بازدید 44700
سهراب بیگ تکذیب کرد؛ اما...؛

وکیل پرونده اختلاس بزرگ اخیر کیست؟

بنا بر مطالب منتشره در رسانه‌ها، گمانه‌زنی‌ها به سمت امیر عباس سهراب بیگ، رییس سابق دادگستری خوزستان رفت و بنا بر اعلام دادستان کل خوزستان، اعلام وکالت وی در پرونده تأیید شد؛ اما تکذیب قاطع وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، ما را بر آن داشت تا اصل مطلب را از شخص وی جویا شویم...
کد خبر: ۱۹۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵ 01 October 2011
سرویس اقتصادی ـ با مطرح شدن اختلاس 3000 میلیاردی و دستگیری متهم ردیف اول آن، پرسش‌هایی در اذهان شکل گرفت که چه کسی وکالت این پرونده را به عهده می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر مطالب منتشره در رسانه‌ها، گمانه‌زنی‌ها به سمت امیر عباس سهراب بیگ، رییس سابق دادگستری خوزستان رفت و بنا بر اعلام دادستان کل خوزستان، اعلام وکالت وی در پرونده تأیید شد؛ اما تکذیب قاطع وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، ما را بر آن داشت تا اصل مطلب را از شخص وی جویا شویم.

همچنین شایعه‌ای درباره انصراف از وکالت پرونده توسط وی و نقش آفرینی در قالب مشاور ارشد حقوقی و تعیین کننده ترکیب وکلای پرونده مطرح شده بود که درستی یا نادرستی آن را از او جویا شدیم.

آنچه در پی می‌آید، متن کامل این گفت‌وگوست :

* آقای سهراب‌بیگ همان گونه که می‌دانید در روزهای اخیر، اخبار ضد و نقیضی در رسانه‌ها منتشر شده که شما وکالت پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را پذیرفته‌اید، حال آن که شما این مطلب را در مصاحبه «خبرآنلاین» تکذیب کرده‌اید. این در حالی است که پس از آن، سایت «رجا نیوز» در مطلبی نوشت: دادگستری عمومی و انقلاب اهواز تأیید می‌کند که شما وکیل پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی هستید. در صورت امکان در این زمینه بیشتر شفاف‌سازی کنید.

ـــ من مصاحبه ای با کسی یا جایی نداشتم و همین گونه تلفنی همچون شما که تماس گرفته‌اید، به اشخاصی که من نمی‌دانم آن سوی خط کیست، پاسخ دادم اما آن چه از قول دادستان اهواز گفته‌اند، مربوط به اوایل می‌شود نه هم ‌اکنون.

* یعنی شما در همان اوایل روی پرونده، اعلام وکالت کرده بودید؟

ـــ عرض کردم؛ من به هر که در این باره پرسش کرده، گفته‌ام که بنده وکیل این پرونده نیستم. پس از این که شایعات هم مطرح شد، این را کتبی هم اعلام نمودم.

* پس علت این اظهارات دادستان اهواز چه بوده است؟

ـــ علت این است، در همان اوایل که این پرونده هنوز در جایی مطرح و رسانه‌ای نشده بود، آقایان به من گفتند که بروم برای مطالعه و من هم برای همین کار رفتم و پس از حضور در آنجا و مطالعه روی آن، احساس کردم که من وارد این پرونده نشوم‌ بهتر است و همان آغاز هم گفتم که من وکالت این پرونده را نمی‌پذیرم.

* یعنی شما روی این پرونده اعلام وکالت نکردید؟

ـــ ببیند،‌ برای مطالعه پرونده، اگر وکلا، وکالت برای آن (خواندن پرونده) نگذارند، امکان آن نیست و خودش جنبه خوبی هم ندارد.؛ بنابراین، وکلا می‌آیند و مطالعه می‌کنند. اگر دیدند که شرایط پرونده به گونه‌ای است که طرف حقانیتی دارد و رسمیت دارد، رسما به کار خود ادامه می‌دهند و وارد پرونده می‌شوند. حال آن که روالی هم هست که بسیاری می‌روند و مطالعه هم می‌کنند، اما نمی‌پذیرند.

* یعنی شما در ابتدا اعلام وکالت کردید و پس از آن این اعلام را پس گرفتید؟

ـــ من تنها در حد مطالعه پرونده وارد شدم و اعلام کردم که بنده وکالت پرونده را نمی‌پذیرم.

* صرف‌نظر از همه این موارد که هم‌اکنون مطرح می‌شود، به تصور خود شما علت پیشنهاد وکالت  این پرونده به جنابعالی چه بوده است؟

ـــ این پیشنهاد را به همه دادند.

*یعنی به وکلای بسیاری این پیشنهاد را داده‌اند؟

ـــ بله. هم‌اکنون هم در این پرونده تعدادی وکیل هستند، به گونه‌ای که الان سه وکیل رسمی بر روی این پرونده کار می‌کنند.

* آیا شما در این زمینه اطلاعات دقیق دارید؟

ـــ بله این هست، ولی این که مثلا چه علتی دارد و به چه کسانی می‌دهند؛‌ نخست این که وکالت کاری است که باید از هر کسی دفاع شود و دست‌کم وکیل هنگامی وارد می‌شود که طرف به اندازه مجازات و حق و عدالت درباره‌اش اعمال شود. وکیل و وقاضی دو طرف ماجرا هستند برای تحقق عدالت. این که کسی وکالت چیزی را بپذیرد، این چیز بدی نیست و یا این که به هر کسی هم پیشنهاد دهند که وکالت کاری را بپذیرد، بد نیست. هنوز چیزی از این پرونده روشن نیست و همه دارند صحبت می‌‌کنند و عدد و رقم‌های گوناگونی می‌گویند که بعدا تکذیب می‌کنند و می‌گویند که الان چیزی از آن مشخص نیست و واقعا هم در مرحله‌ای است که چیزی از آن مشخص نیست.

* تصور نمی‌‌کنید از آنجا که احتمالا این پرونده برخی یا بیشتر دادگاه‌های آن در خوزستان باشد و حضرت‌عالی هم پیشتر به عنوان رئیس کل دادگستری خوزستان بوده‌اید این برای دادن پیشنهاد وکالت به شما ایجاد انگیزه کرده است؟

ـــ این پرونده کشوری است و ارتباط خاصی هم با خوزستان پیدا نمی‌کند. این که کارخانجات و شرکت‌های گونا‌گون در سراسر کشور این اشخاص متهم دارند و تنها یکی دو تا از کارخانه‌های آنان در اهواز است؛ منتها چون پرونده در آغاز در اهواز تشکیل شده همه گمان می‌کنند که تا پایان آن اهواز است، در حالی که شما خود نیز می‌دانید که این پرونده به تهران بازگردانده و اخبار آن نیز منتشر شده است.

* شنیده‌های غیر موثقی هست که گفته می‌شود جناب‌عالی اعلام کرده‌اید که وکیل این پرونده نیستید، ولی مشاوره حقوقی اصلی پرونده از سوی شما اعمال می‌شود و ترکیب وکلایی که برای پرونده‌های اینها چیده می‌شود، توسط شما تعیین می شود؟ البته این اصلا هم خلاف قانون نیست و کاملا روند قانونی و طبیعی دارد؛ آیا شما این را تأیید می‌فرمایید یا خیر؟

ـــ نه. من این را تکذیب می‌کنم.

* اگر دقت کرده باشید، چند دقیقه پیش فرمودید که هم‌اکنون سه وکیل دیگر هم روی این پرونده در حال فعالیت هستند و شما آگاهی دقیقی در این باره دارید؛ بفرمایید این اطلاعات دقیق را از چه کانالی به دست می‌آورید؟

ـــ خیر. من نمی‌گویم اطلاع دقیق دارم. من هم مثل شما شنیده‌ام و ممکن است همانجا که گفتم من وکالت دارم و ندارم،‌ درباره دیگران هم شایع باشد. من هم در این باره شنیده‌ام که هم‌اکنون دو تا سه تا وکیل در این پرونده حضور دارند؛ حالا یا هستند یا نیستند!

* پس در مجموع شما ارتباط حقوقی با این پرونده را از بعد از آن مطالعه ادامه ندادید؟

ـــ بله، تنها در همان حد مطالعه در اوایل بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۸
اقاي سهراب بيگ دوباره امدي جلوي پرده. مبارك است ، واقعآ جوابهاي قانع كننده اي دادي. دهن همه را بست.
مگر حرامی ها هم وکیل دارند؟ البته باید تشریفات رعایت بشه مثل پرونده صدام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
خاک تو سر اونایی که منفی دادن آخه کسی که بیت المال رو می بلعه آنهم چند صد میلیارد تومان نباید اسمشو گذاشت حرام خوار؟
مرد بزرگی است آقای سهراب بیک بسیار وارسته .خدمات برجسته ایشان در زمان تصدی معاونت اجرایی دستگاه قضایی مایه دلگرمی پرسنل دادگستری بود اما متاسفانه عده ای نگذاشتند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
گر وکیل این پرونده باشه نونش تو روغنه حداقل یه 10 میلیاردی به جیب میزنه.
به نظر من دكتر وكيل خوبي است.
ایشاا... که ارتباطی نداشته باشند
ما بنا رو هم بر همین می گذاریم
خون شهدا وی برما خدا بزرگ است وی بر مسئولین مملکت شما چرا این پول مال مردم است کجا رفتن مردان بی ادعا
انگار وکالت هم جرم است؟ هر متهمی حق دارد وکیل داشته باشد و وکسل هم حق دارد از هر متهمی دفاع کند
ازهمین جوابهای دوپهلوی ایشان می شود فهمید جفدرارتباط نزدیکی با این موضوع دارد
تنها پرسشی که در اذهان شکل نگرفت این بود که چه کسی وکالت این پرونده را به عهده می‌گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
عالی بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
با اين نظر شديييييييييييييييييدا موافقم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
بله ـ کاملا ـ اولین پرسشی که در افکار عمومی شکل می گیره اینه که کدوم قاضی دادگری قراره درباره این پرونده تحقیق کنه!
اقای سهراب بیگ شما همان کسی نیستید که که در هیات تحقیق و تفحص مجلس .... شناخته شدید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
متاسفانه توی مملکت ما هر کس ..... باشه سریع تر معروف میشه. اگر چند وقت دیگه ندیدی این آقا رئیس ستاد انتخاباتی آقای .... شد.
پس وکیل داشتن هم منوط به نظر شماست
اقای امیر عباس سهراب بیگ یکی از محبوب ترین مسولین قوه قضاییه است که متا سفانه ترورش کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
خیالاتی شدی آقا جان.
بیشتر تحقیق کن.
بنظر من چیزی را دارید از مردم با زرنگی پنهان می کنید. اولا پرونده وکیل ندارد بلکه یا شاکی وکیل دارد یا متهم. پس این بازی با کلمات گرفتن وقت مردم است توسظ آقای اژه ای و دیگران. اما مطلب مهم این است که اگر ریگی به کفشتان نیست لطفا لطف بفرمائید و هیات رئیسه بانک آریا را معرفی کنید. این نه یک لیست محرمانه است و نه به جائی بر می خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
واقا دمت گرم واسه حرفت
حرفت حقه عزیزم
امیدوارم این پرونده رسیدگی شود
گرفتن وکیل حق هر ایرانی است و برابرقانون آیین دادرسی کیفری جرایم بامجازات اعدام وحبس ابد حتی اگرخود متهم هم نخواهدیانتواند وکیل بگیردقانونا و به اجبار یک نفر وکیل به عنوان وکیل تخسیری برای رعایت حقوق او تعیین می گردد، بنابراین به فرض پیشنهاد وکالت به آقای سهراب بیگ ، امرقبیحی صورت نگرفته است واین امر هیچ ارتباطی باشخصیت متهم وقباحت عمل او ندارد، حتی اگر متهم یزید ابن معاویه لعنت الله علیه باشد
کاش زودتر همه چی مشخص بشه ..من هربار فقط به صفرهای این رقم فکر میکنم و به تعداد ضامن ها و سپرده و ...که باید برای وام 5 میلیون تومانی که اگر بشه و نشه و ....
امروز شنیدم مدیرعامل بانک ملی رفتند به ویلای 3 میلیون دلاریشون در کانادا ..
شماهنوزنفهمیدی که وکالت یک حرفه است ومهمونیست طرف گناهکاره یاخیر؟!بازم زدیدبه خط لاابالیگری؟
بسياري از اين آقايان قضات تا زماني كه آْن طرف ميز هستند همه و خصوصا وكلا را به چشم متهم ،دزد و صاحبات در آمدهاي كلان ميبينند در حالي كه واقعيت غير از اين است.زماني هم كه از دستگاه قضايي به هر علتي بيرون آمده ولباس وكالت مي پوشند تصور ميكنند حال فقط بايد گوني برداشت و پول جمع كرد وبعضا به سراغ پرونده هايي هم ميروند كه خود قبلا در آن حوزه ها فعاليت داشته اند.اين هم از آفات و بلاياي امكان وكيل شدن بعد از قضاوت است.
بايد اعدام شوند
این آقا چطوری به سمت مدیر کل دادگستری رسیده بابا ای ولا داره تکذیب و تایید روی اوباما را هم کم کرد با تکذیب و تایید بالاخره هست یا نیست
ازپیگیری شما متشکریم.تا حصول نتیجه ادامه دهید
اين وكيل هركس كه باشد حتماً يك ايراني نبايد باشد چون اين موضوع نه سياسي است و نه طيف خاصي از جامعه، در اين آزمون اگر نظام نتواند اعتماد مردم را برگرداند، قطعا رو به تغييرات اساسي بزرگي خواهد رفت .و حيف است پس از اين همه شهيد و هزينه چنين اتفاقي بيافتد.
من به عنوان يک شهروند چند سوال
دارم:
1- چطور شده در ساليکه رهبري عزيز " جهاد اقتصادي" ناميدند اين آقايان اينگونه خيانت مي کنند؟
2- چطور شده در ساليکه رئيس جمهور محترم با استراتژي " اصلاح نظام بانکي" آغاز مي کنند اين گونه چالش ها ايجاد مي شود؟
3- چطور مي شود طي يک برنامه هدفمند با اعمال قوانين خاص حدود ده بانک طي يک سال اخير بي مدير عامل شده و درانتخاب مديران عامل آن چالش جدي درست شده است؟
4- چطور شده است شما به عنوان يک ارباب رجوع به بانک مرکزي تماس مي گيريد هيچ کس حتي به خود زحمت نمي دهد تلفن را بردارد؟
و ده ها و صد ها انتقادي و سوالي که هيچ کس پاسخگو نيست.
صد افسوس....
با سلام
وكالت حق همه متهمين است .
چه دزد باشد ، چه قاتل .
فقط با حضور وكيل مدافع مي توان به عدالت رسيد . توجه كنيد كه عدالت بايد در مورد همه رعايت شود . حتي در مورد قاتل حضرت امير (ع) .
متاسفانه در جمهوري اسلامي خيلي از وكلا به دليل دفاع از موكلين خود (مجرم يا غير مجرم) تحت پيگرد قرار گرفته اند كه با اصول دادگاه و عدالت تناقض دارد .
راستي هزينه هاي هنگفت حق الوكاله ها رو كي ميده ؟ مردم كه نميدن
لطفاً نیاز به وکیل داریم آدرس را بدهید
اقای سهراب بیگ ریس کل دادگستری اردبیل هم بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
توی خوزستان که جات خالی حسابی ..... بود.
همین که ایشان پرونده را خوانده و قبول نکرده واز صحبت های ایشان هم معلوم میباشد که در این اختلاس قانون را دور زدن
اگه ما هم مثل كشور چين با اين موضوع ها با شدت برخورد مي كرديم كارمان به اينجا نمي رسيد.
در جواب ناشناس که مگر حرامی ها هم وکیل دارند خواستم بگم شما چقدر مثل امام علی فکر می کنید!!!! خود را حتماً شیعه هم می دانید؟؟!!
خواهش مي شود قبل از هر چيزي به اين داستان توجه كنيد ( موضوع داستان : اعتقاداتمان را چند می فروشیم؟ ) :
مبلغ اسلامی بود . در یکی از مراکز اسلامی لندن. عمرش را گذاشته بود روی این کار . تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد . راننده بقیه پول را که برمی گرداند 20 سنت اضافه تر می دهد . می گفت: چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه. آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی ... گذشت و به مقصد رسیدیم . موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آوردو گفت آقا از شما ممنونم . پرسیدم بابت چی ؟ گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما و مسلمان شوم اما هنوز کمی مردد بودم. وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم. با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم. فردا خدمت می رسیم . تعریف می کرد: تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد . من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم .. این ماجرارا که شنیدم دیدم چقدر وضع ما مذهبی ها خطرناک است .
نتيجه : شاید بد نباشد که به خودمان باز گردیم و ببینیم که روزی چند بار و به چه قیمتی تمام اعتقادات و مذهبمان را می فروشیم ؟!
پاسخ ها
والا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
ما که لندن رو ندیدیم , ولی گمون میکنم که تاکسیهای اونجا تاکسیمتر داشته باشن , بنابراین کرایه رو پیش از رسیدن به مقصد از مسافر نمیگیرن. دوم این که پول خورد انگلستان سنت نیست. خدا عمرت بده که دینت رو به بیست سنت!!! نفروختی , از جیبت میرفت. همین دروغگوییت (یا اون مبلغ!!!)خودش چیزهای بسیاری رو روشن میکنه.
عجب و واویلا ،این دیگر ترویج چه چیزی می تواند باشد . شما حتی می خواهید تو دهن قوانین خودمان هم بزنید . عزیزم قانون به هر کسی حق داده است که برای دفاع از خود وکیل انتخاب کند . هر کس نظری غیر این دارد خوب نظرش غیر قانونی است . تمام
اقای سهراب بیگ از انسان های بسیار لایق و کار دان می باشد وعدالت وی گرفته شده از اعتقاد وی به اسلام است و در هر جایی که باشد از اصول اسلامی خارج نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
بفرما ایشان معصوم تشریف دارن.
پيروزي اين هفته چيكار كرد؟
راستي فرهاد زن بود يا مرد؟
استقلالم تيم خوبيه
پشت میدان مین زمینگیر شده بودندچند نفر داوطلب شدند برن معبر باز کنن یکیشون حدوداٌ پانزده ساله بود چند قدم که رفت برگشت بچه ها فکر کردن ترسیده ،پوتیناشو داد به یکی از بچه ها گفت نو هستند حیفه مال بیت الماله !
پا برهنه از تو سیم خاردار و میدان مین به معراج رفت...
راستی سه هزلر میلیارد تومان چند جفت پوتین میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
15 ساله ؟؟؟؟؟سرباز كودك....
روز قیامت خدا به داد بعضی مسولین برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
اتفاقاً خدا كنه به دادشون نرسه و جزاي كاراشونو شديداً ببينند.
اقاي سهراب بيگ از با انصاف ترين و با اخلاق ترين كساني هستند كه در ايران زندگي ميكند.ايشون رئيس دادگستري مناطق زيادي بوده و معاون قوه قضايه هم بود...نميدونم چه مشكلي هست اگه ايشون بخوان وكالت رو قبول كنن؟!؟
اقای سهراب بیگ در زمان تصدی معاونت اجرائی دستگاه قضائی خدمات ارزنده ای ارائه کردند که بعضیها چشم دیدن ان را نداشتند ایشان هم از توانائی علمی و هم از توانمندی مدیریتی خاصی برخوردار بودند.
از حرفاش معلوم بود که داشت خبرنگارو دست به سر میکرد حالا اگه خبرنگاره با اون تفکری که دارن ایت قضیه را نگرفته باشه که دست به سر شده بره انصراف بده خیلی بهتره
آقا جان شهرام را چكار كردند حالا اينها هم مثل شهرام .
مشایی نیست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل