بازدید 11516

پیش‌بینی کاخ سفید درمورد شکست داعش

مقام ارشد کاخ سفید اظهار کرد، آمریکا در سال 2016 نخواهد توانست گروه تروریستی داعش را شکست دهد و به جای آن امیدوار است که در نهایت این گروه مثل گروه القاعده تضعیف شود.
کد خبر: ۵۵۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 03 January 2016
مقام ارشد کاخ سفید اظهار کرد، آمریکا در سال 2016 نخواهد توانست گروه تروریستی داعش را شکست دهد و به جای آن امیدوار است که در نهایت این گروه مثل گروه القاعده تضعیف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقام ارشد کاخ سفید اظهار کرد، واشنگتن به رغم سخنان باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا مبنی بر تضعیف گروه تروریستی داعش، در سال 2016 نخواهد توانست این گروه تروریستی را شکست دهد.

بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی که از سوی شبکه خبری سی‌بی‌اس پخش شد گفت: داعش در سال 2016 به موجودیت خود ادامه خواهد داد. شما نخواهید توانست حتی در سال‌های آینده داعش را ریشه‌کن کنید.

این اظهارات در حالی مطرح شدند که باراک اوباما در چند ماه گذشته در چندین موقعیت مدعی شد، آمریکا سخت‌تر از هر زمان به داعش ضربه وارد کرده است. اوباما همچنین به رغم وقوع یک حمله توسط عوامل منسوب به داعش در سن برناردینو ایالت کالیفرنیا مدعی شد که آمریکا توسط داعش تهدید نمی‌شود.

رودس خاطرنشان کرد: آمریکا تمایل دارد که کار را برای عملکرد گروه تروریستی داعش سخت‌تر از هر زمان کند.

وی گفت: داعش به موجودیت خود ادامه خواهد داد همان طور که القاعده به رغم تضعیف شدن شدید به موجودیت خود ادامه می‌دهد.

گروه تروریستی القاعده به عنوان یک سازمان تمرکززدایی‌شده همچنان به اجرای عملیات پراکنده در دیگر نقاط جهان می‌پردازد. در سال 2015 شاخه وابسته به این گروه در غرب آفریقا به نام گروه الشباب در حمله ای تروریستی در کشور کنیا موجب کشته شدن 148 تن شد. همچنین جبهه النصره در سوریه نیز وابسته به القاعده بوده و با تاکتیک‌های تروریستی برگرفته از این گروه نظیر بمب‌گذاری‌های انتحاری به عملیات خود ادامه می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس