اعتراض مشتریان «مدیران خودرو» در کف خیابان/ مونتاژکار چینی: نقدی پرداخت کنید یا انصراف دهید

به گزارش خبرنگار تابناک، اعتراض به تحویل ندادن بهموقع خودرو یا افزایش یکباره قیمتها پس از ثبتنام خودرو، از چالشهایی است که در سالهای اخیر برای خریداران خودرو رخ داده است.
در جدیدترین اعتراض خودرویی در کف خیابان، خریداران محصولات شرکت مدیران خودرو به افزایش قیمت خودروها و تحویل ندادن بهموقع اعتراض دارند.

معترضانی که برخی از آن ها در تماس با تابناک، از بی توجهی مسئولان مدیران خودرو و وزیر صمت گلایه دارند. به گونه ای که بررسی چرایی اعتراضات خودرویی، از تغییرات قیمتی بر اساس دو تصویر زیر حکایت دارد؛


مشتریان مدیران خودرو، مدعیاند بهای خودروهای ثبت نامی را با قیمت قطعی پرداخت کردهاند، اما حالا با اعلام مدیران خودرو، باید مابهالتفاوت بر اساس نرخهای جدید بپردازند تا به خودروی خود برسند. این در حالی است که خریداران در اعتراضاتشان با اشاره به افزایش نرخ مالیات و حق بیمه شخص ثالث در ابتدای سال تأکید دارند که مدیران خودرو قیمت محصولاتش را در کمتر از سه ماه، برای دومین بار افزایش داده است و با ارسال دعوتنامه تکمیل وجه، خشم خریداران را دوچندان کرده است. روندی که منجر به عدم تحویل خودروها منوط به پرداخت وجه جدید شده است و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

در نهایت ۲۴ تیرماه، مدیران خودرو در نامهای به نمایندگان و مشتریانش اعلام کرد: برای مساعدت جهت پرداخت و تکمیل وجه، چهار روش پیشنهاد میشود تا مشتریان تا سوم مردادماه، برای پرداخت وجه اقدام کنند.

بنابراین، مشتریان معترض مدیران خودرو باوجود گلایه و اعتراضاتی که داشتند، باید تا تاریخ مذکور، از طریق روشهای «پرداخت نقدی»، «پرداخت طی یک فقره چک»، «تبدیل مدل» و یا در نهایت «انصراف از قرارداد»، تکلیف شان را با مدیران خودرو روشن میکردند، موضوعی که باب میل معترضان خودرویی نبود و آنها همچنان معترض هستند. این اعتراضات که به کف خیابان و مقابل ساختمان وزارت صمت هم کشیده شده، در نهایت با واکنش وزارت صمت همراه شد.
یکم مردادماه ۱۴۰۳، معاونت حقوقی وزارت صمت در نامهای با اشاره به شکایت خریداران محصولات مدیران خودرو مبنی بر افزایش قیمت خودرو و دریافت اختلاف قیمت، از ابلاغ شکایت جمعی از خریداران محصولات تولیدی شرکت صنایع خودروسازی مدیران به مسئولان مرتبط خبر داد. (تصویر این نامه را در ادامه مشاهده میکنید)

دوم مردادماه ۱۴۰۳ نیز جمعی از حواله داران شرکت مدیران خودرو در نامهای به رئیس شورای رقابت با اشاره به بخشنامه شرکت مذکور در بهار امسال و انعقاد قرارداد خرید خودرو در اردیبهشت و خرداد اعلام کردند که به دلایلی، قیمت خودرو در قرارداد اشاره شده، مقطوع است. به عنوان نمونه تاکید شده است که در خصوص ثمن معامله در هیچ قسمتی از قرارداد عناوینی مانندِ غیرقطعی، علی الحساب و یا سایر عبارات مشابه که دلالت بر غیر مقطوع بودن قیمت خودرو داشته باشد، استفاده نشده است. تصویر نامه مذکور در ادامه قابل مشاهده است.

را در امارات و عراق و روسیه به یک چهارم تا یک پنجم این
قیمتها با شرایط قسطی ۵ ساله فروخته شده و می گردند
باشه همینا که اونجا خیلی ارزون تره. چرا باید بیاد اینجا با بدبختی مردم خردی کنند. به اسم منتاژ. همون رو ارزون ترشه بیارن.
همین خودروها با مردم ایران میفروشند!!@؟؟
نسل جوان تنبل پر توقع که اهل کار نیستند ولی از عالم خاتم طلب کارند
بله اینها را در مکزیک و روسیه و امارات و عراق میفروشند
ولی تا یک چهارم و یک پنجم قیمت فروش در در ایران
رضاجان احساس میکنم حالت خوب نیست نمیفهمی چی داری میگی
همین تیگو که شمار میگی قیمت جهانیش 20 هزار دلار هست با دلار نیمایی قیمتش میشه 900 میلیون ولی تو ایران دارن 2 میلیارد 800 میلیون میدن دست ملت. یعنی بیش از 3 برابر قیمت جهانی
خودت رو به نفهمی نزن و حرف مردم رو بشنو
چرا انحصار و اینهمه رانت؟
اگر خیالتان از بابت جنس راحت است بگذارید مردم حق انتخاب داشته باشند.
اگر از آزمون انتخاب آزادانه ملت سربلند شدید اونوقت اینهمه دک و پز داشته باشید
فکر کنید شما مدیر ایران خودرو شده اید
- بدهی فوق سنگین دارید
- چهار برابر پرسنل اضافه دارید(با تکنولوژی مورد استفاده در ایران خودرو)
- حقوق بسیار خوب میدهید
قانونا حق اخراج پرسنل را ندارید مضاف بر اینکه اکثر پرسنل با پارتی استخدام شده اند و اخراج آنان یعنی اخراج مدیرعامل
حق گران کردن خودرو را ندارید
حق اعلام ورشکستگی را نیز ندارید
اگر پزشکیان توانست مشکل خودرو سازی ایران را حل کنید می توان به حل بقیه مشکلات کشور امیدوار شد
به خود شرکت سازنده سفارش 100 تایی هم بدی حاضر هست بدون هزینه حمل ، تو یکی از بندرهای جنوبی تحویل بده، منتت رو هم میکشه
حالا من موندم که تو این وضعیت، چطور یه شرکت به قیمت دو برابری میتونه این ماشین رو با موعد تحویل 4 ماهه به ما بندازه؟ منظور از مافیای خودرو و قدرتش همینه دیگه
فول آپشنش 79 هزار (معادل 10 هزار دلار هست)
کمترین قیمتش 59 هزار یوان که میشه 470 میلیون تومان
الوده میکنه، کلی هزینه اجتماعی در تصادفات ایجاد میکنه ،شهرداری ها باید کلی پارکینگ و خدمات راهنمایی بابتش بدن و باید برای خدمات بعد از فروشش کلی سرمایه گزاری زیر ساختی بشه با عوارض صفر بدن به تو؟چرا فکر میکنی اینقدر قشنگی؟
یعنی یه کشوری مثل امارات، عربستان،عراق ،عمان حالیشون نیست، یا شهرداریها برای مردمشون هزینه نمیکنند، که اجازه میدان خودروهای روز دنیا با عوارض 15 درصد وارد کشورشون بشن.
کشورهای اروپایی رو نمیگم که خیلیاشون عوارض واردات صفر دارن و عضو سازمان تجارت جهانی wot. هستند
این توجیهات شما زمانی منطقی است که کارگر و کارمند هم حقوقش را به قیمت جهانی دریافت کند. نه اینکه با دستمزد
پایین به دولت و کارفرما و سرمایهدار و سرمایهگذار چینی یارانه پنهان بدهد و باز هم هزار جور منت و تحقیر بشن
که میشه زیر 600 میلیون تومن.
تو لیست بالا 1 میلیارد و 300
نامردا ! چقدر گرونتر ؟ بیشتر از 2 برابر






