پارس نوآ یادآور شورلت نوآ !

پارس نوآ؛ تندر ۹۰ ایرانیزه با نامی تازه

تندر نود ، ال 90 یا به قول ماشین باز ها " ال ممد" چندین سال بود که از خط تولید خارج شده بود ، تندر 90 که توسط ایران خودرو و پارس خودرو مونتاژ و تولید میشد در اصل داچیا لوگان بود که برای کشور های در حال توسعه توسط گروه رنو سیتروئن که داچیا نیز زیر مجموعه آن است طراحی شده بود .
کد خبر: ۱۳۲۹۳۸۰
| |
5026 بازدید
|

پارس نوآ؛ تندر ۹۰ ایرانیزه با نامی تازه

خودرویی که روزی با نام «کادیلا» شناخته می‌شد و بعد‌ها در پروژه P۹۰ سایپا معرفی شد، اکنون با لوگوی پارس خودرو و نام جدید پارس نوآ وارد میدان شده است. این محصول در شهریورماه ۱۴۰۳ برای نخستین بار در نمایشگاه مشهد به نمایش درآمد و در آبان همان سال خبر تولید آن با نشان «پارس آریا» منتشر شد. اما داستان نام‌گذاری سرانجام به «پارس نوآ» ختم شد؛ سدان تازه‌ی پارس خودرو که قرار است امسال به بازار ایران بیاید.

 

بر اساس اعلام منابع داخلی، پارس نوآ در نیمه دوم امسال عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان و قطعاً بیشتر از ۸۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود؛ رقمی که آن را در بازه‌ی رقابتی با محصولاتی مانند تارا و دنا پلاس قرار می‌دهد.

 

پارس نوآ به موتور ME۱۶ مجهز است؛ همان موتوری که پیش‌تر در شاهین استفاده شد. این موتور نسبت به تندر ۹۰ و ساندرو بازدهی بالاتری دارد. گیربکس آن نیز پنج‌سرعته و مشابه برلیانس H۲۰۰ است که پیش‌تر در شاهین دستی به‌کار رفته بود. در این نسخه، سیستم انتقال نیرو از بازوی کابلی به هیدرولیکی تغییر کرده تا دقت و نرمی بیشتری در تعویض دنده فراهم شود. 

 

پارس نوآ حدود ۹۰ کیلوگرم سنگین‌تر از تندر ۹۰ است. این افزایش وزن عمدتاً ناشی از تغییر موتور و گیربکس، و بخشی نیز به‌دلیل اصلاحات بدنه و استفاده از فولاد با استحکام بالا در بخش عقب خودروست. تغییراتی که اگرچه به بهبود ایمنی کمک می‌کند، اما می‌تواند بر مصرف سوخت و شتاب نیز تأثیرگذار باشد.

پارس نوآ؛ تندر ۹۰ ایرانیزه با نامی تازه

 

سایپا و پارس خودرو از برنامه‌ی صادرات پارس نوآ به روسیه و کشور‌های همسایه ایران سخن گفته‌اند. با این حال، تحقق این هدف منوط به افزایش تیراژ تولید است؛ موضوعی که در حال حاضر با چالش جدی روبه‌رو است.

 

یکی از موانع اصلی تولید انبوه پارس نوآ، محدودیت در تأمین موتور ME۱۶ است. این موتور هم‌اکنون روی شاهین نیز نصب می‌شود و ظرفیت خط تولید، امکان پاسخ‌گویی به نیاز بالای بازار را ندارد. به همین دلیل، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند عرضه‌ی این خودرو در تیراژ بالا به این زودی محقق نشود.

ال 90 قطعا یاد آور خاطرت خوب و شاید شوخی ها در فضای مجازی باشد اما باید دید پارس خودرو میتواند با تولید "نوآ" بازهم لقب با کیفیت ترین خودرو ایران را برای خود به دست آورد یا نه .

 

اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
مردم موتور تندر90 رو میخواستن نه بدنه رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
موتور ی که بر روی این خودرو نصب شده است محصول پژو است که بر روی پژو 301،تارا و شاهین نصب شده است. از موتور (کی4ام) که 20 سال پیش روی تندر90 نصب شده بود جدیدتر و به روز تر است و 7 اسب بخار هم قوی تر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
.
خودرو فقط یک اتاق و یک موتور نیست
توقع مصرف کننده امروز بالا رفته
خودرو هم باید مجهز باشد، هم ایمن، و از همه مهمتر سواری نرم و بی صدا داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
به نظرم پارس خودرو بایدمی رفت سراغ
تولید ساندرواستپ وی
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
ما که نفهمیدیم پارس نوا چه شباهتی به ال 90 داره. لطفا شما اگر فهمیدین به ما هم بگین. موتورش که در واقع موتور شاهینه و گیربکس هم که گیربکس شاهینه و اتاقش هم که هیچ شباهتی به انواع ال 90 نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
پالانش عوض شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
گروه ((رنو -نیسان )) صحیح است که داچیا زیر مجموعه آن است و اصولا (گروه رنو -سیتروئن) وجود ندارد. گروه ((پژو -سیتروئن)) نام مجموعه خودروسازی دیگری است که به اختصار پی- اس- اِی نامیده میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
حالا که مکانیسم ماشه فعال شده !!؟؟؟

واقعا که مملکت در دستان چه کسانی است !؟
ناشناس
|
Belgium
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
باز هم بازی با چراغ های ماشین ها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
من سال ۸۸ یک دستگاه ال۹۰ خریدم به قیمت ۱۳۸۳۰۰۰۰ هزار تومان که البته قرار بود زیر ده میلیون تومان بدست مردم برسد که نشد از آن تاریخ دیگر هیچ خودرویی در رنج آن تولید نشد که برتری بیشتری نسبت به این خود رو داشته باشد یک خود رو بسیار مناسب .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
زیر 10 میلیون قیمت مدل پایه (ای 0) در سال 1385 بود که فاقد هرگونه امکانات( کولر، شیشه و آیینه برقی، رینگ آلومینیومی و کیسه هوا) بود و در بازار هم مورد استقبال قرار نگرفت. مدلهای ای1 و 1ی 2 که تجهیزات جانبی رفاهی و ایمنی بیشتری داشتند در سال 1385 بین 11 تا 12 میلیون قیمتگذاری شدند که طبیعتا این رقم تا سال 88 افزایش پیداکرده بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
به نظر من تولید نشه بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
لطفا عكسها و مشخصات لوگان جديد داچيا را ببينيدو مقايسه كنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
یک خودرو که بیشتر بدرد روستایی ها می خورد تا بیل و لوازم کشاورزی را صندوق عقب بگذارند و در برگشت از مزرعه علوفه و سبزیجات بیاورند.
سواری افتضاح و به عذاب بودن سرنشین عقب، انگار رو نیمکت پارک نشسته اند و صدای تراکتور داخل کابین با اون شکل صندوق کمیته امدادی که در مسافرت از کت و کول می افتی.
نشد خودروسازان یک خودرو درست کنندکه تحسین برانگیز باشد.
یا اتاق خوبه، موتور افتضاح (سمند، پژو، پژوپارس)
یا موتور خوبه، اتاق افتضاح(ساینا، تیبا، سهند، پراید)
خودروهای چینی هم دیگه نگو، شیشه خطر عقب شکست، هیچ جا نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
ال نود هم فقط موتورش خوب بود
بقیه اش مفت نمی ارزه
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
مردم ال نود رو بخاطر موتور کم استهلاک و بی آزارش میخریدن وگرنه نه قیافه داره نه آپشن. حالا اومدین یه موتور داغون با قطعات چینی بی نام و نشون انداختین رووش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
من ال 90 دارم فقط اینو بگم
نوشتی سنگیتر شدن بابت فولاد با استحکام بالاتر ولی یکم خنده داره چون محال ممکنه ماشینهای جدید شما مستحکم تر از ال 90 قدیمی باشه
ال 90 به هر چی بزنه له میکنه
هر چی هم بهش بزنه له میششه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۶
چانگان سی اس 35 داشتم، در جاده چالوس یک راننده ناشی با ال90 از عقب کوبید به ماشینم. ماشین من محور عقبش کمی تاب برداشت، اما ال90 از سمت راست (شاگرد) پلوس برید، رینگ چرخش خُرد شد، لاستیکش ترکید و گلکیرش آسیب دید.
برچسب منتخب
# دیدار پزشکیان و ترامپ # خروج از ان پی تی # مکانیسم ماشه # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران
نظرسنجی
مهم‌ترین اولویت دولت چه باید باشد؟
الی گشت