بازدید 3651

اظهارات سید حسن نصرالله درباره رئیسی و امیرعبداللهیان

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت یاد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و هیئت همراه وی سخنرانی کرد.
کد خبر: ۱۲۳۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ 24 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل ازایسنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز جمعه در سخنرانی خود به مناسبت شهدای خدمت گفت در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، جشن‌های «عید مقاومت» و آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ لغو شده است.

سید مقاومت در ادامه سخنرانی خود در این مراسم که در مجتمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، شهادت علامه شیخ «علی الکورانی» را به خانواده وبستگان ایشان تسلیت گفت و تصریح کرد ایشان در تاسیس حزب‌الله و جنبش امل نقش داشت و هفته آینده مراسمی به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

سقوط هلیکوپتر رئیس‌جمهور رئیسی بسیار دردناک و  ناراحت کننده بود

وی بار دیگر شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان او را تسلیت گفت و تصریح کرد: ما به یک الگو نیاز داریم، زیرا بدون الگو، آنچه ما به آن اعتقاد داریم فقط ایده و جوهر روی کاغذ باقی می‌ماند.‌ حادثه سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور رئیسی در ایران و خارج از این کشور بسیار دردناک و بسیار ناراحت کننده بود و این حادثه ما را به گریه انداخت.

باید به شهید رئیسی به عنوان الگو نگاه کنیم

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد باید به شهید آقای رئیسی در تمام سمت‌هایی که مسئولیت را بر عهده گرفت به عنوان الگو نگاه کنیم.

دبیرکل حزب‌الله ضمن اشاره به خدمات آیت‌الله رئیسی در آستان قدس رضوی و خدماتش به محرومان و معروف بودن او به خادم محرومان تاکید کرد زمانی که شهید رئیسی تولیت حرم رضوی را بر عهده گرفت، تحول بزرگی در مدیریت و توسعه حرم و خدمات گسترده ایجاد کرد که خدمات آن به نفع محرومان و مستمندان بود.

شهید رئیسی خادم کشورش بود

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد شهید آقای رئیسی فقیه، عالم، کوشا، مؤمن، متواضع و بسیار شجاع در مقابله با منافقین و دشمنان و مؤمن به مقاومت و پروژه آن بود. او خادم کشورش بود و هیچ تعطیلی نداشت و مطیع رهبرش بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به خدمات شهید آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه و حضورش در راس قوه مجریه پرداخت و افزود او در قوه قضائیه نیز تغییراتی اساسی ایجاد کرد، بروکراسی را حذف و بسیاری از پرونده‌ها را در این نهاد حل وفصل کرد. شهید رئیسی در مسند ریاست جمهوری هم همواره به استان‌ها و مناطق محروم سفر می‌کرد و به کمک  سیل‌زدگان شتافت.

سید مقاومت با بیان اینکه ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ میلادی، همواره در معرض محاصره اقتصادی، تحریم‌ها، جنگ تحمیلی و ترورهای داخلی قرار گرفته است که روز به روز بر آن افزوده می‌شود، گفت روسای جمهور ایران به دلیل این تحریم‌ها و محاصره‌ها با پرونده‌های بسیار بزرگی از جمله پرونده‌های اقتصادی و معیشتی، ارز، گرانی‌ها و سیاست خارجی مواجهند.

در دولت شهید رئیسی تولید نفت افزایش یافت

وی با اشاره به خدمات شهید آیت‌الله رئیسی در دوره رئیس‌جمهوری خود خاطرنشان کرد در دولت شهید سید رئیسی یک میلیون و ۷۸۵ هزار قطعه زمین برای ساخت خانه برای خانواده‌های نیازمند داده شد. تولید نفت افزایش یافت و به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید.

در دولت شهید رئیسی، در حوزه سیاست خارجی، روابط با شرق حفظ شد

سید مقاومت افزود در دولت شهید رئیسی، در حوزه سیاست خارجی، روابط با شرق حفظ شد و روابط با غرب در یک سطح معینی ادامه یافت، ورود ایران به سازمان‌های بین‌المللی و همچنین مقابله با کرونا در این دولت صورت گرفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد دوران شهید رئیسی شاهد تحولی در حضور دیپلماتیک ایران و حمایت و پشتیبانی آن از نهضت‌های مقاومت بود و شهید به آرمان فلسطین، مقاومت و نهضت های مقاومت ایمان زیادی داشت و با صهیونیست‌ها دشمنی شدید داشت.

وی افزود برقراری روابط با کشورهای همسایه و شرق در اولویت روابط خارجی دولت شهید رئیسی بود.

 امیرعبداللهیان به نهضت‌های مقاومت علاقه شدیدی داشت

سید مقاومت در ادامه سخنرانی خود تصریح کرد شهید «حسین امیرعبداللهیان» به لبنان، فلسطین و نهضت‌های مقاومت علاقه شدیدی داشت و این در شخصیت او متمایز است.

از شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان جز خیر، کمک، حمایت و پشتیبانی، محبت چیز دیگری ندیدیم

نصرالله گفت: ما از شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان جز خیر، کمک، حمایت و پشتیبانی، محبت چیز دیگری ندیدیم و از این بابت از آنها کمال تشکر را داریم.

سید حسن نصرالله افزود یکی از مهمترین صفات این دو شخصیت، تواضع است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: این بزرگواران نسبت به فقرا محبت و احترام داشتند و این مکتب اسلام، پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت امام خمینی (ره) است.

تشییع میلیونی پیام وفاداری و بیعت و یک پیام پایداری محکم به خط امام خمینی و نظام جمهوری اسلامی در ایران بود

سید مقاومت خاطر نشان کرد تشییع میلیونی رئیس‌جمهور رئیسی و همراهانش سومین تشییع جنازه بزرگ در تاریخ بشریت پس از ارتحال امام خمینی (ره) و شهید قاسم سلیمانی بود. این تشییع میلیونی پیام وفاداری و بیعت و یک پیام پایداری محکم به خط امام خمینی و نظام جمهوری اسلامی در ایران بود.

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری