بازدید 300446

برای پذیرش در مقطع دکترا کافی‌ست در کنکور شرکت کنید!

در حالی که تا همین چند سال پیش قبولی در مقطع دکترا برای بسیاری از دانشجویان کار سختی بود و پذیرش در این مقطع تحصیلی به راحتی ممکن نمی‌شد، اکنون اسنادی منتشر شده که نشان می دهد دیگر قبولی دکترا کار سختی نیست؛ اسنادی که برخی مسئولین نیز ضمن تأیید‌شان می گویند به دلیل برخی فشارها و محدودیت ها ناگزیر از چنین کاری هستند.
کد خبر: ۶۲۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹ 24 September 2016
در حالی که تا همین چند سال پیش قبولی در مقطع دکترا برای بسیاری از دانشجویان کار سختی بود و به این راحتی ها پذیرش در این مقطع تحصیلی ممکن نبود اما در حال حاضر برخی اسناد منتشر شده نشان می دهد، دیگر قبولی دکترا کار سختی نیست. اسنادی که برخی مسئولین نیز ضمن تأیید آنها می گویند به دلیل برخی فشارها و محدودیت ها ناگزیر از چنین کاری هستند.

به گزارش «تابناک»، همزمان با بازگشایی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تصاویری در شبکه‌های اجتماعی از چند کارنامه آزمون سال جاری دکتری منتشر شد که محتوای آنها نشان می دهد صاحبانشان علی رغم نمرات بسیار پایین و بعضاً منفی در دانشگاه های معتبر پذیرفته شده اند. «تابناک» برای بررسی صحت و سقم این کارنامه ها به سراغ مسئولین دانشگاهی رفت و توضیحات آنها را در این باره شنید.

تصور اینکه در فضای دانشگاهی کشور و در حالی که بسیاری از دانشجویان برای رسیدن به مقاطع تحصیلی عالی مرارت ها و آزمون های متعدد را سپری می کنند اما از آن سو برخی دانشگاه ها با آسان کردن شرایط قبولی و یا اعمال برخی امتیازات انحصاری زمینه ای را فراهم می کنند تا افرادی وارد دانشگاه های  کشور شوند که از کم ترین شایستگی های علمی نیز بی بهره هستند، شاید به کلی ارزش مدرک دکترا را زیر سئوال ببرد.

توضیح بیشتر اینکه در یکی از کارنامه های منتشر شده که مربوط به رشته اقتصاد در مقطع دکتری است، صاحب کارنامه علی رغم دادن پاسخ منفی به دو درس زبان تخصصی و ریاضی و نیز نمرات به دست آمده کمتر از 10 درصد در سه درس دیگرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد الیگودرز قبول شده است.

برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد کافیست در آزمون شرکت کنید 

دیگر کارنامه ی منتشر شده نشان می دهد، داوطلبی با بی پاسخ گذاشتن همه دروس به استثنای درس مهندسی پزشکی که البته نمره او در این درس نیز منفی است، در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات پذیرفته شده و در حال حاضر نیز دانشجوی مقطع دکترا است.

برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد کافیست در آزمون شرکت کنید
 

کارنامه یک دیگر از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد نجف آباد نیز نشان می دهد این دانشجو با وجود اینکه در جلسه آزمون دو درس روش تحقیق و زبان تخصصی را بی پاسخ گذاشته و از مجموع سه درس تخصصی دیگر نیز از 300 درصد نمره ممکن حتی 20 درصد نمره کسب نکرده است، در دانشگاه آزاد نجف آباد پذیرفته شده است.

برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد کافیست در آزمون شرکت کنید 

جدا از کارنامه های مورد اشاره یک کارنامه دیگر از گروه درسی مهندسی عمران وجود دارد. اگرچه در این کارنامه به صورت دقیق رشته و دانشگاه پذیرش صاحب کارنامه مشخص نیست ولی با وجود نمرات بسیار پایین داوطلب در اکثر دروس آزمون، در نهایت صاحب این کارنامه نیز در یکی از دانشگاه های کشور قبول شده است.

برای پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد کافیست در آزمون شرکت کنید 

در همین رابطه «بهروز دانشیان» رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ضمن تأیید برخی از اسناد مورد اشاره و قابل بررسی بودن مابقی، به «تابناک» گفت: یکی از کارنامه ها را من هم دیده ام و به دستور رئیس دانشگاه آنها را بررسی کردیم. این کارنامه صحت دارد و صاحب آن که در رشته مهندسی پزشکی مقطع دکتری قبول شده از سهیمه جانبازان استفاده کرده است.

«دانشیان» با اشاره خبرنگار «تابناک» به موجود بودن موارد دیگری از این دست کارنامه ها مدعی شد: ما مورد قبلی را بررسی کردیم و همانطور که گفتم اعمال سمیه جانبازی باعث شده تراز این دانشجو بالا و رتبه او پایین برود. ما نمی توانیم سهیمه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی که بر اساس آن موظف هستیم برای جانبازان سهیمه ویژه قائل شویم را اعمال نکنیم.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، در پاسخ به این سئوال که در دانشگاه های سراسری تراز مشخصی وجود دارد که اجازه نمی دهد افراد با نمره تراز پایین حتی با سهمیه وارد دانشگاه شوند، ادامه داد: ترازی که ما پیاده می کنیم همانی است که در دفترچه آمده و ما خودسر کاری انجام نمی دهیم.

اگر شما بخواهید مصداقی صحبت کنید نیاز است تا تک تک کارنامه ها بررسی و پاسخ دقیق داده شود ولی به صورت کلی توضیح اینکه در دانشگاه آزاد نیز ابتدا نمرات تراز می شوند ولی بعد یک سری سهیمه همانند سهیمه جانبازی، هیئت علمی و قهرمان ورزشی وجود دارد که با اعمال آنها نمره تراز داوطلب بالا می رود. از آن طرف این را هم در نظر بگیرید که خیلی از نمایندگان مجلس به ما اعتراض دارند و می گویند چرا دانشگاه آزاد اینقدر کم دانشجو می گیرد.

«دانشیان» در مورد علت همکاری نکردن با سازمان سنجش در انجام فرایند برگزاری و اعلام نتایج آزمون نیز گفت: تا زمانی که شیوه نامه اجرایی آزمون در مجلس به تصویب نرسد ما نمی توانیم، چنین اقدامی را عملیاتی کنیم.

بنابر آنچه آمد مشاهده می شود که تصاویر منتشر شده در فضای مجازی که در ابتدا هر بیننده ای پذیرش آنها را غیر ممکن می داند، واقعیت دارند. به عبارتی در شرایط کنونی تحصیل در مقطع دکتری به قدری آسان شده است که حتی اگر داوطب در جلسه آزمون به خوردن کیک و ساندیس اکتفا کند، شانس قبولی در یکی از دانشگاه های کشور را خواهد داشت و در ادامه نیز می تواند از پیشوند دکتر پیش از نامش برای تصاحب مناصب دولتی و نیز اظهار نظر کارشناسی با وجود نداشتن صلاحیت علمی بهره ببرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۲۷۰
تابناک عزیز این کارنامه ها و پذیرش ها همه برای دانشگاه آزاد هستند از شما خواهشمندم تا حداقل عنوان خبر رو عوض کنید تا برداشت اشتباهی در مورد بقیه دانشجوهای دکتری که چندین سال وقت ارزشمند و سرمایه فکری و مادی شون رو صرف قبولی و تحصیل در دوره ذکتری در دانشگاههای سراسری کردند، نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
مگه تفاوتی میکنه؟ بعدش که اومدن بیرون، با لقب "آقای دکتر" به واسطه آشنایی و ... تشریف مبارک رو میبرند در یک پست مدیریتی خوب! وقتی هم چیزی بگی سریع میگن "من دکترا دارم".
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
اصلا شما بگو بهترین دانشگاه ایران بنظرت واقعت مقطع دکترا در ایران تولید علم و ثروت میکنه؟
پس کو نتیجه با اینهمه دکتر پر ادعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه فرقی داره دکترای دانشگاه آزاد با شریف وقتی جفتشون عالم بی عملند؟؟؟
ناشناس
| - |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
حرف این بنده خدا درست است وقتی می گویید مقطع دکتری در دانشگاه آدم فکر میکنه دانشگاههای دولتی هم اینچنین هستند در حالی که ما کلی وقت صرف کردیم تا در دانشگاه دولتی در مقطع دکتری پذیرفته بشیم و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
الان شهریه دکترا هر ترمی 8-10 میلیونه یک دکترا 80 میلیون آب می خوره. برای دولت دکان شده است.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
تفاوت چندانی نمی کند
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
به خدا آزاد کرج از تمام سراسری ها سخت گیرتره . همه شعباتش که اینطور نیست .
در ثانی آزاد الان کادرش از دانشجوهاش بیشتر شده . خب چه جوری درآمد زایی کنه ؟
دانشجوهای دکترا در واقع تامین مالی هستند. سراسری اش هم همینه .4 سال خدمت دولت
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
برای همگان ثابت شده است که دانشگاه آزاد یک دانشگاه بی کیفیت با هدف تجارت است و وبا دانشگاه های معتبری همچون شریف ، امیرکبیر ، تهران ، علم و صنعت و بقیه دانشگاههای دولتی قابل مقایسه نیست.
مهدی53
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
البته دوستان بزرگوار در دانشگاه های دولتی مثل دانشگاه تهران هم همچین اتفاقاتی میافته
جمعی از پذیرش نشدگان دکتری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
من دانشجوی داشگاه تهران هستم امسال که همه اختیارات پذیرش رو داده بودند دست دانشکاه یکی از بچه ها ی خودمون رو که رتبه های تک رقمی داشتند در مصاحبه رد کردند بعد همسر یکی از مدیران رو روزانه قبول کردند که رشته اش ی چیز دیگه بود رتبه اش افتضاح شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
من از همینجا اعلام میکنم تاوقتی دانشگاه آزاد من رو مجبور میکنه سر کلاس بشینم و امتحان بدم به اونجا نمیرم هروقت دم در مدرک رو دادن صد ملیون رو میدم دکترا رو میگیرم نه کلاس میرم نه امتحان میدم حالا دیگه تصمیم با دانشگاه آزاده که ببینیم چکار میکنه
داداچ از کی تا حالا دانشگاه آزاد علی گودرز شده دانشگاه های معتبر کشور؟!!!! یک جوری نوشتی انگار شریف قبول شده!
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
علی گودرز چیه؟! نمیری با این سوادت ، الیگودرز
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
عزیز من چه فرقی داره از هر دانشگاه دره پیتی مثل دانشگاه آزاد روستاهای بزرگ هم که مدرک بگیری بهت میگن دکتر و در مناسب مدیریتی کشور هم اولویت داری // جانباز یا خانواده شهید قدمش روی چشم همه ملت ولی مگر میشود مدرک علمی را به کسی داد که علمش را ندارد // عاقبت این حاتم بخشی های علمی وضعیتی است که الان مملکت دارد و جز دروغ و اختلاس و بدبختی برای مردم چیزی نمانده است... منتشر هم نکنی غمی نیست-- سیاست درست اینست که به خانواده های محترم شاهد و جانباز و غیره از راههای دیگه کمک بشه نه علم را به مسخره بگیریم.
امیری
| Turkey |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
علامه طباطبایی تهران که دولتی است مگر بدون امتحان صدها نفر دکتری نگرفتند
خداییش ارزش و اعتبار و جایگاه تحصیلات تکمیلی رو نابود کردند رفت پی کارش. الان گرفتن فوق لیسانس و دکتری از گرفتن دیپلم آسان تر شده. یک زمانی طرف باید پدرش در میومد تا کنکور بده و برای لیسانس قبول بشه. اما الان با این همه دانشگاه پولی و پردیس و تکمیل ظرفیت و ... ، ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به راحتی خوردن یک لیوان آب شده. مقطع کارشناسی هم که دیگه نگو. تأسف برانگیزتر این که ، فارغ التحصیل شدن هم دیگه به سختی گذشته نیست. الان اگه یک نفر بگه من دکتر هستم ، دیگه اون ارج و قرب سارق رو نداره.
پاسخ ها
سبحان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
درسته بخدا من خودم کارشناسی ازاد میخونم باور کنید
سطح علمی خیلی دانشجو ها میشه گفت فاجعهاس واقغا به چه دردی میخوره این مدرک ها من الان به شدت از ادامه تحصیلم پشیمونم .!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
بجای 80 میلیونی که خرج دکترا بدهین و آخر سر حتی با حقوق 4 میلیون از دانشگاه شریف سردربیارین پزشکی بخوانید و ماهی 80-100 میلیون فقط برای شیفت صبح از دولت حقوق بگیرید. این آخر عدالت دولته روحانیه.
مهدی53
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
؟؟؟؟
فقط باید تأسف خورد از این همه فارغ التحصیل بی سواد و ناکارآمد. جالبیش اینه که اینا توقع مشاغل و پست های پر درآمد هم دارند.
خود من تو باشگاه بدنسازی ، یک فردی رو میشناسم که با کلی خالکوبی روی بازی و ساق پا و موهایی با آرایش خاص ، داره در دانشگاه یکی از شهرهای نزدیک تهران ، دکترای صنایع میخونه. اصلاً به قیافش نمیخوره . خدا آخر و عاقیب ما رو به خیر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
تو خودت خیلی‌ با سوادی که از خال کوبی و قیافه یک شخص میزان سوادش دستت اومد. ۴۱ نفر هم بهت مثبت دادند!
یک زمانی من ده شصتی بخاطر سد کنکور تمام زندگیم تغییر کرد..
الفاتحة
برای خودم متاسفم که در چنین مملکتی زندگی میکنم، ما با چه سخنی و چه تبعیضی وارد دکتری دانشگاه سراسری شدیم...ایکاش کسی یکبار جلوی دانشگاه آزاد ونیز بی عدالتی در مصاحبه دانشگاه سراسری را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
تازه اگه آمار دکترا تو ایران بالا بره که خیلی براشون بهتره.
تا دانشگاه آزاد است غم مخور . . . !!! اونوقت در دانشگاه تهران دانشجویان ارشد و دکتری به دلیل مشروطی و سخت گیری دانشگاه (دقت بفرمایید سخت گیری و مشروطی) اخراج می شوند اونم کسایی که رتبه اولی های کنکور ارشد و دکتری هستند.
جانم دانشگاه آزاد بتاز . . . . !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
منظورش اونایی هست که نتونن با زد وبند نظر استاد وجلب کنند
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
واقعا با نظرت موافقم منم چندسال پیش لیسانسمو از یکی از دانشگاه های دولتی گرفتم. به خدا اونقدر سخت میگیرن و اذیت میکنن وتحقیق و مقاله میخوان که پدر آدم درمیاد اونقدرم امتحان های ریاضی و فیزیکمون سخته که نگو...
دانشگاه آزاده عزیزم توقع دیگری داشتید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
مرگ بر دانشگاه آزاد. که ارزش مدرک را در ایران به زیر صفر کشوند.
مدیریت مدبرانه و فکورانه در راستای اهداف انقلاب و پیشرفت کشور همینه دیگه! این آقایون در چند سال آینده بر مسند قدرت هم مینشینند و قوانین را از این هم بهتر خواهند نمود تا سیر صعودی توسعه کشور بیش از پیش بصورت مکوس! ادامه یابد...
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
سواد ارتباطی به مدرک نداره
موضوعی که بررسی کردی چندان قابل ارزش نیست.
هر دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد حداقل در حدود 100 میلیون تومان باید هزینه کند!!
اگر دانشجو واقعا به دنبال محتوی علمی باشد با همین هزینه یا حتی کمتر می تواند در دانشگاه های خوب اروپایی تحصیل کند.
و اگر به دنبال مدرک باشد چه دانشگاه چه دوره های شبانه دانشگاه دولتی به راحتی به خیل مدرک داران می پیوندد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
حتما شوخی میکنی که با صد میلیون یعنی 30 هزار دلار اون هم تو اروپا بمدت 5 سال هم درس بخونی و هم امرار معاش کنی؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
با 30 هزار تا شما فقط یک سال می تونی تو اروپا دکتری بخونی، البته اونجا هم اگر بخوای دانشگاه درست و حسابی بری وگرنه اسپانیا و لاتویا هم دانشگاه دارن!
سینا
| Turkey |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
عزیز دلم هزینه خود دانشگاه ازینم کمتره, بعضی جاها مثلا 30 میلیونه برا 4 سال, اما هزینه زندگی در کشور اروپایی حداقل 3-4 تومن در ماهه...بدون اطلاعات مجبور نیستی حرف بزنیا...باور کن اینجور حرفا تاثیر منفیش بیشتره
اینا بعدن میخوان استاد دانشگاه شن دیگه. درسته؟؟؟ اگه نشن که ما ناراحت میشیم.
خوبه اسم دانشگاه را اوردین آزاد الیگودرز...
پاسخ ها
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
شهر کروبی
با این وضعیت باید فاتحه مدیریت و هر گونه پیشرفت علمی در کشور را خواند، چه چنین فارغ التحصیلانی در آینده اساتید دانشگاهی هم خواهند شد.
سلام
بخدا راسته هرچی میگم
این از زبان یکی از دوستامه
می گفت همینطوری برای آزمون دکتری ثبت نام کردم
می گفت هیچی نزدم
لذا وقتی جواب اومد اصلا نرفتم توی سایت
دوستم فوق برق داره و در اون دانشگاه تدریس هم داره
میگه چند روز بعد از جوابها
مدیرگروه رشته برق بهم زنگ زد و گفت فلانی اسمت تو قبول شده هاست و امروز مصاحبه است
گفت بیا گفتم نمیام گیر داد بیا
من هم گفتم باشه اما بازم فکر کردم و نرفتم
می گفت ساعت ده شب زنگ زد فلانی کجایی چرا نمیای
گفت مصاحبه کننده ها که دو نفر خارجی و بقیه هم داخلی هستن نرفتن بیا
من گفت نمیام
فردا زنگ زد گفت که قبول شدی بدون مصاحبه
یعنی این رو بگم که دیگه تمومه
به نظرم سریع باید فکری کرد
وگرنه مدرک دکتری هم دیگه ارزشی نخواهد داشت
و هر آدمی میتونه بگیره
خدا رحم کنه به این کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
جوک می گی؟
سلام به نظر میرسد دانشگاه آزاد که تنها دانشگاه کشور است که آزمون و بدون آزمون کارشناسی ارشد و دکتری فله ای می پذیرد. و سازمان سنجش هیچ نقشی در گزینش کمی و کیفی آن ندارد. فاتحه تحصیلات تکمیلی در کشور را خوانده است. افرادی که چنین قبول میشوند با خرید مقاله و پایان نامه و رساله جلو دانشگاه تهران مدرک میگیرند. آبروی کشور و دانشگاهها و اساتید و دانشجویان دیگر که زحمت می کشند نیز می برند. مطلب نشریه ساینس در مورد خرید و فروش مقاله و پایان نامه اسباب سرافکندگی است . در کجای دنیا چنین تجارتی است؟!. صد رحمت به فارغ التحصیلان دانشگاههای پیام نور و فنی حرفه ای. انصافا همسر من که در پیام نور درس میخواند به سختی درس میخواند و الکی نمره نمیدهند و خیلی باسواد است. کاش آقایان وزرای علوم و بهداشت زورشان به دانشگاه آزاد نمیرسد آقای رئیس جمهور با وضع یک برجام علمی به این آشفته بازار رسوایی مدرک سازی بی اعتبار خاتمه دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
اگه گفتی چرا فله ای؟؟!!! چون دانشگاه آزاد از پول نمی گذره و یه خروار صندلی خالی داره خب،حالا بیاد از 100 میلیون بی زبون بگذره؟!!!
اینا میخان جلوی آمریکا وایستن؟
پاسخ ها
مهدی 53
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
چرا جلو آمریکا وایسن . باید جلوی خودی وایسن اول
من هم فردی را می شناسم که مدرک دکترای خود را بصورت غیرحضوری از دانشگاهی بی نام و نشان از هند گرفته در حالیکه حتی یکبار هم به هند نرفته و الان هم در سمت دولتی خیلی خیلی بالایی مشغول کار است. اوضاع خیلی خرابتر از این حرفهاست. بهترین راه برای نخبه کشی همین کار بود که ارزش مدرک را به لجن بکشید حالا دیگر چه فرقی است کسی که دانشجوی ممتاز شریف بو تهران اشد و یا از واحد الیگودرز دانشگاه آزاد دکترایش را بگیرد چرا که هر دو دکتر هستند و بلکه معدل دانشگاه آزادی به برکت پولی که می دهد بالاتر هم باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
منم همچین فردی رو میشناسم . که دکترای زبان انگلیسی از هند داره و الن رییس یک دانشگاه دولتیه
به بیان واضح‌تر این اشخاص فردا در میدان کار رقیب بنده هستن که دارم در دانشگاه تهران دکتری میخونم، واگر بند پ ایشون قوی باشه، مطمئناً با وجود مدرک همتراز، ایشون انتخاب میشن!!
تبریک میگم به این نظام آموزشی که خیلی وقته ازش دست شستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
نارحت نباش
سلام و وقت بخیر. نمیدونم واقعا این کارنامه هایی که استناد کردید درست هستن یا نه. ولی من با درصدهای خیلی بهتر حتی دعوت به مصاحبه هم نشدم. کاش این مورد رو هم مشخص کنید. با دیدن این کارنامه ها واقعا نا امید شدم. بعضیا با منفی رفتن دانشگاه و من همچنان پشت کنکور
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
مطمئنا اون کارنامه در مورد علوم تحقیقات تهران اشتباهه .
متاسفانه دانشگاه آزاد و سهمیه‌ها دو بلای خانمان‌سوزی بودند که سر نظام دانشگاهی ما نازل آمده است. اولی که پای پولدار‌های بی‌استعداد را باز کرد و دومی هم که نفی صریح شایسته سالاری است.
من یک همکلاسی دارم همین جوری امده دانشگاه
شهریه شون رایگان هست تو دانشگاه ازاد
مثلا در مقطع ارشد میتونند معرفی به استاد بگیرند یا درس اگر میافتند حذف کنند!!!!!
در این که تعداد زیادی دانشجو در مقطع دکتری بی رویه گرفته شده شکی نیست ولی دعوت به مصاحبه در رشته اقتصاد در دانشگاه ازاد با کارنامه نمایش داده شده به معنی اسون شدن دکتری نیست بخصوص که رقابت اصلی تو دانشگاههای سراسری و تو رشته های خیلی بهتر از این رشتست البته توهین به رشته اقتصاد نباشه بنا بر وضعیت این رشته تو جامعه گفتم
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
تو اینجور اخبار همیشه دنبال نظر یه اندیشمند که مخالف با بقیس میگردم...اندیشمندمو یافتم
ارشد اقتصاد دولتی
| Mauritius |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
همین تفکر امثال شماراجب اقتصاد دارید که وضع اقتصادی مملکت اسفباره
بنده خودم مدیر تحصیلات تکمیلی هستم. دانشگاه آزاد به دانشجویان دکترا به چشم یک منبع درآمد درست حسابی نگاه میکند (80 میلیون تومان) و کاری به کیفیت دانشجوی ورودی، کیفیت آموزش و پژوهش و بازار کار و نیاز جامعه ندارند. دانشگاه های دولتی هم از دانشجویان دکترا به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند (چاپ مقاله و ...). ما کسانی را داریم که از دانشگاه های دولتی دکترا گرفته اند و برای 4 واحد حق التدریس التماس میکنند!!! وضعیت فاجعه آمیز است. سونامی بیکارانی با مدرک دکترا و فوق لیسانس
کجا داریم میریم با این همه بدبختی خداااااااااا
موسسه مدرك سازي آزاده ديگه سخت نبايد گرفت
سه کارنامه پایینی متعلق به کارشناسی ارشد هست نه دکتری.
علت اینکه مملکت به این روز افتاده این است که صاحبان بسیاری از پستهای ان از این نوع دکترها هستند
در همه جای دنیا نخبگان علمی، اقتصادی، سیاسی، همه به دنبال عنوان منحضر بفردی مانند "آقای رئیس جمهور" هستند. تو کشور ما در مصاحبه تلوزیونی رئیس جمهورها را با نام آقای دکتر صدا میزنند تا جایگاه علمی و فهم خاصی بهش بدن. خب جامعه هم به هر قیمتی دنبال عنوان "آقای دکتر" برای خودشون میگردن.
این موارد تازگی ندارد بنده به یاد دارم بیست وپنج سال پیش یعنی سال هفتاد یکی از دوستان من که وضعی به مراتب بدتر از موارد اعلامی شما داشت با داشتن سهمیه در رشته داندانپزشکی دولتی قبول شد
دیگه دانشگاه ازاد هست.البته این دوستان وقتی فارغ التحصیل میشند ادعاشون 100 برابر بچه های شریف و تهران و علم وصنعت خواهد بود!!.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
سرعت تا 110 مجازه داداش - تندترش جریمه داره- دولتی و آزاد هم نداره اما شایسته سالاری باید باشه نه مدرک گرایی ...
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
کاملا موافقم. دانشگاه ازاد اسمش روش هست ، آزاد !!! تویک سایتی تبلیغ میکرد که "آزاد" رشته خودت رو انتخاب کن !!
رشته های مهندسی را نابود کردند. بجای اینکه صنعت را توسعه بدهند بودجه مملکت را ریختند توی جیب پزشک.
سالها بعد مشخص خواهد شد که این چند ساله نیت خیر وزارت بهداشتی ها چه بلایی سر مملکت آورده است.
بابا حرف مفت نزن ما سه سال مرديم و زنده شديم و نشد
که این هنوزازنتایج سحراست...
واقعا که!
این چه جور تیتر زدنه!
لااقل توی عنوان تیتر تون بنویسید(در دانشگاه آزاد و در رشته فلان و در شهر فلان)
با این کارتون هم به شعور مخاطب توهین میکنین و هم به تمام دانشجوهایی که با زحمت و مشقت فراوان، هفت خان رستم دکترا قبول شدن رو طی می کنند.
ابوذر هستم(دانشجوی دکترا دانشگاه تهران_روزانه)
ظاهرا این فقط در مورد دانشگاه آزاد مصداق داره. واقعا این عادلانه نیست که مدرک دانشگاه های دولتی و آزاد یه اندازه اعتبار دارن.
خواهشا این نظرمو دیگه منشر کنید.
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
فکر کنم اونایی که منفی دادن دانشگاه آزادین...خخخخخخ
با پول خیلی کارا میشه کرد!!!
بیچاره اونایی که پول ندارن...
کارشناسان مختلفی که صدا و سیما در میزگردهای خود می آورد اغلب از این دست هستند! همین که بتوانند فارسی را خوب صحبت کنند کافی است. که برخی از آنها همین را هم بلد نیستند.
جمله آخر خیلی مسخره است
یعنی چی با لفظ دکتر می تواند صاحب مناصب دولتی شود....؟؟؟؟
نیست ما که با مشقت فراوان دکترا گرفتیم، الان صاحب شغل و درآمدیم....
که بقیه هم با لفظ دکتر صاحب این نعمات می شوند

خیلی زشته واقعا
خیلی زشت
متأسفانه دانشگاه هایی مثل دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی کمر به نابودی علم و دانش در کشور بسته اند و با نگاه کاسبکارانه به تحصیل و با سوء استفاده از علاقه جوانان این مرز و بوم به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی، صرفاً به فکر کسب درآمد بوده و بدون آنکه کادر علمی لازم را داشته باشند در کوره ده ها نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرند و با کلاسهای سی تا چهل نفره در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری؛ آبرو و حیثیت دارندگان مدارج علمی واقعی را در کشور برده اند و بازار داغ پایان نامه نویسی و ...را نیز توسعه داده اند. فکر می کنم؛ مدت زیادی باقی نمانده تا در بحث تحصیلات دانشگاهی از کشور هند نیز پیشی گرفته و رکورد بزنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
شما اشتباه ميكنيد. ياد بياريد كه چه سالهايي از عمرمون كه پشت كنكور سراسرذي مونديم حدود 7 يا 8 بار كنكور داديم و قبول نشديم چه عمري تلف شد دانشگاه آزاد اگه بديهايي داره خوبيهايي هم حتما داشته كه عمر جوونها پشت كنكور ديگه تلف نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
در دانشگاه پیام نور شرایط مانند آزاد نیست. لطفا وقتی کارنامه قبولی دانشگاه آزاد با این وضعیت منتشر شده شما با پیام نور جمع نبندید.
یک کیلو مدرک دکترا می خواستم لطفاً
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
صد میلیون ناقابل البته با امکان انتخاب از پردیس های دولتی یا آزاد!
یکی از آشنایان تمامی دروس را منفی زده و در مقطع ارشد دانشگاه آزاد واحدتهران... قبول شده
سواد برایشان مهم نیست پول مهم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
دیگه داری خالی می بندی. من با تراز 5970 بدون منفی با درصدهای 11-28-47-5-64 ارشد مدیریت اجرایی تهران قبول نشدم
پول بده. روی شیبل شاه نقاره بزن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
روی سبیل شاه
با سلام. جمعیت کلاسهای دکترا از کلاس اول دبستان هم بیشتره
خشت اول چون نهد معمار کج/....
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
بهترین کامنت
اگه پیگیری کنید میبینید که همین افراد در طی ده سال گذشته با همین درصدها و سطح علمی پایین وارد دانشگاه شدن. این آدمها حتی حق دیپلم گرفتن ندارن چه برسه به اینکه برن دانشگاه اونم تا دکتری!
تابناک
کاش کارنامه مرا هم نشان میدادی که با رتبه 17 فقط بخاطر نداشتن مقاله از مصاحبه دکترا رد شدم که از عجایب حاصل از روش جدید پذیرش مقطع دکتری است!
من چند سال پیش از طریق کنکور سراسری در مقطع ارشد با درصدهای نسبتا خوب تو دانشگاه پیام نور ری قبول شدم که تو دفترچه ظرفیتش ۱۵ نفر بود ولی موقع انتخاب واحد دیدم هفتاد هشتاد نفریه کلاسها. وقتی رفتم سر کلاس از هرکدوم از دانشجوها پرسیدم گفت از طریق فراگیر و پولی اومده. تاسف خوردم واسه اونقدر زحمت خودم. و واقعا دلسرد شدم.
سالهاست که مدرک تحصیلی به گند کشیده شده است چون تمام ادارات و سازمان های ما صرفا مدرک گرا هستند و اصلا اعتبار دانشگاه هیچ معنا و مفهومی ندارد واگر بدبختی هم که با زحمت و از دانشگاه معتبر مدرک گرفته باشد کوچکترین حرفی بزنی همچین محکم می زنن تو دهنش و شرایط رو طوری می کنن یا طرف با پای خودش فرار کنه یا دچار افسردگی و یا انزوا بشه.علت هم معلومه چون اکثریت از بالا تا پایین سمت های سازمانی با این مدارک به واقع بی اعتبار است.
من در کنکور دکتری امسال رشته مهندسی مکانیک فقط با زدن 40 درصد زبان قبول شدم بقیه دروس تخصصی صفر زدم
واقعا خیلی مسخره شده ازمون دکتری دانشگاه ازاد
دانشگاه ازادد و علمی کاربردی که امثالهم که ارزش ندران
یادش بخیر سال هشتاد و چهار قبولی تو فوق لیسانس انقدر سخت بود که دو تا سه سال درس می خواندیم تا قبول شویم. الآن التماس می کنند بیا ثبت نام کن
به کجا چنین شتابان...........
من هم خیلی از این قبولی های سراغ دارم. متاسفانه چندین و چند مورد سراغ دارم که در دانشگاههای سراسری دروس مهمی نظیر زبان را بدون پاسخ گذاشته اند و با حداقل نموره قبول شده اند. شزایط خیلی بدی شده واقعا. ارزش کار دانشجویان زحمت کش میاد پایین
ما یک استادی داشتیم که دکتر بود و روخوانی فارسی بلد نبود.
من یکی از اعضا هیات علمی دانشگاه ازاد مشهد هستم . رفتار دانشگاه ازاد واقعا جای تاسف است . در این دانشگاه فقط تنها چیزی که مهمه پوله . اغلب کسانی که در مقطع ارشد وارد دانشگاه می شن با درصد های منفی هستن در مقطع کارشناسی هم دانشگاه برای منافع مادی از این ترم قانون گذاشته که کلاس ها حتما باید حداقل 40 نفره باشن . ثبت نام هم که بدون ازمون انجام می شه بدون بررسی حداقل توانایی علمی. متاسفانه این وضع را اقای احمدی نژاد ایجاد کرد . برای به زمین زدن دانشگاه ازاد ظرفیت پذیرش در دانگاه پیام نور به شدت اضافه کرد و دانشگاه های علمی کاربردی و غیر انتفاعی مثل قارچ ایجاد شدن دانشگاه ازاد هم برای عقب نموندن از رقابت دیگه حداقل شرایط علمی را برای دانشجویان رعایت نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
من نیز هیات علمی علوم و تحقیقات هستم و موارد فوق را تایید می کنم. به خصوص در علوم تحقیقات که به نوعی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است تمام فکر و ذکر مسئولین این است که تمام دانشجویان را قبول کنند تا خساراتی را که بابت کمبود دانشجو در واحدهای در حال تعطیل دیگر هست را جبران کنند. تازه به ما استاتید می گویند باید برای دانشگاه درآمدزایی کنید. چرا دولت کاری نمی کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
چرا دولت کاری نمی کند؟
تو رو خدا به اینها نگید دکتری....دانشگاه آزاد گند زده به همه چی. دانشجویی داشتم در مقطع ارشد که جمع و تفریق ساده کسری بلد نبود امسال دکتری آزاد قبول شده...
برای بعضی ها که در ادارات کار می کنند و صاحب پست و مقام هستند بسیار مثمر ثمر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
خیلی عالیه
مدیر مدیره
مدیر دکتره
دکتر مدیره
وضعیت دانش در دانشگاه آزاد اسلامی به نفع پول تغییر کرده به عنوان مثال دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول در یکسال 100 دانشجوی دکتری مدیریت کسب و کار و کارآفرینی گرفته است. نتیجه چی شده اکنون دکتری کارآفرینی بیکار داریم.
دانشگاه آزاد به هر صورت می خواهد پول در بی آورد حساب کنید 100 تا دانشجوی دکتری که هرکدام 80 میلیون شهریه می دهند حساب کنید چقدر می شود و جالب است که چند ده برابر همین تعداد دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کرده اند. وقتی کارنامه ورودی های دکتری را در دانشگاه آزاد بررسی می کنید فاجعه است فکر می کنید در مصاحبه علمی حضوری دوره دکتری دانشگاه آزاد سوال چیست؟ برخی از دوستان که به مصاحبه رفتند با این سوال علمی روبرو شدند آیا می توانید شهریه را پرداخت کنید؟
متاسفانه این دولت، دولت دانشگاه آزاد است و میدان را برای این دانشگاه باز گذاشته است و شوربختانه آنکه به تازگی دانشگاه های دولتی نیز این دکتری دانشگاه آزاد را به عنوان هیات علمی جذب کرده اند. با این روند فاتحه دانش و علم خوانده است آن از پیامنور که در دولت قبلی ضربه بزرگی را به کیفیت علم و تحصیلات دانشگاهی وارد کرد و این از دانشگاه آزاد در این دولت مشخص نیست به کجا می رویم چنین شتابان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
خب این هم یک نوع کارافرینیه دیگه
اون دوستانی که میگن شهریه رایگان هست یا ...اگه مردهستند یا راست میگن وحاضرن بیان تا یک دست باباشون را قطع کنن اونوقت هرچی به ما دادن برا اونا- یا پدرشون برا همیشه روی ویلچر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
برادر من به شما بايد امكانات، احترام و ارزش بدن نه مدرك علمي . مدرك علمي صلاحيت علمي ميخواهد و گرفتني است نه دادني. پدر شما يا هر كدام از ايثارگران روي تخم چشمهاي ما جاي دارند هر چيزي يك تخصصي و صلاحيتي لازم دارد و اين به تلاش هر فردي مرتبط است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
وفداري و فداكاري عزيزان جانباز و شهيدان و ايثارگران را ارج مي گذاريم، اين حق خود آنان است نه فرزندانشان. كه اگر خيلي دلت مي سوزد خودت با تلاش علميت بجايي برس نه از فداكاري و سهميه اختصاصي. بله هزينه تحصيلي شما عزيزان در دانشگاه آزاد رايگان(البته بنياد مي پردازد) است.
خیلی بیرحمانه تیتر زدید . اینا فقط شامل دانشگاه آزاد بودن
سالهاست در بسیاری از کشورها اینچنین است بخصوص اروپای شرقی و اسیای شرقی...
حداقل تحصیل در ایران با هر کیفیتی بهتر است. در ایران می بایست تعدادی واحد گذراندِ, امتحان جامع داد از پروپوزال دفاع کرد, دو مقاله isi معتبر چاپ کردو.... در صورتی که در سایر کشورهای ذکر شده این چنین نیست و پذیرش و اتمام دوره بسبار راحت تر است.
ولی در کل این موضوع پسندیده نیست.
باسلام
به اطلاع میرساند کارنامه های اول و سوم برای دکتری و کارنامه های دوم و چهارم برای کارشناسی ارشد می باشد که به اشتباه همگی دکتری اعمال شده...
در کارنامه دکتری ردیف تعداد دورس 16 تا و در ارشد 18 تا می باشد و نیز نمره کل در دکتری بصورت دو رقمی مثل 25 و 34 و ... می باشد در حالیکه در ارشد بصورت 4 رقمی مانند 4661 و 4503 و ... می باشد.
لطفا در اطلاع رسانی دقت شود...
سلام
در بسیاری از رشته های پر متقاضی و بزرگ و برند اتفاقا قبولی در دانشگاه آزاد سخت هم هست
دوستان بی انصافی میکنند / ممکنه در خیلی از رشته ها هم بعلت تقاضای کم یا عدم وجود بازار کار فعلی قبولی در بهترین واحد ها هم آسان باشد / در خارج از کشور به مراتب راحت تر میتوان مدرک گرفت
مطمین هستین کارنامه برای دوره دکتری است ....
به نظر می یاد فقط مورد اول کارنامه دوره دکتری باشد که نمره مصاحبه دارد بقیه کارنامه ها برای دوره کارشناسی ارشد است
اگه اصل مطلب بخواهید دانشگاه ازاد فقط پول می خواد و این کنکور کاملا مشخص بیخود همه قبول می شن حالا دلیل برگزاریش شاید ایراد وزارت علوم که باید ازمون باشه ضمنا کلی هم تو ارشد و دکترا از بچه های خودشون بدون ازمون برداشتن و مدرک رو کاملا بی ارزش کردن که دیگه هیچ کس ستره هم خورد نمی کنه برا مدرک چه کسی بدونه یا ندونه که اتفاقا اونایی که چیزی نمی دونن وضعشون خیلی بهتر و کارشون هم بهتره
متاسفانه در دانشگاه دولتی هم کار میلنگه نه اینکه دانشجوی ضعیف میگیرن. نه اتفاقا برعکس قوی و اهل کار‌میگیرن. بعد تا جا داره کار میکشن. در راستای منافع استاد نه در راستای پیشرفت علمی. مثلا باید پروژه استاد رو انجام بده واسه استاد پول در آره تا مغضوب علیه نشه.
اصولا پیشرفت علمی در کشوری که صنعتش کاری به دانشگاه نداره بنظر من تباه کردن وقته. مقاله تولید کنیم که چه بشه؟
حواستون باشه دکترا. نه دکتری!
بعد خود تابناک تیتر میزنه فلانی با دکتر داره نونوایی میکنه
برادر من همینا هستن خب :|
برای حمایت از خانواده محترم شهدا و جانبازان راههای بهتری غیر از سهمیه دانشگاه هم هست
داتون خوشه ها....در دانشگاه دولتی هم در مقطع دکتری با پارتی دانشجوی دکتری می گیرند تحت عنوان نخبه....بدون کنکور و فقط با داشتن مقاله....
خواستید ادرس دانشگاه دولتی مربوطه را هم می دهم....رشته زمین شناسی یکی از دانشگاه های دولتی چسبیده به استان اصفهان....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
دوست عزیز من یک دانشگاه دولتی مرکز استان می شناسم که یک نفر رو که دارای ارشد دانشگاه آزاد است و امسال دکتری دانشگاه آزاد قبول شده را بورس کرده
بخدا از باعث و بانی این وضعیت بخاطر پایمال شدن حقم که 10 ساله دارم با استرس کنکور و امتحان میدم، از خونه و خانوادم دورم و هزار تا مشکل دیگه دارم، نمیگذرم
به عنوان یک استاد دانشگاه برتر دولتی مسبب این وضعیت افتضاح آموزش و پژوهش و تربیت را دو وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی می دانم که جنبه تربیتی را کلا گذاشته اند کنار و به همه به شکل آمار و ارقام نگاه می کنند و از کلاس آمادگی و پیش دبستانی تا دکترا و پس از آن فقط شده قبولی در آزمون به هر روش و گرفتن مدرک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
متاسفانه در مورد اعضای هیات علمی هم فقط تعداد مقالات و کتابها و ... بدون کیفیت کار وی مطرح است
یعنی فقط تعداد و درصد و آمار محض که جای تاسف است
تابناک عزیز شما این خبر رو چاپ کردید اما این قضیه سهمیه که ربطی به دانشگاه ازاد نداره و تمام افرادی که دارای سهمیه هستند خیلی راحت می تونن چه در دانشگاه سراسری و چه در دانشگاه ازاد تحصیل کنند و این نگاه نژادپرستانه به دانشگاه ازاد درست نیست. اگر همین دانشگاه ازاد و پیام نور و ... نبود که الان نصف جوون های مملکت از درس خوندن باز می موندن و فراموش نکنید که تمام دانشگاه های سراسری یه واحد پردیس و بین الملل زدن و بیشتر از دانشگاه ازاد پول می گیرن و مدرک دانشگاه سراسری هم میدن پس لطفا با این اخبار یک دانشگاه خاص را هدف قرار ندید بلکه کل دانشگاه ها رو زیز ذره بین قرار بدید. با تشکر ( امیدوارم نظر بنده منتشر بشه)
این مواردی که نوشتید مسوولش هم گفته از سهمیه استفاده کرده و قبول شده شما فراموش می کنید که کنکور در هر صورت یک مسابقه است و کسی که قبول میشه صرف نظر از مساله سهمیه دو حالت داره یا در رقابت واقعا بهتر از بقیه بوده که یعنی نمره بقیه که.قبول نشدند. کمتر از اینهاست و یا اینکه اصلا رقیبی نداشته یعنی ظرفیت دانشگاه از تعداد شرکت کننده بیشتره که اگه اینجوره باز هم حقشونه که بتونن برن دانشگاه..کلا.شما هم اگه اینقدر راحته ثبتنام کن قبول شو...
ايراد اصلي و ريشه مشكل در اينجاست كه دوره هاي تحصيلات تكميلي با توجه به ظرفيت علمي دانشگاه ها تناسبي ندارد. مثلا دانشگاه ازاد اليگودرز با چه معياري دكتري اقتصاد داره ؟؟؟ چندتا استاد تمام يا حتي دانشيار داره؟ كتابخونه خوب داره؟ مجله علمي و پژوهشي داره؟ چه سنت علمي در اونجا وجود داشته.
تقصير ودارت علوم كه هيچ نظارتي نداره...
خب اونوقت اینا چه جوری فوق لیسانس گرفتن؟ که حالا میخوان دکتراش رو هم بگیرن؟ وای به حال فرزندان ما که اینا میخوان در آینده معلمشون بشن یا مدیر جامعه شون!!
دوستان این خبر زیاد موثق نیست چون کارنامه اخر مربوط بع ارشد هستش نه دکتری.
دوستان عمرانی بهتر میدونن در دکتری ازاد از همه گرایش ها سوال نمیاد پس دقت کنید تابناک عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
همین طور است. نمره مصاحبه فقط در یکی از کارنامه ها آمده است و در بقیه نیست. در حالیکه کارنامه آزممون دکتری همراه نمره مصاحبه است. بنده این ترم در علوم و تحقیقات قبول شدم و درصدهایم اکثراً 30 و 40 است.
دکترا! سه تا صد تومن!!!نبود؟؟؟
سال ها پیش که اولین دوره های سهمیه رزمندگان بود من هم از این سهمیه استفاده کرده و وارد دانشگاه شدم. بعداً وقتی تراز نمره هایم را بررسی کردم دیدم اگر از سهمیه منطقه خودم استفاده می کردم شانس قبولی داروسازی را در همان دانشگاه داشتم (کارشناسی قبول شده بودم). آن زمان بر اساس تعداد شرکت کننده ها سهمیه تعیین می شد و نیز رقابت با مراکز استان ها و تهران برای روستازاده هایی مثل بنده که اصلاً کتاب کنکور و کلاس کنکور برایمان بی معنی بود خیلی دشوار بود. ولی الان خیلی ساده شده. به نظر بنده وقت آن رسیده که برای پیشبرد اهداف علمی کشور و دور شدن کشور از شرایط جنگی یک برنامه جدیدی باید ریخته شود.
اساسا فلسفه تشکیل دانشگاه ازاد که یکی از خدمات فراموش نشدنی هاشمی رفسنجانی است شرکت همه علاقمندان به علم در رشته های محبوب انها بود که کنکور سراسرری و محدودیت بودجه دولتی مانع از توسعه گسترده علم میشد. در واقع دانشگاه ازاد اصلا نباید کنکور بگذارد. اما سطح کارائی فارغ التحصیلان با کارائی عملی انها باید ثابت شود . لذا در مقطع استخدام است که باید دید چه کسی از کدام دانشگاه کار امد تر بدر امده.
مدرک نشان دهنده کاملی از توانائی یک فارغ التحصیل نیست. بسیاری خرخوانی میکنند و کلاس تست زنی میروند و بهر کلکی شده وارد رشته مورد نظر میشوند در حالیکه اصلا استعداد ذاتی ان رشته را ندارند و بدون قابلیت حقیقی مدرک میکیرند یا از کشورهای دیگر مدارک تقلبی میاورند و........مسئولان باید استعداد متناسب با رشته و کارائی فارغالتحصیلان را در نظر بگیرند نه معیار های تئوری و کاغذی را. بامید روزی که برای مدرک کسی تره هم خرد نکند و استخدام و دادن مجوز کار و تاسیس دفتر و غیره بر اساس کار ائی عملی فارغالتحصیلان باشد. ما ایت الله دیده ایم که فرق گوشت کوبیده وتیلت را نمی داند اما رجبعلی خیاط هم داریم که ایت خداست.
پاسخ ها
نغمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
افرين دوكلمه حرف حساب زدي
دانشگاه ازاد و بقیه دانشگاه های پولی مثل غیر انتفاعی ها،پیام نور،کاربردی حتی شبانه دولتی برای دانشگاه ها بنگاه اقتصادی شده ا ند لذا هدف کسب درامد هست در مقابل دادن یک مدرک که این مدرک هم بود و نبودش در شرایط فعلی مملکت با این همه بیکاری و... فرقی نمی کند.لذا پول دادن و وقت صرف کردن برای این دانشگاه اشتباه هست.
سلام من به عنوان هییت علمی دانشگاه حاضرم کارنامه دکتری خودم را که در سال 82 پذیرفته شدم را برای تابناک ارسال کنم. از پنج ماده درسی 4 ماده درسی 100 در صد بود و زبان تخصصی 85 درصد. الان در دانشگاه هیچ فرقی بین من با هییت علمی که 4 ساله فوق لیسانس و دکتراش را از هند گرفته نیست.
دوستان عزیزمن درمقطع دکتری که جزتوان علمی پشتوانه دیگری برای ورودبه این دوره رانداشتندفارغ التحصیل شده وهنوزبیکارندآن هم باسخت گیریهای مرسوم دانشگاههای دولتی که انسان رابه مرز خودکشی می رساند.آن وقت بسیاری ازهمین افرادی که به آنها اشاره کرده ایدبه دلیل پشتوانه های مالی و...باحداقل بضاعت علمی بهترین پستهای علمی وغیرعلمی رااشغال میکنند
البته در پاسخ مسئول مربوطه گفته می شود که از سهمیه استفاده شده است من و دوستم با نمرات در حد 40 درصد بالا در دانشگاه آزاد قبول نشدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
I don't believe it
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
So do I
با سلام
به نظر بنده یک توضیحی در خصوص دانشگاههای سراسری که با عنوان خودگردان هستند بفرمایید. این دانشگاه ها بسیار اذل از دانشگاه آزاد هستند. پول که به خوبی دریافت می کنند، نازل ترین رتبه ها را هم جذب می کنند و کیفیت با توجه به انتظار دانشجو که پولی پرداخته بسیار بسیار پایین تر از سایرین است.
ضمن تایید متن نویسنده، داشتن نمرات با درصد منفی زیاد عادی شده است، عینا" این موضوع را در کارنامه پذیرفته شده مربوط به مقطع دکترای برق - دانشگاه آزاد یاسوج 94 - 93 دیدم. توجه شود که با سوالاتی ساده متوجه شدم که نه تنها ایشان مشکل توانایی علمی در ریاضی و فیزیک دارند، در واقع سیم کشی ساده خانگی هم بلد نیستند.

خواستم مراتب قدردانی از وزارت علوم و دانشگاه اعلام کرده باشم، تشکر میکنم.
تا وقتی که همه بزن در رویی و قهوه خانه ای کارکنند و فقط دنبال منافع شخصی خود و اطرافیانشان باشد و منافع ملی برایشان مهم نباشد دیگر چه انتظاری دارید. یادم هست در سال 65 وقتی کنکور دادم با اینکه درصد های خوبی زده بودم اما با کمال ناباوری در رشته مورد دلخواه خودم که انتخاب کرده بودم قبول نشدم . دو سال بعد مشخص شد کسانی که در رشته پزشکی دانشگاه تهران و ... قبول شده اند ، از قبل سوالات به دستشان رسیده ولی دولت اعلام کرد چون برای آنها هزینه شده دیگر نمی توان هیچکاری کرد.
حیف درس خوندن تو این جامعه
منکه با این خبر کلا قید شرکت تو دکتری و درس خوندن رو زدم
اکثر مسئولین ما در شهرداری ها ،فرمانداری ها وادارت دولتی از این مدرک ها دارند یادارند در مقطع دکتری تحصیل می کنند.یارو حتی یک مقاله ای اس ای نداره ولی در دانشگاه آزاد دوره دکتری درس میخونه وشهردار یکی از شهرهای کشوره ،ازاین نمونه ها زیادند.
خبر بی سوادی دانشجویان دانشگاه آزاد رو که دیگه ننه جون من هم میفهمه. وضعیت تاسف بار دانشگاه آزاد که بوده و هست و خواهد بود= پول بیار، مدرک ببر. دانشجویانشون بی نهایت بی سواد که سواد دبیرستان هم ندارند و بدون کنکور وارد دانشگاه میشن و لیسانس و... میگیرند!! بعد با پوشیدن یه کت و شلوار، خودشون رو تو جامعه آدم فرض میکنن. خدا رو شکر کارنامه دانشجو دکتراهاشون رو دیدید. یه زمانی من کلاس خصوصی استاتیک برا دانشگاه آزادی ها گذاشته بودم. فهمیدم که این ها ریاضی 1 دبیرستان رو هم حالیشون نیست!! باور کنید که فاصله دو نقطه از هم رو بلد نبودن حساب کنن. به خدا قسم.
بدونید که همه این بی سواد ها، بالاترین پست و مقام ها رو میگیرن و به ریش ملت میخندن.
یا حق
پاسخ ها
ناش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
تند نرو داداش من هم اکنون در شرکتی مشغول به کار هستم که فارغ التحصیلان دانشگاه سراسری حتی شریف، تهران و خواجه نصیر داریم که بسیار بی سواد هستند. علم اندوزی ربطی به دانشگاه نداره! اینقدر توهین نکنید.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
دوست عزیز مشخصه که شما دلت از یه جای دیگه پر هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
جناب مكانيك دولتي
بنده هم فارغ التحصيل آزادم و افتخار هم مي كنم. چون بهترين استادها رو داشتيم و سخت گير ترين ها رو در واحد علوم و تحقيقات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
برو بچه انقدر پز دانشگاههت رو نده. دانشگاه آزاد هم آدم درس خون داره. لطف کن تر و خشک رو با هم نسوزون.
ای کاش فقط به گرفتن مدرک و عنوان دکترا راضی می شدند.این افراد کمر به احراز پستهای مهم و کلیدی کشور بسته اند. هیچ گونه توان و تخصصی در خصوص پست و مسئولیتی که درآن مشغول به کارند، ندارند و در یک کلمه فقط ضرر و زیان ببار می آورند. اینکه می پرسند چرا بهره وری در محیطهای کاری در کشور ما اینقدر پایین است؟ یکی از مهم ترین دلایل آن وجود افراد کارنابلد و غیر متعهد در راس کار است. من با سختی فراوان و با میانگین درصدهای 93درصد کنکور کارشناسی ارشد و معدل 18/5 در مقطع کارشناسی ارشد و میانگین کنکور دکترای91 درصد دکترا ومعدل 18/2 در مقطع دکترا (هردو از دانشگاه تهران) قبول و فارغ التحصیل شده ام و حالا تحت امر یکی از این افراد بی سواد فارغ التحصیل از یکی از ضعیف ترین دانشگاه ها قرار گرفته ام و کم کم دارم انگیزه ام برای کار و اقامت در ایران را کلا از دست می دهم.
اگر با همچین درصدهایی میشه قبول شد پس چرا من که درصدهام از اینها بالاتره قبول نشدم.
البته سهمیه فکر کنم نقش بسیار مهمی تو قبولی داره .
این روزها دیده ها و شنیده ها با هم تفاوت زیادی داره.
دیدگاه غلطی در ایران وجود داره که فکر می کنند حتما باید از طریق کنکور بالاترین افراد فقط به دانشگاه راه پیدا کنند. در همه دنیا دانشگاههایی وجود داره که بدون آزمون ورودی فقط با دریافت شهریه ثبت نام می کنند مثل اینکه شما در یک دبیرستان نام نویسی کنید. البته در همان جا دانشگاههای به نام و مشهوری وجود دارد که با برگزاری آزمون ورودی سخت و فشرده دانشجو می گیرد.
اگر کسی علاقمند به تحصیل است چه اشکالی دارد با هزینه شخصی چهار تا دکترا هم بگیرد ولی تا توانایی و لیاقت خود را نشان ندهد به صرف داشتن مدرک نباید به شغل و مناسب بالا دست پیدا کند این چیزی است که در سیستم ما باید اصلاح شود.
ضمنا باید نظارتی وجود داشته باشد که به صرف ورود به دانشگاه بدون کسب مدارج علمی لازم مدرک به کسی تعلق نگیرد.
من نمي خوام از دانشگااه آزاد طرفداري كنم. ولي خوب يادمه كه من و دوستانم چندين سال پشت كنكور سراسري مونديم و عمرمون رو تلف كرديم و بعد از 7 سال و 7 بار كنكور و كلاس كنكور قبول نشديم و آخرش همين دانشگاه آزاد به داد جوونها رسيد اون زمان تا عمرشون كمتر پشت كنكور تلف شه. البته بگذريم كه الان واقعا همينطور كه در كامنتها اومده شده و كافيه بري سر جلسه كنكورش شركت كني بالاخره جايي قبول ميشي. (البته دكترا رو مطمين نيستم ولي ارشد همينطوره).
در ضمن خوبه اينو هم درنظر بگيريم كه چقدر از جوونها براي اينكه توي دانشگاه قبول نمي شدند در رشته ارشد،‌پول مملكت رو ميبردن ميرختن تو جيب كشورهاي مثل هند و مالزي و ارمنستان و ... خب دانشگاه آزاد اومد كار رو راحت كرد كه اون پولي كه كلي ارز رو از كشور خارج ميكرد داخل بمونه و به اون دانشگاه داده بشه!
غير از اينه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
توجیه مسخره ای بود...
فقط كه نبايد از راه اختلاس و قاچاق و مواد مخدر و باند هاي مافيايي نون در بياد! مدرك فروشي و قبولي بدون ضابطه علمي و دريافت شهريه هاي كلان از دانشجويان هم جزو منابع كسب درآمد هست. خوشبحال شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اين سياست گذاري عالي. تا بيست سال ديگر برترين كشور منطقه كه چه عرض كنم برترين كشور منظومه شمسي خواهيم شد....
سلام.. بابا چرا آبروی دانشگاه آزاد را می برید! من خودم علوم تحقیقات ارشد مهندسی کامپیوتر خوندم پوستم کنده شد.. تازه دکترا قبول شدنش هم تو رشته ما به این راحتی نیست.. نمیدونم.. شاید بعضی رشته ها قبول شدنش تو دکترا آسون باشه.. ولی ما که پوستمون کنده شد ارشد گرفتیم
فکر می کنم یکم بی انصافی شده است در این خصوص. کسب و علم ودانش بیشتر باید توسط خود دانشجو صورت بگیره. بنده تجربه تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های دولتی و پیام نور و الکترونیکی در مقاطع مختلف تحصیل را دارم. نمی توانم بگویم سوادم در دانشگاه دولتی بیشتر بالارفت نسبت به بقیه. مهم تلاش خود فرد است. متأسفانه کلاً هدف از تحصیل گم شده است.
دانشگاه ازاد كرمان در رشته مديريت دولتي در مقطع دكتري يك روز تو هفته و يك هفته در ميان كلاس گذاشته كه اكثر مواقع تشكيل نمي شه. دانشگاه ازاد به چه زبوني بگه تو فقط پول را بده بهت دكتري بدم. لعنت بر مسببينش .
متاسفانه دانشگاه آزاد ارزش علم و تحصيل را در اين مملكت به كلي آلوده و مشوش كرده. آقايان استدلالشان اينست كه با تاسيس دانشگاه آزاد از خروج ارز براي تحصيل دانشجويان جلوگيري كرديم. عزيز من براي جلوگيري از يك كار به زعم شما اشتباه نبايد يك اشتباه بزرگتر مرتكب شد در ثاني با اعلام دانشگاههاي معتبر خارجي و عدم اعتبار مدارك از دانشگاههاي خارجي غير معتبر ميتوانستيد جلوي اين كار را بگيريد اين رويه خود به خود موج مهاجرت به خارج را براي ادامه تحصيل در دانشگاههاي بي خاصيت كنترل ميكرد. تاسيس دانشگاه آزاد هم خلاف قانون اساسي بود هم خلاف منطق و اين هم نتيجش.
آقاي مثلا مهندس ! فاصله دو نقطه رو ميديم به تو حساب كني و محاسبه فاصله بين داشتن و نداشتن ادب رو به خوانندگان محترم تابناك
من هم مثل تو آزاد نخوندم اما تو نشون دادي خيلي چيزاها كم داري
توهين نكردن به افراد رو توي دانشگاه خانواده بايد ياد مي گرفتي ، اين افراد سواد ندارند اون يه بحثه اما وقتي ميگي خودشون رو آدم فرض مي كنند يه چيز ديگه ست

تابناك اين رو انتشار بده تا همه يادمون باشه احترام به همنوع رو نه به خاطر مدرك تحصيلي افراد بلكه بخاطر انسان بودن آنها مد نظر قرار بديم

رتبه دو رقمي كنكور سال 72 و دكتر با سابقه 16 سال امروز
پاسخ ها
قاسم
| United States of America |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
خودت داری توهین میکنی
بعد هم مي گويند ما دكتريم و در اين جامعه مدرك گرا شروع به پز و افاده مي كنند.
چرا سرنوشت اموزش عالي اينگونه شد؟
1- ورود سهميه ها در دهه 60 و 70 و محروم شدن بخشي از تخبگان براي اموزش عالي
2- به ديد تجاري به دانشگاه نگاه كردن( داستاني جالب در قرون وسطي است كه روزگاري اهالي يك روستا حق چرا يك گوسفند را در مرتع داشتند ولي بتدريج يكي يك بره هم اضافه مي اورد و روز ديگر ديگري دوتا بره وبعد بتدريج افراد هر كدام چندين گوسفند را مي اورند و چراگاه نابود مي شود)
3- عدم وجود شغل مناسب و ازاديهاي اجتماعي كه جوانان را به دانشگاه مي فرستد
4- مشكل فرهنگي ايرانيان در مدرك گرايي
ايا با اين منوال يكشبه ارزش مدارك دانشگاهي ايران بزير سوال نمي رود؟
چرا در ايران مفهوم overqualification بي معني است؟
بعد هم مي گويند ما دكتريم و در اين جامعه مدرك گرا شروع به پز و افاده مي كنند.
چرا سرنوشت اموزش عالي اينگونه شد؟
1- ورود سهميه ها در دهه 60 و 70 و محروم شدن بخشي از تخبگان براي اموزش عالي
2- به ديد تجاري به دانشگاه نگاه كردن( داستاني جالب در قرون وسطي است كه روزگاري اهالي يك روستا حق چرا يك گوسفند را در مرتع داشتند ولي بتدريج يكي يك بره هم اضافه مي اورد و روز ديگر ديگري دوتا بره وبعد بتدريج افراد هر كدام چندين گوسفند را مي اورند و چراگاه نابود مي شود)
3- عدم وجود شغل مناسب و ازاديهاي اجتماعي كه جوانان را به دانشگاه مي فرستد
4- مشكل فرهنگي ايرانيان در مدرك گرايي
ايا با اين منوال يكشبه ارزش مدارك دانشگاهي ايران بزير سوال نمي رود؟
چرا در ايران مفهوم overqualification بي معني است؟
یکی از همکلاسی های منم واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد پذیرفته شده.... ارشدش پردیس بود. درسهای تخصصی رو سه بار گرفت و افتاد تا بالاخره پاس کرد. دو ترم مشروط و نزدیک بود ترم سوم هم مشروط و اخراج بشه.
دیگه درس خوندن مسخره شده. توی محیط کار چه فرقی بین دانشگاه سراسری و ارشد و دکتری و فوق دیپلم هست واقعا؟!!!!!! هرچی رابطه و پارتی و چاپلوسی تعیین کنه همونه
یک چیزی رو که کمتر بهش توجه کردید اینه که اصلا این واحدهای دانشگاه آزاد با چه توجیهی دوره دکتری راه اندازی کردند؟ با کدوم ظرفیت علمی و با کدوم استاد؟ جالبه در رشته ما - که از علوم انسانی هست- به عنوان مثال تا پنج شش سال پیش فقط دانشگاه تهران و شهید بهشتی دوره دکتری برگزار می کردند و مثلا دانشگاه های معتبری مثل علامه یا تربیت مدرس هم فاقد این دوره بودند. استدلال وزارت علوم هم این بود که هنوز هیئت علمی به اندازه کافی در این دانشگاه ها وجود نداره و به همین خاطر مجوز دکتری بهشون نمی داد. حالا امسال شنیدم که دانشگاه آزاد قائم شهر یا میبد دارن در همین رشته دانشجوی دکتری میگیریند. واقعا مضحکه!!!
؟؟؟؟
دوستان ممکن است در پذیرش رشته های دانشگاه آزاد چنین چیزی صحت داشته باشد ولی درس خواندن و پاس کردن دروس به این راحتی نیست حکایت قیف است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
خوب معلومه کسی که دروس پایه را با این درصدها زده نمی تونه دروس مقطع بالاتر را براحتی پاس کنه
در حال حاضر فقط و فقط پزشکی و دندان پزشکی و دارو سازی و زیر مجموعه های تجربی مثل رادیولوژی و فیزیوتراپی از این موج تولید مدرک در امان مانده اند.
ای مردم و جوانان ایران پیش به سوی این رشته ها که کارانه کلان و درامدهای نجومی دارند و تحت حمایت و حفاظت شدید نظام پزشکی و وزارت بهداشت می باشند.
یادش بخیر دبیرستان که بودیم یه عبارت معروفی بچه ها به هم میگفتند:دانشگاه آزاد اسمتو بنویسی قبول میشی!!البته من دانشگاه سراسری تا مقطع ارشد خوندم ولی بعدش ادامه ندادم وارد بازار کار شدم و ازدواج و...ولی انصافا دانشگاههای دولتی هم در حد آموزش دکتری نیستند چه برسه به آزاد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
خالی نبند بااااا . تو اگه سر کار بودی که وقت نمیکردی بیای اینجا کامنت بزاری !!!
لطفا راجع به همه ی رشته های دانشگاه آزاد و همه ی واحدهای آن اینقدر ندانسته قضاوت غیر منصفانه نکنید. من در مقطع ارشد تهران مرکز ادبیات انگلیسی خواندم. واقعا پاس کردن واحدها مشکله و برای پایان نامه هم حدود 2 سال طول میکشه تا استاد راهنما آن را تایید کنه و مرتبا هم چک میکنن که نوشتنش کار خود دانشجو باشه و در جلسه ی دفاع هم آنقدر سوالات سخت و تخصصی میپرسند که اگر خود آدم ننوشته باشه نمیتونه جواب بده.آنجا اکثر دانشجوها اگر خیلی زرنگ باشند تازه بعد از 3 سال فارغ التحصیل میشن. باورتون نمیشه یه سر به دانشکده ما بزنید.تابناک برای اعاده ی حیثیت دانشجویانی چون من کامنت منو منتشر کن.با تشکر
دانشگاه دولتی ، آزاد ، سراسری ، پیام نور ، غیر انتفایی ، علمی کاربردی همشون سر و ته یه کرباسند . دانشگاه های ایران کلا دوزار نمی ارزه .

هر موقع تونستیم مثل دانشگاه های خارجی دانشجویی تربیت کنیم که علم و عملش در یک سطح باشه اون زمان میشه اسم این موسسات رو گذاشت دانشگاه . نه اینکه دانشجو فارغ التحصیل میشه نه علمی یادش مونده و نه عملی بهش یاد دادند . پس فردا هم که بخواد بره جایی کار کنه دوباره باید بره پول بده دوره های آموزشی بیرون ثبت نام کنه تا یه چیزی از قسمت عملی کار یاد بگیره یا بره کارآموزی و سابقه ی کار جمع کنه .

اینایی هم که انقدر سراسری سراسری میکنند برند تو سایت cwur.org رتبه ی دانشگاه شریف و ... رو ببینند تو جهان جزء 500 تا هم نیست از دانشگاه های تایوان هم پایین تره رتبه اش !!!!
پاسخ ها
قاسم
| United States of America |
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
دانشگاه شریف رتبش 679 هستش!!!
آیا فکر نمی کنید که سیاست های غلط چند سال اخیر با دانشگا ه های پیام نور و علمی کاربردی و غیر انتفاعی در جهت رقابت و زمین زدن دانشگاه آزاد مسبب این اوضاع شده است. چرا به این موضوع توجه نمی کنید که این همه سرمایه گذاری برای تاسیس دانشگاه ازاد ، حتی در دورترین نقاط کشور برای علاقمندان به تحصیل و جذب این همه هیئت علمی و افراد نخبه در کشور و فراهم آوردن اشتغال برای جوان های این مرز و بوم در صورت هدر رفتن چه طبعاتی برای جامعه دارد. از طرف دیگر یه مقدار هم به دانشگاه های غیر انتفاعی به اصطلاح دولتی بپردازید که تاسیس کننده های آن اکثرا اساتید دانشگاه های دولتی و افراد ذی نفوذ هستند. را بحث در این مورد نیاز به تجزیه و تحلیل فراوان دارد و به این راحتی نمی توان وضعیت اسفناک آموزش عالی در کشور را با اظهار نظرات افرادی که آگاهی کافی در این خصوص ندارند، بررسی کرد.
این کارنامه ها مطمنید مربوط به دکتراست ؟؟
من که فکر میکنم مربوط به مقطع کارشناسی ارشد باشه
غیر از تعدادی انگشت شمار دانشگاه باید در همشونو گل گرفت
فارغ التحصیل ارشد آزادم .علاقه داشتم به رشته م و پیگیر کارهای پژوهشی بودم .امسال تو یه شرکتی سر کار رفتم که 80 درصد نیروهاش بچه های شریف و امیرکبیرن.انصافا من به اونا پیش پا افتاده ترین مسائل رو دارم یاد میدم و واقعا میبینم همشون بخاطر شرط معدل کلی جایگاه های ارشد و دکترا رو بدست میارن بدون هیچ رقابتی با بقیه .مصاحبه دکترای سراسری هم که کلا پارتی بازیه و اصلا کاری به صلاحیت علمی ت ندارن .دانشجوی خودشون نباشی رد میکنن.اینا رو گفتم که بگم هرکس تو ازاد یا سراسری هست الزاما بی سواد یا با سواد نیست .تو بازار کار باید توانمندی های افراد محک زده بشه
سیاست الان اینجوریه که میگن جوونا رو بفرستیم دانشگاه هم سرشون گرم بشه انقدر غر نزنن هم ازشون پول بگیریم بزنیم به جیب ! و الا این دکتری ها که سودی نداره . دکتری بیکار کم داریم تو مملکت ؟؟ هی درس بخون اخرش که چی
در ضمن شرط رعایت ارتباط رشته ارشد با دکتری هم در دانشگاه آزاد حذف شده .مثلا فوق فیزیک داری، برو اقتصاد بخون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
حالا باز کسی که فیزیک خونده، سواد داره..
گسترش بی حد و حصر پذیرش در دانشگاه ها مخصوصا در دوره های ارشد و دکتری که فاقد کیفیت چه در آموزش گیرنده و چه در آموزش دهنده است خیانت به علم و دانش و کشور است که متاسفانه در حال انجام است و پول در آن نقش اول را می زند. متاسفانه دانشگاه آزاد سردمدار این خیانت علمی در کشور بود و هست و نمی دانم چرا عقلای مملکت فکری به حال عواقب این خیانت به مقام علم و دانش نمی کنند که تبعات سوء آن تا سالها گریبانگیر کشور خواهد بود.
اینکه اینها درس میخوانند و پول هم میدهند چیز بسیار خوبی است و در همه جای دنیا رواج دارد. ولی با این سطح آموزش، در سطح PHD توقعی از نظام آموزشی در آنها ایجاد شده باشد چیز بدی است .
خاک ایران یکسر از دکتر پر است
هرکه دکتر نیست نانش آجر است
خدا كنه وزرير علوم اين صفحه و نظراتشو رو بخونه ، شايد يه كاري كنه
فاجعه است
خوب حالا اين كه گفتين واقعا هست ولي من يك سءوال دارم تكليف اندست از دوستاني كه بدون ازمون وبدون حضور در كلاس وبدون انجام پژوهش دكترا دارند چيه؟؟؟؟ اگه يك روز مثل حقوق نجومي اين موضوع پيگيري كنند كه مدارك دكتراي قلابي بررسي كنند كشور چه شود
الان دکتری رشته های پزشکی هم اینجوری شده و تحت عنوان پردیس خودگردان نصف ظرفیت هر دانشگاه رو به کسانی دادن که حقشون تحصیل توی دانشگاه علوم پزشکی نیست و اون کسایی که کنکور دادن و رتبه اوردن ولی پول ندارن دیگه ظرفیت برا قبولیشون نیست در جواب میگن این ظرفیت مازاد دانشگاس اگه ظرفیت مازاده بدین بچه هایی که خونواده پولدار ندارن ولی با تلاش تونستن تو کنکور رتبه بیارن لطفا درین مورد گزارش تهیه کنید.
برید ببینین چه کسانی و به چه دلیل سراغ این نوع دکتری گرفتن میرن. مسيولین دولتی که با روابط دکتری رو می گیرن و بدبختی اینه که هیئت علمی هم میشن و بعدش هم دیگه واویلا.
به همین دلیل خاک ایران یکسر از "دکتر" پر است.
من حرف دوستانی که میگن همه چیز به تلاش خود آدم بستگی داره قبول دارم.
وقتی با این مدارک ایرانی می ری اونور یه نگات می کنن بهت می گن برو یه دانشگاه خودمون مصاحبه کن و اگر قبول شدی درس بخون و فارق التحصیل شو و مدرک بگیر
خوب این هم یک نوع مشغول کردن جوانهاست دیگه تا بعد که دکترا گرفتن خدا بزرگه که بره کارگری با مدرک دکتری &
دانشگاه دولتی بدتر از آزاد است
واقعا باعثه تاسفه
هعیییی
قانون کلی ندهیم
چه شیر توشیریه
زدن تیشه به ریشه علم و مدارک در زمان احمدی نژاد شروع شد.
تابی جون بهتره یه کپی هم از کارنامه پذیرفته شدگان پردیس های دانشگاه های دولتی یا غیر انتفاعی ها هم بزاری
چرا گیج بازی درمیارید ؟
وضعیت دانشگاه آزاد بسیار اسفناک است
کارنامه مهدسی پزشکی مربوط به مقطع ارشد هست من خودم چهارسال پیش دکترای مهندسی پزشکی علوم و تحقیقات قبول شدم ولی به خاطر هزینه هاش و یه سری مسائل دیگه نرفتم. درسهای ازمون دکتری اینا نیست.
هزینه مقطع دکتری دانشگاه آزاد به حدی بالا است که هر کسی توان تامینش رو نداره
کاش
کاش
متاسفانه ما شاهد یک فاجعه علمی در کشور هستیم
همه سر کاریم
لعنت بر دانشگاه آزاد
من یکبار داشتم تو کوچه راه میرفتم.. یهو یک دونه عطسه کردم... فردا گفتن دکترا قبول شدی!
با اين همه دكتراي الكي چرا يك دكتري پزشكي بايد ماهي 200 تا 300 ميليون حقوق بگيره و حتي دانشگاه مجبور شود فيش حقوقي آنها را از روي سايت برداره تا مبادا هك بشه ...
صبح بخییییییر تابناک!!!!
لطفا ملاحظه بفرمایید
کاش فقط همین بود کاش !!!
با همه چیز بازی؟؟؟؟
؟؟؟؟
من دریک موسسه پایان نامه نویسی و مقاله نویسی کار می کنم.. نود و پنج درصد مشتری های ما که تقاضای نوشتن مقاله کتاب پایان نامه پروپوزال و.... را دارن دانشجویان دانشگاه ازاد و پیام نور و .... هستن. واقعا سطح علمی اونها افتضاحه...
به نظر من اشکالی نداره
دانشگاه آزاد علم این مملکت رو نااااااااااااااابود کرد.
خیلی مغرضانه و بدون بررسی کافی حکم کلی داده اید.
خیانتی که دانشگاه آزاد در این چند سال به مملکت کرده،قابل بخشش نیست
من در دانشگاه های آزاد تدریس میکنم.علنا گفته میشه که نمره بدید که دانشجو جذب بشه
آقایون و داداشای دکترم پیش بسوی دکترا و بالاتر از آن نبوددددددد
همه ی این بحث ها از زمان رییس جمهور قبلی شروع شد.تا صد سال دیگه هم درست بشو نیست..وقتی تو اون زمان به راحتی وارد دوره دکتری شدند،و بورس هم شدند..الان دیگه به عنوان هیات علمی از دانشگاه به راحتی بیرون میان..حالا ما درس بخونیم که ایا ایا 10 سال دیگه یه دانشگاهی هیات علمی بخواد که اونم به ما نمیرسه
همين افراد فردا در مهمترين پستهاي رشته خودشون با سهميه اي كه دارن به كار گرفته ميشن و كسايي كه در رشته خودشان جزو نفرات برترند بيكار خواهند ماند. و با تكرار اين سيكل معيوب وضع كشور سامان نخواهد يافت.
با سلام
درسته که خیلی ها صاحب مدرک شدند، اما وقتی از لحاظ علمی حرفی برای گفتن ندارند، هر مقطعی میخواهند باشند فاقد ارزشه
بزارید اینا دلشون خوش باشه !
شایسته گزینی در اولویته
الان که دانشگاه سراسری بدتر از دانشگاه آزاد شده .تحت عنوان پردیس و واحد بین الملل و .....دارن دانشجوی پولی در مقطع ارشد و دکترا میگیرن و کیفیت هم به شدت پایین اومده .میدونید وقتی نگاه به علم و دانش کاسب کارانه و تجاری بشه باید فاتحه اونو خوند حالا فرقی نمیکنه آزاد باشه یا سراسری.
باورکنید من امسال رتبه هام خیلی خوب بود.کتاب و مقاله هم داشتم .زبان انگلیسیم هم خوبه طوری که تو مصاحبه پایان نامه ام رو به انگلیسی براشون توضیح دادم .ولی قبول نشدم. باور کنید پارتی بازیه
اتفاقا کار دانشگاه آزاد بسیار درسته.
تمام این حرف حدیث ها اینه که دانشگاه پول و شهریه میگیره اگه پول نگیره یک شبه میشه از دید مردم صنعتی شریف
این دیدگاه شما بسیار سطحی و عوامانه است
تقریبا تمامی نظرات رو خوندم
اون چیزی که مشترک بود بین دوستان این بود که اگه کسی کنکور بده رتبه اش خوب باشه حتما تو اون رشته موفق خواهد بود(موفق به معنای واقعی). متاسفانه وبا نهایت احترام خدمت نظردهندگان،این تفکر نادرستی است.
دانشگاه آزاد با اين كارهاش نظام آموزش عالي كشور رو به سخره گرفته/واقعا براي وزارت علوم،كميسيون آموزش مجلس،شوراي انقلاب فرهنگي و ساير دستگاههاي ناظر و مرتبط بايد تاسف خورد كه هيچ نظارتي بر دانشگاه آزاد ندارند.
جالب اينجاست كه اكثر أين قبولي ها رو يه جو خاصي ميگيره خودشون هم باور ميكنند فكر ميكنن واقعا يه چيزي حاليشونه!!!!از همه مهمتر، خودشونو با نخبه هاي دانشگاه سراسري مقايسه ميكنن
این وهمه میومنن که مقایسه ی دانشگاه سراسری با ازاد بی انصافی محض است و زجری ک در سراسری کشیدیم قابل مقایسه با ازاد نیست
دروغ. من سال پیش قبول نشدم. حتا مرحله اول. با اینکه کلی خونده بودم.
در مورد دانشگاه سراسری ها هم من یه چیزی بگن تو دلم نمونه هر چند به سختی وارد ارشد و دکترا می،شن و واقعا توی دروس امتحانی علم دارن اما ماهیت دکترا و ارشد بین این دانشجوها هم که تولید علامه رعایت نمیشه و نتیجه اش پایان نامه ها و رساله های سطح پایینه که همه از روی هم کپی شده اند پی زیاد دولتی ها هم ناراحت نباشن
آقا چرا الكي واسه خودتون خبر نشر ميدين؟
هستن دانشجویانی که در دانشگاه های آزاد ارشد و دکترا گرفتن و بسیار فعال و با سواد هم هستن چرا همیشه باید تر و خشک با هم بسوزه
هدف از تحصیل علم دانستنه که منشا آن میل غریزی به فهمیدن وشناخت دنیاست
منم دکتری قبول شدم دیدم شهریه اش خیلی زیاده از همونجا دور زدم برگشتم شهرستان.
کسانی این همه فغان فریاد کشیده تحصیل در دانشگاه به هزینه نجومی هفتاد میلیون تومان به بالا تموم میشه کنکور دکترا اشتباه هست با تست زدن نمیشه ارزیابی کرد
والله من آزاد با درصدهای متوسط 30 درصد قبول نشدم.
حیف اون هزینه کاغذ و کارنامه ای که صرف اینا شد . . .
جوانها سراغ ارشد ودکتراى ازاد وشبانه وهر چى پولىه نروىد ىک کمى فکر کنىد در جامعه بررسى کنىد لعنت به اىن دانشگاههاى پولى فکر کار باشىد جوانان
سلام
واقعیت علم آموزی در ایران ازدانش جویی به دانش نشانی تغییر حالت داده
همه کتابهای الکترونیکی از دانشگاههای مهم و برتر جهان در اینجا جمع شده است‌
با سلام.کسی هم که دانشگاه آزاد درس میخونه داره از جیبش خرج میکنه
من خودم بشخصه صد سال سیاه نمی رم دانشگاه آزاد
هیچ وقت تا حالا این همه نظر عالی ندیده بودم. واقعاً بسیار زیبا و جالب همه واقعیت ها رو گفت.بله کاملاً درسته وضعیت مملکت ما متاسفانه...من یه نفر رو میشناسم که فرق بین دست چپ وراستش رو نمی دونه 6ساله داره کاردانی آزاد میگیره تازه کارشناسی هم قبول شده.استخدام دولت هم شده.قرار مدیر یه قسمت از دولت هم بشه
دانشگاه آزاد خیانت بزرگی بود
من بجای مسولین کشور باشم تمامی مسببین پذیرش بی رویه دکتری آزاد را نه تنها اخراج بلکه به اشد مجازات می رساندم
سلام دوستان من قبولي دكترا ازاد ٩٥ هستم ولي قراره اين هفته در أوايل ترم ٢ انصراف بدم خواستم به اون دوستاني كه شاغل هستند
سلام قبولي انقدر هم به اين مسخرگي با خوردن سانديس.وكيك هم نيست من چندسال شركت كردم سال ٩٥ قبول شدم مصاحبه واقعا شانسي اگه گير اساتيد سخت گير بيفتي أصلا شوخي بردار نيست تازه دچار افسردگي ميشويد وخيلي ها هم قبول نشدند ولي كلا خواستم بگم اصلا اين مقطع آش دهن سوزي نيست با اون شهريه هاي وحشتناك درضمن تو اين مقطع واقعا بايد بيكار باشي وگرنه با كار و تأهل و بچه واقعا سخته من كه خودم احتمال انصرافم خيلي زيادهدر هرصورت عمر و جون و روح و خانواده ادم تحت الشُعَاع قرار ميده
به نظر بنده کنکور چه آزاد و سراسری همش سرسری شده
برین دنبال یه لقمه نون...!!! کاش من عقل هفت سال پیشو داشتم به جای درس خوندن دکان اجاره میکردم..!! دولت محترم تحصیلات و مدرک رو هم بی ارزش کرد .. ای خدا
هر جا که بخواهی مشغول کار بشی دانشگاه دولتی در اولویت می‏باشه.
من خودم لیسانسم ازاد قزوین بوده و ارشدمم علوم تحقیقات . خواهشا تر و خشکو با هم نسوزونین
من کسی رو می شناسم حتی در آزمون دکترا دانشگاه آزاد شرکت نکرده
ای بابا
شما اگر تودانشگاه دولتی درس خوندی سهمیه داشتی حالا هم بدون سهمیه اومدی قبول شدی اسمت ونمیشه نخبه گذاشت
با سلام خدمت همه عزیزان .بنده 20 سال پیش با رتبه 1800 رشته تجربی در یکی از رشته های کارشناسی دانشگاه علوم مزشکی شهید بهشتی پذیرفته شدم . زمانی که سهمیه رزمنوگان 40 درصد و خانواده شهید و در کنارش فرزند شاهد هم زیاد داشتیم . تو همون سالها عزیزانی داشتیم که با درصد های بسیار پایین تر پزشکی شهید بهشتی قبول شده بودن . حالا بقیه دانشگاهها که سطح پایین تتری داشتن ببینید چه اوضاعی این عزیزان داشتن ، اون زمان طرف دروس ریاضی و فیزیک صفر و منفی زده بود . از این موضوع که بگذریم . جای ما رو اون عزیزان گرفتن . و ما سرخورده شدیم
دوستان دیگه انقدر کم لطفی نکنین همه ی دانشگاههای آزاد کشور اینطور که شما فرمایش میکنید نیست
تفاوت قائل شدن بین دانشگاه آزاد و دولتی عین ظلم و ستمگری در حق دانشجویان هست
اینجوری که شما میگی اینقدر قبول شدن مفت نیست...
من سه کارنامه را دقیقا بررسی کردم در رشته عمران اون دروسی که در کارنامه هست اصلا وجود نداره با کمی زوم روی عکس مشخصه جعلی هست
سلام من فارغ التحصیل ارشد کامپیوتر م چندین مقاله و کتاب تالیف دارم ولی ۱۳ ساله بیکارم چون پارتی ندارم و کار هم برای رشته های ما نیست با بدبختی درس خوندم این هم نتیجه اش
حداقل اخبار صحیح منتشر کنید.کارنامه آخر رو که با دقت مشاهده کردم اصلا مربوط به کنکور دکترا نیست!
دروس امتحانی دکترا شامل استعداد تحصیلی، زبان و دروس تخصصی می شه.دروس تخصصی هم دو درس از مقطع لیسانس و دو درس از مقطع ارشد هست.نه بیست تا درس!
ضمن اینکه در کارنامه های دیگه مشاهده کردم که داوطلب نمره کتبی ضعیف داشته ولی نمره مصاحبه بالایی داشته که خب نشون می ده داوطلب رزومه قوی داشته!
بنده امسال آزاد نجف آباد قبول شدم.ولی درصد هام این درصد هایی نبود که اینجا زده شده!البته من در بخش مصاحبه نمره بهتری داشتم.
من هر سه مقطع تا دکترا رو دانشگاه تهران بودم در رشته مهندسی و جزوه رتبه های برتر و نمونه. الان یک ساله با دکترا بیکارم با اینکه رزومه بسیار عالی دارم فقط حدود 20 مقاله بین المللی که بیش از 10 تاش آی اس آی هست. به هر دری زدم هیات علمی نشدم هنوز. ولی خواهرم که بچه درسخونی نبود، با پارتی رفت سر کار دولتی و بعد از سی و پنج سالگی تازه از کاردانی نقاشی شروع کرد در دانشگاه علمی کاربردی ، بعد لیسانس و الانم فوق لیسانس در یک دانشگاه پولی در پیت. الان سال به سال با این مدرکای دوغکی حقوقش میره بالا و به من بیکار تیکه میندازه که آدم بره گدایی ولی گوشه خونه نشینه!!! آخر زمون شده واقعا. قبل دکترا هم تو یه پژوهشکده دولتی بدون بیمه کار میکردم، هییییییچ فرقی بین دانشگاه دولتی برتر و آزاد شهرستان نمیذاشتن، آخر سر هم من دولتی تعدیل شدم و اون دانشگاه آزادی ها با سواد واقعا کم موندن. جالبه اکثرشون با پارتی اومده بودن و چند ماه اول کارآموزی همراه با حقوق داشتن!!! اونوقت همکلاسی های دانشگاه تهرانی من که از منم بهتر بودن، بیکار بودن.
چه خبره ... تو این مملکت شور همه چی رو در میارن .. یه بلا نسبتی ...همه رو با هم جمع میبندن بعد هرچی لایق خودتونه به دیگران نسبت میدن. من بخاطر دراوردن خرج خانواده مثل بعضی ها یکسال یا چند سال وقت ندارم و مجبورم کار کنم که گاهی تمام روزمو میگیره ولی با همون زمان کم که داشتم تونستم رتبه نزدیک به روزانه رو بگیرم ولی از اونجایی که دولتی کم دانشجو میگیره رفتم ازاد . الان من دانشجوی ارشد ازادم .شما و امثال شما بخاطر چند درصد بیشتر فاصله روزانه گرفتی ! خدا که نشدین طلبکارانه و زشت به دانشجویان ازاد توهین میکنین. مثلا شما ارشد و دکترای دولتی هستین ؟؟!!!.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار