بازدید 5924

پروژه اپراتور سوم تلفن همراه از تاخير تا تغيير...

با توجه به اينکه قرار بود فروش سيم‌کارت اين پروژه از تاريخ يک خرداد 1390 آغاز شود و نظر به اينکه شرکت تأمين تلکام موفق به انجام اين کار نشده بود، شستا نسبت به تغيير هيات مديره و مديرعامل شرکت تامين تلکام اقدام كرد و البته تاکيد شد که اين موضوع داخلي و مرتبط به ضعف مدير عامل در راه‌اندازي پروژه اپراتور سوم است و هيچ ارتباطي با جريان سياسي ندارد.
کد خبر: ۱۷۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰ 20 June 2011
در شرايطي که قرار بود اپراتور سوم تلفن همراه سيم‌کارت‌هايش را از اول خردادماه 90 با پشتيباني از نسل سوم موبايل عرضه کند و وجود اختلاف‌هاي مديريتي در هيات مديره شركت تامين تلكام از اجرايي نشدن پروژه ارايه سيم‌كارت در موعد مقرر حکايت داشت، تامين تلکام، نسبت به تغيير در هيات مديره اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات ايسنا، چندي پيش روابط عمومي شرکت سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي «شستا» اعلام کرد نظر به اينکه شرکت تأمين تلکام موفق به انجام اجراي پروژه اپراتور سوم در موعد مقرر نشد، هيات مديره و مديرعامل شرکت تأمين تلکام تغيير مي‌کند.

يعني با توجه به اينکه قرار بود فروش سيم‌کارت اين پروژه از تاريخ يک خرداد 1390 آغاز شود و نظر به اينکه شرکت تأمين تلکام موفق به انجام اين کار نشده بود، شستا نسبت به تغيير هيات مديره و مديرعامل شرکت تامين تلکام اقدام كرد و البته تاکيد شد که اين موضوع داخلي و مرتبط به ضعف مدير عامل در راه‌اندازي پروژه اپراتور سوم است و هيچ ارتباطي با جريان سياسي ندارد.

در نهايت ابتداي اين هفته و در جلسه‌اي كه با حضور محمدعلي يزدانجو - مدير عامل شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي (شستا) -، اعضاي هيات مديره جديد به همراه مديران اجرايي شركت برگزار شد، مهندس حميد فرنگ كه پيش از اين مدير عامل شركت خدمات ماشيني تامين بود، به عنوان مدير عامل جديد شركت تامين تلكام (اپراتور سوم تلفن همراه) معرفي شد و اين اميداوري وجود دارد كه با اين تغيير، پروژه وارد فاز جديدي شود.

به گزارش ايسنا هيات دولت در مصوبه‌اي چارچوب پروژه اپراتور سوم تلفن همراه را سوم بهمن سال 86 ، مشخص کرد كه براساس آن استفاده از فن‌آوري نسل سوم GSM يا 3G، استفاده از سرمايه‌گذار خارجي با حداکثر حق السهم 49 درصد و امکان اپراتوري منطقه‌اي از جمله آن بود.

مهلت راه‌اندازي شبکه اپراتور سوم طبق پروانه يک ماه بعد از تاريخ لازم‌الاجرا شدن پروانه بود که در بهترين شرايط اين تاريخ براي پروژه اپراتور سوم 30 مردادماه 89 و 9 ماه بعد از آن پايان ارديبهشت‌ماه سال جاري بود.

اما رگولاتوري و شركت تامين تلكام (اپراتور سوم) چندي پيش در جلسه‌اي مشكلات اپراتور سوم تلفن همراه و انجام تعهدات اين اپراتور مطابق پروانه را بررسي كرده و اعلام شد كه درصورت عدم اجراي تعهد اپراتور سوم مطابق مفاد پروانه تا زمان مقرر، اين اپراتور مشمول جبران خسارت نقض تعهدات مي‌شود.

وزير ارتباطات هم درباره نحوه برخورد با اپراتور سوم تلفن همراه با توجه به تاخيري كه در ارائه سيم‌كارت‌هايش دارد، تاكيد كرد: اگر اين اپراتور به دليل مشكلات فني و يا اقتصادي در ارايه سيم‌كارت‌ها تاخير كرده است بايد موارد را به‌صورت مكتوب به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات ارائه كند.

دكتر رضا تقي‌پور به ايسنا اظهار كرد: اگر تخلفي در اين زمينه صورت گرفته بايد به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات آورده شود تا همه موارد در آنجا بررسي و نهايتا تصميم‌ها با راي اين كميسيون گرفته شود.

هم‌چنين به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، براساس پروانه به تاخير اپراتور سوم تلفن همراه رسيدگي مي‌شود و بر اساس مدت زماني كه اين تاخير ادامه داشته باشد، با اين اپراتور برخورد خواهد شد.

حسن رضواني به ايسنا اظهار كرد: قرار بود اپراتور سوم تلفن همراه واگذاري محدود سيم‌كارت‌هايش را از ابتداي ماه جاري داشته باشد و ما نيز قبول كرديم اما اين موضوع ربطي به تعهد آن‌ها در رابطه با راه‌اندازي تجاري سيم‌كارت‌هايشان ندارد و آن موضوع سر جاي خود قرار گرفته است.

وي تاكيد كرد: اپراتور سوم بايد براساس زماني كه اعلام كرده بوديم، عرضه سيم‌كارت‌هايش را آغاز مي‌كرد كه اين عرضه صورت نگرفت و به ما اعلام رسمي مبني بر راه‌اندازي نشده است كه البته ما در اين رابطه به اپراتور سوم اخطار داده‌ايم.

اپراتور سومي‌ها مشكلات فني را براي عدم عرضه اعلام كردند كه البته دلايل آن‌ها مبني بر تاخير بايد مورد بررسي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي قرار بگيرد هم‌چنين آن‌ها بايد بعد از برطرف شدن مشكلاتشان به رگولاتوري اعلام كنند تا اجازه بهره‌برداري از سوي آن‌ها صادر شود؛ البته به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات، اپراتور سوم تلفن همراه شبكه دارد و تعدادي سيم‌كارت نيز واگذار كرده است.

با تمام اين اوصاف، سيم‌کارت‌هاي اپراتور سوم تفن همراه داراي پيش شماره 0920 هستند و قابليت ارائه اينترنت پرسرعت 512 کيلوبيتي و تلفن تصويري را خواهند داشت. براساس موافقتنامه پروانه فعاليت اپراتور سوم، مشابه ساير اپراتورها مي‌تواند براي واگذاري سيم‌کارت‌هاي دائمي حداکثر مبلغ 120 هزار تومان و سيم‌کارت‌هاي اعتباري حداکثر مبلغ 20 هزار تومان از مشتريان دريافت کند.

اما مزيت اصلي سيم‌کارت‌هاي اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به نسل‌هاي قديمي‌تر اين است که علاوه بر سرويس مکالمه (Voice) که کيفيت آن به مراتب بهتر از نسل دوم است؛ امکان ارائه سرويس ديتا و تبادل ديتا برروي اين سيم‌کارت‌ها وجود دارد. به اين ترتيب علاوه بر اينترنت پرسرعت، امکاناتي چون ويديوکال در اختيار کاربران شبکه اپراتور سوم قرار مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا استفاده از مالتي مديا و امکانات چند رسانه‌يي از تفاوت‌هاي بارز اپراتور سوم در مقايسه با ساير اپراتورهاي کشور است. در واقع ارائه خدمات مبتني بر ديتا همچون سرويس‌هاي MMS و Video Call که نيازمند اختصاص پهناي باند و فضاي فرکانسي بيش‌تري است از ويژگي‌هاي بارز نسل سوم موبايل در کشور خواهد بود.

فن‌آوري نسل سوم موبايل به سرعت در حال فراگير شدن است در کشور ما نيز تلاش براي رسيدن به آن دو چندان شده و علاوه بر اپراتور سوم که پروانه واگذاري نسل سوم را همراه با دوره حفاظت دو ساله در اختيار دارد، اپراتورهاي اول و دوم نيز در تلاش براي ارائه اين تکنولوژي هستند.

براساس اصول حاکم بر پروژه اپراتور سوم موبايل هم‌چنين بر الزام رعايت استاندارهاي جهاني ITU و حتي 3GPP، صدور پروانه براي 15 سال که قابل تمديد براي دو دوره 5 ساله است و دوره حفاظت دوساله که ديگر اپراتورها اجازه ارائه نسل سوم را نداشته باشند تاکيد شد و الزام به اتصال متقابل با تمامي اپراتورها، نگهداري و پشتبياني کارآمد از خدمات و مشترکان، الزام مديريت فني ايراني و پرداخت حق فرکانس و نامبرينگ به سازمان تنظيم مقررات از ديگر وظايف اين اپراتور عنوان شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار