بازدید 27302
آزمودن آزموده‌ها با گشت ارشاد؛

چرا ون‌های طرح، جایشان را به مینی‌بوس دادند؟

سال‌ها پیش وقتی بنز‌های خوش نقش آن روز‌ها در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت، «گشت ضربت»، یکی از نخستین برچسب‌هایی بود که روی آن‌ها خودنمایی کرد؛ گشتی که نشان از پلیسی مجهز بود، ولی اما اینک خیلی‌ها کم‌کاری و سهل‌انگاری می‌کنند، تا این گونه ناجا سیبل همه انتقادات شود.
کد خبر: ۲۵۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷ 16 June 2012
وقتی متصدیان طرح گشت ارشاد برای بار دوم به سراغ یک مکان خاص می‌روند تا «طرح تشدید برخورد با بدحجابان و مانکن‌ها در مراکز فرهنگی» را پیگیری کنند، کمترین معنی‌اش این است که اقدام بار نخست، حتی کارکرد هشداری هم نداشته است و همچنان دیگران در این مدت خود را به فراموشی زده‌اند تا ناجا سیبل همه انتقادات شود.

به گزارش «تابناک»، طرح‌های فصلی پلیس برای برخورد با بانوان بد پوشش در سطح شهر در حالی به سال چندم اجرایش رسیده که رویکردهای متفاوتی درباره آن مطرح است؛ برخی آن را خوب دانسته و اجرای مقطعی را نقطه ضعفش می‌خوانند، بعضی اساسا با برخورد موافق نبوده و مشکلات دیگر را اولویت می‌دهند، عده‌ای وضع موجود را در راستای کم‌کاری دولت دیده و در پرسش از رئیس جمهور به دنبال پاسخ می‌گردند و البته هستند کسانی که هر انتقادی در سالیان به طرح وارد شده باشد را کنار گذاشته و خط سیر خودشان را پی می‌گیرند که شاید چاره ای هم نداشته باشند.

بدین ترتیب تشتتی که در آرای مسئولان به چشم می‌خورد، یکجا به جامعه تزریق شده و ممکن است به هر شکلی بروز کند؛ استفاده اجباری از چادر در برخی ادارات و ارگان‌ها، دستور پوشیدن یونیفرم (لباس متحدالشکل) در فلان اداره دولتی و حتی تفکیک جنسیتی در بین کارمندان!

در چنین شرایطی، بسیار طبیعی جلوه خواهد کرد که طرح مبارزه با بد حجابی هم یک روز به مبارزه با مانکن‌های فرهنگی پیش از کنسرت برسد و روز دیگر در پارک‌های سطح شهر مستقر شود تا وقت مجریان به برانداز کردن تک تک سوژه‌ها صرف شود و اصلا یادشان هم نیاید که از خودشان بپرسند، چرا در فاصله یک سال اخیر، ون‌های مورد استفاده در طرح جایشان را به مینی بوس تبدیل دادند؟ مگر نه اینکه این طرح در زمستان گذشته هم به اجرا گذاشته شده و در تابستان قبلی هم به شدت پیگیری می‌شد؟!

به عبارتی بهتر، گویا نتیجه حاصل شده و توفیقات به دست آمده برای مجریان طرح از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست، وگرنه یک محاسبه ساده، ممکن است در ذهن هر ناظری به این نتیجه برسد که مثلا در تابستان سال ۹۲ برای اجرای طرحی مشابه، بدون اینکه تغییر دیگری در پروسه اجرا رخ دهد، به تعداد بیشتری مأمور اجرا و اتوبوس نیاز خواهیم داشت و این اصلا نشانه خوبی در قبال هزینه‌های صورت گرفته نیست.



ماجرای بد حجابی، پوشش نامناسب، پدیده مانکنیسم و یا هر نام دیگری که بر آن بگذاریم، از این رو به حد خستگی رسیده که جمعی از نمایندگان مجلس در پرسشی از رئیس‌جمهور به سراغ اثبات کم‌کاری در دولتیان می‌روند و رئیس دولتی که پیشتر مشکل را در تار موی دخترانمان ندانسته بود، پاسخ به این پرسش ارائه می‌کند که مسأله را بی‌جواب‌تر می‌کند؛ ‌«... ما می‌گوییم به دختران و پسران گیر سه‌پیچ ندهید ... می‌گوییم با ملت این طور برخورد نکنید و سخت نگیرید ... نمی‌توان هر وقت که انتخابات و ۲۲ بهمن و ... است دوربین را ببریم جلو و روی بعضی چهره‌ها زوم کنیم ... این‌ها تناقض است و تناقض روزی کار دستمان می‌دهد ...».

و البته بعد از این سخنان کسی در صدد شبهات مطرح بر نیامده و مثلا مسئولان نیروی انتظامی که طرح‌های ارشاد را اداره می‌کنند هم سخنان احمدی‌نژاد را به روی خودشان نمی‌آورند تا شاید وقتی نوبت اجرای طرح ایشان رسید، در توافقی نانوشته، رئیس جمهور منتقد به این عملکرد هم سکوت کرده و در سخنرانی‌های متعدد خود یک هزارم انتقادات تندش به سخت‌گیری‌ها را باز تکرار نکند.

بدین ترتیب تصاویری به تلکس خبرگزاری‌ها راه یافته و به سراسر جهان مخابره می‌شود که در آن‌ها یک مامور در حال برانداز کردن لباسی است که خرید و فروش آن مجرمانه نیست اما پوشیدن آن مصداق عمل مجرمانه تلقی شده و فرد خاطی را به مقر خاصی رهنمون خواهد شد تا احتمالا بدون اینکه روند قانون تکمیل شده و متهم جهت احراز جرم به متصدیان قضایی سپرده شود، به نحوی دیگر متنبه شده و پرونده‌اش مختومه شود؛ البته ممکن است متنبه شدن وی با استفاده از جریمه باشد یا تعهد (!) و یا حتی منتظر ماندن به اندازه‌ای که یکی از اعضای خانواده‌اش برای وی از منزل لباسی مناسب بیاورد!

انگار نه انگار که صحبت از یک امر قانونی در میان است که اگر بود، ماجرا صورت دیگری پیدا می‌کرد و دست کم پلیس در قامت شاخص، مجری و محکمه قرار نمی‌گرفت و وجه حمایتی‌اش را به هر رویکردی ارجح می‌دانست؛‌‌ همان رویه‌ای که در پلیس راهور مورد توجه شدید قرار گرفت تا جریمه از اولویت خارج شده و کمین کردن مأموران در هنگام انجام وظیفه جایش را به حضور اطمینان بخش مثلا در پیچ‌های خطرناک یا ترافیک سنگین جاده‌ها بدهد.



اینجاست که با اندکی تأمل درخواهیم یافت که تا چه اندازه در برخی نقاط، ایستایی پلیس می‌تواند بهتر از عملکرد آن باشد، چرا که مثلا معیارهای برخورد با بد حجابی آنقدر تعریف نشده و سلیقه‌ای مانده که نیروی انتظامی از زاویه دید خود دست به اقدام زده و با کلی گویی‌هایی چون «مصداق تبرج» در صدد رفع و رجوع امر خود بوده و نه به دنبال استعلام مصادیق از مراجع ذی‌صلاح می‌رود و نه لازم می‌بیند که مصادق موثر کنونی را در قالب بروشور‌ها یا تیزرهای تلویزیونی به آگاهی عموم برساند تا به این نتیجه برسیم که وجه اول طرح ارشاد نمی‌تواند باشد.

و این روند ادامه‌دار با آغاز هر فصل تکرار می‌شود تا از خودمان بپرسیم که اگر مبنا ارشاد است، چرا مضامین را مطرح نمی‌کنیم تا وقتی تصاویر برخورد با مانکن‌ها منتشر شد، برخی از دیدن مصادیق بد پوششی انگشت به دهن نمانده و خدای نکرده به قضاوت اشتباه نیفتند؟
نکند مبنا ارشاد نباشد و تنها به دنبال «برخورد» هستیم که یادمان می‌رود اجرای روز دوم «طرح تشدید برخورد با بدحجابان و مانکن‌ها در مراکز فرهنگی» در یک نقطه معروف از پایتخت تنها به این معناست که برخورد روز اول از جنبه هشدار دادن نیز موفق نبوده است؛ بماند که می‌توان این نتیجه را به اجرای هر باره کل طرح در اول هر فصل هم تعمیم داد!

با این تفاسیر، شاید بی‌راه نرفته باشیم اگر گشت ارشاد را نسخه جدید گشت‌های ضربت سالیان نه چندان دور بدانیم که آوازه رفتارشان بیشتر منجر به ترس از مجری قانون بود تا ترس از قانون شکنی و شاید همین دلیل موجب برچیده شدنشان شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۹۷
انتشار یافته: ۵۹
چو دانی و پرسی سوالت خطاست...
پاسخ ها
اشکبوس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
حتما دلیلش اینه که از این طرح استقبال زیادی شده و نتیجه داده!!!
تبدیل ون به مینی بوس = علی رغم همه سخت گیریها تعداد بد حجابها بیشتر شده ! معادله بسیار ساده است. عملا این در طی سالیان اخیر طرح شکست خورده است تنها کارکردی نمایشی داشته است و جز ایجاد ترس از پلیس در بین مردم عادی و نه خلافکار به معنی واقعی خاصیت دیگری نداشته است ( بدیهی است که بدحجابی خلاف قانون و شرع است ولی بد حجاب مجرم و خلافکار درجه 1 نیست) .آسمان برویم زمین بیاییم نمی توان بچه ای را که در دهه 70 به دنیا آمده و نه جنگ را دیده و نه انقلاب را درک کرده نه زمان طاغوت را دیده با چماق به راه راست هدایت کرد و از او خواست فریب ظاهر و تبلیغات اغواگرانه رسانه های آن ور آب را هم که همه چیز را راحت . دوستانه نشان میدهند و دعوت به لذت بردن از زندگی فانی می کنند نخورد.
وقتی از یک طرف لباسی تولید و عرضه میشه که نامناسبه نمیشه مردم رو متهم کرد چرا میخرن. مردم از کجا تهیه میکنن؟ از خارج که نمیخرن
الان باز تابستان هست و ماه رمضان هم نزديك. هرسال همينه. بقول شما روز به روز بدتر هم ميشه. وقتي من ميبينم يك راهي كه رفتم درست جواب نداده بايد به فكر راه حل باشم نه اينكه دوباره اون راه رو بروم.
با زور نمیشود فرهنگ سازی کرد...
رضا شاه نتوانست با زور کشف حجاب کند ما هم نخواهیم توانست با زور مردم را به حجاب دعوت کنیم....
یاد آن روز ها بخیر که با کتک هم نمیشد حجاب را از زن ایرانی گرفت.. ولی حالا چه..؟
حتما یک جای کار ایراد دارد...
کم کم باید بجای مینی بوس ، اتوبوس و پس از آن BRT و پس از مدتی قطار بیارن برای گشت ارشاد.دریغ از ذره ای تفکر!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
اصلا خط 4 مترو رو بذارن برای اینکار
ترسم از اینه که سال دیگه مجبور بشیم اتوبوس بیاریم، اگر این طرح جواب میداد ون های پارسال امسال تبدیل به مینی بوس نمی شد.
کلاه خویشتن رو بکن قاضی
مکن با سرنوشت مردمان بازی
چند سوال؟
چرا از فرهنگ و علم غرب، فقط از بی حجابی آن الگو برداری می کنیم؟
چند درصد از افراد موفق بی حجاب هستند؟
چند درصد از بی حجاب ها، موفق هستند و یک طرح علمی یا تحقیقاتی یا کار مفیدی برای کشورشان کرده اند؟
پاسخ ها
یک ایرانی دیگر
| Sweden |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
دوست گرامی،
سوال اول شما معتبر است،
سوالات بعدی خیلی مفهوم نیستند. آیا منظورتان این است که افرادی که به حجاب مقید نیستند معمولا از نظر علمی افراد کم فایده ای برای کشور هستند؟ یا اینکه در دنباله سوال اول میخواهید تاکید کنید که چرا از غرب چیزهای مفیدتری نمی آموزیم؟ اگر منظورتان اولی است که رابطه ای بین دو مورد وجود ندارد. اگر هم منظورتان دومی است ، خوب این سوال موجهی است و جای بررسی دارد.

با این حال، این مقاله در مورد عملکرد غلط نیروی انتظامی و نپرداختن به اولویت های اصلی امنیتی است، و نیز ایجاد ترس بی مورد در دل شهروندان بیگناه، به جای اشرار و اراذل. پس سوال های شما ضمن اینکه قابل بررسی هستند، متاسفانه ربطی به هدف این مقاله ندارند.
جهت اطلاع شما بگویم که من به حجاب معتقد هستم، ولی کاملا با شیوه اجرای آن در کشور مخالفم. قبل از آمدن به خارج از کشور هم هربار که از کنار گشت های ارشاد عبور میکردم دچار ترس و استرس میشدم، با وجود اینکه یک "مرد" کاملا ساده پوش هستم.
اینجا در شهر گوتنبرگ بسیار به ندرت پلیس را میبینید، و با دیدن آن هم احساس آرامش و اطمینان میکنید، نه ترس از اینکه هدف "گیر سه پیچ دادن نیروی انتظامی" یا به تعبیر نویسنده مقاله "گذر از پل صراط" شوید.

موفق باشید.
نقي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
انصاف داشته باشيد. حجاب چه ربطي به موفقيت يا عدم موفقيت طرحهاي علمي و تحقيقاتي و كار مفيد دارد؟ با اين وضع كشورهايي مثل تركيه و مالزي و اندونزي و مصر و ... كه حجابشان اختياري است و نه اجباري هيچ موفقيت و تحقيقات و طرح علمي نداشته اند؟ بگذريم كه در اين مباحثه سخني از مسيحيان و ديگر اديان نميكنم كه اصلاً به حجاب معتقد نيستند اما پيشرفته ترين جوامع بشري از نوع علمي تحقيقاتي هستند. كمي افق ديدتان را وسيع تر كنيد جانم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
ایرانی گرامی، نویسندگان این انتقادها - بعضا - نه تنها با حجاب مشکلی ندارند بلکه بسیاری از آنها خود را مسلمان می‏دانند. اما این بدیهی است که وقتی معلوم نیست مامور نیروی انتظامی به چه چیزی گیر می‏دهد (!) جامعه پریشان و ملتهب بشود. ببینم اگر کسی یک دست لباس سفید بپوشد، اما موها و بدنش کاملا پوشیده باشد حجاب ندارد؟ واقعا رنگ لبانس جزو مستحبات و مکروهات است یا به صرف مشکی نبودن یک خانم بیحجاب می‏شوند؟
اخه تو کشور ما هیچ مشکلی نیست نه اعتیاد نه بیکاری نه اختلاس نه تورم.یعنی اگه مشکل حجاب حل بشه دیگه هیچ مشکلی نداریم؟!!!.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
آقا مهم ظاهر جامعه است انگار شما متوجه نیستییی
در هر گوشه کشور هر روز هزاران جرم اتفاق می افتد آنوقت به جای اینکه این نیروها بدنبال گرفتن مجرمان و کاهش میزان جرم در کشور باشند...
مردم ما همه مسلمونند. مسئولان فکری به حال گرانی ها کنند که اینها همه فرافکنی است.
جالب اینکه اکنون بسیاری از دختران ، آمار تعهد دادنشان از انگشتان دو دست بیشتر شده و برایشان عادی شده است .
مانند راننده متخلفی که بعد از متوقف شدن توسط پلیس فقط به فکر این است تا مامور سریعتر جریمه را بنویسد تا بتواند زودتر به کار خود برسد (با تکرار همان تخلف !)

کاش می شد دلیل اصرار بی مورد در انجام طرح شکست خورده را فهمید
متن خیلی تکراری ولی کماکان دردناکه . اما در جواب فقط سوال شما . چرا ون ها مینی بوس شدند ؟ جواب : در جهت رفاه حال دستگیر شدگان عزیز که سر پا نمانند . باباجان بخدا قسم اگه هر تهدیدی باشه همین جوانها هستند که باید سینه جلو بدهند برای دفاع از خاکمان . نکنید این کارها را .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
ببین برادر یا خواهر ناشناس، همین جوان‏ها برای اینکه در برابر تهدید در کنار ما سینه سپر کنند باید دل‏ها و ذهن‏هاشان پر از عشق باشد نه تنها میل ...
اما، نکته اینجاست که آیا رفتار نیروی انتظامی دلهای جوان‏های ما را پر از عشق می‏کند یا خدای نکرده پر از نفرت؟ ایکاش همه تقوا می‏داشتیم، همه.
آِیا نیروی انتظامی باید با مردم اینچنین برخورد کند؟
این باعث دور شدن مردم از نیروی انتظامی خواهد شد.این باعث دلسرد شدن ناراحت شدن مردم به نیروی انتظامی می شود .
نیروی انتظامی حال با هلیکوپتر از بالای خانه ها همچون سریال خارجی به پایین می پرد ماهواره ساقط می کند! مردم را داخل مینی بوس می کنند به جرم بد حجابی!
اما واقعا کجاست نیروی انتظامی که جلوی قاچاق مواد مخدر،تولید مواد مخدر،پخش مواد مخدر را بگیرید تا روز به روز جوانان بیشتر معتاد نشوند آنها سرمایه های مملکت ما هستند.
کجاست نیروی انتظامی جلوی دزدی از بیت المال را بیگرید کجاست نیروی انتظامی جلوی اختلاس را بیگیرد کجاست نیروی انتظامی جلوی قاچاقچیان ارز را بگیرد کجاست؟؟؟
آیا باید مردم به این فکر کنند که نیروی انتظامی فقط قدرتش به دیش های ماهواره و تعدادی دختر و خانم که جزوی از این وطن هستند می رسد؟ این امنیت است؟
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
بسيار عالي...فقط كافيه به پارك طالقاني فكر كنيد تا جواب سوال هاتون را بگيريد.
ولی اینطوری نمیشه برخورد کرد، اول باید حد و مرزها را مشخص کرد و بعد در چارچوب قانون و پس از طرح آن در صدا و سیما برخوردها صورت پذیرد.
صرف نظر از احکام اسلام ؛ خیلی از کارها در شان جامعه ما نیست ، باید همه بدانند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. در هیچ جای دنیا هم اینطور نیست که به نام آزادی هر که هر چه بخواهد بکند، اینطوری سنگ رو سنگ بند نمیشه.
مطلب بسیار زیبایی بود و به نکات بسیار خوبی اشاره کردید، امیدوارم کسی برای عمل به این نکات هم پیدا بشه گرچه بعبد مب دونم!
دستشون درد نکنه.خدا ریشه بدحجابی را بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
خدای حکیم وقتی انسان‏ها را از عذاب می‏ترساند در کنارش بشارت رحمت می‏دهد؛ یا وقتی ما - مثلا مسلمانان - از خوردن و آشامیدن امتناع می‏کنیم، دلمان را در هنگام اذان مغرب لبریز از شادی و آرامش می‏سازد (انشاالله).

اما کلاهت را قاضی کن که رفتار تنها سلبی نیروی انتظامی چقدر به حکمت نزدیک است؟ آیا افراد دستگیر شده بعد از دستگیری از روی میل و فکر حجاب خواهند داشت یا منتظر خواهند شد تا اولین فرصت که دوباره بگیر و ببند کم شد با همان لباس‏ها بیرون بیایند؟
تبديل به قطارهم شود اثري ندارد
با مردم بايد با احترام صحبت كرد
منصفانه بود. هر چند فعالیت نیروی انتظارمی در این زمینه بیشتر مصداق آب در هاون کوبیدنه.
کار ناجا بسیار بجا و ارزشی ست. من بعنوان یک جوان در خیابانهای تهران امنیت فکری ندارم. این نوع پوشش در خور جامعه بافرهنگ ایرانی نیست.ناجا مسئول اقدامات انتظامیست و به وظیفه اش عمل می کند.دستگاههای فرهنگی هم باید به وظیفه شان عمل کنند.متعجبم این بودجه هنگفت فرهنگی کجا هزینه میشود.وخروجی دستگاههای فرهنگی چه بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
جنبتو ببر بالا!!!! یعنی با یک تار مو امنیت فکریت اینقد متزلزل میشه!!! پس خدا رو شکر کن که صدر اسلام به دنیا نیومدی!!!
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
برادر عزیز ،
من شما رو درک میکنم، و قبول دارم که وضیت پوشش بعضی ها مناسب نیست (حد اقل تا سال پیش که ایران بودم). اما به یک نکته توجه کن: اینجا در سوئد با اینکه مردم آزاد هستند و بیحجاب هستند و هرچه میخواهند میپوشند، بیحجابی آنها یک تفاوت اساسی با بیحجابی در ایران دارد، ان هم این است که در ایران خیلی ها لج کرده اند و به شکل بدحجابی خود را نشان دهد. در ضمن این را هم در نظر بگیر که نیروی انتظامی به کرات با افرادی برخورد میکند که به راستی موردی برای تذکر دادن ندارند، آن هم به شکلی بد ، که موجب ایجاد فضای ترس در جامه میشود.

به هر حال اینکه شما امنیت فکری نداری نباید منجر شود به اینکه از ایجاد ترس برای سایر شهروندان حمایت کنی، تا خودت راحت بشی. شما سی کن توجه به بیحجاب ها نکنی،
یا اینکه اگر هم به امر به معروف و نهی از منکر معتقد هستی، از شیوه درست و صحیح ان حمایت کن، نه این چیزی که به نام دین دارد انجام میشود و کاملا نتیجه مخالف دارد. نتیجه اینکه من شمارو درک میکنم و باشما تا قسمتی همفکر هستم، اما به هیچ وجه موافق امنیتی کردن فضا نیستم به این بهانه که خودم راحت باشم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
يعني بايد به خاطر فكر شما اينهمه هزينه كرد و مردم رو گرفت و به زور چادر سرشون كرد ؟
ياد اون مريضي افتادم كه پزشكش گفته بود ديدن رنگ سبز براي شما مفيد هست و بنده خدا تمام زندگيش رو رنگ سبز زده بود و كلي هزينه كرده بود و وقتي دكتر متوجه كارهاي بيمارش شود بهش گفت نياز نبود هم چيز رو رنگ سبز كني كافي بود يه عينك سبز به چشم بزني
دوست عزيز شما هم بايد روي فكر و نگاه خودت كار كني نه ....!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
بیاد آن لطیفه‏ی مشهور ایرانی نمی‏افتید که از سه کارگر برق، یکی زمین را می‏کند، یکی کابل می‏گذاشت و آخری زمین را پر می‏کرد. یک روز کارگر وسطی غایب بود؛ مردم می‏دیدند که کارگران برق تنها زمین را می‏کنند بعد دوباره پر می‏کنند...
برادر جان، وظیفه‏ی نیروی انتظامی در غالب یک کار جمعی طرح می‏شود نه در غالب یک عمل خشک و منفرد. یعنی اگر دستگاه‏های دیگر کارشان را انجام ندادند، ممکن است کار تنهای نیروی انتظامی اوضاع را بدتر کند، یا در دراز مدت تبعات منفی داشته باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
برادر شما باید روی فکر و نگاهت کار کنی ما اگر انسان هستیم و می خواهیم به کمال برسیم باید به جای اینکه به مردم گیر بدیم سعی کنیم نگاه و افکارمون را پاک کنیم و تقوا پیشه کنیم وگرنه در جامعه ای که زنی در آن دیده نمی شود امنیت فکری شما کمالی درش نیست. ما انسان هستیم انسان اختیار دارد و باید به سمت کمال حرکت کند
کلا زنا موجودات جالبیان رضا خان می خواست بی حجابشون کنه مقاومت کردن اینا می خوان حجاب باشه بازم مقاومت می کنن من که هنوزم چت این موجودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
الانسان حریص علی ما منع!
مملکته داریم
پنج شنبه گذشته 25 خرداد، پیاده از میدان ولیعصر تا تقاطع انقلاب رفتم سر همه چهاراه ها مامورین بودند به تعداد زیاد و ماشین بنز و مینی بوس، ان شاءالله که تو پارک طالقانی هم هستند و در مبارزه با مجرمان نیز همینقدر جدیت دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
برو خبرشو تو همین تابناک بخون !!!! میگن گرفتنشون ولی مثل اینکه .....!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
مگه فقط پارک طالقانی تو ایرانه ، همه ی اماکن عمومی باید از امنیت برخوردار بشه نه فقط یه نقطه از کشور
این روش ها نتیجه عکس میده تو مترو و خیابون یک روش اشاره بین دختر پسر زن و مرد پیر و جوون باب شده که همدیگه رو از وجود ماموران با خبر میکنن !! ادمی رو یاد فیلم ارتش سری میاندازه !!! ایا فاصله بین مامورین و مردم ایحاد شده؟
مگه ملت ایران نباید جلو دشمنان یک صدا باشن ایا این روش های برخورد قهر امیز مردم ایران رو جلو دشمنان بیمه میکنه؟ کدوم انسانی رو میشه پیدا مرد که تو خیابون جلو چشم مردم مورد باز خواست و توبیخ قرار بگیره غرورش بشکنه و وفادار بمونه !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
کلا مردم بیبشتر از مجرمین از پلیس می ترسن.
وقتی در طول این همه سال کار فرهنگی نکرده باشیم باید رو به این طرح ها بیاریم
طرحی های که اساسا به فکر فرهنگ سازی و تنها یه حرکت احساسی هستش و بنظر می رسه هبچ وقت جواب نمی گیره
با سلام خدمت تمامی دست اندرکار فرهنگی کشور ،که دنیا را آب ببرد اینها را خواب خوش برده. علت اینکه این مثال را برای این عزیزان زدم اینست که ما کار فرهنگی را کنار گذاشتیم و با بگیر و ببند می خواهیم همه کارها را انجام دهیم. یکی از عزیزان گفته است :"بچه ای را که در دهه 70 به دنیا آمده و نه جنگ را دیده و نه انقلاب را درک کرده" نمی شود با ضرب چماق هدایت کرد ، می خواستم به این عزیز عرض کنم مکر زمان شاه با آن همه فساد آشکار تعداد بچه مذهبی ها کم بود ،ما که زمان اول انقلاب و جنگ را که دیده ایم کدام یکی از آن بچه ها با چماق هدایت شده بودنند،و قتی ما جائی که باید هزینه کنیم ،نمی کنیم (اموزش و پرورش)و رفته ایم به زمان ساسانیان و هرکه پول دارد جایگاه و شخصیت وآموزش خوب و ... دارد بایستی سرمایه کشور برای تجهیز نیروی انتظامی برای مقابله خرج کنیم،البته منظور این نیست که آنها را تجهیز نکنیم بلکه بدین منظور مد نظر می باشد. اگر کار فرهنگی می خواست با برخورد جواب دهد ما بایستی الان60میلیون عارف می داشتیم. یکبار در یک برنامه تلویزیونی از چند تا زنی که در دام فساد افتاده بودنند با روی پوشید می پرسیدن که چرا دونبال این قضایا رفته اید میگفتند وقتی من نمی توانم مخارج زندگی خود و فرزندانم را تامین کنم مجبور م ،شما فکر می کنید ما راضی هستیم ،مجبوریم ،با ماهی 15000 تومان که کمیته امداد امام می دهد می شود زندگی کرد(این برنامه مال چند سال پیش بود)که آقای نیر زاده از مسئوالین کمیته امداد آمد و گفت :ما مستمری خانواده های تحت پوشش را 60000 توان کرده ایم.
حال می خواهم عرض کنم با این وضعیت که داریم پیش می رویم تا چند سال دیگر کسی برای.... راهی تایوان و ویتنام و شرق آسیا نمی شود، خودمان را گول نزنیم و اشتباهات خود را گردن دوشمن نیندازیم و اورا علکی بزرگ نکنیم.
من مخالف بد حجابیم ولی اینطوری جواب نداده باید ورود به اماکن عمومی و دولتی را برایشان ممنوع کنند از امتیازات اجتماعی مثل گرفتن گواهینامه رانندگی و ادامه تحصیل و.... محروم شوند.
به نظر من حجاب یک ارزش درونیه که با پوشش ظاهری خودش رو نشون میده، یعنی باید قلبا اونو بپذیریم.. ای کاش طوری بود که حجاب را داوطلبانه انتخاب می کردیم، در این صورت شاهد اینهمه فساد و فحشا در جامعه نبودیم. به نظر من حجاب اجباری نه تنها فایده ای نداره، بلکه ارزش موجود خودش رو هم از دست میده..
به قول شريعتي: دفاع بد از دين از حمله خوب مخربتره.
تابی من با فیلترشکن سایتت رو سریع میارم ، ولی بدون فیلتر شکن سایت اصلا لود نمیشه

فیلتر شدی ؟
این بنده خداهای نیروی انتظامی دارن زحمتشون را می کشند شما چرا بهشون هی گیر می دید. خیلی استادید برای دولت راه حل پیشنهاد دهید تا بروند درست ترویج کنند چرا به این ها که حلقه اخرند هی گیر می دهید
تا زمانی که الگوی مناسب وبه روز ومتنوع ارائه نگردد ودایره انتخابها وسیعتر نشود برخورد هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.
حضرت علی(ع):از دری فقر وارد شود از در دگر حیا خارج میشود؟فقر هم میتواند مادی باشد هم میتواند معنوی باشد ما باید ببینیم کجای کارمان ایراد دارد.به آن بپردازیم تا جلوی این همه بی بندباری ها گرفته شود.
خدايل شكرت تنها مشكل جامعه حجاب اينم حل بشه ديگه راحت ميشيم
به نظر من نیروی انتظامی به جای اینکه به این کارها بپردازه باید به وظیفه اصلیش که امنیته بپردازه
چه تعبیر ملموسی:" ترس از مجری قانون بود تا ترس از قانون شکنی" . واقعا می فهممش
خیلی تیتر خوبی برای این مقاله انتخاب کرده بودین فقط به نظر من نویسنده اونطور که باید و شاید به تیتر نپرداخت...اینکه ون جاشو به مینی بوس داده فقط یه معنی داره که با وجود این اقدامات قهریه مابانه، کماکان هر روز به شمار افرادی که پوششون مطابق سلیقه آقایون نیست اضافه میشه...وقت این نرسیده که بیایم و معقولانه فکر کنیم ؟!
خب مهمترین نقص این طرح که از پایه نیز اشتباه است همین ترس از ناجا است،آیا فکر کرده اید پسر بچه و یا دختر بچه ای که این رفتار پلیس را میبیند،در آینده کمترین اعتماد را به ناجا خواهد داشت.راه حل این قضیه که واقعا تاثیرات بدی هم دارد،این نیست.....
اگر گذرتان به یکی از پارکهای شهر تهران افتاده باشد و تحقیق(!!!!!) کرده باشید،به حضور انبوهی از جوانان در سن کار را میبینید که از ساعت 4 تا 12 شب در پارکهای تهران به گشت و گذار می پردازند،این جوان بیکار به راحتی به یک گروه مرجع(بازیگران-فوتبالیست ها و ... از لحاظ مد گرایی) دلبسته و بعد از مدتی سعی در تقلید میکند(خدا را شکر تمام جوانب کار نیز محیا است از لباس گرفته تا ....).
تا حال از خود سوال کردید که چرا باید دانشگاه های کشور تک جنسیتی شود!!چرا باید پلیس به جای انجام وظیفه حقیقی خود در میلدین شهر راه مردم را سد کند در حالی که از غرب کشور روزانه بیش از میلیونها تومان کالای قاچاق وارد کشور میشود!!!!!
آیا با حضور قدرتمند شبکه های ماهواره ای ما چکار کردیم،به جای تهیه برنامه های شاد و سالم و رقابتی با شبکه های ماهواره ای،؛تمام شبکه های صدا و سیما وقت خود را با هزینه های کلان به میزگرد و پذیرایی از میهمانان صرف کردند که به یقین مردم به جای تماشای 2 ساعت میزگرد ترجیح به تماشای برنامه های ماهواره ای می دهند.در اینجا نیز که دستگاه های بزرگ فرهنگی کشور نتوانستند عملکرد مثبتی داشته باشند،ناجا وارد عمل شد و با از دیوار مردم بالا رفتن قصد اصلاح محیط اصلی ترین نهاد جامعه یعنی (خانواده) را دارد.
در حالی که بازهم باعث نگرش مردم نسبت به ناجا کلید خود و یک نگرش فاجعه بار تر در اعضای خانواده شکل گرفت(آخه این ماهواره چیداره که اینا اینجوری ازش بد میگن،بریم ببینیم چی نشون میده،میان از دیوار مردم بر میدارن از لجشون اینسری از این چرخوناش میارم،اصلا میشینم نگا میکنم کیفشو میبرم از این میزگردای تی وی بهتره!!!!!!!!)هنگامی که همچین طرز تفکری در مقدس ترین نهاد جامعه شکل بگیرد به راحتی می توان به وضع جامعه پی برد.
در اینجا به صورت زنجیر وار علت ها و معلول های این مساله را مختصرا با زبان ساه شرح دادم، شاید که ناضرین اجتماعی دولت به این سایت ها و نظرات دقت داشته باشند!!!!!!!اگر!!!!!!که خود نظرات جامعه می باشد.
در آخر باید این نکته را هم اضافه کنم،با ایجاد یک طرح صحیح و منسجم بر پایه استراتژی های صحیح مساله قابل حل می باشد،به جای اینکه فرهنگ را به مثال توپی برای انداختن به زمین دیگران بدانیم!
وقتی مغازه مملکت اسلامی این لباسها رو می فروشه و پلمپ نمیشه چرا اون کسی که خریداره باید به عنوان مجرم بازداشت بشه؟ بهتره گشت ارشاد مغازه به مغازه برن لباسا رو جمع کنن
به نظرم جواب احمدی نژاد کاملا روشن و شفاف بود "تناقض" بله انچه مشکل ساز شده تناقضات است یک روز به بدحجاب گیر میدهید و زندانش میکنید و براش پرونده سازی میکنید یک روز هم میبرید برای تبلیغات انتخابات و اینکه به دنبال جامعه آزاد هستیم از آنها استفاده میکنید. یا درحالی که همه داد از مسلمانی و رعایت حق الناس میزنیم در سازمانهای اختلاس روی میده - این تناقضات رفتاری تیشه به ریشه عقاید و اسلام میزنه والا با لباس که نمیشه عقاید رو درست کرد. باید علما دین وارد عمل شوند و متعادل سازی کنند و با شبهات و تناقضات و خرافات و ... به ستیزند و شفاف سازی کنند.
قربونش برم مساله ازدواج كه با هزاران مشكل روبروست...............
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی