بازدید 22285
وزارت علوم در پاسخ به ادعاهای رئیس هيأت امنای دانشگاه آزاد؛

چون متولی هستیم، رشته های غير قانوني دانشگاه آزاد را حذف کردیم

هر مرکز آموزشی که از شورای گسترش وزارت علوم مجوزهای لازم را نگرفته باشد، طبیعتاً حق پذیرش دانشجو را ندارد و این موضوع ربطي به دانشگاه آزاد، سراسري يا ساير دانشگاه هاي كشور ندارد. دانشگاه آزاد در سال های گذشته از وزارت علوم تبعیت نمی کرده است. تحت هیچ شرایطی ما با این مسأله سیاسی برخورد نکردیم.
کد خبر: ۷۰۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 01 July 2017
چون متولی هستیم، رشته های غير قانوني دانشگاه آزاد را حذف کردیمچند روزي است كه اختلاف ميان دانشگاه آزاد با وزارت علوم بر سر صدور يا عدم صدور مجوزهاي لازم براي پذيرش دانشجو در بيش از 2500 كد رشته محل كارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد بالا گرفته است. مسئولان ارشد دانشگاه آزاد، سخن از قانوني بودن همه رشته هاي موجود در اين دانشگاه مي گويند و از آن سو، مسئولان وزارت علوم تأكيد دارند، مجوزهاي قانوني براي جذب دانشجو در 2900 كد رشته محل وجود ندارد.
 
به گزارش «تابناك»؛ پس از ممانعت شوراي گسترش وزارت علوم، از صدور مجوز براي پذيرش دانشجو در بسياري از رشته محل هاي مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد و بالا گرفتن اختلافات،  شامگاه چهارشنبه سرپرست دانشگاه آزاد از حل شدن موضوع و جلب موافقت وزارت علوم براي پذيرش دانشجو سخن گفت؛ گفته اي كه البته روز پنجشبنه سازمان سنجش با صدور بيانيه اي آن را تكذيب و بر ادعاي سابق وزارت علوم تأكيد کرد.

اين موضوع سبب شد تا اين بار، رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد، با حضور در برنامه خبري شبكه يك و با خطاب قرار دادن كارشناسان و مسئولان وزارت علوم، آنها را به پرهيز از برخورد سليقه اي با قانون دعوت و تأكيد كند كه تمامي رشته ها و كد رشته محل هاي مقطع ارشد دانشگاه آزاد فرايندهاي قانوني را در گذشته طي كرده است و تعيين تكليف براي اين رشته ها در حيطه وظايف مسئولان وزارت علوم نيست.

وي تأكيد كرد: به رغم مخالفت هاي موجود در وزارت علوم با جذب دانشجو در بيش از 300 واحد آموزشي دانشگاه آزاد، مسئولان اين دانشگاه فرايند جذب و نام نویسی از دانشجويان متقاضي را ادامه خواهند داد و در اين راه به مُر قانون عمل خواهند كرد.

دكتر اصغر مولايي دهكردي، رئيس شوراي گسترش وزارت علوم تحقيقات و فناوري در مورد افزايش دامنه اختلافات ميان مسئولان ارشد دانشگاه آزاد و وزارت علوم و اين موضوع كه شوراي گسترش در اين مسأله سليقه اي عمل كرده است يا خير به «تابناك» گفت: بنا بر قانون، همه مراکز آموزشی کشور که زیر نظر شورای گسترش وزارت علوم فعالیت می کنند، باید برای گرفتن مجوز از طریق این شورا اقدام کنند.

وي ادامه داد: هر مرکز آموزشی که از شورای گسترش وزارت علوم مجوزهای لازم را نگرفته باشد، طبیعتاً در آن کد رشته محل هایی که مجوز ندارند، حق پذیرش دانشجو را ندارد و این موضوع ربطي به دانشگاه آزاد، سراسري يا ساير دانشگاه هاي كشور ندارد.

مولايي افزود: دانشگاه آزاد در سال های گذشته از وزارت علوم تبعیت نمی کرده است و مسئولان این دانشگاه مستقل و بدون دخالت شورای گسترش وزارت علوم، جذب دانشجو می کردند که این شرایط در حال حاضر تغییر کرده و با توجه به قانون اخير مجلس شوراي اسلامي، مبني بر سنجش و پذيرش دانشجو به صورت هماهنگ، بايد دانشگاه آزاد در اين زمينه با وزارت علوم خود را هماهنگ كند.

رئيس شوراي گسترش وزارت علوم در مورد اين پرسش خبرنگار «تابناك»، كه برخي بر این باورند شما در اين زمينه سياسي عمل كرديد و همه اين رشته هايي كه لغو مجوز شدند سال ها به پذيرش بي قيد و شرط دانشجو مشغول بودند، اضافه كرد: تحت هیچ شرایطی ما با این مسأله به صورت سیاسی برخورد نکردیم و اساساً عقیده دارم، مسائل آموزشی و علمی نباید به مسائل سیاسی آلوده شوند. همان طور که گفتم، ریاست قبلی دانشگاه آزاد بدون اخذ نظر وزارت علوم در سال های گذشته شخصاً به مسأله ورود می کرد و دانشجو می گرفت، علت این موضوع هم آن بود که  در سال های قبل اساساً کنکور مشترکی بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم برگزار نمی شد.

در تشريح استدلال وزارت علوم براي مخالفت به جذب دانشجو در بيش از 2900 كد رشته محل دانشگاه آزاد، اصغر مولايي ادامه داد: در سال اخیر برای اولین بار و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مسئولیت چگونگی سنجش و پذیرش دانشجویان این دانشگاه نیز به سازمان سنجش و وزارت علوم واگذار و این موضوع باعث بروز اختلافات کنونی شده است. چرا که  تا سال های گذشته، مسئولان دانشگاه آزاد خودشان مستقل اقدام به اخذ دانشجو می کردند و در پذیرش های خود مجوزی از وزارت علوم نمی گرفتند.

اين استاد دانشگاه صنعتي شريف بار ديگر تأكيد كرد: همان طور که گفتم، قانون سنجش و پذیرش مصوب مجلس شورای اسلامی، باعث بروز مشکل است و دانشگاه آزاد در کد رشته محل هایی که حذف شده اند، از شورای گسترش وزارت علوم موفق به اخذ مجوزهای قانونی لازم نشده است.

رئيس شوراي گسترش وزارت علوم در بخش پاياني سخنان خود اضافه كرد: قرار بر این است که از ابتدای ساعت کاری روز شنبه در جلسه ای مشترک با معاون آموزشی دانشگاه آزاد، مسأله را بررسی کنیم و تلاش ما بر این است که این مشکل و اختلاف ايجاد شده در جلسه فردا كامل حل و فصل شود.

بر اساس آنچه در روزهاي گذشته بين دانشگاه آزاد و وزارت علوم گذشت و آنچه امروز رئيس شوراي گسترش وزارت علوم به «تابناك» گفت، چند نكته ضروري قابل ذكر است؛
نخست؛ با توجه به اينكه وزارت علوم و شوراي گسترش اين وزارتخانه بر اساس قانون اخير مجلس شوراي اسلامي متولي و مسئول سنجش و پذيرش دانشجو در همه مراكز آموزشي كشور اعم از آزاد، علمي كاربردي، پيام نور، سراسري و غير انتفاعي است، طبيعي است كه روند صدور مجوزهاي لازم براي دانشگاه آزاد نيز در همه مراكز از مسير اين وزارتخانه عبور كند تا نظم و انضباط آموزشي كشور افزايش يابد.

اين موضوع از آن جهت مورد تأكيد است كه شرايط براي ديگر مراكز آموزشي كشور نيز به همين سبك است و در نهايت نيز به فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد، مدرك معتبر و مورد تأييد وزارت علوم تحويل داده مي شود.

با اين حال نكته ديگري كه هم اينك باعث نگراني جمع زيادي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد شده است، لغو مجوز ناگهاني اين كد رشته محل هاست كه جمعی از اساتید دانشگاه آزاد را معلق مي كند، تعداد زيادي از دانشجويان اين رشته محل ها را در دريايي از نگراني فرو مي برد و متقاضيان تحصيل در اين رشته ها را نيز بلاتكليف مي كند؛ شرايطي كه شایسته اين افراد نیست و وزارت علوم نبايد آنها را به دلیل کوتاهی مسئولان دانشگاه آزاد در دریافت مجوز دچار مشکل کند. با اين تفاسير حالا بايد منتظر بود و ديد خروجي جلسه مشترك وزارت علوم و مسئولان ارشد دانشگاه كه فردا برگزار مي شود، به چه سرانجامي خواهد رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰۱
آقا رشته هایی که به هیچ دردی نمیخورند رو از تمام دانشگاهها حذف کنید تا یه کم بار علمی دانشگاه بره بالا
بکل دانشگاه آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی ها و جامع علمی و کاربردی ها ارزش رشته ها رو پایین آوردن الان طوری شده یه عده ایی بیسواد تحصیلکرده دادن بیرون (البته دانشگاه آزاد قزوین مستثنی است)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
بیخود مستثنی نکن- کلی آدم بیسواد به معنای واقعی کلمه از دانشگاه ازاد قزوین می شناسم- به نظر من که همه تحصیلاتم رو در دانشگاه دولتی انجام داده ام این بچه های پیام نور خیلی از ازاد و علمی کاربردی سطحشون بالاتره
بیشتر کد رشته های دانشگاه آزاد و حتی دولتی باید حذف بشن
نه امکانات اون رشته رو دارن نه هیات علمی مناسب و...
فقط دانشگاه شده بنگاه اقتصادی ای که کلی خرجش میشه تا بیکار تحویل جامعه بده
بخش عمده ای از بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت علوم و بخشهای دیگر کشور و حتی احزاب و..و موثرین مملکت مدیون و وام دار دانشگاه آزادند و در این سالها حمایتهای بیشماری داشته اند . البته این دین و تعهد مهلتش در یک سال اخیر تمام شده و مشخص شده که این ادای دین مربوط به دانشگاه نبوده و به متولیان دانشگاه بوده .... بد نیست بررسی گردد در 3 سال قبل که به یکباره ظرفیت 12000 نفری جذب دانشجوی دکترا افزوده شد آیا ظوابط و قواعد رعایت شده بود؟
بیچاره دانشجو که شده توپ بین سازمانها
دانشگاه ازاد در این سالها واقعا دیگه شورش رو درآورده
واقعا خجالت آوره ...
به همه داره مدرک فوق لیسانس و دکتری میده

به فرض 100 استاد هم بیکار شود بهتر است یا دکتری و فوق لسانس بی سواد میلیون ها داشته باشیم
پاسخ ها
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
ظرفیت ایجاد شده در تحصیلات تکمیلی و امکان دانشجو شدن ضعیفترین افراد در بالاترین و دشوارترین رشته های فنی بدون کنکور و گزینش و اصرار دانشگاههای التماس کننده به دانشجو جهت ثبت نام و رقابت دانشگاههای ازاد و پیام نور و غیر انتفاعی و... در جذب دانشجو که سبب میشود به هر قیمتی همه افراد فارغ التحصیل شوند یک فاجعه عظیم است...
در گذشته آموزش عالی یک قیف سر ته بود که به سختی وارد ان شده و راحتتر خارج میشدند و قرار بود این قیف برعکس شده و صحیح قرار بگیرد یعنی افراد در انتخاب رشته و حضور در دانشگاه راحتتر بوده ولیکن در صورت عدم صلاحیت و استعداد و تلاش و... به راحتی نتوانند خارج گردند... متاسفانه این قیف الان تبدیل به یک لوله دو سر گشاد شده که اتفاقا خروجی اش از قبل هم بسیار گشادتر شده...
در دهه های قبل عدم کیفیت اموزش و اساتید و سنجش و... با هوش و استعداد و توانایی بالاتر دانشجویان ورودی تعدیل میشد و امروز....؟؟
این مسائل در مملکتی که بخش عمده ای از اشتغال متخصصین و تحصیل کردگان بصورت مستقیم و تقریبا تماما بصورت غیر مستقیم به دولت وابسته است و معیارهای پذیرش و اشتغال نیز در دولت عموما توانایی و علم و صلاحیت نبوده و مسائل دیگری نظیر سفارش و پارتی و.. دخیل است ، این تولید مدرک تحصیلی فاجعه ای صد چندان جهت کشور بدنبال داشته و خواهد داشت.
مسئولان دانشگاه آزاد باید به قانون تمکین کنند چون قانون را مجلس مشخص کرده و دانشگاه آزاد حق خودمختاری ندارد و وزارت علوم فصلالخطاب است
چرا این آقایان گسترش از موسسات غیرانتفاعی که نه فضای آموزشی ونه هیات علمی لازم رادارند .ولی در رشته های متنوع کارشناسی وارشد دانشجو پذیرش می کند صحبتی نمی کند .جواب روشن است اساتید وزارت علوم وتعدادی ازمسولان آن اقدام به تاسیس غیرانتفاعی ها نمودند وعملا این مراکز به عنوان یک بنگاه اقتصادی عمل نموده واز کیفیت لازم هیچ بهره ی ندارند. دانشگاه آزاد را رقیب خود می پندارند و درمسیر توسعه آن با ابزارها ونفوذ خودکار شکنی می کنند.مافیای غیر انتفاعی پشت این مسئله آیت.
خروج اش مشخص است . با حضور اقای ولایتی مگر دفتر گسترش جرات حذف رشته های بدون پشتوانه و ضابطه دانشگاه آزاد را دارد؟ چگونه است که در یک هفته 2 بار رئیس و اعضای هیت امنا دانشگاه آزاد در شبکه سراسری حضور می یابند و یک تنه وزارت علوم را تحت فشار می گذارند اما از وزارت علوم کسی امکان پاسخگویی ندارد.
اتفاقا دانشگاه آزاد محل مناسبی برای اسیب پذیری یه نظام آموزش عالی کشور هست. متاسفانه
دانشگاه آزاد درحال برنامه ریزی تاسیس دانشگاه خانوادگی است یعنی از هر شهر یا روستا یک دانشگاه به سمت هر خانواده یک دانشگاه پیش می رویم
خداییش اگه سیاسی نیست چرا تو زمان آقای رفسنجانی یادتون نیفتاده بود این رشته های غیر قانونی را حذف کنید! ملّت و چی فرض کردین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
خیلی جالبه دقیقا با تغییر مدیریت دانشگاه آزاد موافقان و مخالفان حذف رشته ها هم تغییر موضع دادند بجز عده ای از نمایندگان که ظاهرا چون از دانشگاه آزاد مدرک گرفتند در همه حال از این دانشگاه حمایت م یکنند . این نشون میده در مملکت ما سیاسی کاری و حزب بازی در اولویته نه برنامه ریزی و آینده نگری
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
چون تا اون زمان هنوز برای پیام نور و غیرانتفاعی هاشون مشتری بود.
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
برای اینکه اخیرا قانون ادغام پذیرش دانشجو در کنکور داره اجرا میشه
دانشگاه آزاد در سال های گذشته از وزارت علوم تبعیت نمی کرده است و مسئولان این دانشگاه به صورت مستقل و بدون دخالت شورای گسترش وزارت علوم اقدام به جذب دانشجو می کردند که این شرایط در حال حاضر تغییر کرده است و با توجه به قانون اخير مجلس شوراي اسلامي مبني بر سنجش و پذيرش دانشجو به صورت هماهنگ، ديگر بايد دانشگاه آزاد در اين زمينه با وزارت علوم خود را هماهنگ كند.
نكته جالب اين است كه اگر اختياري وزارت علوم هم داشته باشد بايد براي بعد از اين باشد نه اينكه با زندگي كلي دانشجو و استاد بازي شود. اگر اين وزارت قبلا اختياري نداشته براي رشته هايي كه در جريان بوده نبايد الان تصميم بگيرد و فقط براي رشته هايي كه جديدا" قرار است ايجاد شود بايد تصميم بگيرد.
آقای محترم اگر دانشگاه آزاد از وزارت علوم تبعیت نمی کرد چرا در زمان حیات آقای هاشمی جلو این تخلف را نگرفتید؟این امر نشان از همراهی وزارت علوم با متخلفین دانشگاه آزاد و مماشات با آنها می کند . وحکایت از اولویت جناح و باند بر ضوابط وقوانین کشور برای بعضی ها دارد.و به تعبیری منافع جناحی(شخصی)بر منافع ملی ارجحیت دارد.
قطعا بیان وزارت علوم درست است اما نکته خاصی در این قضیه وجود دارد و اون اینکه چرا دقیقا اینکار بعد از برکناری رئیس دانشگاه آزاد (آقای میرزاده) و برکناری یاسر هاشمی که وزیر علوم مخالف بودن سریع پیش میاد
قطعا بیان وزارت علوم درست است اما نکته خاصی در این قضیه وجود دارد و اون اینکه چرا دقیقا اینکار بعد از برکناری رئیس دانشگاه آزاد (آقای میرزاده) و برکناری یاسر هاشمی که وزیر علوم مخالف بودن سریع پیش میاد
قطعا بیان وزارت علوم درست است اما نکته خاصی در این قضیه وجود دارد و اون اینکه چرا دقیقا اینکار بعد از برکناری رئیس دانشگاه آزاد (آقای میرزاده) و برکناری یاسر هاشمی که وزیر علوم مخالف بودن سریع پیش میاد
یکجا هم یک نفر میخاد اصلاحی انجام بده و جلوی مدرک فروشی رو بگیره یکعده عوام الناس مثل شما نمیزاره و با فروش مدرک و تلف کردن وقت جوانانی که می تونند کارگرها و تکنسینهای خوبی باشند مملکت رو بسمت قهقرا می برند.. میخای پول در بیاری برو کار کن با فروختن مدرک بی اعتبار ارزشهای انسانی رو تخطئه نکن ....
در اینکه دانشگاه آزاد بدون طی روال منطقی و درست و بصورت بی رویه تعداد زیادی رشته محل را دایر کرده است بحثی نیست و در سالهای گذشته هم رسانه های متعددی این موضوع را نقد کرده بودند ؛ولی در این میان از سوی وزرات علوم که مرجع اصلی نظارت بود , اقدام مهمی انجام نمیشد , حال باید پرسید چه شده است که ناگهان اکنون وزرات علوم به فکر انجام وظیفه افتاده است. ناظران سیاسی خوب میدانند که این انجام وظیفه بسیار دیرهنگام فقط یک علت دارد و آن هم انجام تغییرات نسبتا گسترده در مدیریت کلان دانشگاه و بخصوص فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی و کنار گذاشته شدن میرزاده و یکی دوتن از فرزندان آن مرحوم از مدیریت دانشگاه آزاد است. یعنی از نظر وزارت علوم این تخلفات گسترده در زمان مدیران قبلی اشکالی نداشت ولی اکنون اشکال دارد.....!!!!
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
آن زمان کنکور و پذیرش مشترک نبود قربان!
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
کدوم کنکور مشترک ؟ فقط یه امتحان برگزار میشه و هنوز پذیرشا جدا گانه نتایج رو اعلام میکنن . فقط و فقظ بحث سیاسی کاریه
چه خبره تو مملکت ،!!!!!!؟؟؟؟؟؟
دانشگاه آزاد . غیر انتفاعی . پیام نور . پردیس دولتی = دکه مدرک فروشی

حالا نمی دونم چرا شما اینقدر نگران این نابود کننده های مدرک هستین
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
شما صلاحيت نداري هرچي دلت مي خواي بگي... تابناك از شما توقع نيست هر .... را منتشر كنيد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
پیام نور را با این دکان ها قاطی نکنید ..در اکثر رشته ها مدرک گرفتن در پیام نور با توجه به محوریت منابع درسی و حجم آنها ( بجای محوریت استاد) بسیار سخت تر از دانشگاههای دیگر است . در عین حال پیام نور صد در صد دولتی است. در این دولت هم تا قبل از تغییرات در ازاد کمر به انحلال و ضعیف کردن پیام نور بسته بودند و در حال حاظر جهت تقویت غیر انتفاعی هایی که تقریبا در تمامشان از سهامداران مدیران و وزرای اصلاحات و سازندگی و اعتدال در اونها فراوان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
پیام نور هم دست کمی از این موسسات نداره. حتی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی کیفیت بسیار بهتری از پیام نور داره. خوندن کتاب و امتحان دادن که معنی نداره!
باید استخدام و کار با این مدرک های بی مجوز ممنوع بشه, من خودم هم فارق التحصیل این دانشگاه هستم و واقعا ناراحتم با این وضعیتی که این ها واسه مدارک درست کردن, فقط شده کپی و پول بده و مدرک تحصیلات تکمیلی بگیر
نمي دانم چرا ياد موسسه مالي كاسپين و بانك مركزي افتادم.راستي ياد كي بود كي بود من نبودم هم افتادم.ياد حقوق نجومي هم افتادم.
با سلام
از آقای دکتر مولایی خواهشمندیم که اسامی تمام موسسات و دانشگاههای کشور را بهمراه اسامی هیات علمیهای آنها که دانشجوی ارشد می پذیرند(اگر میتوانند در تمامی مقاطع) را منتشر کند.
تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
ما نیز بعنوان هیات علمیهای دانشگاه آزاد خواهان کیفی سازی می باشیم ولی برخورد دوگانه با موسسات باعث تداعی سیاسی کاری و ذینفع بودن عده ای را در اذهان متبادر می سازد.
اگر مرد هستند و به گفته هایشان اعتقاد دارند همین یک کار را بکنند تا همه مشکلات حل شود.
از رسانه ها نیز خواهشمندیم که مطالبه گری نمایند تا تضییع حقی رخ ندهد.
برای هر واحد و مرکز جداگانه لیست اعضا هیات علمی را نمایش دهند.
در رشته اقتصاد در سال گذشته چند نفر در کل ایران در دانشگاه آزاد قبول شدند؟؟؟؟ حدود 500 نفر. 50 واحد دانشگاهی هم رشته اقتصاد داشته اند. یعنی هر واحد حدود 10 نفر!! امشال چند نفر در رشته اقتصاد قبول شده اند؟ به سایت دانشگاه آزاد سری بزنید. الان 108 رشته - شهر در رشته اقتصاد وجود دارد. فرضاً هر واحد 10 نفر هم قبول شوند. یعنی باید حدود 1080نفر متقاضی وجود داشته باشد. اصلاً این تعداد متقاضی برای این رشته ها در کل این شهر ها وجود دارد؟؟؟
حالا وزارت علوم تعداد گرایشهای ارشد را کاهش داده است. خب اینکه چیز بدی نیست. بررسی کنید ببینید سال گذشته هر واحد که رشته اقتصاد داشته اصلاً چند تا دانشجو جذب کرده که این همه اعتراض میکنن؟
مشکل اینجاست که اطلاعات درست انتقال نمیدن. فقط شلوغش میکنن تا حقیقت نمایان نشود.
مدیران دانشگاه آزاد مدیران دوران پرپولی هستند نه دوران بی پولی.
اگر سیاسی نیست پس شما در 4 سال گذشته کجا بودید و چرا حرکتی نمی کردید ...؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
قانون تازه تصویب و ابلاغ شده دکتر!
تو مملکتی که معلوم نیست کی چکاره است همین وضع پیش میاد .
از ریاست محترم جمهور در خواست عزل سریع محمد فرهادی را دارم و بطور موقت دکتر میرزاده بعنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شوند تا این مشکل حل شود
باید این دانشگاه های بی کیفیت جمع بشود و دانشگاه ازاد از ظرفیت نیروی انسانی و سرمایه موجود در جهت ایجاد شرکت های دانش بنیان استفاده کند.وضعیتی که این دانشگاه ها بوجود اورده اند اختلال در بازار کار و سرخوردگی قشر تحصیل کرده واقعی است. اساتید این دانشگاه ها هم نگران نباشند
بالاخره باید یک جایی این بی قانونی تموم میشد
تخصص فروشی نیست. . .
این افراد بعد اتمام بعلت نداشتن تخصص بیکار می مونن، بعد تابناک تیتر میزنه فارغ تحصیلان بیکار افزایش یافت...
انصافاً دو باره رای گیری کنیم هر چی شما بگید ما رای میدیم
پدر مملکتو درآوردید
روزنامه ها ،بانک ها ، مراکز دولتی ،دانشگاه ها ، نماز جمعه ، نماز عید فطر ، مراکز نظامی همه علیه آقای روحانی

بخدا قسم کاری که روحانی در این چهار سال گذشته کرد رو آیندگان می پرستند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
منظور کدخدا پرستها دیگه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
خدا کنه تا اونموقع باشی تا ببینی آیندگان واقعا چه کار میکنن
قدر مسلم این است که می بایست جلو گسترش بی رویه و فارغ از کیفیت تحصیلات تکمیلی در همه دانشگاه ها اعم از سراسری و یا آزاد گرفته شود. جلو ضرر و زیان از هر زمانی گرفته شود منفعت است.
اشکال نداره،درگیری لفظیه،دو روز دیگه حله.نه دبیران،نه دانش آموزان دانشگاه آزاد نگران نباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
درگیری لفظی چیه؟! قانون جدید مصوب شده.
ثبت نام انتخاب رشته و پذیرش هم توسط سازمان سنجش صورت بگیره
با این استدلال که عده ای بیکار میشوند نمیتوان مدرک بی اعتبار چاپ کرد و فارغ التحصیل بیسواد تحویل جامعه داد.
مثل این که بگوییم در صورت مبارزه با قاچاق کالا قاچاقچی بیکار میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
خیلی به دلم نشست. دقیقا مثل کارمندان ایران خودرو و سایپا که به اعلام بازرسان خیلی هاشون مازاد هستند
بهتر. هر چقدر مدرک گرفته ها کمتر بهتر. با درصد منفی نباید ارشد قبول بشن
فقط مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه ازاد نیست....بسیاری از واحد های دانشگاه ازاد هم در مقطع "کارشناسی" بدون مجوز فعالیت می کنند نظیر چند مورد در واحد تهران غرب تهران ، به این مهم هم رسیدگی باید شود.
دوستان مساله بيكاري در مملكت را گردن مراكز آموزشي نيندازيد لطفا
دانشگاه آزادمنیعی برای پول دراوردن به هر طریقی وهیچ ضابطه ای وجود ندارد اما وزارت علوم نیزجناحی وباندی عمل میکند
انگار که تو این مملکت قانون کشکه....
این همه واحد پیام نور و دانشگاه آزاد با مدارک بدرد نخور برای چیه؟
خب تو شهرستانها مثل شهر ما تبریز خیلی مدرسان دانشگاه ازاد که فوق لیسانس هستند تدریس می کنند و بیکار میشن. البته عمدتا به لیسانسه ها درس میدن و درجه مدرسی دارند نه استادی.
البته خیلی از رشته ها باید حذف بشوند شده بنگاه مدرک فروشی ولی به فکر خانواده مدرسان دانشگاه ازاد خصوصا تو شهرستانها باشید
چرا آن بزرگوار زنده بودند کسی یاد برخورد با این دانشگاه نبود ولی حالا که همه چیز دارد روی روال پیش می رود یاد تخلف این دانشگاه افتاده اند.مشکوک نیست؟
ناگهان اکنون وزرات علوم به فکر انجام وظیفه افتاده است???????????

تمامی مسئولان وزارت علوم باید اخراج شوند. از کارشناس صفر تا وزیر.

چون همه شان دارند خون مردم را میمکند.
فکر کنم وزارت علوم نمی دونه هر قانونی که تصویب می شه رشته های بعد رو باید حذف کنه نه قبل از مصوبات جدید رو ، در ضمن امضای پای رشته های تصویب شده رو چیکار می کنی ؟ آره همه اشتباه بوده یه دفعه یادمون افتاد که اشتباست مرد حسابی فکر کردی قانون این طوریه که امضاهای قبلی از بین بره؟
دلیل هر چیزی که بوده چه سیاسی و چه غیر سیاسی، به هر حال مسئله مهم پیش اومده که این برخورد که سالهاست باید شروع میشد الان شروع شده و این خوبه. چرا به حاشیه پرداخته بشه وقتی متن خیلی مهمتره.
من خودم هیئت علمی دانشگاه هستم. در برخی رشته ها بدون وجود جتی 1 استادیار دانشگاه داره دانشجوی ارشد و دکتری میگیره! آیا نباید این رویه اصلاح بشه؟!
خواهش میکنیم از وزارت علوم کوتاه نیاد.
بهتره از یک دید دیگه نگاه کنیم. با کاهش ظرفیت اساتید بیکار نمیشوند بلکه کلاسها با دانشجوی کمتر و کیفیت بالاتر تشکیل می شود. و از سوی دیگر دانشگاه ازاد برای تصویب رشته مجبور به استخدان هیئت علمی جدید شده و از این طریق بخش عظیمی از بیکاری دانش اموختگان دکتری کاهش می یابد.
یکمم به فکر بیکاران باشید که شاید از این طریق هم شغل ایجاد بشه و هم کمکی به کیفیت اموزشی بشه.
من فکر میکنم دانشگاه ازاد بیشتر به فکر منافع مالی خودش هست وگرنه درامد دانشجویان کفایت حقوق و مخارج را میدهد.
وزارت علوم خوب کاری میکنه.
ولایتی از موقعی امده اینگار ملک شخصیشه هر کسی رو دوست داره در میاره .یکی نیست بگه این تو این 37 سال برا مردم چه کار کرده که این پست به این مهمی رو بهش میدن
مجوزی نبوده که ناگهانی لغو شود! دانشگاه آزاد غیر قانونی در سالهای قبل دانشجو می گرفته از امسال قانونی.
بد بخت دانشجوها . آخه الان موقع این دعواهاست .زمان انتخاب رشته دانشجوها ؟. وزارت علوم گفته دانشجوها حواسشون باشه .چیو حواسمون باشه . از کجا بدونیم کدوم رشته و کدوم گرایش در کدوم واحد رو وزارت علوم قبول داره کدوم رو نداره . نمیتونستید قبلا این قضیه رو حل کنید . دودش فقط تو چشم دانشجوها میره . ممکنه بازم به تفاهم نرسن یه بدبخت یه رشته ای رو بخونه مدرکش هم از دانشگاه آزاد بگیره ولی بعدا برای فعالیت های مختلف مدرکش از طرف وزارت علوم تایید نشه .
خیلی بیشتر باید حذف میکردن که نکردن متاسفانه
خیلی از رشته ها اصلا کیفیت لازم ندارند
شما چرا دانشگاههای غیرانتفاعی رو ظرفیتش بیشتر کردید
در واحدی از دانشگاه آزاد دکترا می خوانم، این واحد در رشته ما کلا دو تا استادیار دارد و ۵ دانشجوی دکتری، به این دانشگاه با این شرایط هیات علمی ۵ گرایش کارشناسی ارشد و دو گرایش دکتری داده اند! به نظر شما نباید جلوی این بی قانونی ها گرفته شود.
چه کسی ضرر می کند؟ غیر از دانشجویان که حتی یک استاد منطقی برای دکترا ندارند.
من خودم فارغ التحصیل همین دانشگاه ازاد هستم و مدتی هم تدریس کردم در همین دانشگاه واقعا باید یک فکری بشه برای جذب بی رویه دانشجو و رشته های بدون هییت علمی. ولی نه با این روش که کاملا سیاسی است کار کارشناسی لازم داره
واقعا دانشگاه آزاد به غیر از نگاه منفعت طلبانه هیچ ثمره ای واسه دانشجویانش نداره این روزا وقتی دفترچه ارشد و دکترای دانشگاه آزاد رو نگاه میکردم می‌دیدم در شهر های که حتی دبیرستان هم دایر نبوده دوره کارشناسی ارشد برگزار میشه،مدرساشم اصلاً صلاحیت تدریس ندارن اکثراً دانشجو دوره دکتری از خود آزاد دارن که به غیر از پایان نامه ارشد خودشون هیچ کار تحقیقاتی رو انجام ندادن،از مسولین وزارت علوم عاجزانه خواهش دارم این دانشگاه های بی پایه واساس رو تعطیل کنند و به ساحت مقدس علم توهین نکنن
وزارت علوم فقط به فکر پردیس های خود است. با بستن این رشته ها در دانشگاه آزاد کار و کاسبی پردیس ها رونق پیدا می کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
باید با پردیس ها وسایر موسسات هم با قاطعیت برخورد بشه. دانشگاه ازاد و غیر ازاد نداره
دانشگاه ها بغیر کلاس و تخته هیچ امکانی ندارن بهتره دانشجوها مثل دبیرستان غیرحضوری درس بخوانن.
شبانه ها هم هستن و ظرفیتش زیاد شده. شهریه شبانه شبیه دانشگاه آزاده. ظرفیت شبانه چند برابر روزانس. از شبانه ای ها و پردیس ها پول زیاد میگیرن و خرج روزانه ها رو در میارن
اگه اشتباه هرچه سریعتر جلوشو بگیرید
در جواب علی:کاسبی اصلی دانشگاه ملی شبانه هست که ظرفیت پذیرش چند برابر روزانه و شهریه ای برابر دانشگاه آزاد داره.الانم متقاضیان به این بازار هدایت میشن
مدرك گرايي افراطي و فراموش شدن مفهوم دانشگاه و دانشگاهي باعث وباني اين موضوع شده است. متاسفانه عده اي ضعف فرهنگي كشور را به بيسوادي گره زده بوند( در يك محيط با مشكلات فرهنگي و عمدتا افراد بيسواد) در حاليكه اين دو به هم چندان مرتبط نيستند.
عدم برنامه ريزي در تدوين بازار كار و اختصاص منابع براي تربيت نيروها (در مقياس كلان) و مدرك گرايي افراطي در كشور از عوامل ايجاد اين ولبشو در عرصه اكادميك شده است.
مدرك گرايي افراطي و فراموش شدن مفهوم دانشگاه و دانشگاهي باعث وباني اين موضوع شده است. متاسفانه عده اي ضعف فرهنگي كشور را به بيسوادي گره زده بوند( در يك محيط با مشكلات فرهنگي و عمدتا افراد بيسواد) در حاليكه اين دو به هم چندان مرتبط نيستند.
عدم برنامه ريزي در تدوين بازار كار و اختصاص منابع براي تربيت نيروها (در مقياس كلان) و مدرك گرايي افراطي در كشور از عوامل ايجاد اين ولبشو در عرصه اكادميك شده است.
مسئله ان است که وزارت علوم به دانشگاههای تحت پوشش خود از دانشگاههای دولتی پردیسها ، که ما میدانیم استادی ۳۷ ساعت در هفته در ان واحد تدریس کرده وباوجود غیر قانونی بودن ان وزارت علوم هیچ توجهی به ان نکرده تا دانشگاه دولتی که دستگاه های ازمایشگاهی ان خراب است ودانشجویان ارشد در سکوت مدرک خود را میگیرند بدون انکه وزارت علوم توجهی کند  واز تعطیلات بسیار که استاد یا دانشجویان کلاس را تعطیل میکنند واز تدریسهای ۳۰ دقیقهای بعضی اساتید که با معرفی چند ک۱تاب عملا یادگیری را به عهده دانشجو میگذارند واز وضعیت خوابگاهها که بارها  در رسانه ها وضعیت نا به سامان انها مشخص شده است پس وزارت علوم که سابقه ای بسیار بیشتر از دانشگاه ازاد دارد روند کاهشی بیشتری در کیفیت داشته که بارها دانشجویان به ان اذغان کرده اندوبه همین دلیل است که اکثریت به برخورد نا عادلانه وزارت علوم باور دارند بخصوص که در ست در زمان انتخاب رشته دانشجویان که همه واحدهای دانشگاه ازاد با توجه به ان  گردش یکساله خود را تنظیم کرده اند وعملا با از بین رفتن این رشته هاتمام صندلی های خالی دانشگاههای وزارت علوم در دورترین وبدترین شرایط برای دانشجویان ، پرخواهد شد .امید است که معنی سیاسی بودن این تصمیم درک شود و ما حقیقتا از رییس حمهور محترم که وزارتخانه ها تحت انتخابهای ایشان به کار میپردازند میخواهیم که با توجه به وقت کمی که باقی مانده است  به بررسی منصفانه ان ورود یابند
پیشنهاد مردم ایران به وزارت علوم

حذف 3000 کد رشته محل کم بود.لطفا 5000 کد رشته محل بی کیفیت دیگه دانشگاه آزاد در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد و کارشناسی هم حذف کنید.استانداردها در دانشگاه آزاد اصلا رعایت نمیشه.

5000 کد رشته محل پیام نور و علمی کاربردی و غیر انتفاعی ها هم در همه مقاطع حذف کنید.اونها هم بی کیفیت هستند.

هر چه زودتر بساط مدرک فروشی و پایان نامه فروشی و مقاله فروشی هم جمع کنید.

برخی افراد فرصت طلب دانشگاه را با بنگاه و جمعه بازار اشتباه گرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
احسنت گل گفتی
البته تصمیم گیران در این بخش متاسفانه افرادی هستند که درک درستی نسبت . ب ه به ارزش و جایگاه علم ندارند.
نتیجه اخلاقی اینکه وزارت علوم فقط زمانی به فکر اجرای قانون و جلوگیری از تخلفات دانشگاه آزاد میفته که رفقا و هم حزبی های دولت دیگه در راس دانشگاه آزاد نباشند و هیچ اهمیتی نداره که یه عده از مردم هم این وسط بدبخت بشن
جنبه داشتن حزب هم نداریم انگار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
قانون تازه تصویب شده. ربطی به حزب و اینا نداره
دتنشگاه آزاد شورش و دراورده به خدا. یه روز یکی از فامیل های ما که دیپلم فرهنگ ادب داشت به من گفت فلانی این مدرک من و ببر دانشگاهتان ببین من تو چه رشته هایی میتونم ادامه تحصیل بدهم. من کپی مدرک ایشان را بردم به مدیر اموزشی دانشگاه مون (یکی از واحدهای خیلی بزرگ دانشگاه ازاد) نشان دادم. می دونید چی گفت؟ گفت تو هر رشته ای بخواد میتونه بدون امتحان بیاد ادامه بده. من به شوخی گفتم این فامیل ما خیلی مهندسی برق و دوست داره. گفت اصلا مشکلی نیست بیاد ثبت نامش می کنیم. جلالخالق.!!!!
ای مردم شما را به وجدانهایتان ارجاع می دهم ایا این ویران کردن مملکت نیست؟ ایا این خیانت نیست؟؟
درود دوستان.خواهشاً دانشگاه پيام نور رو وارد اين دعواها نكنيد.تا انجا كه من ميدانم فارغ التحصيل شدن در دانشگاه پيام نور چندان اسان نيست.امتحاناتش هم خيلي سخته.نمره هم دست استاد نيست.محاله دانشجويي بدون درس خوندن .درسي رو پاس كنه.نمره هم از طريق سيستم گلستان اعلام ميشه. خلاصه مطلب اينكه پوست دانشجو رو مي كنن.
اشکال نداره ولی چرا ظرفیت غیرانتفاعی ها رو هرسال چند برابر می کنند!!!
لطفا وزارت علوم نصف واحدهای پیام نور و علمی کاربردی و غیر انتفاعی ها را هم تعطیل کند.
دانشگاه برای بعضی ها شده دکان بازاری مثل موسسات غیر مجاز بانکی که همشون باید تعطیل بشوند.
لطفا همه از تعطیل کردن واحدهای بی کیفیت حمایت کنند.این قدر فکر منافع شخصی و باندی خودتان نباشید.
همه باید به قانون عمل کنند. نه تنها باید جلوی بی ارزش کردن مدرک توسط دانشگاه آزاد رو گرفت، بلکه بسیاری از موسسات غیرانتفاعی و واحدهای پیام نور هم از کیفیت بسیار نازلی برخوردار هستند و باید با آنها با قاطعیت برخورد کرد.
متاسفانه این خشت کج در دوره احمدی نژاد و صرفا برای ضربه زدن به دانشگاه آزاد گذاشته شد و در ادامه بجای اصلاح این روند، برای عقب انداختن ورشکستگی این موسسات کاملا فله ای رشته های مقاطع ارشئ و دکترا به انها داده شد. این وسط تنها کسانی ضرر کردند که فکر می کردند از راه تحصیل و بدون داشتن پول و پارتی می توان به جایی رسید
این دانشگاه آزاد باید تعطیل شود
وزارت علوم حمايت حمايت خدا قوت.
وزارت علوم برای جذب دانشجو در دانشگاه های پیام نور ،وغیر انتفاعی های وابسته بخود ،این مشکل را برای دانشگاه آزاد بوجود آورده ،دولت ،ومجلس بایستی ،محلهایی که در کوره شهرها ،وکوره آبادی ها بنام دانشگاه پبام نور تأسیس نموده اندرا جمع آوری نمایند ،وچیزی بنام دانشگاه غیر انتفاعی در دنیا وجود ندارد ،واز آن بدتر هم چیزی بنام دانشگاه پیام نور در جهان وجود ندارد ،،؟ اما در جهان ،دو نوع دانشگاه هست ،یکی دانشگاه دولتی که بوجه آنرا از خزانه دولت پرداخت میشود ،ودیگری دانشگاه ،آزاد ،که هزینهٔ آنرا دانشجویان می پردازند ،اما با کمال تأسف وزارت علوم مانند ،تجار ،وکسبه رفتار نموده، وخودرا رقیب دانشگاه آزاد نموده؟ در صورتیکه وظیفهٔ وزارت علوم سیاست گذاری ،وتدوین سر فصل دروس کلیهٔ رشته های دانشگاهی اعم از دولتی ،و آزاد ،است ،وزارت علوم کاری که به آن مربوط است را رها کرده ،وبه تخریب ،آموزش عالی کشور پرداخته ،وجود دانشگاه های پیام نور ،وغیر انتفاعی ،وعلمی کاربردی ،خلاف قانون اساسی است ،،وجود دانشگاه آزاد از سالهای قبل از پیروزی انقلاب ،در سال ۵۴ آنهم برای یک یا دو شهر ستان در هر استان تعریف شده بود ،که کلیهٔ آنچیزی که بنام دانشگاه ،پیام نور ،وغیر انتفاعی ،وعلمی کاربردی وجود دارد باید برچیده شود که اینها براساس رانت تشکیل شده است ،ودانشگاه آزاد ،مراکز استانها ،وشهرهای زیر صد هزار نفر هم باید برچیده شود ،وساختمانهای آنها در اختیار آموزش ،وپرورش ،وسازمان فنی ،وحرفه ای کشور قرار گیرد ،وزارت علوم باید ،انستیتو تکنولژی ها وهنرستانهای صنعتی را احیا نماید ،،،، باید بگونه ای سیاست وبرنانه ریزی شود که تب مدرک گرایی کاسته ،ومهارت گرایی ،جای آنرا بگیرد ،ودولتها نباید رقیب ،بخش خصوصی شوند ،وخود چون کاسبان ،ایجاد ،محل کسب نمایند ،،،،
پاسخ ها
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
همزمان با رویکرد جدید و متفاوت با قبل با دانشگاه ازاد که قطعا سیاسی و به سبب خروج حتمی دانشگاه از دست مالکان اصلی و بانفوذ آن صورت میگیرد ، وزارت علوم درصدد تغییر اساسی اساسنامه دانشگاه پیام نور نیز هست
با سلام من از دانشجو های همین رشته ها ی بدون مجوز دانشگاه آزاد هستم و متاسفانه هیچ گونه امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات حداقلی لازم را نداریم وزارت علوم باید جلوی این رشته ها را در دانشگاه آزاد بگیرد حتما و بقیه مثل ما نشوند
اگر کل دانشگاه آزاد رو هم جمع کنند اتفاق خاصی نمی افتد.
درود بر وزارت علوم. باید زودتر این کار را می کرد. یک عده فقط می خوان یک مدرک داشته باشن . پایان نامه هاشون هم که بیرون می دهند بنویسند. امروز هم دیر است. این دکان باید برای همیشه بسته شود
دانشگاه آزاد نقش فتوشاپ مدرک را در سیستم آموزشی بازی می کند و به همراه علمی کاربردی و پیام نور باعث شدند علم در این مملکت بي ارزش شود. این موضوع شیرازه ارزشهای اجتماعی را از هم پاشیده است. چونین اقدامی چندین سال پیش میبایست انجام می شد.
پیشنهاد میشود که وزارت علوم در یک نگاه کارشناسی و علمی، نه جانبدارانه و سیاسی، کلیه مراکز دانشگاهی بی کیفیت اعم از پیام نور، پردیس ها، غیرانتفاعی، شبانه و ... را هم همراه با دانشگاه آزاد مورد بررسی قرار داده و دلسوزانه دکه مدرک فروشی در کشور را برای همیشه ببندد. دلم به حال مردم کشورم میسوزد که باید قربانی بی برنامگیها و سیاسی کاریها، باندبازیها و تمام فسادهای این مسولین بی مسول شده اند و تمامی هزینه ها را متحمل میشوند.
الان برای انتخاب رشته ارشد آزاد چکار باید کرد؟به تعویق افتاده؟نمیشه انتخاب رشته کرد هیچ کس پاسخگو نیست!!!
وزیر فعلی علوم محمد فرهادی به دلیل تفکر بسته که دارد به شدت مخالف دانشگاه آزاد است، دو سال گذشته ریاست جمهوری را جهت افتتاح پروژه های علوم تحقیقات همراهی نکرد امیدوارم برای دور بعد وزیری انتخاب شود که مخالف دانشگاه آزاد نباشد
تنها کارخانه دانشگاه آزاد درایجاد خط تولید انبوه موفق عمل کرده . چرا حسودی میکنند؟
پیشنهاد میگردد وزارت علوم به جهت تایید مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاهها در تمامی مقاطع و جهت تمامی رشته ها بصورت متمرکز و سالیانه دو بار یک امتحان شبه جامع برگزار کند و نتایج آن در دو بخش مورد استفاده قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
1- دانشجو صرفا بدنبال اخذ نمره و عبور از دروس نمیگردد و سطح علمی را نیز میبایست بالا ببرد لذا از دانشگاه و اساتید مطالبه خواهد نمود. قبل از اخذ حد نصاب مدرکش تایید و صادر نگردد.
2- تحلیل آماری از وضعیت دانشجویان هر رشته محل و دانشگاه و استخراج نسبت دانشجویان غیر موفق و نمرات اخذ شده مبنای قضاوت و تصمیم گیری شورای گسترش بر ظرفیت پذیرش و یا لغو مجوز پذیرش دانشجو در آن رشته محل گردد.
ضمنا میتوان با آزمونهای تخصصی ورود به حرفه استانداردتر و هدفمند تر نظیر آزمونها نظامات مهندسی و پزشکی و وکالت و.. و آزمونهای استخدامی و ... مدرک گرایی و مدرک خریدن را تضعیف کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار