بازدید 9713
در پنجمین کنگره جمعیت رهپویان مطرح شد؛

روایت «محسن رضایی» از محل تشکیل قرارگاه جنگ رسانه‌ای علیه ایران/ جلیلی: از اقدام صحیح حتی در دولت روحانی باید حمایت کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این شرایط آمریکا مجبور شد خود وارد جنگ با عراق و افغانستان شود. حالا نیز اگر مسأله ایران برای آنها حل شود، تمام منطقه به دستشان خواهد افتاد و اگر شکست بخورند، وضعی درست می‌شود که قدرتی برای ایران شکل می‌گیرد و حتی اسرائیل به محاصره درمی‌آید؛ اما اگر آنان پیروز شوند ما را به مساجد هم راه نخواهند داد؛ بنابراین، این جنگ اقتصادی یک جنگ سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده و جدی است.
کد خبر: ۸۴۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 18 October 2018

پنجمین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی امروز با حضور و سخنرانی شماری از چهره های اصولگرا برگزار شد. در این مراسم «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان» رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و «پرویز سروری» دبیرکل جمعیت رهپویان سخنرانی کردند.

به گزارش «تابناک»؛ محسن رضایی طی سخنانی در پنجمین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در چهلمین سال انقلاب در رویارویی دیگری با آمریکا هستیم که از ویژگی‌های خاصی برخوردار و هدف آن آینده منطقه است، گفت: اسم این تقابل را رویارویی سرنوشت هم می‌توان گذاشت، چون نتیجه این رویارویی برای ایران و آمریکا تعیین‌کننده است و اینکه کدام یک از آن پیروز بیرون بیایند در آینده منطقه تأثیرگذار خواهد گذاشت.

محسن رضایی: تشکیل قرارگاه جنگ رسانه‌ای علیه ایران در عربستان و اسرائیل/ باید زیرخم اقتصاد را از دست آمریکا خارج کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم اکنون اولین کاری که باید انجام شود این است که این زیرخم را از دست آمریکا خارج کنیم و اقتصاد را سامان دهیم.

وی افزود: آمریکا در این چهل سال ضعیف‌تر شده است، به صورتی که پیش از انقلاب شاه ایران ابزاری در دست آمریکا بود اما پس از سقوطش، وقتی عربستان کوشید مأموریت آمریکا را در منطقه انجام دهد، نتوانست این نقش را به خوبی ایفا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در این شرایط، آمریکا مجبور شد خود وارد جنگ با عراق و افغانستان شود. حالا نیز اگر مسئله ایران برای آنها حل شود، تمام منطقه به دستشان خواهد افتاد و اگر شکست بخورند، وضعی درست می‌شود که قدرتی برای ایران شکل می‌گیرد و حتی اسرائیل به محاصره درمی‌آید اما اگر آنان پیروز شوند ما را به مساجد هم راه نخواهند داد، لذا این جنگ اقتصادی یک جنگ سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده و جدی است.

روایت «محسن رضایی» از محل تشکیل قرارگاه جنگ رسانه‌ای علیه ایران/ جلیلی: از اقدام صحیح حتی در دولت روحانی باید حمایت کرد

رضایی افزود: آمریکا ابتدا تلاش کرد با کنترل انرژی هسته‌ای‌مان بتواند ما را محدود کنند اما فهمید با کنترل هسته‌ای نمی‌توان جلوی نفوذ ایران را گرفت، چرا که رویدادهای جدیدی دارد به ضرر آمریکا در حال شکل گیری بود.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا، گفت: نباید فکر کرد اگر کسی از جمهوری‌خواهان به جای ترامپ می‌آمد، شرایط خیلی فرق می‌کرد، چون نظریه‌هایی پشت سر ترامپ قرار دارد و آن تفکر می‌گوید مسأله ایران باید برای ما حل شود.

رضایی با تأکید بر وقوع یک جنگ اقتصادی علیه ایران، اظهار کرد: اقتصاد نقطه آسیب‌پذیر ما بوده و آنان می‌خواهند با جنگ اقتصادی زیرخم ما را بگیرند. در واقع محوریت جنگشان اقتصاد است اما تمام برنامه‌شان علیه ما به اقتصاد ختم نمی شود.

وی با برشمردن پدیده داعش و جنگ رسانه‌ای به عنوان سایر برنامه‌های آمریکا علیه ایران گفت: آنان از این ابزار برای امسال و سال آینده استفاده خواهند کرد، پس این دو سال برای ما بسیار حساس و تعیین‌کننده است.

رضایی افزود: همه اقتصادها با شوک اقتصادی مواجه می‌شوند اما اگر ضربان اقتصاد در حد معقول باشد مشکلی پیش نمی آید ولی اگر این تپش کم و زیاد شود رکود و تورم را ایجاد می‌کند، حالا مسأله اقتصاد ایران نیز با تنظیم کردن این نبض‌ها حل می‌شود و باید ضربانش را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه ما وارد یک شوک شدید شدیم و سیاست‌های غلط اقتصادی به جای اینکه ضربان را کنترل کنند ضربان را هیجان دادند، گفت: اگر مدیریت درستی انجام می‌شد در بحث تحریم‌ها و جنگ رسانه‌ای راحت‌تر بودیم، مثلا اینکه قیمت ارز باید بین هفت تا هشت هزار تومان می‌ماند، البته نمی‌خواهم بگویم دولت سواد و فهم آن را نداشت اما برخی فرصت‌ها از ما گرفته شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما سه چهار سال وقت خوب را از دست دادیم. هم اکنون اولین کاری که باید انجام شود این است که این زیرخم را از دست آمریکا خارج کنیم و اقتصاد را سامان دهیم مردم امروز باید برادری دولت را ببینند و این نقطه آغاز است.

رضایی اظهار کرد: در جنگ رسانه‌ای قرارگاه‌هایی در عربستان و اسرائیل به وجود آمده و منافقین در اروپای شرقی حضور دارند که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های تروریستی دشمنان که به عنوان ابزاری علیه کشور از آن استفاده می‌کنند، گفت: ممکن است در آینده هم شاهد تعدادی از این عملیات‌ تروریستی باشیم چرا که می‌خواهند بگویند دست آورد امنیت نظام از بین رفته است. این جنگ‌ها و ترورها پروژه‌هایی است که آمریکایی‌ها بوجود آورده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هدف آمریکا این است که خودشان در منطقه فرو نپاشند و مسلمانان بیدار و متحد نشوند. چین و روسیه و اروپا و آمریکا می‌گویند ما باید از این منطقه بگذریم، ولی ما به دنبال این هستیم که گذشته را تثبیت و آینده را روشن‌تر کنیم. جنگ امروز جنگ ریال و دلار است. جهان اسلام باید متحد شوند یا آمریکا و اروپایی‌ها؟

وی یادآور شد: مسأله بسیار مهم است اما فرمول اساسی آن مردم است که باید به صحنه بیایند. تجربه نشان داده که مردم با حضور نیروهای انقلاب به صحنه می‌آیند و اگر نیروهای انقلاب در حال تردید باشند مردم به صحنه نمی‌آیند. آمریکایی ها می‌خواهند این عصای موسی را از دست رهبر انقلاب بگیرند یا آن را خنثی و بی‌تاثیر کنند.

رضایی در پایان گفت: دومین عملیات انقلاب ۱۳ آبان صورت خواهد گرفت و خود را آماده کنید که این صدای تکبیرها دوباره بلند شود.

رحیمیان: آنان که دل به آمریکا بسته‌اند مسلمان نیستند/ مرگ خاشقچی آمریکا و عربستان را رسوا کرد

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: کسانی که دل به آمریکا و غرب می سپارند از مسلمانان نیستند و کسانی که به دشمن خوش بین هستند و دلبسته اند، طبق آیه قران عقل ندارند.

حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان طی سخنانی نیز در پنجمین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و اسراییل و امثال ترامپ حتی مصداق یهود و نصاری نیستند و هزاران برابر بدترند. یهود و نصاری از جهت دشمنی با اسلام تفاوتی نداشتند و بر سر این دشمنی اختلاف ندارند، پس هرکس با آنان دوستی و هم پیمانی داشته باشد از آنهاست و کسانی که دل به آمریکا و غرب می‌سپارند از مسلمانان نیستند.

وی با اشاره به قتل جمال خاشقچی در ترکیه اظهار کرد: قتل خاشقچی تبدیل به یک معضل شده و آمریکا و عربستان و ترکیه را در یک وضعیت غیرعادی قرار داده تا یک گام بیشتر در رسوایی‌شان بردارند.

رحیمیان در پایان تاکید کرد: دشمنی و بغض و کینه دشمنان در رسانه‌ها و مصاحبه‌هایشان آشکار است. دشمنی آنان خیلی بیشتر از چیزی است که بر زبان می‌آورند و کسانی که به دشمن خوش بین هستند و دلبسته‌ند، طبق آیه قران عقل ندارند.

جلیلی: دولت سایه حزب و تشکیلات نیست

همچنین عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم گفت: ما خطاهای برجام را قبل از اینکه در مرحله اولیه خود به نتیجه برسد، طی نامه ای به آقای روحانی عنوان کردیم.

سعید جلیلی اظهار داشت: اگر نیروهای حزب اللهی برنامه هایی برگزار می کنند، قرار است بعد از این برنامه ها و اردوها، چه عملیاتی صورت بگرید؟ آیا همایش برای همایش است یا همایش برای اینکه عملیاتی صورت بگیرد؟

وی افزود: اگر چنین همایش هایی که نیروهای انقلابی برگزار می کنند، منجر به عملیات جدی یا همان کار فرهنگی تمیز نشود، چنین برنامه هایی تبدیل به موضوع فانتزی می شود.

جلیلی گفت: رهبر انقلاب زمانی فرمودند خرمشهرها در پیش داریم، باید این خرمشهرها را فتح کنیم. این خرمشهرها چیست؟ و چگونه می خواهیم به آن برسیم؟ خوب است که در چنین هم اندیشی هایی، به نقطه مشترکی درباره این مسأله برسیم.

وی گفت: برخی می گویند ما باید گوشه کاری را بگیریم. این خوب است اما رهبر انقلاب فرمودند که ما نباید موازی کاری کنیم. کشور هزینه ها و بودجه هایی دارد. نباید بگوییم چون دولت ضعیف است ما برای خودمان کار جداگانه ای انجام دهیم.

جلیلی با اشاره به مفهوم دولت سایه گفت: دولت سایه حزب و تشکیلات نیست؛ دولت سایه یک گفتمان است و ملک طلق هیچ کسی هم نیست. این مسأله نیازمند یک کار جبهه ای و تشکیلاتی فراگیر است.

وی تصریح کرد: یک رهپوی انقلابی نمی تواند نسبت به روند تحولات کشور بی تفاوت و منفعل باشد. اگر روندهای صحیحی در کشور وجود دارد، باید تأیید و پشتیبانی شود ولو اینکه دولت روحانی آن را انجام دهد. نباید بگوییم کار خوب، زمانی خوب است که من مسئولیت داشته باشم.

جلیلی گفت: اگر می توانیم کار خوب انجام دهیم و انجام ندهیم، خیانت کرده ایم. اگر جایی هم کار غلطی انجام می شود، باید تذکر بدهیم و بیان کنیم. امر به معروف و اصل ۸ قانون اساسی، اشاره به همین مسأله دارد.

وی افزود: زمانی برخی افراد می گفتند چون مردم از برجام خوششان می آید، پس نباید درباره آن حرف زد؛ اگر خطایی هست باید بیان کرد. ما این خطاها را قبل از اینکه برجام در مرحله اولیه خود به نتیجه برسد، طی نامه ای به آقای روحانی عنوان کردیم.

جلیلی تصریح کرد: رهبری در سال ۹۲ فرمودند که من به مذاکرات خوشبین نیستم؛ امروز همگان به این مسأله رسیده اند اما هزینه دادیم آیا میشد هزینه نداد؟ ما کار لازم با افکار عمومی برای بی اعتمادی به آمریکا را انجام ندادیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می گوییم ما رهپوی انقلاب اسلامی هستیم، این رهپویی نباید در یک موضوع به خصوص باشد. شما باید در اقتصاد، سیاست خارجی، صنعت و کشاورزی بگویید که فرق تفکر انقلابی با بقیه تفکرات چیست. تمام تلاش دشمن این است که مردم را از رهپویی انقلاب اسلامی منصرف کند.

وی افزود: وظیفه ما این است که بگوییم اتفاقا جریان انقلابی می تواند راهگشا باشد و بن بست ها را رفع کند. گاها می بینیم که در جریان انقلابی، دو سه تا موضوع به عنوان موضوعات اصلی مطرح می شود و تا ده سال هم همان دو سه موضوع، مدام تکرار می شود؛ باید ببینیم که اولویت و مشکل امروز ما چیست. باید مسأله های جدید که مشکل مردم است را مطرح کنیم.

وی با اشاره به باور عمومی جامعه ادامه داد: شما باید گفتمانی که می خواهد در جامعه غالب شود، همان باور انقلاب اسلامی باشد؛ امروز بدتر از تحریم های فلج کننده، تحلیل های فلج کننده وجود دارد. برخی اوقات یک تحلیل غلط و وعده و وعیدهای موهوم، می تواند ظرفیت شما را زمینگیر کند؛ در این صورت، افراد دچار تردید می شوند.

جلیلی گفت: دشمن با بسیج هر آنچه دارد، می خواهد در داخل کشور مردم را از تفکر انقلابی و انقلابی گری بترساند. ما باید تبیین کنیم که چه چیزهایی درست و چه چیزهایی غلط است. ما باید واقعیت ها را به درستی ترسیم کنیم.

سروری: مولفه‌های انقلابی‌گری را مورد بازبینی قرار دهیم

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: کرکره احزاب در ایام انتخابات بالا می رود و پس از آن پایین می آید، چون سیاست انتخاباتی کشور، صفر و صدی است و این شرایط کشور را از امکان چالش های موثر رقابتی دور کرده است.

پرویز سروری نیز طی سخنانی در پنجمین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه فرایند تکاملی جمعیت رهپویان، انقلابی و حساس بوده است، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی با تهاجم مواجه بود، جمعیت ما مجبور بود سهم خود را برای مقابله با دشمن ادا کند و «ما بر خلاف قواعد حزبی، مصالح انقلاب را بر منافع حزبی ترجیح دادیم»، تا جایی که در اوج شرایطی که جمعیت رهپویان می توانست برای توسعه خود از موقعیت‌های به وجود آمده استفاده کند، با توجه به شرایط انقلاب مبنی بر ایجاد مجموعه فراگیر انقلابی، وضعیت جمعیت را به شکل تعطیلی غیر محسوس کشاندیم.

وی ادامه داد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با مساعدت و مشارکت جمعیت رهپویان شکل گرفت و نقش بی بدیل آن در چنین موضوعی مشهود بود.

سروری با تأکید بر اینکه شرایط کشور ایجاب می‌کند احزاب انقلابی توسعه پیدا کنند تا بتوانند اهداف انقلاب را عمق بدهند، ابراز عقیده کرد: اما ساختارهای موجود کشور به خصوص ساختار انتخاباتی کشور، علیه این هدف است، چرا که ساختار انتخاباتی، ظرفیت‌های تحزب را از میان می‌برد و صرفا آن را در کارکردهای انتخاباتی خلاصه می کند.

وی افزود: کرکره احزاب در ایام انتخابات بالا می‌رود و پس از آن، رو به افول می گذارد، چون سیاست انتخاباتی کشور، صفر و صدی است.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: در انتخابات، یک حزب و جریانی ۴۹ درصد آرا را به دست می آورد اما سهمش صفر می شود و حزب و جریان دیگری، ۵۱ درصد آرا را به دست می‌آورد، سهمش ۱۰۰ می‌شود. این صفر و صدی برخورد کردن، کشور را از امکان چالش‌های مؤثر رقابتی دور کرده است.

وی با بیان اینکه شاید یک انتخاب تناسبی بتواند در کارگشایی فعالیت‌های حزبی موثر باشد؛ اظهار کرد: یعنی وقتی حزبی ۴۰ درصد آرا را به دست می آورد، باید بتواند ۴۰ درصد مجلس را به هم به دست بیاورد. پس ما نیازمند بازبینی دقیق در نظام انتخاباتی کشور و موضوع احزاب هستیم.

سروری با تأکید بر اینکه اگر احزاب، قدرتمند باشند، دولت سایه شکل بگیرد و  کشور به سمت احزاب برنامه محور برود، می توانیم شاهد رویکردهای مثبت باشیم، گفت: یکی از وظایف احزاب باید کادرسازی باشد؛ ما در کشور کادرسازی نمی کنیم بلکه از کادرهای موجود استفاده می‌کنیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تأکید کرد: جوانگرایی یکی از نیازهای بزرگ کشور است؛ ما توانسته‌ایم حدود ۵۰ درصد جمعیت رهپویان را جوان کنیم، البته ۵۰ درصد دیگر هم روحیه جوانگرایی دارند و محافظه کاری هیچ گاه در جمعیت رهپویان جایی نداشته است.

وی ادامه داد: با مقتضیات زمان موجود، باید بتوانیم در مؤلفه‌های گفتمان انقلابی بازبینی کنیم. ما هیچ گاه در مبانی خود تجدیدنظر نمی‌کنیم اما در مسائل استراتژیک خود باید بازبینی داشته باشیم.

سروری در پایان گفت: برای برون رفت از مشکلات کشور، باید در مؤلفه های گفتمانی، تاکتیک‌ها و راهبردهای‌مان، نوآوری داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان