بازدید 12207
آذرنگ در کوراش طلسم چهار روزه طلا را شکست

آسیایی هانگژو | زنده: قدرت‌نمایی ایران با طلاونقره دیسک/ ظهور رسولی و خداحافظی حدادی با نقره و اشک/ کایاک و کانو دو نفره برنزی و کوراش زنان نقره‌ای شدند / شاهکار شطرنج با شکست قهرمان دنیا

در حالی که کاروان ورزش ایران در جدول مدال‌ها به شدت نیازمند افزایش تعداد طلاست، امروز صادق آذرنگ به این انتظار طولانی پایان داد. در ادامه طلای سنتی و نقره پرتاب دیسک با درخشش دو ملی‌پوش برای ایران ماند. ورزشکاران کشورمان در قایقرانی و کوراش برنز و نقره درو کردند.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ 02 October 2023

بازی‌های آسیایی هانگژو برای ورزش ایران با یک طلای طلسم شکن ادامه پیدا یافت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ صبح نهمین روز در دهکده بازی‌های آسیایی، دو مدال برنز برای تیم‌های قایقرانی به دست آمد و سه برنز دیگر توسط آذرنگ، باقری و امیدوند در کوراش قطعی شد. همچنین صعود چهار نفر از تیم تیروکمان به یک‌چهارم امید کسب مدال های دیگری برای کاروان ایران را می‌دهد.

با نتایج لحظه‌به‌لحظه دوشنبه دهم مهرماه این مسابقات همراه ما باشید

 

کوراش: برنز پیش‌درآمد طلای آذرنگ

نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم کوراش ایران به مدال طلای بازی‌های آسیای ۲۰۲۳ هانگژو دست یافت.

صادق آذرنگ، کوراش‌کار فدراسیون ووشو در وزن ۹۰- کیلوگرم در دیدار نخست خود به مصاف “کومار چائوهان” از هند رفت و ضمن برتری در این بازی، راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله ماقبل فینال به مصاف “عطایف” از ترکمسنتان رفت و با نمایشی زیبا ضمن ضربه فنی کردن حریف خود به ‌فینال راه یافت.

 آذرنگ در دیدار نهایی به مصاف “کیم” از کره‌جنوبی رفت و ضمن کسب برتری در این دیدار به مدال طلای این دسته وزنی دست یافت؛ این سومین مدال طلای فدراسیون ووشو در این پیکارهاست.

آسیایی هانگژو | زنده: چشم ایران به طلای چهارم روشن شد/ کایاک و کانو ۲نفره برنز و کوراش زنان نقره‌ای شدند

زهرا باقری دیگر نماینده کوراش بانوان در وزن ۸۷- کیلوگرم، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی از سد اولانای سالیوا از قرقیزستان گذشت. صادقی نیز با این پیروزی به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت و همانند امیدوند مدال برنز خود را قطعی کرد.  

زهرا باقری، دومین نماینده کوراش زنان ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم، در این مرحله «وو تی پونگ» ویتنامی را پیش روی داشت که با نتیجه سه - صفر حریف خود را شکست داد تا ضمن قطعی کردن سومین نقره کوراش ایران در بازی‌های آسیایی، فینالیست این وزن شود. او پیش از این دیدار، در مرحله یک چهارم نهایی «سالیوا اولانائی» از قرقیزستان را شکست داده بود و اکنون در فینال این وزن، باید با «لیو یی» از چین دیدار کند. این حریف چینی در نیمه‌نهایی، ملیکا امید، دیگر نماینده ۸۷ کیلوگرم ایران را حذف کرده است.

 

آسیایی هانگژو | زنده: چشم ایران به طلای چهارم روشن شد/ کایاک و کانو ۲نفره برنز و کوراش زنان نقره‌ای شدند

در رقابت‌های روز پایانی کوراش و در دسته وزنی ۸۷- کیلوگرم بانوان، ملیکا امیدوند پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل توکاش جیوتی از هند به برتری رسید و ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

ملیکا امیدوند در مرحله نیمه‌نهایی وزن ۸۷- کیلوگرم کوارش بانوان بازی‌های آسیایی به مصاف لی یو از چین رفت و با شکست مقابل حریف خود به مدال برنز رسید. نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم تیم ملی زنان ایران، در این مرحله مقابل «لیو یی» از چین به روی تاتامی رفت که در پایان با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد تا با کسب مدال برنز، به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد. او در نخستین مبارزه خود که صبح امروز (دوشنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۲) برگزار شد، در یک‌چهارم نهایی «توکاس جیوتی» از هند را سه بر صفر شکست داده و راهی نیمه‌نهایی شد.

 

دوومیدانی: ۴۰۰متر به فینال نرسید

مرحله مقدماتی دوی ۴۰۰ متر با مانع مردان برگزار شد. مهدی پیرجهان نماینده ایران در گروه دوم به روی پیست رفت و با زمان ۵۰ ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه پس از نمایندگان ژاپن، چین، تایلند و چین تایپه در رده پنجم ایستاد و از راهیابی به فینال باز ماند.

 

قایقرانی: دو برنز پاروزنان در دونفره مردان

تیم کانو دو نفره ۵۰۰ متر مردان ایران با ترکیب عادل مجللی و کیا اسکندانی با زمان ۱:۵۰.۴۸۶ دقیقه در رده سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.

 تیم کایاک دو نفره ۵۰۰ متر مردان ایران متشکل از پیمان قویدل و سپهر ساعتچی با زمان ۱:۳۹.۲۹۱ دقیقه پس از تیم‌های چین و کره جنوبی به مقام سوم رسید و صاحب مدال برنز شد.

تیم کایاک دو نفره ۵۰۰ متر بانوان ایران با ترکیب هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در پایان فینال این ماده با ثبت زمان ۱:۵۷.۸۲۶ دقیقه در بین ۹ تیم شرکت کننده به مقام پنجم رسید و موفق به کسب مدال نشد.

آسیایی هانگژو | زنده: چشم ایران به طلای چهارم روشن شد/ کایاک و کانو ۲نفره برنز و کوراش زنان نقره‌ای شدند

تیم کانو ۵۰۰ متر بانوان ایران با ترکیب مائده شورگشتی و هیوا افضلی در مرحله فینال با حریفانش رقابت کرد و با زمان ۲:۱۲.۰۴۱ دقیقه در بین ۹ تیم شرکت کننده در رده هفتم ایستاد. در پایان این رقابت تیم‌های چین، قزاقستان و تایلند رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

علی آقامیرزایی در فینال کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان زمان ۳ دقیقه و ۵۳ ثانیه و ۲۵۵ صدم ثانیه را ثبت کرد و در رده چهارم قرار گرفت. قایقرانان چین، ازبکستان و قزاقستان به ترتیب اول تا سوم شدند.  

در فینال رقابت‌های کانو ۱۰۰۰ متر مردان، محمدنبی رضایی ملی‌پوش کشورمان به آب زد و با زمان ۴:۱۹.۳۲۸ دقیقه پس از نمایندگان چین تایپه، ازبکستان و قزاقستان در رده چهارم ایستاد و از کسب مدال باز ماند.

 

اسکیت:  دختران و پسران ایران به مدال نرسیدند

تیم ملی اسکیت سرعت پسران ایران با حضور کیارش شامحمدی، محمدامین حیدری، امیر بهزادی بروجنی در ماده ۳۰۰۰ متر امدادی و در دور مقدماتی در گروه ٢ این رقابت‌ها توانست به همراه تیم‌های کره جنوبی و هند به فینال این مسابقات راه یابد و از گروه یک نیز چین تایپه و تایلند به فینال رسیدند.

تیم اسکیت ایران در فینال با تیم‌های هند، کره جنوبی، چین تایپه و تایلند رقابت کرد و با زمان ۴:۱۶.۶۹۲ دقیقه در رده چهارم ایستاد و موفق به کسب مدال نشد.

 تیم ملی اسکیت سرعت دختران ایران با ترکیب نگین شیخی، نهال مقدم رحمانی، ملیکا منوچهری و مهشید کیایی در فینال ماده ۳۰۰۰ متر امدادی با زمان ۴:۴۱.۵۴۳ دقیقه در رده چهارم ایستاد و از دستیابی به مدال باز ماند. در این رقابت، پنج تیم حضور داشتند که چین تایپه، کره جنوبی و هند در رده‌های اول تا سوم ایستادند و تیم تایلند نیز پنجم شد.

کبدی: دشت اول برد راحت مقابل پاکستان

تیم ملی کبدی مردان ایران در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی مقابل پاکستان به میدان رفت و با نتیجه ۴۳ بر ۱۶ به پیروزی رسید.

آسیایی هانگژو | زنده: چشم ایران به طلای چهارم روشن شد/ کایاک و کانو ۲نفره برنزی و کوراش زنان نقره‌ای شدند

 

تیراندازی با کمان: کمانداران در مسیر تفنگداران!

تیم ریکرو بانوان ایران با ترکیب زهرا نعمتی، یسناپور ماهانی و مبینا فلاح در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید و روز جمعه در یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم چین می‌رود.

تیم ریکرو مردان ایران با ترکیب رضا شبانی، محمدحسین گلشنی و صادق اشرفی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف ازبکستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروز رسید و روز جمعه در یک‌چهارم نهایی به مصاف اندونزی می‌رود.

تیم کامپوند مردان ایران با ترکیب محمد صالح پالیزبان، میلاد رشیدی و آرمین پاکزاد در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم عربستان رفت و با نتیجه ۲۳۱ بر ۲۲۳ به پیروزی رسید. تیم ایران روز پنجشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم مالزی می‌رود.

تیم میکس کامپوند ایران با ترکیب گیسا بایبوردی و محمد صالح پالیزبان در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم تایلند رفت و با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۸ شکست خورد و حذف شد.

تیم میکس ریکرو با ترکیب مبینا فلاح و رضا شبانی در مرحله یک هشتم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد. تیم ایران روز چهارشنبه در یک چهارم نهایی به مصاف تیم چین می‌رود.


رقابت‌های تیر و کمان بازی‌های آسیایی با برگزاری دیدار‌های ریکرو بانوان در مرحله یک سی و دوم پیگیری شد. یسنا پورماهانی و ملیکا فلاح نمایندگان ایران در این بخش از مسابقات بودند. پورماهانی در رقابت با "ریم النقیب» از کویت ۶ بر ۴ پیروز شد.

همچنین مبینا فلاح در رقابت با «هیا الهجری» از قطر با همین نتیجه صاحب برتری شد. پورماهانی و فلاح با این نتایج به مرحله یک شانزدهم راه یافتند.

 

وزنه برداری: اولین بانوی وزنه‌بردار در هانگژو اوت کرد

ریحانه کریمی اولین نماینده وزنه‌برداری ایران در بازی‌های آسیایی، بعد از ظهر امروز به روی تخته رفت.

او که در دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه می‌زد، به عنوان نخستین وزنه‌بردار به روی تخته رفت و در حرکت یک‌ضرب سه بار پیاپی در مهار وزنه‌های ۸۹، ۸۹ و ۹۱ کیلوگرمی ناکام ماند و اوت کرد تا وداعی زودهنگام از این بازی‌ها داشته باشد.

 

بسکتبال: فیلیپین حریف تیم ملی ایران شد 

تیم ملی بسکتبال فیلیپین با پیروزی قاطع مقابل قطر، حریف تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو شد. تیم ایران فردا (سه‌شنبه) در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف فیلیپین می‌رود.

 

شطرنج: برد بزرگ تیم ملی مقابل ازبک‌ها و شانس طلای هانگژو

تیم ملی شطرنج ایران در چهارمین دیدار خود به مصاف ازبکستان رفت و موفق شد، این حریف قدرتمند را ۲.۵ بر ۱.۵ شکست بدهد.

از نکات قابل ذکر در این دیدار تساوی پرهام مقصودلو مقابل عبدالستاروف قهرمان سابق جهان در بخش رپید و نایب قهرمان رپید بازی‌های آسیایی هانگژو اشاره کرد.

همچنین محمدامین طباطبایی مقابل سینداروف پیروز شد، پویا ایدنی مقابل یاکوبوئف شطرنج مساوی کرد و بردیا دانشور نیز مقابل وحیدوف به تساوی دست یافت. تیم ایران هم اکنون با چهار برد پیاپی در صدر جدول مسابقات قرار دارد.

نمایندگان ایران در روز نهم بازی‌ها در رشته‌های اسکیت، تیراندازی با کمان، کوراش، قایقرانی، بدمینتون، دوومیدانی، کبدی، شطرنج، وزنه‌برداری، شیرجه و واترپلو به مصاف رقبای خود می‌روند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۲
خدا رو شکر تیم کیفی ارسال شده ایران طلای چهارم را گرفت و تا این لحظه توانسته به رکورد چشم گیر چهار طلا برسد و با کشور بحرین در مدال طلا برابر شود. به این می گن مدیریت ورزشی. خجالت داره بخدا اونهم از فوتبال و والیبال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
خیلی برام جالب شد تو کی هستی که اولین نفر میای زیر هر خبر ورزشی جو منفی میدی؟ الان خبر گرفتن طلاست. هر کی یه ذره تجربه داشته باشه می دونه کاروان ایران توی کشتی و وزنه برداری طلاهاش رو درو می کنه که هنوز شروع نشدن. توی ناامید کردن مردم چه سودی برای شماها نهفته است؟!! خدا دشمنان ملت را کور کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
برای کسی که توان مدیریت نداره این تعداد مدال موفقیت چشمگیر به حساب میاد. ما 80 میلیون میدونیم تو کشورمون چه خبره یک تعداد اندکی نمی دانند و هیچ وقت هم نخواهند دانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ناشناس 16:03 چندقطره آب روی یه برگ بود که مورچه کنارش لونه داشت. مورچه آب رو دید گفت دنیا رو آب برده. اگر مدیریت خوانده باشی اگر دنیا دیده باشی میدانی که کشورت چه خبر است و افکارت تحت مدیریت رسانه قرار نمی گیرد. ضمنا کو 80 میلیونتون؟ اگه 8 میلیون هم باشید باید بتونید یه تکونی به مملکت بدید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ناشناس 16:50 اگر جرات داشته باشيد و ت فنگتان را زمين بگذاريد و رياضيت خوب باشه آنوقت ميتوني شمارش درستي داشته باشي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
درود بر این ورزشکاران دمشون گرم
مرگ بر منافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ناشناس۱۶:۵۰ساندیستو بخور،همینو کم داشتیم که تحلیل ورزشی هم بکنی؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
منفی باقی، سیاه نمایی ایجاد ناامیدی و البته ادعای فقر و بدبختی در زیر هر خبر برای ناشناسان اولین پیام گذار
طلسم شکسته میشه پاره نمیشه فارسی را پاس بداریم
طلسم معمولا میشکنه، اما این بار پاره شده! احتمالا کمبود طلاها فشار آورده
بابا جمعش کنید اخبار ورزشی هانگژو را !!!! توی این همه بدبختی، کی به دنبال هانگژو است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
از کی پول می گیرید میاید خبری که دوست ندارید می خونید و کامنت منفی میذارید؟ این بازی کثیف رسانه ای چیه راه انداختید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
تو خوب معلومه از کی و کجا پول میگیری که بنظرت همه چی خوبه و اوضاع کاملا مثبت و عادیه
خب حقم داری، سختی نمیدونی چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ناشناس 15:42 من یه شهروند معمولی از میلیونها ایرانی هستم که سالهاست از برد کشورم در هر ورزشی لذت بردم. خدارا شکر از دولت هم نه حقوق گرفتم نه زمین نه حتی یک وام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
ناشناس۱۶:۵۱اجازه بده که قانع نشم که جنابعالی یه شهروند عادی هستی!ادبیاتی که به کار میبرید کاملا برایم آشناست!
قدردان زحمات ورزشکاران عزیزمان هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
درود بر این ورزشکاران دمشون گرم
ایران تا ۲۵ طلا کسب میکند
طلسم پاره میشه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
فقط دنبال غلط دیکته هستید و دست از حاشیه برنمیدارید .
قدرت ازآن ایران وایرانی وطن پرست .
حالا این بنده خدا یک تپق زده ؛ همه دارند بهش تیکه میندازن! چند نفر به یک نفر؟!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی