بازدید 6368
تابناک گزارش می دهد

چرا کره شمالی بالن زباله به کره جنوبی فرستاد؟/ هدیه صمیمانه به اجنه لیبرال دموکراسی!

«یون سوک یول» رئیس جمهر کره جنوبی اکنون با معضل تسلیم شدن در برابر خواسته های کره شمالی یا پاسخ قاطعانه مواجه است.
کد خبر: ۱۲۴۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ 05 June 2024

بین الملل تابناک: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «بروس کلینگنر» با عنوان «تاکتیک های عجیب بالن کره شمالی: ارسال زباله به کره جنوبی» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

کره شمالی اخیرا ناظران را با فرستادن بالن های پر از زباله و فضولات بر فراز کره جنوبی غافلگیر کرد که باعث هشدار و ایجاد نگرانی های امنیتی جدی شد. این تاکتیک غیرمعمول پاسخی بود به فعالان کره جنوبی که بروشورهای تبلیغاتی را به کره شمالی ارسال می کردند و پیونگ یانگ آن را به عنوان تهدید قلمداد کرد. کیم یو جونگ از کره شمالی نسبت به اقدامات شدیدتر در صورت ادامه کمپین های اعلامیه توسط کره جنوبی هشدار داد.

به نظر می رسد جهان با تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی و جنایات گسترده حقوق بشری که به طور پیوسته در حال افزایش است، گرفتار شده است. تولید موشک های ICBM جدید و مرگبار دیگر شایسته پوشش خبری در رسانه های ایالات متحده آمریکا نیست. اما پیونگ یانگ راه جدیدی برای جلب توجه و نشان دادن تحقیر خود نسبت به کره جنوبی یافته است - ارسال زباله و فضولات از طریق بالن.

در 29 مه، مردم برخی از مناطق  کره جنوبی با پیام های حاوی هشدار اولیه حمله هوایی در مورد تردد اشیاء ناشناس بر فراز منطقه غیرنظامی بیدار شدند. ارتش کره جنوبی متعاقباً اعلام کرد که 260 بالن کره شمالی را شناسایی کرده است که در سراسر کشور از جمله در سئول و جنوب شرقی ترین استان سقوط کرده است. بالن ها بطری های پلاستیکی، باتری ها، قطعات کفش ... و فضولات را حمل می کردند.

اقدامات اخیر پیونگ یانگ حتی بیش از حد معمول تحقیرآمیز است، همانطور که با بیان گستاخانه کیم یو جونگ – خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی – تاکید می شود که کره جنوبی باید بالن های مملو از فضولات را به عنوان «هدیه ای صمیمانه به اجنه لیبرال دموکراسی» بپذیرد.

با این حال فراتر از اظهارنظر رسانه‌ها این اقدام کره شمالی چندین موضوع جدی را مطرح می‌کند. شهروندان کره جنوبی ممکن است نگران این موضوع باشند که بالن هایی که در حال فرود به زمین کره جنوبی هستند آسیب پذیری را در برابر حملات کره شمالی نشان می دهند اگر بالن ها به عوامل جنگ بیولوژیکی یا شیمیایی مجهز شده باشند.

همانطور که بیانیه کیم به وضوح نشان می دهد، پیونگ یانگ بالن های خود را ارسال کرد تا سئول را وادار کند فعالان حقوق بشر کره جنوبی را که از بالن برای ارسال اعلامیه های تبلیغاتی، پول، انجیل و رایانه های شخصی به کره شمالی استفاده می کنند، متوقف کند.

پیونگ یانگ هرگونه اطلاعات خارجی را که به قلمرو بسته آن وارد شود به عنوان تهدیدی مستقیم برای ثبات رژیم و امنیت ملی درک می کند. «کیم» بالن های حاوی اعلامیه های تبلیغاتی کره جنوبی را به دلیل انتقاد از آزادی بیان مردم کره شمالی به‌عنوان نقض قوانین بین‌المللی، زمانی که سئول اجازه پرواز بالن‌های نفرت‌انگیز را به کره شمالی داده بود، مورد انتقاد قرار داد.

«کیم یو جونگ» با یکسان دانستن محتویات بالن‌های دو کره، اکنون از کره جنوبی می‌خواهد ازارسال بالن‌ به سمت کره شمالی در آینده جلوگیری کند، در غیر این صورت پیونگ یانگ با بالن های حاوی زباله  که ده‌ها برابر بزرگتر از بالن های کره جنوبی که به سمت شمال ارسال می شود، متقابلاً پاسخ خواهد داد. در سال 2020، کیم از رئیس جمهور وقت مون جائه درخواست کرد که گروه های کره جنوبی را از ارسال بالن به کره شمالی منع کند.

در آن زمان، مون به سرعت موافقت کرد و اعلامیه‌های تبلیغاتی کره جنوبی را برای امنیت ملی خطرناک اعلام کرد و به پلیس دستور داد از پرواز بالن به سمت کره شمالی جلوگیری کند و حزب سیاسی او قانونی را برای سرکوب پروازهای بالن حاوی اعلامیه تصویب کرد. سال گذشته، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی اعلام کرد که این قانون نقض غیرقانونی آزادی بیان است.

پیونگ یانگ قبلا متعهد شده بود در صورت ادامه ارسال بالن ها به سمت شمال ضربه های فیزیکی کوبنده ای با شدت بالاتر وارد خواهد شد و هشدار داده بود که واحدهای توپخانه اش مناطقی را که بالن ها از آنجا پرتاب می شوند را گلوله باران خواهند کرد. در سال 2014، کره شمالی به سمت بالن هایی که به سمت خاک این کشور پرواز می کردند شلیک کرد. سپس در مرزجنوبی، تبادل آتش با عملیات واحد نظامی کره جنوبی آغاز شد.

در سال 2022، کیم یو جونگ اعلام کرد که در صورت ادامه انتقال زباله از کره جنوبی، کره شمالی مقامات کره جنوبی را از بین خواهد برد. هفته گذشته «کیم کانگ ایل»، معاون وزیر دفاع کره شمالی هشدار داد که پرکنده نمودن اعلامیه های کره جنوبی با استفاده از بالن تحریکی خطرناک است.

در همان سال پهپادهای کره شمالی به حریم هوایی کره جنوبی و در نزدیکی مقر ریاست جمهوری نفوذ کردند. ارتش کره جنوبی به دلیل شکست در رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در پاسخ، دولت یون متعهد شد که قابلیت‌ها و آمادگی مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین کشور را تقویت کند و در سال 2024 فرماندهی مشترک پهپاد را ایجاد کرد.

لغو قرارداد کاهش خطر بین کره‌ای توسط پیونگ یانگ در سال گذشته و امتناع مداوم از پاسخگویی به ارتباطات خط تلفن، فرصت‌های جلوگیری از اشتباه محاسباتی سهوی یا درگیری‌های نظامی را کاهش می‌دهد. «یون سوک یول» رئیس جمهر کره جنوبی  اکنون با معضل تسلیم شدن در برابر خواسته های کره شمالی یا پاسخ قاطعانه مواجه است. او بارها از رویکرد مصالحه آمیز سلف خود در قبال کره شمالی انتقاد کرد و متعهد شد که به هرگونه تحریک کره شمالی قاطعانه پاسخ دهد. اما سرپیچی از خواسته های پیونگ یانگ یا شلیک به بالن ها خطر تشدید تنش را در پی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۲
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
زیرا یک احمق لوس نازپرورده
برآن حاکم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
لابد درود بر آمریکا که دادگاه لاهه رو تحریم می کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
مرگ بر تفکر امریکایی صهیونیستی
قدرت مغز را تخریب می کند. یافته جدیدی هم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
مرزاشون اینقدر شُله که دو طرف برا هم بالن میفرستن؟ البته بادکنک
سه کشور شرور روسیه، چین و کره شمالی با تهدید نظامی همسایگان و دیگزر کشورها، دنیا را به گند کشانده اند.
کره شمالی مانند روسیه و چین ننگ جامعه بشری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
رژیم ضدبشری آمریکا و سگ هار آن صهیونیزم مایه ننگ بشریت هستند.
دوران حکومت داری کمونیستهای خدانشناس مدتها است که به سر آمده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
آمریکا و اروپا مثلا خداشناس هستند؟ خداشناسی آمریکایی ها و اروپایی ها را در حمایت بی شرمانه از نسل کشی که صهیونیست ها در غزه راه انداخته اند شاهد هستیم. خدای آمریکا دلار است.
قدرت نظامی آمریکا چنان است که همزمان می توانید با سه کشور روسیه، چین و کره شمالی وارد جنگ شده و پیروز شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
.خیلی فیلمهای هالیوودی نگاه میکنی.توهم زدی
ی کم هم به کار و زندگیت برس
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
کره شمالی در آینده به آغوش جامعه جهانی باز خواهد گشت . ( این پیش بینی هنری کیسینجر بود )
حالا این اتفاق چجوری میخاد بیفته معلوم نیست احتمالا با جنگ .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
اول مستعمره کره جنوبی و ژاپن باید به آغوش جامعه جهانی بازگردند. کره شمالی حداقل کشور مستقلی است.
نتانیابو یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
به این می گویند لجن پراکنی که از کشورهایی مثل کره شمالی بر می آید . عقب ماندگی در همی زمینه ها .
برای اینکه نظام کره شمالی درون و برونش زباله است و چیز دیگه ای نداره!!!!!!
از کوزه همان بروت تراود که در اوست. سوغات کره جنوبی برای دنیا چیست و حاصل کره شمالی برای مردم دنیا چه بوده؟
کره شمالی ها ریشه درخت آب پز می کنند.
روزانه صدها کره ای از گرسنگی می میرند
حتی تعدادی از کره ای ها در حال تلاش برای شکار پرندگان مهاجری که از آسمان این کشور عبور می کنند جان خود را از دست می دهند.
بدبخت آن کسی است که به جای توجه به مناقع کشورش نوکری می کند یا وابسته است یا حتی هوادار است . هیچ کشوری نیست که مناقع کشورهای دیگر برایش از منافع کشور خودش مهمتر باشد .
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم