بازدید 3588

ضرورت فرهنگ سازی و ارتقای مهارت‌های خودآگاهی در دانشجویان

کد خبر: ۷۶۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 13 January 2018

کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه کردستان، بر اهمیت فرهنگ سازی و ارتقای مهارت هایی که منجر به خودآگاهی و نیز افزایش سواد هیجانی در پیشگیری از آسیب های عمده در دانشجویان می شود تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، امید حمیدی اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی انسان برای زندگی موفقیت‌آمیز، برخورداری از آرامش و امنیت خاطر در زمینه‌های تربیتی، روانی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی راهنمایی و مشاوره، تسهیل رشد شخصی و روانی فرد به سمت یک بلوغ اجتماعی و تعالی بخشیدن آن است افزود: عوامل متعددی وجود دارد که انسان‌ها را در ابعاد شخصی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی، و ارتباطات بین فردی به سوی مسائل و مشکلات عدیده‌ای سوق می‌دهد.

کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه کردستان، بیان کرد: مشاوره پاسخگوی سه موقعیت اساسی پیشگیری از مشکلات و بیماری‌های روانی و اجتماعی، درمان و بهبود مشکلات روانشناختی، و بالا بردن شناخت خویشتن و باور به ‌استعدادها و توانمندی‌ها است.

وی عنوان کرد: مرکز مشاوره دانشگاه کردستان در زمینه مشاوره و روان‌درمانی، راهنمایی و مشاوره تحصیلی، راهنمایی و مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره بحران، روان‌درمانی و مشاوره شخصی، مشاوره گروهی و مشاوره در خوابگاه‌ها خدمت رسانی می کند.

حمیدی گفت: مشکلات دانشجویانی که به این مرکز مراجعه می کنند بیشتر در زمینه مسائل عاطفی و بین فردی، تحصیلی، استرس، اضطراب، افسردگی و همچنین مشکلات خانوادگی و ازدواج است.

وی افزود:کانون همیاران که از بدنه دانشجویی بوده به عنوان پلی ارتباطی بین مرکز و دیگر دانشجویان فعالیت و در برگزاری کارگاه‌های متعدد آموزشی، مهارت‌های زندگی، پیشگیری از ایدز، اعتیاد و نیز تشخیص و ارجاع دانشجویان مشکل دار در خوابگاه ها با مرکز مشاوره همکاری می کند.

وی اعلام کرد: هر ساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ملاک و معیارهای مشخصی، مراکز مشاوره برتر، ساعی، نمونه و ممتاز را معرفی می‌کند که مرکز کردستان بر اساس این ارزیابی ها، رتبه برتر و عنوان مرکز نمونه را از آن خود کرده است.

حمیدی یکی دیگر از برنامه‌های مرکز مشاوره دانشگاه کردستان را تعامل و ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد و شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان عنوان کرد که منجر به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پنل‌های تخصصی و سخنرانی‌های علمی و ... شده است.

کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: راه اندازی صدای مشاور و سامانه نوبت دهی آنلاین، دایرکردن شعبه های دیگر مرکز مشاوره در هر دانشکده، تاسیس کتابخانه روان شناسی، مشاوره در زمینه کتاب های تخصصی، ایجاد واحدهای ارتباطی دانشگاه و خانواده و همکاری با سایر انجمن های مردم نهاد از اقدامات آتی این مرکز است.

وی در پایان به اهمیت فرهنگ سازی و ارتقای مهارت هایی که منجر به خودآگاهی و نیز افزایش سواد هیجانی در پیشگیری از آسیب های عمده در دانشجویان می شود تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی