر بازگشت فوری به درمانگاه جهت ادامه معاینات مواجه شدم و در حالی که تصمیم به برگشت داشتم هنگام عبور از کنار وی ضربه شدیدی به سرم زد و گریخت. پس از ورود به کلینک متوجه خونریزی شدید در ناحیه سر شدم که گویا بر اثر کشیده شدن چندین نوبت چاقو بود.

وی افزود: با این حال شکایتی از این فرد نکردم اما پیگیری جدی موضوع را از طریق نظام پزشکی و مسئولان ذیربط جهت پیشگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری برای سایر همکارانم در بخش بهداشت و درمان دارم.

علی بیرجندی نژاد رئیس نظام پزشکی مشهد نیز گفت: به مشاور حقوقی سازمان نظام پزشکی مشهد ماموریت داده ایم موضوع را با جدیت تمام برای احقاق حقوق پزشک مجروح و همچنین جامعه پزشکی پیگیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۵
این کار ها از زمانی شروع شد که جناب قاصی زاده ، حرف های پوپولیستی فرمودند تا مقدمات رئیس جمهور شدنشان را فراهم کنند .
بله کار زشتی است
حتما پزشک نه برای تمدد اعصاب بلکه برای عدم انجام بخیه کودک محل را ترک کرده برای تلافی ناسزاها.
قضاوت با خودتان.
نشون میده دکتره هم حال خوونواده مریض رو گرفته
مشخص چقدر فشار به اون پدر کودک امده که این حرکت کرده
والا هیچ کس در این شرایط این کار نمیکنه
واقعه بین باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
دقیقا با نظر شما موافقم. احتمالا خود این پزشک پدر
نبوده یا احساس پدرانه نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
جناب واقع بین چرا واقع بین نیستی که در هر حالت نباید چاقو کشی کرد
لابد بدليل اعتراض همراه بيمار از بخيه زدن طفره رفته است. حالا هم مثل موارد مشابه كه دكتر باعث مرگ بيمار شده و 10 درصد مقصر است، اين همراه 2 درصد مقصر است.
لذا برای تمدد اعصاب برای لحظاتی کوتاهی به خارج از محل کارم رفتم.!!!!!!!!!!
خشونت اون افراد غیر قابل دفاعه و لی دکتر عزیز!! وقتی متوجه حال بد پدر کودک مجروح نمیشی و با خونسردی از اونجا دور میشی و مثلا میخوای کلاس بزاری همین میشه خوب.
مردم اعصاب ندارن از هزار جا تو فشارن پس لطفا درکشون کنید.
این که گفته من پس از اتمام معاینه بیمار علت پرخاشگری و توهین پدر کودک را جویا شده و خواستار رسیدگی مسئولان درمانگاه به این مسئله شدم لذا برای تمدد اعصاب برای لحظاتی کوتاهی به خارج از محل کارم رفتم تابلو هستش که ناز کرده و درمانگاه را ول کرده رفته بیرون تا حال بابای بچه را بگیره و بابای بچه هه هم قاطی کرده. از نظر من باباهه حق داشته
بهتر نبود حضرتعالی بجای تمدد اعصاب پیشانی آن کودک را بخیه میزدید تمدد اعصاب به نظر من بهانه است شما تاز بخیه زدن پیشانی کودک سرباز زده اید متاسفانه کادر پزشکی هر چیز کوچکی را رسانه ای میکنند و متاسفانه رسانه ها به مدافعان پزشکان تبدیل شده اند اما مردم چی ؟ بیماران چی؟ انصاف کجا رفته ؟ در یک اورژانش یک دکتر عمومی میزارن و اون باید به همه مراجعتن رسیدگی کنه از تصادفی گرفته تا مریضای اورژانسی . معلومه نمیرسه ولی بخاطر اینکه پول بیشتری بگیرن صداشون درنمیاد و تقاضای دکتر بیشتر نمی کنن
پاسخ ها
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
سزای افراد قدر نشناس و بی منطقی مثل تو که فقط از پزشک و پرستار و همه کارمندان دولت و همه عالم و آدم طلبکارید و فکر میکنید همه به شما بدهکارن و با اینکه میبینی پزشک مملکت رو با
چاقو زدن باز میگی تقصیر پزشک هست.اینه که وقتی مشکلی پیدا کردی و نیاز به پزشک داشتی کسی بهت کمک نکنه تا اینقدر چشم سفید و نمک نشناس نباشی.
متاسفانه در چنین مواردی همه رسانه ها به دفاع از پزشکان می پردازند، ولی بیمار ، خصوصا همراه بیمار که به شدت تحت فشار است رو کسی درک نمی کنه، بعضی وقت ها پزشک چنان بیخیال و بعضا توهین آمیز به عزیزترین فرد آدم که بیمار است برخورد می کند که راهی جز تخلیه فشار وارده جز با انجام این برخورد نمی ماند اگر چه مردود است ولی گاهی چاره دیگه ای نیست و ناخوداگاه این اتفاق می افتد
دوستانی که به پزشک ایراد میگیرند . . . همونایی که دیپلم ردیشونو با تک ماده گرفتند . . . خودشون اگه میتونند درس بخونند البته که توانایی مغزیشو دارند بعد کنکور قبول شن بعد هفت سال بیان پیشونی کودک رو بخیه بزنند.
وضعیت خدمات رسانی در مراکز درمانی، واقعا بسیار بسیار اسفبار است. نظام بهداشتی و درمانی کشور، به اندازه ای فشل است که با افغانستان و پاکستان، به راحتی قابل مقایسه است.
خدا نکنه یه اتفاق اینجوری برای یه دکتر بیفته اما از اون طرف روزانه شاید چندین نفر به علت همین تمدد اعصابها به کام مرگ میرن کسی هم ککش نمیگزه
نکته مهم نوع روایت این پزشک محرتم است!باید صحبت پدر کودک را هم شنید. احتمال دارد دکتر محترم از سر لجبازی درمان را ترک کرده باشد حالا داره میگه تمدد اعصاب! نباید یک طرفه به قاضی رفت
البته ایشون اینجوری تعریف کردند، ولی شما با همون لهجه و گویشی از اکثر پرسنل بیمارستانی و درمانگاهی سراغ داریم قرائت بفرمائید. ایشون مشغول ویزیت بیماری بودن و رفتن یه سر بچه هم زدن و گفتن چیزی نیست و شما بچه رو دراز کنید روی تخت و باند روش بزارید تا من بیام، بعد از ده دقیقه که تشریف نیاوردن و خانواده ی بچه هم کلافه شدن که جگرگوشه شون داره اینجوری خونریزی میکنه میان به این آقا پرخاش میکنن و فحش میدن. ایشون هم که بهش برخورده میاد میگه اصلا من دست به بچت نمیزنم بیا ببرش یه درمانگاه دیگه و چهارتا هم ایشون به اونا بد و بیراه میگه و البته فحشای مودبانه مثل بی فرهنگ بی شخصیت و .... . بعدشم با گردن افراشته میزاره میره بیرون توی محوطه هواخوری و بچه کماکان داره از درد و خونریزی تو بغل مادرش و جلوی چشم اطرافیانش به خودش میپیچه و همه با عصبانیت به این ماجرا دارن بهت زده نگاه میکنن ! بعد هم طبیعیه که یک نفر به غیرتش برمیخوره و میره سر وقت آقای دکتر جوان که بیخیال توی محوطه داره میچرخه تا این خانواده رو براش از درمانگاه بندازن بیرون.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
دقیقا درست گفتید.رفتار خیلی از پزشکها همراه با بی مسوولیتی شده و تا اعتراض میکنی حراست رو صدا میزنن.
تو خیلی اشتباه کردی محل خدمتت رو ترک کردی
مگه توی درمانگاه مریض نداشتی که رفتی بیرون؟؟
اگه نظام درمانی درست و حسابی بود، بعد از محاکمه ضارب، شما رو هم از کار بیرون میکردند
آقای وزیر بخیه زدن کار یک دکتر نیست مگر توی یک درمانگاه سلامت در شهری بزرگ و کلان مثل مشهد باید تنها یک پزشک باشد پرستاری وجودندارد تا کار بخیه را انجام دهد و بروز چنین ناراحتی ها در مرکز درمانی نشود . واقعا متوجه اشتباها یتان باشید.
باید پزشکان این واقعیت را بپذیرند که در مقابل دریافت حقوق و دستمزد خدمتگزار مردم باشند نه طلب کار و آقا بالاسر
هر کسی که گفته های این پزشک را بخواند متوجه میشود که ایشان با تکبر رایج بین اکثر پزشکان از انجام وظیفه خودداری کرده و منجر به این قضیه شده است اگر چه خشونت آن فرد مراجعه کننده زشت و محکوم است بایست به قصور پزشکان در این موارد هم رسیدگی شود.
متاسفانه اکثر پزشکان شرایط روحی مردم رو درک نمیکنند و با تکبر و غرور و سهل انگاری موجب آسیب های جسمی و روحی به مردم می شوند ویا مرگ ایشان. بعد هم با اصطلاحات عجیب و غریب یه جوری قضیه رو ماست مالی می کنند.البته معدود پزشکان متعهد و مسلمان و باغیرت هم داریم که برای خدمت ، شب وروز نمی شناسند.
انگار توی این مملکت کلمه خدمت بد معنی شده است. پزشک درحال خدمت یعنی چه؟ مگر بطور رایگان در محل کار حاضر میشوند؟ مگر بیشترین درآمد در ایران نصیب پزشکان نمیشود؟ خسته نباشید ودست مریزاد به پزشکان وصنوف مختلف. اما خدمت را درجبهه کردند که نه حقوق بود نه آرامش ونه آینده و نه امنیت جان
ضعیفترازجامعه پزشکی وجودنداره یک تایپیست اگر یک اشتباه بکنه هیچی نیست ولی اگریک پزشک کوچکترین اشتباهی دراین شغل سخت وپیچیده بکنه به هزارجاباید جواب پس بده واقع بینی یعنی این
من خودم با چشمای خودم تو یه درمانگاه تو مشهد دیدم که بالای ابروی یه پسر بچه سه چهار ساله به اندازه دو سه سانت پاره شده بود و متصدی اونجا با نخ و سوزن داشت میدوخت پارگیرو و خدا میدونه که اون پسر بچه چه زجه ها و فریادهایی میکشید و از یکی کمک میخواست
میگفت دیگه خسته شدم ....
بابا کمکم کن....
پدر و مادرشم مجبور کرده بود دست و پای بچه رو محکم بگیرن
اون بنده خدا هم عیییییییین خیالش نبود
نکته اش دردی بود که اون طفل معصوم داشت تحمل میکرد یعنی یا بی حسی نزده بود
یا صبر نکرده بود اثر خودشو بذاره
البته جای همه تون خالی همون جا حسابی از خجالت اون فرد درومدم
.......
متاسفانه توضیحات پزشک ابهام دارد . باین سادگیها همراه مریض چنین کاری را نمیتواند بکند .احتمالا" وی بحالت قهر محل کارش را ول کرده و ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها